SiP skrev:Dao skrev:redalert skrev:Dao skrev:RedMentalCase skrev:Byta parti ?
Det vore väl både bättre och mer en nåd att be om att alla vänstermuppar kunde byta ut hela sin person...
Mest för deras egen skull.
Ja, du kan ju alltid testa högerns favoriter här:
Hjärntvätt, "omskolningsläger" eller bara ren tortyr...
Höger?
Vilken höger det finns ingen riktig höger här!
Tja, det finns de som KALLAR sig för höger, iofs - men deras debattmetoder och debattetik rimmar illa med ideilogin liberalism.
Så på sätt och vis har du nog rätt här, RA. De högerfolk som jag träffar irl brukar faktiskt de flesta ha en allmän respekt för andras åsikter..!
Det är det inte många uttalade högerdebattörer som har här inne...
Då antar jag att det inte finns så många uttalade vänsterdebattörer här heller, eftersom det inte finns något som tyder på varken respekt eller förståelse för högerns anhängare heller, men som vanligt så är enögdheten på den egna sidans görande lika stor hos vänster som höger.
I en annan tråd skriver du om ett bättre debattklimat, hur skall detta kunna ske när du och de allra flesta väljer att inte ha respekt för motståndarsidan??
Ta t.ex. ett sånt här inlägg..
"Ja, du kan ju alltid testa högerns favoriter här:
Hjärntvätt, "omskolningsläger" eller bara ren tortyr...
Hur tänker du att ett sådant inlägg förbättrar debattklimatet??
Ja - lite provokation är aldrig fel! Och det är dessutom en skitsak i jämförelse med vad den jag RIKTADE detta inlägget till har för metoder!
Bara det inte är det ENDA man gör, så har jag tydligt sagt att NÅGRA slag under bältet är BRA för debattklimatet!
Jag tycker nog att det finns fler ödmjuka vänsterdebattörer än högerdebattörer på detta forumet!
men det är MIN åsikt - för jag tar inte alltid del av alla vänsterinlägg!
Men visst finns det även vänsterdebattörer som lite VÄL ofta sjunker under det acceptabla!