Jag tillhör en av de som FUNDERAR på detta!
Vore kul att höra er andra...
Dao skrev:Tänkte höra här om det finns någon som ämnar byta parti till valet, mot vad man röstade på under förra valet?
Jag tillhör en av de som FUNDERAR på detta!
Vore kul att höra er andra...
Vercingetorix skrev:Isf enbart som taktikröstning. Inte av någon annan anledning.
SiP skrev:Kommer inte att rösta alls, vet att det är att ge bort en röst på motståndarna men att rösta på Mona går helt bort, vi måste ha en partiledare som åtminstonde kan sköta sina egna affärer innan hon/han sätts att sköta ett helt land, Ohly går fet bort, en man som uttalad sig som kommunist och allt vad denna ism gjort, då kan man lika gärna ge SD frisedel på allt deras föregångare gjort, MP skulle kunna övervägas om de inte var såna hycklare, kämpar man för miljön och proklamerar för att minska bilismen så tar man inte taxi eller limo från södermalm till rosenbad.
Alliansens samtliga partier är ett stort skämt, "det nya arbetar partiet", jo tjenare, ge med vänstern och slå ned med högernäven är deras devis..
Blir det något överhuvudtaget så blir det piratpartiet, inte för deras omspännade politik utan för att de står för individens frihet och deras kamp mot stora multinationella företag...
R.O.F.L skrev:Hade hoppas att S skulle leverera en bättre politik, hade stora förhoppningar men med MP och V ser vi vart vi hamnade.
Sviker M denna gång. Stödröst på KD eller missnöjes röst på SD.
F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Hade hoppas att S skulle leverera en bättre politik, hade stora förhoppningar men med MP och V ser vi vart vi hamnade.
Sviker M denna gång. Stödröst på KD eller missnöjes röst på SD.
Alltså byter du ??
Regndrottning skrev:Ja, det är inte lätt för en rödgrön väljare...
Man kan då inte rösta på alliansen, för det är dem man vill ha bort.
Men, hur många vill rösta fram Sahlin? Inte många....
(Fan, att Reinfeldt inte är sosse)
Regndrottning skrev:Ja, det är inte lätt för en rödgrön väljare...
Man kan då inte rösta på alliansen, för det är dem man vill ha bort.
Men, hur många vill rösta fram Sahlin? Inte många....
Regndrottning skrev:
F.I.S.T skrev:Regndrottning skrev:
Hur tänker du nu ??....Gillar du hans Aura ??... men avskyr politiken han står för ??
Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Isf enbart som taktikröstning. Inte av någon annan anledning.
Jaha! du röstar inte på det parti du tycker överensstämmer med dina politiska åsikter? inte alls förvånande då det gäller det högra lägret!
Själv har jag röstat på S i många år men tyckte det blev för högerstyrt under GP:tid! därför står det mellan V och MP som jag tycker ligger mina politiska värderingar närmast! när det gäller partiledare så är det Maria Wetterstrand!
Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Isf enbart som taktikröstning. Inte av någon annan anledning.
Jaha! du röstar inte på det parti du tycker överensstämmer med dina politiska åsikter? inte alls förvånande då det gäller det högra lägret!
Själv har jag röstat på S i många år men tyckte det blev för högerstyrt under GP:tid! därför står det mellan V och MP som jag tycker ligger mina politiska värderingar närmast! när det gäller partiledare så är det Maria Wetterstrand!
Det primära för mig är att alliansen får förnyat förtroende, och de är definitivt inte betjänta av att t ex (kd) åker ur riksdagen. Då kan jag ha röstat efter min övertygelse hur mycket jag vill...
SiP skrev:Kommer inte att rösta alls, vet att det är att ge bort en röst på motståndarna men att rösta på Mona går helt bort, vi måste ha en partiledare som åtminstonde kan sköta sina egna affärer innan hon/han sätts att sköta ett helt land, Ohly går fet bort, en man som uttalad sig som kommunist och allt vad denna ism gjort, då kan man lika gärna ge SD frisedel på allt deras föregångare gjort, MP skulle kunna övervägas om de inte var såna hycklare, kämpar man för miljön och proklamerar för att minska bilismen så tar man inte taxi eller limo från södermalm till rosenbad.
Alliansens samtliga partier är ett stort skämt, "det nya arbetar partiet", jo tjenare, ge med vänstern och slå ned med högernäven är deras devis..
Blir det något överhuvudtaget så blir det piratpartiet, inte för deras omspännade politik utan för att de står för individens frihet och deras kamp mot stora multinationella företag...
RedMentalCase skrev:SiP skrev:Kommer inte att rösta alls, vet att det är att ge bort en röst på motståndarna men att rösta på Mona går helt bort, vi måste ha en partiledare som åtminstonde kan sköta sina egna affärer innan hon/han sätts att sköta ett helt land, Ohly går fet bort, en man som uttalad sig som kommunist och allt vad denna ism gjort, då kan man lika gärna ge SD frisedel på allt deras föregångare gjort, MP skulle kunna övervägas om de inte var såna hycklare, kämpar man för miljön och proklamerar för att minska bilismen så tar man inte taxi eller limo från södermalm till rosenbad.
Men du får väl ändå ge lite cred för bra skötta finanser till regeringen.
Det verkar ju som om Sverige är bäst i klassen i hela Europa på många områden.
Dao skrev:SiP skrev:Kommer inte att rösta alls, vet att det är att ge bort en röst på motståndarna men att rösta på Mona går helt bort, vi måste ha en partiledare som åtminstonde kan sköta sina egna affärer innan hon/han sätts att sköta ett helt land, Ohly går fet bort, en man som uttalad sig som kommunist och allt vad denna ism gjort, då kan man lika gärna ge SD frisedel på allt deras föregångare gjort, MP skulle kunna övervägas om de inte var såna hycklare, kämpar man för miljön och proklamerar för att minska bilismen så tar man inte taxi eller limo från södermalm till rosenbad.
Förstår inte riktigt resonemanget kring V, riktigt. För att Stalin var dum, så kan man inte rösta på V?
Hur är kopplingen? Jag känner till anti-kommunisternas koppling, men finns det någon annan, någon mer logisk sådan?