Polen planerade inte att anfalla Sovjet!
Det hjälpte inte. Kommunisterna våldtog landet ändå.
Det hjälpte inte. Kommunisterna våldtog landet ändå.
Secrist skrev:men det rättade ju Secrist snabbt till
Ja, när forumvänstern försöker reformera historien så måste man reagera.
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:men det rättade ju Secrist snabbt till
Ja, när forumvänstern försöker reformera historien så måste man reagera.
Jo jag vet att ni blandar in Stalin i princip allt, tom inrikespolitik, ... inget nytt där
Secrist skrev:Jo jag vet att ni blandar in Stalin i princip allt, tom inrikespolitik, ... inget nytt där
Så enligt dig så invaderade aldrig Stalin Polen?
Secrist skrev:Enligt mig har detta inte med sakfrågan att göra!
Det kan jag tänka mig. Det är trevligare att själv få en tillrättalagd historieskrivning som bättre stämmer överens med sin ideologi. Eller hur?
Secrist skrev:Jo jag vet att ni blandar in Stalin i princip allt, tom inrikespolitik, ... inget nytt där
Så enligt dig så invaderade aldrig Stalin Polen?
Secrist skrev:... hänvisa gärna till det ställe där jag påstått detta !!
Visa istället var du sagt att det skedde. Du börjad ju yra om att det var fel att blanda in Stalin.
Visa istället var du sagt att det skedde. Du börjad ju yra om att det var fel att blanda in Stalin.
redalert skrev:Secrist skrev:... hänvisa gärna till det ställe där jag påstått detta !!
Stalin var väl inblandad i allra högsta grad när Polen invaderades?
"Man tager vad man haver" ...sa Cajsa WargDao skrev:Frågan är mer vad det har med denna tråden att göra!
Dao skrev:Den stora frågan här är varför Israel har ett UNDANTAG i bedömningen av en konflikt, även historiskt.
Israel-"vännerna" hävdar att några fredssamtal inte kommer att ske om inte vissa krav uppfyllts. Inga krav åt andra riktningen accepteras.
Om vi skall låta den starke bestämma vem som har rätt i alla konflikter, nutid, histiska och de i framtiden - lär vi får en väldigt ojämlik form av internationell rätt!
Är detta verkligen vad Israel-"vännerna" eftersträvar? Den starkes rätt?
men som vanligt duger det INTE misstänker jag
RedCloud skrev:men som vanligt duger det INTE misstänker jag
vad var det du skrev om "partsinlaga" igår....????
F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:men som vanligt duger det INTE misstänker jag
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:men som vanligt duger det INTE misstänker jag
yepp, kan andra så ska väl jag kunna eller hur, denna är precis lika mycket värd som den eller hur?
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:men som vanligt duger det INTE misstänker jag
yepp, kan andra så ska väl jag kunna eller hur, denna är precis lika mycket värd som den eller hur?
... nu vet jag inte vilken artikel du och Red syftar till, men du menar alltså att om någon annan ger partisk information, (vilket jag inte vet hur partisk själva informationen var i det andra fallet) ... så ger det dig rätt att oxå göra detta .... och samtidigt bibehålla kritiken du gett i det första fallet ...+?? ... märkligt på min ära
... nu vet jag inte vilken artikel du och Red syftar till
RedCloud skrev:... nu vet jag inte vilken artikel du och Red syftar till
gardells ögonvittnesskildring....
I Snipers värld så levererar världens mest trimmade propagandamaskin "sanningen", och alla andra ljuger....