Det är skillnad på att säga att man är empatisk och att faktiskt vara det..
Säga saker kan vem som helst göra, det är i handlingar man realiserar sina ord.
Ett exempel från min absoluta närhet.
Min tjejs bror..påstår sig var orolig för sin syster, att han bryr sig om henne osv osv.
Det säger han iaf till min Svärmor...(deras mamma)
Han säger det aldrig till sin syster...
Han och hans familj har varit och hälsat på oss 2 ggr, på 4 år.
Då har vi fått tjata i ett år innan
Vi har varit hos dom minst 15 ggr...
Han ringer aldrig, till sin syster.
Han svarar inte på mail och trots att han har ett mkt välbetalt jobb, har han aldrig gjort ansats att hjälpa henne/oss när vi haft det jättetungt ekonomisk...
Han hörde inte av sig när vi nästan brann inne/frös ihjäl...
Dessutom kräver han att vi ska komma när de hade bröllop,dop,födelsedagar osv...(men samma krav kan inte vi ställa..."för de har så mkt att göra"
Vad han inte förstår är att min tjej är vikarie och inte kan tacka nej til de dagar hon får tilldelade. Det har vi inte råd med ..helt enkelt
Han blir dessutom sur om jag inte alltid följer med...
Han borde veta att jag blir sängliggande ibland och måste avstå vissa saker. Inte bara vissa, kan inte planera saker långt i förväg helt enkelt
Jag har dessutom barn att ta hänsyn till, fast hans räknas tydligen mer.
Lägg där till att vi inte alltid har råd att åka 26 mil tor bara sådär.
Mat på bordet är vikigare liksom....
Vi har definitivt inte råd med dyra kläder eller presenter
Även när det gäller sjukdom ...verkar det vara så att han kan vara sjuk och då är det illa. När andra är det är det inte nåt att lägga en tanke på
Glömde jag säga att han är Moderat
Säga saker kan vem som helst göra, det är i handlingar man realiserar sina ord.
Ett exempel från min absoluta närhet.
Min tjejs bror..påstår sig var orolig för sin syster, att han bryr sig om henne osv osv.
Det säger han iaf till min Svärmor...(deras mamma)
Han säger det aldrig till sin syster...
Han och hans familj har varit och hälsat på oss 2 ggr, på 4 år.
Då har vi fått tjata i ett år innan
Vi har varit hos dom minst 15 ggr...
Han ringer aldrig, till sin syster.
Han svarar inte på mail och trots att han har ett mkt välbetalt jobb, har han aldrig gjort ansats att hjälpa henne/oss när vi haft det jättetungt ekonomisk...
Han hörde inte av sig när vi nästan brann inne/frös ihjäl...
Dessutom kräver han att vi ska komma när de hade bröllop,dop,födelsedagar osv...(men samma krav kan inte vi ställa..."för de har så mkt att göra"
Vad han inte förstår är att min tjej är vikarie och inte kan tacka nej til de dagar hon får tilldelade. Det har vi inte råd med ..helt enkelt
Han blir dessutom sur om jag inte alltid följer med...
Han borde veta att jag blir sängliggande ibland och måste avstå vissa saker. Inte bara vissa, kan inte planera saker långt i förväg helt enkelt
Jag har dessutom barn att ta hänsyn till, fast hans räknas tydligen mer.
Lägg där till att vi inte alltid har råd att åka 26 mil tor bara sådär.
Mat på bordet är vikigare liksom....
Vi har definitivt inte råd med dyra kläder eller presenter
Även när det gäller sjukdom ...verkar det vara så att han kan vara sjuk och då är det illa. När andra är det är det inte nåt att lägga en tanke på
Glömde jag säga att han är Moderat