Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
MartinLindgren
Redvictory
Dao
Sniperace
Kakmonstret
9 posters

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-05, 12:57

    Nu stävar den in mot Ashdod, så att lasten kan gås igenom.

    Samarbetet mellan Ship to Gaza och Israel torde kunna utvecklas, vore bättre om båtarna börjar åka direkt till Ashdod istället.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  Sniperace 2010-06-05, 13:16

    Inga skadade och inget bråk, men så var inte dessa från IHH med på denna, nu kanske det klarnar lite om hur det i verkligheten var med den turkiska båten....
    inte heller där hade det skett om de inte planlagt för just detta scenario....
    dumjävlar som får ert fulla stöd......
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  Dao 2010-06-05, 13:36

    Kakmonstret skrev:Nu stävar den in mot Ashdod, så att lasten kan gås igenom.

    Samarbetet mellan Ship to Gaza och Israel torde kunna utvecklas, vore bättre om båtarna börjar åka direkt till Ashdod istället.

    Varför samarbeta med en ockupationsmakt som inte vill ha samarbete med fredsvänner?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  Dao 2010-06-05, 13:37

    Sniperace skrev:Inga skadade och inget bråk, men så var inte dessa från IHH med på denna, nu kanske det klarnar lite om hur det i verkligheten var med den turkiska båten....
    inte heller där hade det skett om de inte planlagt för just detta scenario....
    dumjävlar som får ert fulla stöd......

    Ja, tänk om Israel hade agerat likadant förra gången...

    Men uppenbarligen har de lärt sig sin läxa, även om NI inte verkar ha gjort det...
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  Redvictory 2010-06-05, 14:12

    Hur många dödades denna gång! (officiellt alltså?)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  Sniperace 2010-06-05, 14:36

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Inga skadade och inget bråk, men så var inte dessa från IHH med på denna, nu kanske det klarnar lite om hur det i verkligheten var med den turkiska båten....
    inte heller där hade det skett om de inte planlagt för just detta scenario....
    dumjävlar som får ert fulla stöd......

    Ja, tänk om Israel hade agerat likadant förra gången...

    Men uppenbarligen har de lärt sig sin läxa, även om NI inte verkar ha gjort det...

    det var snararev så att de ombordvarande inte agerade som förra gången....
    men som vanligt vill du vända på det, och det förvånade inte någon...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-05, 16:45

    Du menar alltså att om jag tränger mig in i ditt hem Sniper, beväpnad till tänderna, och om du sätter dig ner passivt, så gör det mig till en hjälte som inte börjar skjuta?
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Lugn o ro???

    Inlägg  captaincodd 2010-06-05, 16:52

    dom har helt enkelt kapat det,,,,Statspirater typ
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  berralarzon 2010-06-05, 17:05

    captaincodd skrev:dom har helt enkelt kapat det,,,,Statspirater typ

    Likt Somaliska pirater.
    //berra
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  Dao 2010-06-05, 18:04

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Inga skadade och inget bråk, men så var inte dessa från IHH med på denna, nu kanske det klarnar lite om hur det i verkligheten var med den turkiska båten....
    inte heller där hade det skett om de inte planlagt för just detta scenario....
    dumjävlar som får ert fulla stöd......

    Ja, tänk om Israel hade agerat likadant förra gången...

    Men uppenbarligen har de lärt sig sin läxa, även om NI inte verkar ha gjort det...

    det var snararev så att de ombordvarande inte agerade som förra gången....
    men som vanligt vill du vända på det, och det förvånade inte någon...

    Menar du att Israel gjorde EXAKT som de gjorde förra gången, Sniper!

    I sådana fall vill jag ha en källa på det!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  RedMentalCase 2010-06-06, 12:13

    Kakmonstret skrev:Nu stävar den in mot Ashdod, så att lasten kan gås igenom.

    Samarbetet mellan Ship to Gaza och Israel torde kunna utvecklas, vore bättre om båtarna börjar åka direkt till Ashdod istället.

    Men, men... men då kan ju inte vänstermilitaristerna och hatarna provocera fram våldsdåd och piska upp judehat över hela världen.

    Jag undrar om Mankell och de andra Svenskarna som var med på detta idiotprojekt är nyttiga idioter eller bara idioter ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  formsvackan 2010-06-06, 13:37

    RedMentalCase skrev:Men, men... men då kan ju inte vänstermilitaristerna och hatarna provocera fram våldsdåd och piska upp judehat över hela världen.
    Nej, då får ni härja fritt och fortsätta provocera fram våldsdåd och piska upp muslimhat över hela världen.
    RedMentalCase skrev:Jag undrar om Mankell och de andra Svenskarna som var med på detta idiotprojekt är nyttiga idioter eller bara idioter ?
    I ditt fall behöver man inte undra Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  Sniperace 2010-06-06, 15:59

    MartinLindgren skrev:Du menar alltså att om jag tränger mig in i ditt hem Sniper, beväpnad till tänderna, och om du sätter dig ner passivt, så gör det mig till en hjälte som inte börjar skjuta?

    Nej, men jag är inte så urbota dum att jag offrar mitt och andras liv för en stor övermakt som INTE skadar mig om jag är passiv....

    Sponsored content


    Israel har i lugn och ro tagit över skutan Empty Sv: Israel har i lugn och ro tagit över skutan

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:56