Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
x-medborgare
Kakmonstret
KickTheRasist
seadog
SiP
Vercingetorix
MartinLindgren
formsvackan
Corven
Regndrottning
kanaljen
RedCloud
fredrik rahm70
17 posters

    Jobbar inte "lärare?

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-28, 19:04

    Vercingetorix skrev:Jag är lärare, och har det tvivelaktiga nöjet att berätta att jag har ägnat arbetsdagen åt att skramla ihop en avsevärd hög med vuxenpoäng...
    Gick min första golfrunda idag. På betald arbetstid, dessutom i det outsägligt vackra vädret. Därav det bristfälliga antalet inlägg från min sida idag.. ;-)

    Att vara lärare äger fett, kan jag meddela... 15 (hela) veckors betalad ledighet (+ strödagar, såklart)... Börjar oftast kl 09:00 och slutar i snitt vid 15-tiden... (fast oftast runt 14)

    Men idag var jag tvungen att sluta lite senare än vad jag annars gjort.. (Jag var ju tvungen att gå klart min runda...)

    Sug på den, kontorsråttor!!! ;-)
    Och sådant ska vi förslavade företagare betala bolagsskatt till. Skatteavlönade individer har väl inget existensberättigande på en golfbana.

    Jag tror fasiken jag ska plugga igen det hål jag "äger" på den närbelägna golfbanan, om inte klubbledningen sätter stopp för sådana dumheter. Under kontorstid ska inga andra än VD, marknadchef och fullmaktsförsedd försäljningschef, få tillträde till banan Very Happy

    PS. Moderatbandy har aldrig tilltalat mig, men många andra tycks uppskatta "sporten", så jag "äger" ett hål, men kommer nog ändå aldrig någonsin att försöka klappa till en golfboll.
    seadog
    seadog


    Antal inlägg : 55
    Join date : 09-02-26
    Age : 53
    Ort : På hemmafarvatten

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Det här med data

    Inlägg  seadog 2009-04-28, 19:11

    Nä, jag ger mig Red Cloud. Det blev någon grej med 3D karusell effekt när jag googlade runt på koderna. Vad blir det i verkligheten?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-28, 19:14

    "Vad blir det i verkligheten?"

    I grunden är det en, precis som du säger, en 3d-karusell som jag modifierat för att passa ett annat ändamål.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-28, 19:18

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Jag är lärare, och har det tvivelaktiga nöjet att berätta att jag har ägnat arbetsdagen åt att skramla ihop en avsevärd hög med vuxenpoäng...
    Gick min första golfrunda idag. På betald arbetstid, dessutom i det outsägligt vackra vädret. Därav det bristfälliga antalet inlägg från min sida idag.. ;-)

    Att vara lärare äger fett, kan jag meddela... 15 (hela) veckors betalad ledighet (+ strödagar, såklart)... Börjar oftast kl 09:00 och slutar i snitt vid 15-tiden... (fast oftast runt 14)

    Men idag var jag tvungen att sluta lite senare än vad jag annars gjort.. (Jag var ju tvungen att gå klart min runda...)

    Sug på den, kontorsråttor!!! ;-)
    Och sådant ska vi förslavade företagare betala bolagsskatt till. Skatteavlönade individer har väl inget existensberättigande på en golfbana.

    Jag tror fasiken jag ska plugga igen det hål jag "äger" på den närbelägna golfbanan, om inte klubbledningen sätter stopp för sådana dumheter. Under kontorstid ska inga andra än VD, marknadchef och fullmaktsförsedd försäljningschef, få tillträde till banan Very Happy

    PS. Moderatbandy har aldrig tilltalat mig, men många andra tycks uppskatta "sporten", så jag "äger" ett hål, men kommer nog ändå aldrig någonsin att försöka klappa till en golfboll.

    Till mitt försvar får väl sägas att det var friluftsdag, så vi var ett gäng elever samt ett par lärare som var ute och svor på bollarna...
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 19:28

    RedCloud skrev:"Du skojar med mig. Det har alla människor."

    OK, om nu alla människor har specialkompetens inom media, vad gör den koden exakt ?

    for(var i=0;i<numOfBalls+1;i++)
    {
    var t = this.attachMovie("ball"+i,"b"+i,i+1);
    t.bollRubrik.text = _root.rubrikArray[i ]
    t.angle = i * ((Math.PI*2)/numOfBalls);
    t.onEnterFrame = mover;
    }
    function mover()
    {
    this._x = Math.cos(this.angle) * radiusX + centerX;
    this._y = Math.sin(this.angle) * radiusY + centerY;
    var s = this._y /(centerY+radiusY);
    this._xscale = this._yscale = s*100;
    this._xscale = this._yscale = s*100;
    this.angle += this._parent.speed;
    this.swapDepths(Math.round(this._xscale) + 100);
    }
    this.onMouseMove = function()
    {
    speed = (this._xmouse-centerX)/15000;
    }

    Annars är det precis sådant man har anställt mig för.



    Okej! Alla kan inte göra ett hack i javascript. Men alla har vi saker vi är "självlärda" i.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-28, 19:30

    kanaljen skrev:
    Regndrottning skrev:
    Samma skit bland vänsterskribenterna, godhet sitter inte i partifärg.

    Knappast...

    Om du tittar efter så ser du ett otal skitsnackstrådar statad av högern och bara någon enstaka av vänstern. I detta bettende leder högerskribenterna stort!



    Du försvarar dina vänsterskvallrare, jag försvarar ingen. Var och en får klara sig själv. Du är märkbart blind över martääääns skitprat på forumet.

    Låt mig FÖRTYDLIGA....

    Om du tittar efter så ser du ett otal [b]skitsnackstrådar statad av högern och bara någon enstaka av vänstern. I detta bettende leder högerskribenterna stort![/
    [b
    ]
    Du snackar om inlägg, jag pratar om SKITSNACKSTRÅDAR!!! Så vem försvarar vem? *fnys*[/b]


    queen


    Senast ändrad av Regndrottning den 2009-04-28, 19:31, ändrad totalt 1 gång
    seadog
    seadog


    Antal inlägg : 55
    Join date : 09-02-26
    Age : 53
    Ort : På hemmafarvatten

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Den ofrivillige golfaren

    Inlägg  seadog 2009-04-28, 19:30

    Jag har en god vän som bor intill en golfbana och en gång om året går han ned till klubbhuset och säljer de bollar han har hittat på sina marker. Det blir en ansenlig summa trots att de är begagnade.

    Det slås mer snett än man kan tro.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-28, 19:31

    "Alla kan inte göra ett hack i javascript"

    Nej, allra helst som det är Flash Actionscriptkod.

    " Men alla har vi saker vi är "självlärda" i. "

    Absolut !
    Men knappast alla har självlärda saker som går att försörja sig på.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  SiP 2009-04-28, 19:36

    RedCloud skrev:Men knappast alla har självlärda saker som går att försörja sig på.

    Jag kan...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  formsvackan 2009-04-28, 19:38

    RedCloud skrev:Men knappast alla har självlärda saker som går att försörja sig på.
    En gemensam bekant blev en gång under FFF ombedd att skaffa sig ett riktigt jobb. Han plockade då upp munspelet och upplyste om att han försörjt sig gott på det under alla år. "Försök du också med det", var hans svar Very Happy
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 19:40

    RedCloud skrev:"Alla kan inte göra ett hack i javascript"

    Nej, allra helst som det är Flash Actionscriptkod.

    Det känner jag inte till, har bara imperativprogramering i botten dvs java. Jag behöver inte få karuseller att spinna.

    RedCloud skrev:
    " Men alla har vi saker vi är "självlärda" i. "

    Absolut !
    Men knappast alla har självlärda saker som går att försörja sig på.


    Jag känner flertalet personer som lever på sin självlärda hobby.


    Senast ändrad av kanaljen den 2009-04-28, 19:46, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-28, 19:41

    Ja, det är bara att gratulera all de som verkligen besitter egen kunskap som dessutom ger en inkomst. Det är en lisa för själen om inte annat.

    FFF, ja, memory lane..........
    det var där jag träffade min fru....-87
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-28, 19:42

    kanaljen skrev:
    RedCloud skrev:
    Det är färre lärare som har jobb i allianzens Sverige....

    Men för att stilla din nyfikenhet, jag jobbar på en av Sveriges mest uppkopplade skolor....laptop, rast, prov....

    Problemet är att du är ingen lärare, enligt egen utsago.


    Säger en Invandra / Muslim hatare som har agenda att spilla skit 36 timmar om
    dagen i försök att spela ut Svenskar vs. Invandrare på allmänna internet platser.

    Men detta är inte allt !! , det som är mest tragiska att den stora Svensken har själv en Invandra påbrå ... och detta är som är mest sorgligaste som jag har upplevt i hela mitt liv.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-28, 19:46

    "och detta är som är mest sorgligaste som jag har upplevt i hela mitt liv."

    håller fullständigt med KtR, sitta i en liten håla uppe i norrland och förfasa sig över en påstådd islamiseringen av Sverige...det är inte riktigt friskt.
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 19:49

    Regndrottning skrev:
    kanaljen skrev:
    Regndrottning skrev:
    Samma skit bland vänsterskribenterna, godhet sitter inte i partifärg.

    Knappast...

    Om du tittar efter så ser du ett otal skitsnackstrådar statad av högern och bara någon enstaka av vänstern. I detta bettende leder högerskribenterna stort!



    Du försvarar dina vänsterskvallrare, jag försvarar ingen. Var och en får klara sig själv. Du är märkbart blind över martääääns skitprat på forumet.

    Låt mig FÖRTYDLIGA....

    Om du tittar efter så ser du ett otal [b]skitsnackstrådar statad av högern och bara någon enstaka av vänstern. I detta bettende leder högerskribenterna stort![/
    [b
    ]
    Du snackar om inlägg, jag pratar om SKITSNACKSTRÅDAR!!! Så vem försvarar vem? *fnys*[/b]


    queen

    Jag försvarar varken skitsnackartrådar eller enskilda debattinlägg. * prosit*
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 19:51

    KickTheRasist skrev:
    kanaljen skrev:
    RedCloud skrev:
    Det är färre lärare som har jobb i allianzens Sverige....

    Men för att stilla din nyfikenhet, jag jobbar på en av Sveriges mest uppkopplade skolor....laptop, rast, prov....

    Problemet är att du är ingen lärare, enligt egen utsago.


    Säger en Invandra / Muslim hatare som har agenda att spilla skit 36 timmar om
    dagen i försök att spela ut Svenskar vs. Invandrare på allmänna internet platser.


    36 timmar om dagen? Vilken klocka går du efter? Har mussar från bosnien infört eget klocksystem i sverige?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-28, 19:56

    Det finns ju dåliga vikarier som skiter i eleverna. RC som är obehörig, sitter väl och chattar vid katedern på en sunkig laptop, och försakar några stackars ungar som inte har en chans till en god eller rättvis utbildning.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-28, 19:57

    kanaljen skrev:
    Regndrottning skrev:
    kanaljen skrev:
    Regndrottning skrev:
    Samma skit bland vänsterskribenterna, godhet sitter inte i partifärg.

    Knappast...

    Om du tittar efter så ser du ett otal skitsnackstrådar statad av högern och bara någon enstaka av vänstern. I detta bettende leder högerskribenterna stort!



    Du försvarar dina vänsterskvallrare, jag försvarar ingen. Var och en får klara sig själv. Du är märkbart blind över martääääns skitprat på forumet.

    Låt mig FÖRTYDLIGA....

    Om du tittar efter så ser du ett otal [b]skitsnackstrådar statad av högern och bara någon enstaka av vänstern. I detta bettende leder högerskribenterna stort![/
    [b
    ]
    Du snackar om inlägg, jag pratar om SKITSNACKSTRÅDAR!!! Så vem försvarar vem? *fnys*[/b]


    queen

    Jag försvarar varken skitsnackartrådar eller enskilda debattinlägg. * prosit*

    Jasså?

    Varför angriper du mig, hela tiden, för att jag påpekar högerns fablässe för skitsnackstrådar?

    Måhända du inte vill låtsas om dem? Skäms för dem kanske?


    queen
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  SiP 2009-04-28, 20:00

    Cetarded Rommie skrev:Det finns ju dåliga vikarier som skiter i eleverna. RC som är obehörig, sitter väl och chattar vid katedern på en sunkig laptop, och försakar några stackars ungar som inte har en chans till en god eller rättvis utbildning.

    Och det resonemanget bygger du på?????

    Tror nog RC är nog så engagerad då han ju undervisar i ett ämne där han själv är intresserad, värre med gamla lärare som bara ser pensionen hägra...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-28, 20:00

    "Det finns ju dåliga vikarier som skiter i eleverna"

    ja usch sådana kan man inte ha i skolan

    " RC som är obehörig, sitter väl och chattar vid katedern på en sunkig laptop"

    2 fel i en mening:

    1) vi har ingen katederundervisning
    2) laptopen är marknadens fetaste, det måste medialärare ha

    "och försakar några stackars ungar som inte har en chans till en god eller rättvis utbildning"


    Varför i hela fridens namn skulle jag "försaka" några elever ?
    För att du inte har samma politiska ståndpunkt som jag ?
    Väx upp, valp
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-28, 20:02

    "Och det resonemanget bygger du på?????"

    enkelt SiP, i hans något begränsade världsbild så måste meningsmotståndare vara dåliga i sin profession, annars rämnar helan hans tillvaro i bitar. (64 bitar noga räknat)
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 20:02

    Regndrottning skrev:
    kanaljen skrev:
    Regndrottning skrev:
    kanaljen skrev:
    Regndrottning skrev:
    Samma skit bland vänsterskribenterna, godhet sitter inte i partifärg.

    Knappast...

    Om du tittar efter så ser du ett otal skitsnackstrådar statad av högern och bara någon enstaka av vänstern. I detta bettende leder högerskribenterna stort!



    Du försvarar dina vänsterskvallrare, jag försvarar ingen. Var och en får klara sig själv. Du är märkbart blind över martääääns skitprat på forumet.

    Låt mig FÖRTYDLIGA....

    Om du tittar efter så ser du ett otal [b]skitsnackstrådar statad av högern och bara någon enstaka av vänstern. I detta bettende leder högerskribenterna stort![/
    [b
    ]
    Du snackar om inlägg, jag pratar om SKITSNACKSTRÅDAR!!! Så vem försvarar vem? *fnys*[/b]


    queen

    Jag försvarar varken skitsnackartrådar eller enskilda debattinlägg. * prosit*

    Jasså?

    Varför angriper du mig, hela tiden, för att jag påpekar högerns fablässe för skitsnackstrådar?

    Måhända du inte vill låtsas om dem? Skäms för dem kanske?


    queen

    Jo, det är för att du säger att högerskribenterna är ........... bl a. Jag vågar påstå att alla är vi likadana kolsupare och det oavsett partifärg.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 20:03

    Som sagt Mr. Kanalj, när och var har jag överhuvudtaget tilltalat dig om inte du börjat yla först?
    Jag inleder aldrig någonsin några diskutioner, med dig och ett antal av dina polare,
    Däremot vet du, går du på mig så får du skylla dig själv, första ordet är ditt, men det sista är mitt!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  RedCloud 2009-04-28, 20:06

    " Jag vågar påstå att alla är vi likadana kolsupare och det oavsett partifärg."

    Det var ju modigt att påstå en sådan sak, det är iaf inte sant, detta forum visar klart och tydligt vilka som passerat gränser som inte ska passeras.

    Högernicken är i majoritet att hota och dödshota på detta forum.
    Högernicken är i majoritet att vilja begränsa de demokratiska rättigheterna för meningsmotståndare på detta forum.

    Allt står skrivet det är bara att läsa, om man nu inte har blåfilter på ögonen förstås.


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-04-28, 20:09, ändrad totalt 1 gång
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 20:07

    martin7lindgren skrev:Som sagt Mr. Kanalj, när och var har jag överhuvudtaget tilltalat dig om inte du börjat yla först?
    Jag inleder aldrig någonsin några diskutioner, med dig och ett antal av dina polare,
    Däremot vet du, går du på mig så får du skylla dig själv, första ordet är ditt, men det sista är mitt!

    Dagligen!

    Sponsored content


    Jobbar inte "lärare? - Sida 2 Empty Sv: Jobbar inte "lärare?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-16, 20:36