Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+16
berralarzon
DMustaine
redalert
ericTheDog
Sniperace
theward
RedMentalCase
MartinLindgren
R.O.F.L
Regndrottning
x-medborgare
SiP
Redvictory
Vercingetorix
F.I.S.T
Dao
20 posters

Byta parti

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Byta parti - Sida 8 Empty Sv: Byta parti

Inlägg  Dao 2010-07-07, 18:53

SiP skrev:
    Dao skrev:
    redalert skrev:
    Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:Byta parti ?

Det vore väl både bättre och mer en nåd att be om att alla vänstermuppar kunde byta ut hela sin person...Smile
    Mest för deras egen skull.

Ja, du kan ju alltid testa högerns favoriter här:

Hjärntvätt, "omskolningsläger" eller bara ren tortyr... Wink

Höger?

Vilken höger det finns ingen riktig höger här! scratch

Tja, det finns de som KALLAR sig för höger, iofs - men deras debattmetoder och debattetik rimmar illa med ideilogin liberalism.

Så på sätt och vis har du nog rätt här, RA. De högerfolk som jag träffar irl brukar faktiskt de flesta ha en allmän respekt för andras åsikter..!

Det är det inte många uttalade högerdebattörer som har här inne...

Då antar jag att det inte finns så många uttalade vänsterdebattörer här heller, eftersom det inte finns något som tyder på varken respekt eller förståelse för högerns anhängare heller, men som vanligt så är enögdheten på den egna sidans görande lika stor hos vänster som höger.
    I en annan tråd skriver du om ett bättre debattklimat, hur skall detta kunna ske när du och de allra flesta väljer att inte ha respekt för motståndarsidan??

Ta t.ex. ett sånt här inlägg..

"Ja, du kan ju alltid testa högerns favoriter här:

Hjärntvätt, "omskolningsläger" eller bara ren tortyr...

Hur tänker du att ett sådant inlägg förbättrar debattklimatet??

Ja - lite provokation är aldrig fel! Och det är dessutom en skitsak i jämförelse med vad den jag RIKTADE detta inlägget till har för metoder!

Bara det inte är det ENDA man gör, så har jag tydligt sagt att NÅGRA slag under bältet är BRA för debattklimatet!

Jag tycker nog att det finns fler ödmjuka vänsterdebattörer än högerdebattörer på detta forumet!

men det är MIN åsikt - för jag tar inte alltid del av alla vänsterinlägg!

Men visst finns det även vänsterdebattörer som lite VÄL ofta sjunker under det acceptabla!
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2010-07-07, 21:23

Dao skrev:

Ja - lite provokation är aldrig fel! Och det är dessutom en skitsak i jämförelse med vad den jag RIKTADE detta inlägget till har för metoder!

Den som är fri från skuld kastar första stenen...typ?

Dao skrev:Bara det inte är det ENDA man gör, så har jag tydligt sagt att NÅGRA slag under bältet är BRA för debattklimatet!

Nåja, men några slag under bältet blir snabbt rena pungsparkar, man kan tyvärr inte både ha och äta kakan, i så fall har man det debattklimatet man förtjänar...

Dao skrev:Jag tycker nog att det finns fler ödmjuka vänsterdebattörer än högerdebattörer på detta forumet!

Det kallar jag grovt enögt, det är precis lika goda kålsupare på båda sidorna, dock finns ett fåtal på båda sidorna som klarar sig med nöd och näppe när det gäller ödmjukhet..

Dao skrev:men det är MIN åsikt - för jag tar inte alltid del av alla vänsterinlägg!

Men visst finns det även vänsterdebattörer som lite VÄL ofta sjunker under det acceptabla!

Väldigt många på båda sidorna skulle jag vilja säga..
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-07, 23:51

SiP skrev:
    Dao skrev:

Den som är fri från skuld kastar första stenen...typ?

Dao skrev:Bara det inte är det ENDA man gör, så har jag tydligt sagt att NÅGRA slag under bältet är BRA för debattklimatet!

Nåja, men några slag under bältet blir snabbt rena pungsparkar, man kan tyvärr inte både ha och äta kakan, i så fall har man det debattklimatet man förtjänar...

Dao skrev:Jag tycker nog att det finns fler ödmjuka vänsterdebattörer än högerdebattörer på detta forumet!

Det kallar jag grovt enögt, det är precis lika goda kålsupare på båda sidorna, dock finns ett fåtal på båda sidorna som klarar sig med nöd och näppe när det gäller ödmjukhet..

Dao skrev:men det är MIN åsikt - för jag tar inte alltid del av alla vänsterinlägg!

Väldigt många på båda sidorna skulle jag vilja säga..

Lite hetta och några slag under bältet är både gott och hälsosamt i en debatt! Vill inte ha en massa munkar som inte vågar höja rösten!

Ja, du gör DIN bedömning!

Har märkt att ni från höger bara erkänner era brister, om ni samtidigt kan få med er några från vänster med i fallet. Lite lågt faktiskt...

I tråden jag startade om debattetik, så har det klart och tydligt varit fler uttalade vänsterdebattörer som förstått vad jag menat, och faktiskt kommit med självkritik!

Det tycker jag speglar forumet ganska väl!
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-07-08, 00:29

Tja självkritik och självinsikt är inte Dao's starka sidor! lol!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-07-08, 00:42

redalert skrev:Tja självkritik och självinsikt är inte Dao's starka sidor! lol!

nåja han har iaf "den sidan" och det är vackert så Very Happy
    Har du använd den sidan hos dig själv som dasspapper???
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 00:52

redalert skrev:Tja självkritik och självinsikt är inte Dao's starka sidor! lol!

Tack!

Sådana här inlägg från dig visar bara att motsatt det du skriver gäller! Smile

Fortsätt så! Laughing
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2010-07-08, 19:01

Dao skrev:
    Lite hetta och några slag under bältet är både gott och hälsosamt i en debatt! Vill inte ha en massa munkar som inte vågar höja rösten!

Men ändå kännde du dig tvungen att spela munk och till och med lägga upp en tråd om debattklimatet??
    Mmm, dubbelmoral är ett väldigt snält ord om det..

Dao skrev:

Ja jag gör MIN bedömmning, och den är att det finns ett antal rövhål som alltid förstör trådarna, men eftersom du framhäver dig som någon sorts sanningsguru så antar jag att din bedömmning alltid är den rätta??

Dao skrev:
    Har märkt att ni från höger bara erkänner era brister, om ni samtidigt kan få med er några från vänster med i fallet. Lite lågt faktiskt...!

Nu börjar det bli patetiskt, bara för att jag vägrar innfalla i den bräkande fårskocken som bara hatar allt högern gör och fullkommligt dyrkar allt vänstern gör så skulle jag betecknas som höger...Egen uppfattning kallas det, du skulle prova någon gång..

Dao skrev:
    I tråden jag startade om debattetik, så har det klart och tydligt varit fler uttalade vänsterdebattörer som förstått vad jag menat, och faktiskt kommit med självkritik!!

Om du menar storspammaren på vänstersidan som osmakligt kallar en kvinna för fnask, så såg inte jag någon form av självkritik där...

Dao skrev:

Tycker mer det speglar att debattklimatet är piss här, hur många höger tror du skulle erkänna att de saknar självkritik i en tråd skapad av en som tror sig alltid ha rätt???
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 19:11

SiP skrev:
    Dao skrev:

Men ändå kännde du dig tvungen att spela munk och till och med lägga upp en tråd om debattklimatet??
    Mmm, dubbelmoral är ett väldigt snält ord om det..

Dao skrev:

Ja jag gör MIN bedömmning, och den är att det finns ett antal rövhål som alltid förstör trådarna, men eftersom du framhäver dig som någon sorts sanningsguru så antar jag att din bedömmning alltid är den rätta??

Dao skrev:
    Har märkt att ni från höger bara erkänner era brister, om ni samtidigt kan få med er några från vänster med i fallet. Lite lågt faktiskt...!

Nu börjar det bli patetiskt, bara för att jag vägrar innfalla i den bräkande fårskocken som bara hatar allt högern gör och fullkommligt dyrkar allt vänstern gör så skulle jag betecknas som höger...Egen uppfattning kallas det, du skulle prova någon gång..

Dao skrev:
    I tråden jag startade om debattetik, så har det klart och tydligt varit fler uttalade vänsterdebattörer som förstått vad jag menat, och faktiskt kommit med självkritik!!

Om du menar storspammaren på vänstersidan som osmakligt kallar en kvinna för fnask, så såg inte jag någon form av självkritik där...

Dao skrev:

Tycker mer det speglar att debattklimatet är piss här, hur många höger tror du skulle erkänna att de saknar självkritik i en tråd skapad av en som tror sig alltid ha rätt???

Det är INTE dubbelmoral, att ogilla debattklimatet här inne, samtidigt som man inte är emot LITE hetta - s.k. respektfull hetta!

Har haft mycket heta debatter på Aftonbaldets Forum tidigare, med ganska rejäla sopar under bältet - kombinerat med saklighet. Vi avslutade debatterna som vänner och med respekt!

Ingen dubelomoral där inte!

Bara respekt och debattvillighet!

Jag har INTE framfört mig som en "sanningsguru", och har heller aldrig strävat därefter!

Min bedömning är alltid MIN bedömning!

Ja, jag har många egna uppfattningar! Har argumenterat med vänsterdebattörer ganska mycket faktiskt. Inte på detta forumet, utan mer på de forumen som högertrollen inte kunde förstöra - och därför anser är "censurerade"!

Vissa vänsterdebattörer passerar granserna lite väl också, det håller jag med om!

Den sista frågan är svår att svara på, då jag inte alltid anser mig ha rätt! Jag VILL bli motbevisad - det är min högsta strävan här inne!

Men jag vet också att många högerdebattörer här inne har den fåniga stoltheten du beskriver!

Debattklimatet är mycket varierande här inne, och många gånger piss!

Men ibland blir det ganska givande!

Det är också en utmaning att se hur man klarar sig gentemot de som agerar som skitstövlar!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 19:09