Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
formsvackan
Secrist
redalert
lazy
x-medborgare
Ezzlirsk
berralarzon
Sniperace
theward
F.I.S.T
RedMentalCase
Dao
16 posters

Kunskapstest: Islam!

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Kunskapstest: Islam! - Sida 2 Empty Sv: Kunskapstest: Islam!

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-10, 18:29

Det finns få som är så medvetna om just fördomar, inom kultur, religion och vardgasliv, som jag.....av den anledningen att jag råkat ut för dom vid ett antal tillfällen, samt kommit till insikt om att även jag har dem....

... detta är inte skryt, utan ett faktum, att jag tänker mycket på just detta, och vad det är... vad fördomar betyder...

Det faktum att ALLA på något sätt har fördomar, är tex en bra insikt....
    När man accepterat detta finns det möjlighet att ta reda på fakta om andra människor och kulturer...

En fördom tycker jag kan beskrivas som att man bildar sig en uppfattning om något man inte vet..... eg skulle det väl då benämnas: "förutfattade meningar"....

... för nästa steg är något sämre, när man "dömer" någon utifrån förutfattade meningar.
    ..

... och än värre blir det när folk börjar ta dessa fördomar för "sanningar"... vilket är allt för vanligt i världen idag, och något vi ser väldigt mycket av från rasister på forumet....
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-07-10, 18:34

Jag har ingen aning men testar på skoj

1 sant

2 falskt men kan vara sant

3 sant

4 Falskt

5 Sant

6 Falskt

7 Sant

8 Sant

9 falskt

10 Falskt
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-07-10, 18:40

x-medborgare skrev:Jag har ingen aning men testar på skoj

1 sant

2 falskt men kan vara sant

3 sant

4 Falskt

5 Sant

6 Falskt

7 Sant

8 Sant

9 falskt

10 Falskt

Det är just lite på skoj som man skall se detta testet, för jag tror att vi alla har fördomar i dessa frågor! Smile
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Antal inlägg : 847

Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-10, 18:40

Dao skrev:Ärligt talat förstår jag att Ezzlirks, Sniper och en del andra av forumhögern inte vill göra detta testet, för de vill inte bli påminda om att de faktiskt HAR fördomar!

Gång efter gång har de målat upp en svartvit värld, och kallat det för "verkligheten". Detta gör att sådana här tester riskerar att få deras världsbild att gunga!

Givetvis, dock har jag inte mer fördomar än kosmopolitförespråkarna, som exempelvis du Dao. Mina fördomar, till skillnad från de flesta av er, är dock relativt välberättigade och även med viss faktareferens att hänvisa till. Du säger att du inte ser invandringen som ett problem alls, oavsett hur fri och oreglerad den än må vara. Jag vet ett dussin väldokumenterade statistiska referenser som kan förtydliga varför vissa, inklusive mig själv, har en s k "negativ" bild av vår invandringspolitik. I din värld är det alltid den inskränkta svenskens fel om det inte går super för invandrarna, liksom det aldrig kan vara fel på den massinvandringspolitik vi för idag och utan det helt enkelt handlar om "utanförskap", som vi, ack arma idiotiska - onda - svenskar skapar för dem stackars utsatta invandrarna. Det resonemanget har liksom debunkats sen flera år tillbaka.

Du är som någon slags aging-hipppie-liberal-douche som säger emot sig själv hela tiden.
    "Vilka är vi att ifrågasätta om invandrarna vill sprida sin kultur, och bevara sin kulturella identitet?"

Ja Dao, vem är "Ni" att ifrågasätta oss svenskar att sprida VÅR kultur och bevara VÅR kulturella identitet?

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-10, 18:46

Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:Ärligt talat förstår jag att Ezzlirks, Sniper och en del andra av forumhögern inte vill göra detta testet, för de vill inte bli påminda om att de faktiskt HAR fördomar!

Gång efter gång har de målat upp en svartvit värld, och kallat det för "verkligheten". Detta gör att sådana här tester riskerar att få deras världsbild att gunga!

Givetvis, dock har jag inte mer fördomar än kosmopolitförespråkarna, som exempelvis du Dao. Mina fördomar, till skillnad från de flesta av er, är dock relativt välberättigade och även med viss faktareferens att hänvisa till. Du säger att du inte ser invandringen som ett problem alls, oavsett hur fri och oreglerad den än må vara. Jag vet ett dussin väldokumenterade statistiska referenser som kan förtydliga varför vissa, inklusive mig själv, har en s k "negativ" bild av vår invandringspolitik. I din värld är det alltid den inskränkta svenskens fel om det inte går super för invandrarna, liksom det aldrig kan vara fel på den massinvandringspolitik vi för idag och utan det helt enkelt handlar om "utanförskap", som vi, ack arma idiotiska - onda - svenskar skapar för dem stackars utsatta invandrarna. Det resonemanget har liksom debunkats sen flera år tillbaka.

Du är som någon slags aging-hipppie-liberal-douche som säger emot sig själv hela tiden.
    "Vilka är vi att ifrågasätta om invandrarna vill sprida sin kultur, och bevara sin kulturella identitet?"

Ja Dao, vem är "Ni" att ifrågasätta oss svenskar att sprida VÅR kultur och bevara VÅR kulturella identitet?

Jag är bara SÅ nyfiken på vilken svensk kultur du pratar om, VAD är det du vill försvara ?? ... och vad är det som hotar den eventuella "svenska" kultur du pratar om ?? ...

... och när uppstod den svenska kulturen ??

... när började det invandras till Sverige Ezzlirsk ??....

Faktum är att utan invandring hade det inte funnits ens några svenskar, och nästan ALL kultur som vi idag kallar svensk kommer nån annan stans ifrån !!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-10, 18:59

Har bestämt mig att enbart sända de rätta svaren till de som bemödat sig med att svara på de tio frågorna, personligen. Ni andra får leva i ovisshet! Wink
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-07-10, 19:01

Det var väl typ 500-1000 år sen det fanns nån kunskap i islam, sedan dess har det bara gått utför till något som påminner om Neandertalarnas kultur.
    Hoppas inte neandertalarna blir upprörda.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-10, 19:05

Dao skrev:Har bestämt mig att enbart sända de rätta svaren till de som bemödat sig med att svara på de tio frågorna, personligen. Ni andra får leva i ovisshet! Wink

Nä vad tarvligt !
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-10, 19:07

RedMentalCase skrev:Det var väl typ 500-1000 år sen det fanns nån kunskap i islam, sedan dess har det bara gått utför till något som påminner om Neandertalarnas kultur.
    Hoppas inte neandertalarna blir upprörda.

Ja, är det på detta sättet du vill framstå, så gärna för mig...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-10, 19:07

F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:Har bestämt mig att enbart sända de rätta svaren till de som bemödat sig med att svara på de tio frågorna, personligen. Ni andra får leva i ovisshet! Wink

Nä vad tarvligt !
    afro
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-10, 19:15

F.I.S.T skrev:

Jag är bara SÅ nyfiken på vilken svensk kultur du pratar om, VAD är det du vill försvara ?? ... och vad är det som hotar den eventuella "svenska" kultur du pratar om ?? ...

Faktum är att utan invandring hade det inte funnits ens några svenskar, och nästan ALL kultur som vi idag kallar svensk kommer nån annan stans ifrån !!!

Och här kom det. Samma retorik som svenskhataren Mona Sahlin. "Vi har ändå ingen kultur"-resonemanget börjar bli så förbannat tröttsamt. Kultur handlar inte enbart om "traditioner", religion osv, utan även i stort om en mentalitet, en samhällssyn och en gemensam identitet. Med andra ord en viss livssyn, beteende och handlingsmönster som skiljer sig avsevärt från kultur till kultur. En motfråga, herr "Sverige-har-ingen-kultur", vad är det som hotar invandrarnas kultur om vår egen kultur får komma först? Varför är det bara vice versa som fungerar för er "svenskar"?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-07-10, 19:17

CENSUR obs frivillig

Senast ändrad av x-medborgare den 2010-07-10, 19:38, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-10, 19:21

Ezzlirsk skrev:
    F.I.S.T skrev:

Och här kom det. Samma retorik som svenskhataren Mona Sahlin. "Vi har ändå ingen kultur"-resonemanget börjar bli så förbannat tröttsamt. Kultur handlar inte enbart om "traditioner", religion osv, utan även i stort om en mentalitet, en samhällssyn och en gemensam identitet. Med andra ord en viss livssyn, beteende och handlingsmönster som skiljer sig avsevärt från kultur till kultur. En motfråga, herr "Sverige-har-ingen-kultur", vad är det som hotar invandrarnas kultur om vår egen kultur får komma först? Varför är det bara vice versa som fungerar för er "svenskar"?

Vi har inget som säskiljer oss från vår omgivning! Men kultur har vi! Både fins, trevlig och folklig... Men det härligaste med vår mentalitet, är att upptäcka att andra har i stort sett samma mentalitet som vi!

Inget hotar "invandrarnas kultur" och inget hotar "svensk kultur"!

Vice versa är DIN strategi! Ingen annans!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-07-10, 19:25

Jag själv har inga problem med sådana här tester, eller andra i andra frågor, eftersom jag VET att jag inte vet allt, och att jag VET att jag har fördomar!

Jag älskar nämligen att upptäcka såda hos mig, för då kan jag motverka dem!

Men då måste man våga utmana sina egna ståndpunkter och åsikter - och inte låsa in sig i ett hörn och tro att man vet allt i den eller den sakfrågan...

Jag gör INTE testet, JUST för att du kallar det OM ISLAM, när i stort sett INGET handlar om just ISLAM, det handlar om invandrare, tlänningar och MUSLIMER, men INTE om islam, kom med rätt frågeställning så kan jag tänka mig att svara, men jag nedlåter INTE mig att luras att tro det handlar om ISLAM, för det ÄR inte islam det handlar om PUNKT
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-10, 19:27

Dao skrev:

Vi har inget som säskiljer oss från vår omgivning! Men kultur har vi! Både fins, trevlig och folklig... Men det härligaste med vår mentalitet, är att upptäcka att andra har i stort sett samma mentalitet som vi!

Haha, nej kära främlingschauvinist. Alla folkslag har inte samma mentalitet, det finns inget som pekar på det, och det finns nog INGEN legitim allvetare och professionell forskare och analytiker som håller med dig. Tyvärr Dao, somalier är inte som svensakr.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-10, 19:28

Ezzlirsk skrev:
    F.I.S.T skrev:

Nu undvek du lite smidigt att svara på mina frågor,,, det är dom meningarna med frågetecken efter !!

... Sedan om du läser en gång till, så ser du att jag aldrig påstått att svenskarna inte har nån kultur, jag är bara intresserad av vad DU tycker om dessa frågeställningar jag skrev....

... är det för mycket begärt ?? .. med tanke på vad som verkar vara en stark känslosam åsikt i frågan från din sida
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-10, 19:29

Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:

Tyvärr Dao, somalier är inte som svensakr.

Det tycker jag är jättebra att det finns skillnader på folk och kulturer, det välkomnar jag... och jag välkomnar dem !!
    Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-10, 19:34

Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:

Haha, nej kära främlingschauvinist. Alla folkslag har inte samma mentalitet, det finns inget som pekar på det, och det finns nog INGEN legitim allvetare och professionell forskare och analytiker som håller med dig. Tyvärr Dao, somalier är inte som svensakr.

Tror nog det är lite tvärt om här... Ingen forskare och analytiker håller med dig. Nationalism är en KONSTGJORD ideologi, baserat på en vilja att hitta NÅGON skillnad mellan "vi och dom"!

Ju mer vi reser och träffar folr, märker man hur likt oss de resonerar...

Men det finns dock ANDRA faktorer som påverkar eh hel del...

Och det enda som skiljer traditionella svenskar från somalier är hudfärgen och språket, i stort!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-10, 19:36

F.I.S.T skrev:
    Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:

Tyvärr Dao, somalier är inte som svensakr.

Det tycker jag är jättebra att det finns skillnader på folk och kulturer, det välkomnar jag... och jag välkomnar dem !!
    Very Happy

Det håller jag med om, även när dessa skillnader finns i samma trappuppgång man själv bor i!

Det jag talar om ovan är dock MENTALITETEN!

Tror alla vill ha en fungerande rättsäkerhet, demokrati och vanlig enkel trygghet...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-10, 19:37

Sniperace skrev:

Jag själv har inga problem med sådana här tester, eller andra i andra frågor, eftersom jag VET att jag inte vet allt, och att jag VET att jag har fördomar!

Jag älskar nämligen att upptäcka såda hos mig, för då kan jag motverka dem!

Men då måste man våga utmana sina egna ståndpunkter och åsikter - och inte låsa in sig i ett hörn och tro att man vet allt i den eller den sakfrågan...

Jag gör INTE testet, JUST för att du kallar det OM ISLAM, när i stort sett INGET handlar om just ISLAM, det handlar om invandrare, tlänningar och MUSLIMER, men INTE om islam, kom med rätt frågeställning så kan jag tänka mig att svara, men jag nedlåter INTE mig att luras att tro det handlar om ISLAM, för det ÄR inte islam det handlar om PUNKT

Då tar vi mentalt bort ORDET islam, då... Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-10, 19:40

Vill bara testa igen om E kunde/ville svara på frågorna:

Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-10, 20:03

Dao skrev:

Det håller jag med om, även när dessa skillnader finns i samma trappuppgång man själv bor i!

Tror alla vill ha en fungerande rättsäkerhet, demokrati och vanlig enkel trygghet...

Du förklarade ju just för mig (Som minnesuppfrisknng; ett antal inlägg tidigare), som den mångkultursvurmare och Niqab-apologet du är, att mentaliteten hos olika kulturer och folkslag inte hade något säreget mönster och identifiering, utan att vi alla - oavsett ras och kultur - är exakt likadana i form av mentalitet och beteende. Nu har du plötsligen ändrat dig.

Jag förstår att du stödjer en miljon(om inte miljard)-import av somalier och en så stor icke-vit ström som möjligt. Ditt hjärta har väl aldrig slagit för Sverige, dess kultur eller dina landsmän. Dessa är helt oviktiga i din mening. Du är som sagt en aging-hippie-liberal-douche vars enda mål i livet är att propagera för en så stor icke-vit invandring som möjligt. Du är på steget på en apartheid-vurmare med enda skillnaden att du själv kanske får stå offer. Men det struntar väl ni i, oikofober och MENA-dyrkare som fullständigt skiter i om barnbarnen växer upp i ett nytt nordiskt Afrika utan några som helst nordiska rötter kvar. Det viktigaste är ju att visa att rasism är dåligt, oavsett om vi dör ut som folk på kuppen.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-10, 20:12

Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:

Du förklarade ju just för mig (Som minnesuppfrisknng; ett antal inlägg tidigare), som den mångkultursvurmare och Niqab-apologet du är, att mentaliteten hos olika kulturer och folkslag inte hade något säreget mönster och identifiering, utan att vi alla - oavsett ras och kultur - är exakt likadana i form av mentalitet och beteende. Nu har du plötsligen ändrat dig.

Jag förstår att du stödjer en miljon(om inte miljard)-import av somalier och en så stor icke-vit ström som möjligt. Ditt hjärta har väl aldrig slagit för Sverige, dess kultur eller dina landsmän. Dessa är helt oviktiga i din mening. Du är som sagt en aging-hippie-liberal-douche vars enda mål i livet är att propagera för en så stor icke-vit invandring som möjligt. Du är på steget på en apartheid-vurmare med enda skillnaden att du själv kanske får stå offer. Men det struntar väl ni i, oikofober och MENA-dyrkare som fullständigt skiter i om barnbarnen växer upp i ett nytt nordiskt Afrika utan några som helst nordiska rötter kvar. Det viktigaste är ju att visa att rasism är dåligt, oavsett om vi dör ut som folk på kuppen.

Mångkultur gillar jag, då jag aldrig tänker avvara pizza, sushi, kebab, hamburgare, världsmusik, amerikanska filmer och liknande.

Men niqab har jag aldrig varit förtjust i...

Om du nu vill krisera mig, får du gärna utgå från saker jag faktisk TYCKER! Annars blir det lite enformig, må jag säga...

Jag har INTE ändrat mig, däremot verkar du ha gjort detta...

Jag stödjer ingen import av människor, däremot stödjer jag aktiv hjälp till behövande. Om inget annat går, så får de komma hit och slicka såren - och ta med sig sin underbara kultur och berika oss!

Jag älskar Sverige - men inte DITT Sverige! Har heller inget emot svenskar generellt, men en del är ganska jobbiga - typ Åkesson och company!

Hua - nu har jag blivit kallad för LIBERAL! Det var ett tag sedan! Är mer van vid islamist och kommunist...

Hippie är bara smickrande att bli kallad! Smile

Så om man gillar mångkultur, så är man apartheid-vurmare???? Ha ha... Ja, du får då till det... Smile

Tycker inte du att rasism är dåligt?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-10, 20:24

Dao skrev:

Mångkultur gillar jag, då jag aldrig tänker avvara pizza, sushi, kebab, hamburgare, världsmusik, amerikanska filmer och liknande.

Men niqab har jag aldrig varit förtjust i...

Om du nu vill krisera mig, får du gärna utgå från saker jag faktisk TYCKER! Annars blir det lite enformig, må jag säga...

Jag har INTE ändrat mig, däremot verkar du ha gjort detta...

Jag stödjer ingen import av människor, däremot stödjer jag aktiv hjälp till behövande. Om inget annat går, så får de komma hit och slicka såren - och ta med sig sin underbara kultur och berika oss!

Jag älskar Sverige - men inte DITT Sverige! Har heller inget emot svenskar generellt, men en del är ganska jobbiga - typ Åkesson och company!

Hua - nu har jag blivit kallad för LIBERAL! Det var ett tag sedan! Är mer van vid islamist och kommunist...

Hippie är bara smickrande att bli kallad! Smile

Så om man gillar mångkultur, så är man apartheid-vurmare???? Ha ha... Ja, du får då till det... Smile

Tycker inte du att rasism är dåligt?

Att rabla upp diverse maträtter är liksom inte direkt den mångkultur som är problematisk, vilket du bör förstå. Sen kallade jag dig liberal utifrån en viss komisk karaktär som liksom du associeras som en mångkultursvurmare.

http://mtpundit.com/wp-content/uploads/2008/10/aging_hippie_liberal_douche.jpg Very Happy

Rasism är dåligt ja, men det är inte rasism för att man inte stödjer en i stort sett etnisk rensning i sitt eget land.

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-10, 20:44

Ezzlirsk..... fortfarande för svåra frågor att svara på ?? Cool

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 14:34