Thetaxpayer 2010-07-12, 20:52
ANNA2LINK skrev: Thetaxpayer skrev: ANNA2LINK skrev: redalert skrev: ANNA2LINK skrev: redalert skrev:Empatilöst och osolidariskt, inga skatter ingen välfärd!
Så du skulle inte kunna hjälpa din granne/bekant gratis utan att få betalt?
Löjlig fråga Anna, det handlade här om att byta tjänster för att undgå skatt!
Nej det var inte min tanke Red A. Min tänke var att Skattebetalaren och jag just skulle byta tjänster med varann...
Som jag nekade till för att jag inte har tid för jag har ett JOBB att gå till. Därför bad jag om solidarisk hjälp då jag solidariskt ger med mig av mina inarbetade pengar.
Ja tål ni inte skämt,Red A och du? Jag förstår att du menar mer allvar än mig när det gäller detta. Ni syftar till att inte jag har arbete... Det är så löjligt av er att gå på om det hela tiden. Det kommer inte dröja länge innen jag är igång med någonting. Jag är ju en av dom som har varit sjukskriven som klarar av arbete, hur mycket vet jag inte än. Men lär få reda på det snart...
Ursäkta mig men jag menar inget alls angående om du har jobb eller inte. Jag hoppas verkligen att du snart kommer på fötter.
Jag vill bara belysa att det är så himla enkelt att prata om solidaritet när det gäller pengar. Bara att ta mera av dem som jobbar. De har ju så mycket. Visst kanske många har men långt ifrån så många som vänstern här tycks tro och de är inte hemma på dagarna. Något de saknar är
tid. Varför kan inte empativänstern solidariskt dela med sig av sin tid som de har i överflöd av lika väl som de kräver att jag solidariskt skall ge bort mera av mina intjänade pengar?