DMustaine skrev:ANNA2LINK skrev:Sossar ee lata skrev:ANNA2LINK skrev:DMustaine skrev:F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Jag kan tycka att just Reinfeldt är värd denna lön med tanke på det han åstadkommit för Sverige och svenskarna! Vi är bäst i väst! vi har tur att åtnjuta en kompetent regering när alternativet hade varit förödande! Som är förödande även i goda tider skall tilläggas! BÄST I VÄST!!!
Bäst på vad ?? ... bäst för vilka svenskar ???
Bäst för majoriteten av svenskarna! De arbetande, de sjukskrivna och de arbetslösa! Till och med bäst för de pensionerade!
Ingen är värd dom summerna D.M. Jag fattar inte hur dom sätter sina löner? Jag tycker att det är alldeles sjukt mycket pengar som våra toppolitiker har. Inte så undra på att politikerföraktet växer med jämna mellanrum.
Om du driver ett företag framgångsrikt och du har möjlighet att ta ut 100:000 eller 1 miljon i månaden, är du inte värd det då? Du skrev att INGEN är värd de summorna! Vad anser du att person som tex I Kamprad är värd då? som ger arbeten till tusentals personer, skall han ha samma som dig som inte gör ett handtag eller vad? Fredrik Reinfeldt styr Sverige på ett utmärkt sätt, länder som Grekland, Spanien etc som är vänstervridet går närapå i konkurs nu, är det så man skall styra ett land? Du är så vilsen och dum lilla flicka......
Ja tyck vad du vill SEEL men det är dumheten, egoism och girighet som har skapat att den här världen ser ut som den gör. Fattiga länder kontra rika länder där människor dör och svälter fortfarande varje dag!!!
Fattiga och rika länder...vi får ses som rika. Är det inte i de styrandes ansvar att vi fortsätter vara rika för vår egen befolknings skull? Dör det och svälter ihjäl människor i Sverige pga av fattigdom?
Nej men vi har en hel del hemlösa här som går och tigger i våra storstäder, som inte har ett hem att gå till. Det ska vi skämmas för. Sen så borde den rika världen hjälpt den fattiga världen mer. Men tyvärr när egoism och girighet styr världen så får vi den värld som vi har i dag...