Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
theward
cleopatra
GustavAnder
7 posters

Nyval, nu ?

GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Nyval, nu ? Empty Nyval, nu ?

Inlägg  GustavAnder 2009-04-27, 13:26

På många forum, inte minst i AB gamla, fann man tusentals vänsterinlägg som krävde nyval, av olika skäl.
    Även mer seriösa debattörer än de vänstertomtar som huserar här "krävde " det.

Så vad sägs, ska vi ha nyval idag ?
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Nyval, nu ? Empty Sv: Nyval, nu ?

Inlägg  cleopatra 2009-04-27, 16:16

Nej varför det? Det finns ju inget bra parti att rösta på ändå så det skulle bara vara som att tvingas välja mellan pest och kolera... Rolling Eyes Jag är redan tokstressad av att det är mindre än 1 1/2 år kvar till jag måste bestämma mig... Suspect
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Nyval, nu ? Empty Precis som jag tycker också

Inlägg  theward 2009-04-27, 16:21

cleopatra skrev:Nej varför det? Det finns ju inget bra parti att rösta på ändå så det skulle bara vara som att tvingas välja mellan pest och kolera... Rolling Eyes Jag är redan tokstressad av att det är mindre än 1 1/2 år kvar till jag måste bestämma mig... Suspect

Tror vi skulle behöva byta ut 75% av alla politiker och att partierna skulle ha mkt mer dialog med vanligt folk och frekventare kontakt med verkligheten Wink
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-04-27, 16:25

theward skrev:
    cleopatra skrev:Nej varför det? Det finns ju inget bra parti att rösta på ändå så det skulle bara vara som att tvingas välja mellan pest och kolera... Rolling Eyes Jag är redan tokstressad av att det är mindre än 1 1/2 år kvar till jag måste bestämma mig... Suspect

Tror vi skulle behöva byta ut 75% av alla politiker och att partierna skulle ha mkt mer dialog med vanligt folk och frekventare kontakt med verkligheten Wink

Politiker borde bara få sitta EN valperid i riksdagen, sedan bytas ut... då skulle risken för korruption och detta med att tömma grytorna minimeras
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-04-27, 16:31

Nej, för tusan! Jag vill inte ha och har aldrig förespråkat nyval!

Bara för att jag inte gillar nuvande maktinnehavarna så skall det inte bli nyval! Utav flera orsaker...

1. Den främsta orsaken är demokrati! Alliansen har valts in med en liten majoritet, (2,4%), men de har majoriteten av de röstande. Detta skall vi högakta!

2. Får nu alliansen härja som de kan och vill så väljs de med största sannolikhet bort nästa val och lär inte komma tillbaka på många år. Detta är också en bra sak.

3. Sossarna var 'trötta' och satt kvar på ren slentrian. De behöver denna tid för att förnya sig och få nya krafter. Jag är dock, inte imponerad över hur de har skött denna tiden..

Politiker borde bara få sitta EN valperid i riksdagen, sedan bytas ut... då skulle risken för korruption och detta med att tömma grytorna minimeras

detta är ett jättebra förslag! Jag kan se ett problem... var skall vi hitta alla människor som då måste till i riksdagen? Kvotera in dem kanske? Alla får tillfälle att vara i maktens korridorer? Samt det behövs också kunniga, utbildade människor inom politiken. Enbart gräsrötter skulle inte fungera.

queen

Senast ändrad av Regndrottning den 2009-04-27, 16:34, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-27, 16:33

Nyval, varför det?
    Så enkelt ska inte borgarna få komma undan, det är bara löpa linan ut,
    Och tillbaks ner i badtunnan 2010!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-04-27, 21:52

martin7lindgren skrev:Nyval, varför det?
    Så enkelt ska inte borgarna få komma undan, det är bara löpa linan ut,
    Och tillbaks ner i badtunnan 2010!

Ursäkta martin för jag hade bestämt mej för att ignorera dej totalt
    men allvarligt, hur dj-la dum får man bli?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:29