Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
R.O.F.L
redalert
SiP
Sniperace
Dao
F.I.S.T
10 posters

som sagt var ... bränna pengar

berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

som sagt var ... bränna pengar - Sida 3 Empty Sv: som sagt var ... bränna pengar

Inlägg  berralarzon 2010-07-12, 01:17

RedMentalCase skrev:Ingen fara fist , om jag blir lite deppad en gång i halvåret tar jag ett glas och så går det över efter 1 minut.

Du och dina amöbavänner här inne får väl däremot en livskris som kräver livslång försörjning av andras arbete om ni har en fis på tvären eller ni inbillar er att ni blivit förorättade.

Mental härdsmälta pottkanten väntar på dig tjyvenander.
    //berra
    Edit:du förlorade som vanligt alltid..
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

som sagt var ... bränna pengar - Sida 3 Empty Sv: som sagt var ... bränna pengar

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-12, 01:19

RedMentalCase skrev:Ingen fara fist , om jag blir lite deppad en gång i halvåret tar jag ett glas och så går det över efter 1 minut.

... sup inte för hårt nu mentalfallet, det är inte bra för levern, då kan du bli sjuk, och sjuka är inte välkomna i ditt och Reinfeldts samhälle....för övrigt är jag mycket fascinerad av din tro på att du inte kan bli så sjuk att du inte klarar av att jobba Smile

RedMentalCase skrev:Du och dina amöbavänner här inne får väl däremot en livskris som kräver livslång försörjning av andras arbete om ni har en fis på tvären eller ni inbillar er att ni blivit förorättade.

Nej !
    Cool
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-07-12, 08:37

Dao skrev:Varför tramsa med att hitta på saker om era meningsmotståndare hela tiden, RMC och Secrist?

Fattar ni inte att ni bara ser barnsliga ut, när ni håller på så..?

Och barnsligast av dem alla är ju självutnämnde överkuckun Dao som inte klarar att höra sanningen! lol! lol! lol!
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-07-12, 14:34

RedMentalCase skrev:Så du tycker på fullt allvar att om Gudrun Schyman bränner upp 100.000 i sedlar i Sverige som protest mot att INGEN under 100 års tid tagit frågan på allvar.......

Men herrejävlar, vilken planet lever ni på ?

Tellus och du ?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-07-12, 16:58

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Fist skrev:

Det gör ju vi i väst egentligen hela tiden ... so whats new ??

Sniperace skrev:Men Fist, det görs inte öppet inför media för att väcka UPPMÄRKSAMHET, istälet görs det i det fördolda för att det INTE ska synas, så jag frågar igen, hade cdet varit lika bra om man transporterade det till ett land i svält, och sedan förstörde maten framför ögonen på de svältande, med maximal mediabevakning?
    och förklarat att detta gör vi för att visa på världssvälten?

Där liksom när det gällde sweinmans agerande så skulle jag dse det som smaklöst, och ansett att det skulle varit mycket bättre med maximal mediabevakkning se till att allt kom till dessa svältandes hjälp istället, men tänk så olika åsikter man kan ha....

Nej jag skulle nog valt att transportera ett köttberg av överproduktion, som är en direkt följd av frisläppt marknadsekonomi... transportera det som ändå skulle kastas utanför riksdagshuset alt Vita huset... det skulle ge bra effekt.....

.... och exemplet/jämförelsen du gör haltar betänkligt....

nej, det är just det, som det INTE gör, det passar precis in i mallen, bara det att DET var tydligen inte så roligt....

och nej, det vore inte samma sak att lägga det utanför riksdagshuset, det skulle inte ge samma genomslag osv...

genomslaget vore ju att visa på att se vi förstör maten framför ögonen på svältande......

gissa om det gett uppmärksamhet...

men ändå lika smaklöst som att bränna pengar som inte gynnar någon....

Så du tycker på fullt allvar att om Gudrun Schyman bränner upp 100.000 i sedlar i Sverige som protest mot att INGEN under 100 års tid tagit frågan på allvar.......
    ... att det skulle vara jämförbart med att bränna pengar framför svältande människor .... då är du dummare än jag trodde !!!

Nej, snarare smartare Very Happy

Nu har en undersökning av en professor visat på att detta i realiteten gör de rika rikare eftersom den totala penningmängden minskat genom detta, och det medför att de pengar som finns kvar har ökat i värde.

du tillhör en väldigt liten minoritet som anser att det var något BRA, resten av det svenska folket anser att det var idiot, så, nog är det så att du och de andra då tillhör idioterna lol!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 14:59