Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
ericTheDog
Dao
Secrist
datic
DMustaine
redalert
Redvictory
11 posters

Anders Borgs bluff avslöjad!

x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Anders Borgs bluff avslöjad! - Sida 2 Empty Sv: Anders Borgs bluff avslöjad!

Inlägg  x-medborgare 2010-06-08, 15:39

Secrist skrev:Ja det här med jobbskatteavdraget har varit viktigt för alliansen och får folk reda på hur det egentligen ligger till blir det nog att många funderar på och kommer att ha åsikter om detta.

Märkligt då att de rödgröna väljer att behålla det. Så om du inte gillar det så får du nog rösta på något parti som inte sitter i riksdagen.

Tycker inte det är så märkligt hålla god min i elakt spel Dom är politiker.. Och valboskapen ser oftast inte lägre än näsan räcker..BARA JAG FÅR alla vill vara vinnare..
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Anders Borgs bluff avslöjad! - Sida 2 Empty Fel

Inlägg  Secrist 2010-06-08, 15:41

Och valboskapen ser oftast inte lägre än näsan räcker..BARA JAG FÅR alla vill vara vinnare..

Stämmer inte. Svenskarna är rätt bra på att rösta på andra frågor än sin plånbok.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-06-08, 15:42

Secrist skrev:Och valboskapen ser oftast inte lägre än näsan räcker..BARA JAG FÅR alla vill vara vinnare..

Stämmer inte. Svenskarna är rätt bra på att rösta på andra frågor än sin plånbok.

Tycker inte jag... Very Happy
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-08, 15:44

x-medborgare skrev:
    Secrist skrev:Och valboskapen ser oftast inte lägre än näsan räcker..BARA JAG FÅR alla vill vara vinnare..

Tycker inte jag... Very Happy

Nej dom flesta tänker på plånboken...
    Secrist
    Secrist

Anders Borgs bluff avslöjad! - Sida 2 Empty Plån

Inlägg  Secrist 2010-06-08, 22:12

Nej dom flesta tänker på plånboken...

Rätt konstigt resonemang måste jag säga. Det skulle i så fall inneburit att borgarna haft makten oerhört mycket mer under åren.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-06-08, 22:18

Secrist skrev:Nej dom flesta tänker på plånboken...

Rätt konstigt resonemang måste jag säga. Det skulle i så fall inneburit att borgarna haft makten oerhört mycket mer under åren.

Jasså hur ska man tolka det...? tänker moderater bara på plånboken... ante mig Cool
    Secrist
    Secrist

Anders Borgs bluff avslöjad! - Sida 2 Empty Money

Inlägg  Secrist 2010-06-08, 22:20

Jasså hur ska man tolka det...? tänker moderater bara på plånboken... ante mig

Borgarna står för mer pengar för de som arbetar ja. Det har de alltid gjort även om det är mycket mer nedtonat idag.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-06-08, 22:21

Secrist skrev:Jasså hur ska man tolka det...? tänker moderater bara på plånboken... ante mig

Borgarna står för mer pengar för de som arbetar ja. Det har de alltid gjort även om det är mycket mer nedtonat idag.

Synd bara att det inte gäller alla "arbeten"
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-08, 22:22

Secrist skrev:Ja det här med jobbskatteavdraget har varit viktigt för alliansen och får folk reda på hur det egentligen ligger till blir det nog att många funderar på och kommer att ha åsikter om detta.

Märkligt då att de rödgröna väljer att behålla det. Så om du inte gillar det så får du nog rösta på något parti som inte sitter i riksdagen.

Jag skulle helst vilja att dom tar bort det men kommer då inte vinna valet. Så det är nog en taktisk fråga.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-08, 22:24

x-medborgare skrev:
    Secrist skrev:Jasså hur ska man tolka det...? tänker moderater bara på plånboken... ante mig

Ja och att det inte gäller arbetslösa/sjuka.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-06-08, 22:27

x-medborgare skrev:

Jobbskatteavdraget tar ingen som helst hänsyn till typ av arbete.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-06-08, 22:31

Ja och att det inte gäller arbetslösa/sjuka.

Fast det handlar ju om att skapa drivkrafter och dynamik i samhället.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-06-08, 22:32

ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:

Jobbskatteavdraget tar ingen som helst hänsyn till typ av arbete.

Tja tar samma svar som i en annan tråd sanslösa löner osv..
    Secrist
    Secrist

Anders Borgs bluff avslöjad! - Sida 2 Empty Åsikt

Inlägg  Secrist 2010-06-08, 22:33

Jag skulle helst vilja att dom tar bort det men kommer då inte vinna valet. Så det är nog en taktisk fråga.

Fast nu sade du ju precis att många kommer att fundera på det och ha åsikter om det. Alltså att många anser det vara negativt. Då borde de väl kunna ta bort det och ändå vinna?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-08, 22:37

Secrist skrev:Ja och att det inte gäller arbetslösa/sjuka.

Fast det handlar ju om att skapa drivkrafter och dynamik i samhället.

Ja tyvärr man tjänar inga pengar på arbetslösa/sjuka dom bara kostar derför ska dom ha så lite som möjligt...
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-06-08, 22:38

Ja tyvärr man tjänar inga pengar på arbetslösa/sjuka dom bara kostar derför ska dom ha så lite som möjligt...

Nja, hade det varit enda åsikten så hade dem inte fått några pengar alls. Nu är det ju trots allt inte riktigt så illa.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-06-09, 08:43

Secrist skrev:Ja tyvärr man tjänar inga pengar på arbetslösa/sjuka dom bara kostar derför ska dom ha så lite som möjligt...

Nja, hade det varit enda åsikten så hade dem inte fått några pengar alls. Nu är det ju trots allt inte riktigt så illa.

Men får Alliansen härja ett tag till så blir det så illa! läs:

1993 skrev han boken ”Det sovande folket” där han starkt kritiserar den svenska välfärdsstaten och målar upp ett radikalt nyliberalt system. I samband med denna bok sade han under en debatt att gränsen för socialbidrag borde gå vid svältgränsen.

Den 19 sep är det val! då kan du vara med och förändra vårt land till det bättre eller låta det fortsätta som det gör idag!(det sämre)
    Secrist
    Secrist

Anders Borgs bluff avslöjad! - Sida 2 Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-06-09, 08:58

Den 19 sep är det val! då kan du vara med och förändra vårt land till det bättre eller låta det fortsätta som det gör idag!(det sämre)

Jag ska göra landet bättre genom att rösta på något alliansparti. Bra va? cheers
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-06-09, 09:01

Alliansen har gjort Sverige till ett mycket bättre land at leva i.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-06-09, 10:22

råttan vuxenmobbaren skrev:Alliansen har gjort Sverige till ett mycket bättre land at leva i.

om man nu tycker skenande socialbidrag, europas högsta ungdomsarbetslöshet, ökade klyftor, ökat utanförskap är något bra, så kan det ju vara på det viset....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-09, 11:16

Har den välförtjänta semestern börjat för er lärare nu, så ni kan ladda batterierna från stoj och stim innan nästa termin?

Ha en bra sommar där i din oas vid älven Red Cloud!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-06-09, 11:49

RedCloud skrev:
    råttan vuxenmobbaren skrev:Alliansen har gjort Sverige till ett mycket bättre land at leva i.

om man nu tycker skenande socialbidrag, europas högsta ungdomsarbetslöshet, ökade klyftor, ökat utanförskap är något bra, så kan det ju vara på det viset....

Precis! vissa tycker visst det! anhängarna verkar gilla det nya bidragssverige Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-09, 12:07

Framför allt så står det ju över alla tvivel, att alliansen och deras anhängare jobbar hårt att bygga sitt vi och dom samhälle!

Sen när man hörde moderate Per Schlingerman sitta i aktuellt igår med sitt falska flin, säga att moderaterna är ett parti för alla, både fattig och rik?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-09, 12:10

Redvictory skrev:
    RedCloud skrev:

Precis! vissa tycker visst det! anhängarna verkar gilla det nya bidragssverige Very Happy

Ja vore det så att högern verkligen var mot bidrag så borde politiken se annolunda ut... Då borde fattiga klara sig i högerns Sverige med utan just bidrag...

Högerpolitiken säger emot sig själv...
    Secrist
    Secrist

Anders Borgs bluff avslöjad! - Sida 2 Empty Ungdom

Inlägg  Secrist 2010-06-09, 12:30

om man nu tycker skenande socialbidrag, europas högsta ungdomsarbetslöshet,

Ja, skenande var väl att ta i och gillar du inte ungdomsarbetslöshet så är kanske inte de rödgröna rätt parti/block att rösta på. Varför skulle de lyckas nu när de inte lyckades de senaste 12 åren?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 21:43