Sniperace skrev:tycker jag inte, det är bara att följa strömmen, du vet det där med källkritik
för vissa är denna ok så länge den stöder den egna åsikten, gör den inte det är det dålig sådan
så, som sagt, det är bara att följa med och göra som andra..
innan refererade jag till Al-jazeera som normalt inte stöder Israel, men det var i det fallet inte tillförlitligt *asg*
men att ha Gardell som tillförörlitligt sanningsvittne där han INTE sett NÅGOT, utan bara fått berättat för sig av just aktivister det var bra källkritik och riktigt osv...
så jag hakar på med att ge allt som stöder Israel ÄVEN när de själva skriver detta, bra eller hur?
Nu blandar du ihop det hela med DIN metod... igen, Sniper...
al-Jazeera var tillförlitlig, men inte din UTTOLKNING av vad som visades där!
Al-zazeera har inte tagit ställning i konflikten mellan palestina och Israel - utan utgår som sagt från en objektiv bedömning. Att det från högerhåll därmed betraktas som "partiskhet" säger mer om högern än o al-Jazeera!
Och på dig!
Gardell har i sin artikel beskrivit vad han känner till, utifrån sina erfarenheter!
Det är upp till dig att tro eller inte tro på dem, men du bör fråga vad Gardell skulle vinna på att ljuga...
Vad Israel vinner på att ljuga vet nog de alla!
Ja - källkritik innebär att man betraktar ALLA källor, och utifrån ett trovärdighetssystem graderar dessa. Detta värderingssystem är INTE baserad på innehållet i sig, utan vilken relation källan har till det som det handlar om!
Detta lär man sig i grundskolan idag!