Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
SilverSurfer
Infra
ericTheDog
formsvackan
redalert
DirtyDog
RedMentalCase
ANNA2LINK
12 posters

    Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger..

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger.. - Sida 2 Empty Sv: Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger..

    Inlägg  formsvackan 2012-01-01, 22:48

    redalert skrev:Att överblicka ett mindre företag eller familjeekonomin låter sig kanske göras
    Aha, så storföretagen använder sig då kanske inte av detta styrinstrument, vare sig för planering eller uppföljning ?
    redalert skrev:men är helt omöjligt när det gäller marknaden!
    Vilket säger vad om "marknaden" ?
    redalert skrev:Bullshitman!
    En god fortsättning tillönskas också dig.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger.. - Sida 2 Empty Sv: Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger..

    Inlägg  RedMentalCase 2012-01-02, 01:18

    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:Finns det ens exempel på lyckad planekonomi?
    Massvis, men oftast kallat för budget.

    lol vilken pajas formsvackan är.

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger.. - Sida 2 Empty Sv: Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger..

    Inlägg  RedMentalCase 2012-01-02, 01:19

    DMustaine skrev:Finns det ens exempel på lyckad planekonomi?

    Sovjet, i 3 minuter under det tidiga 1950 talet,
    det var de 3 minuterna som papperna om årets plan råkade vara försvunna...lol
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger.. - Sida 2 Empty Sv: Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger..

    Inlägg  R.O.F.L 2012-01-02, 16:14

    1. Sammarbetet med V som Mona idag djupt ångrar
    2. Att de gillar jantelagen
    3. Alla förslag man lägger baserar sig på vad som "känns" rätt och inte på någon form av analys om vilka effekter förslagen kommer att få.
    4. Kvotering
    5. butlers i tunnelbanan

    etc,,,,,,
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger.. - Sida 2 Empty Sv: Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger..

    Inlägg  ANNA2LINK 2012-01-02, 22:24

    R.O.F.L skrev:1. Sammarbetet med V som Mona idag djupt ångrar
    2. Att de gillar jantelagen
    3. Alla förslag man lägger baserar sig på vad som "känns" rätt och inte på någon form av analys om vilka effekter förslagen kommer att få.
    4. Kvotering
    5. butlers i tunnelbanan

    etc,,,,,,


    Du är väl knappast vänster?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger.. - Sida 2 Empty Sv: Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger..

    Inlägg  Regndrottning 2012-01-02, 23:34


    Jag vet inte om jag kommer till fem... Men jag gillar inte MP på riksplanet...

    1. De vill beskatta el och bensin hårt UTAN att erbjuda något alternativ.
    Jag förstår att de vill ha ner förbrukningen. Fast hela samhället är uppbyggt på att man skall ha el och bensin. Vill de inte att dessa skall förbrukas borde de rimligtvis, erbjuda ett kostnadseffektivt ersättningsprodukt.

    2. De är vindflöjtar. De vet inte vilket ben de skall stå på. Alternativt är de horor som säljer sig till högstbjudande för att komma åt MAKT.

    Jag litar inte på MP, rikspolitisk.

    Däremot röstade jag på dem, (för första gången), i kommunalvalet. Jag läste noggrant igenom deras föreslagna politik för Halmstad och det var bara en punkt jag INTE höll med om. Resten kunde jag ha skrivit själv.... Så exakt lik mina egna tankar!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger.. - Sida 2 Empty Mp

    Inlägg  Secrist 2012-01-03, 00:10

    Jag litar inte på MP, rikspolitisk.

    Däremot röstade jag på dem, (för första gången), i kommunalvalet. Jag läste noggrant igenom deras föreslagna politik för Halmstad och det var bara en punkt jag INTE höll med om. Resten kunde jag ha skrivit själv.... Så exakt lik mina egna tankar!


    Röstade själv på Mp i kommunval för några år sedan. Hade lite samma argument. Tyvärr har de idag blivit ett renodlat storstadsparti där landsbygden straffbeskattas för att kunna skaffa fler bussar i Stockholm.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger.. - Sida 2 Empty Sv: Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger..

    Inlägg  R.O.F.L 2012-01-03, 10:40

    ANNA2LINK skrev:
    R.O.F.L skrev:1. Sammarbetet med V som Mona idag djupt ångrar
    2. Att de gillar jantelagen
    3. Alla förslag man lägger baserar sig på vad som "känns" rätt och inte på någon form av analys om vilka effekter förslagen kommer att få.
    4. Kvotering
    5. butlers i tunnelbanan

    etc,,,,,,


    Du är väl knappast vänster?

    Vänster,höger.... jag röstar på dem med den bästa politiken.

    Sponsored content


    Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger.. - Sida 2 Empty Sv: Skrev fem negativa åsikter om vänster eller höger..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 12:46