Och sådant ska vi förslavade företagare betala bolagsskatt till. Skatteavlönade individer har väl inget existensberättigande på en golfbana.Vercingetorix skrev:Jag är lärare, och har det tvivelaktiga nöjet att berätta att jag har ägnat arbetsdagen åt att skramla ihop en avsevärd hög med vuxenpoäng...
Gick min första golfrunda idag. På betald arbetstid, dessutom i det outsägligt vackra vädret. Därav det bristfälliga antalet inlägg från min sida idag.. ;-)
Att vara lärare äger fett, kan jag meddela... 15 (hela) veckors betalad ledighet (+ strödagar, såklart)... Börjar oftast kl 09:00 och slutar i snitt vid 15-tiden... (fast oftast runt 14)
Men idag var jag tvungen att sluta lite senare än vad jag annars gjort.. (Jag var ju tvungen att gå klart min runda...)
Sug på den, kontorsråttor!!! ;-)
Jag tror fasiken jag ska plugga igen det hål jag "äger" på den närbelägna golfbanan, om inte klubbledningen sätter stopp för sådana dumheter. Under kontorstid ska inga andra än VD, marknadchef och fullmaktsförsedd försäljningschef, få tillträde till banan
PS. Moderatbandy har aldrig tilltalat mig, men många andra tycks uppskatta "sporten", så jag "äger" ett hål, men kommer nog ändå aldrig någonsin att försöka klappa till en golfboll.