+10
RedCloud
PE Dal
Secrist
DMustaine
Kakmonstret
Redvictory
Dao
MartinLindgren
RedMentalCase
ericTheDog
14 posters
Tycker nästan synd om de rödgröna
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 1
Tycker nästan synd om de rödgröna
De rödgröna har tagit ut segern i förskott. De har varit så tvärsäkra i 3,5 år att de inte behövt någon politik. Nu är det försent. Tänk vad opinionssiffror kan förblinda.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Min åsikt är att de aldrig haft nån politik de sista 4 åren , period !
Socialdemokraterna har FORTFARANDE inte lyckats förnya sig, de är en samling förstockade föredettingar som hoppas att väljarna är nostalgiska.
Socialdemokraterna har FORTFARANDE inte lyckats förnya sig, de är en samling förstockade föredettingar som hoppas att väljarna är nostalgiska.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Ja du Doggen, vad ska man inte då tycka om alliansens resultat hitills under mandatperioden,
Nej du Doggen, det är du som tar ut segern i förskott efter några mätningar, du som inte ens tror på siffror!
Så vitt jag vet har ju dina profetrior inte stämmt en enda gång hitills, bara en massa morrande och gläfsande!
Nej du Doggen, det är du som tar ut segern i förskott efter några mätningar, du som inte ens tror på siffror!
Så vitt jag vet har ju dina profetrior inte stämmt en enda gång hitills, bara en massa morrande och gläfsande!
Dao- Antal inlägg : 26567
ericTheDog skrev:De rödgröna har tagit ut segern i förskott. De har varit så tvärsäkra i 3,5 år att de inte behövt någon politik. Nu är det försent. Tänk vad opinionssiffror kan förblinda.
Och du väljer att göra samma sak som du anklagar de rödgröna för, för att...?
Redvictory- Antal inlägg : 12028
ericTheDog skrev:De rödgröna har tagit ut segern i förskott. De har varit så tvärsäkra i 3,5 år att de inte behövt någon politik. Nu är det försent. Tänk vad opinionssiffror kan förblinda.
Det vet vi inte förrän på valnatten! kanske är det ni anhängare som tagit ut segern i förskott!
Tror det kvittar vad de rödgröna, och vi som stödjer dem på forumet, skriver! För människor som ETD så kommer det alltid att vara som han bestämt det...
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
RedMentalCase skrev:Min åsikt är att de aldrig haft nån politik de sista 4 åren , period !
Ja, men de nostalgiska sossarna har ju vandrat till Sverigedemokraterna.
Kakmonstret skrev:RedMentalCase skrev:Min åsikt är att de aldrig haft nån politik de sista 4 åren , period !
Ja, men de nostalgiska sossarna har ju vandrat till Sverigedemokraterna.
Önsketänkanden blandat med lögner...
Ni bör nog ändra attityd om ni vill medverka till att ert kära allians skall ha någon chans i september...
MartinLindgren skrev:Ja du Doggen, vad ska man inte då tycka om alliansens resultat hitills under mandatperioden,
Alliansen har väl lyckats hyfsat med tanke på att vi drabbats av århundradets finanskris och ändå klarat sysselsättningen minst lika bra som sosseriet i superhögkonjunktur.
DMustaine- Antal inlägg : 3914
- Inlägg 10
Sv: Tycker nästan synd om de rödgröna
ericTheDog skrev:MartinLindgren skrev:Ja du Doggen, vad ska man inte då tycka om alliansens resultat hitills under mandatperioden,
Alliansen har väl lyckats hyfsat med tanke på att vi drabbats av århundradets finanskris och ändå klarat sysselsättningen minst lika bra som sosseriet i superhögkonjunktur.
Jag skulle vilja uppgradera det till att man iaf lyckats helt ok! En vänsterpolitik och den eventuella vänsterpolitik som kan följa, efter valet, kan, i fortfarande oroande ekonomiska tider, göra stor skada på den svenska ekonomin. Folk inser! att vi har haft tur som haft en kompetent regering och förhoppningsvis vill folket behålla den här regeringen, som i alla bemärkelser bär signumet av kompetens, efter nästa val!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 11
Opinion
SVT:s sammanställning av de samlade opinionsundersökningarna gav bägge blocken 47.1% av rösterna. Snacka om jämnt!
Det verkar bli ett spännande val i september.
DMustaine- Antal inlägg : 3914
- Inlägg 12
Secrist skrev:SVT:s sammanställning av de samlade opinionsundersökningarna gav bägge blocken 47.1% av rösterna. Snacka om jämnt!
Tiden talar för oss, det har opinionen visat än så länge!
- Inlägg 13
Val
Tiden talar för oss, det har opinionen visat än så länge!
Absolut. De rödgrönas politik framstår ju mest som en gäspning med facit i hand.
Absolut. De rödgrönas politik framstår ju mest som en gäspning med facit i hand.
PE Dal- Antal inlägg : 1127
- Inlägg 14
Sinnesförändring?
Ett allvarligt förtroenderas har numera drabbat Sveriges allra vanligaste valsedelsval,,,har den vanligtvis empatibenägna befolkningen blivit till bedrövelsen alltmer oempatiskt egoistiska???
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7248699.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7248699.ab
- Inlägg 15
Mona
– Moderaterna är det nya arbetarpartiet, S har blivit partiet för förlorarna, bidragstagarna som är färre och kanske inte orkar gå och rösta. Gör de det röstar de kanske på Sverigedemokraterna, säger Stig-Björn Ljunggren.
He, he..en analys som borde få forumvänstern att sätta kaffe i halsen!
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 16
Secrist skrev:– Moderaterna är det nya arbetarpartiet, S har blivit partiet för förlorarna, bidragstagarna som är färre och kanske inte orkar gå och rösta. Gör de det röstar de kanske på Sverigedemokraterna, säger Stig-Björn Ljunggren.
Men det gör vi inte secrist! det ni glömmer är att många kan vilja sätta press på politiker i opinionsundersökningar och då säga att de tänker rösta på SD eller M, Men när valdagen kommer så röstar de på det parti de ligger närmast dem! folket har ju inte glömt hur illa denna Allians behandlat sjuka! det är sånt som de Rödgröna skall basunera ut nu i sommar!
- Inlägg 17
Nja, undersökningar visar att de flesta gillar de nya sjukreglerna. Det är inte bara jag som tycker sjukersättning är till för de sjuka.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 18
råttan vuxenmobbaren skrev:De rödgröna har tagit ut segern i förskott. De har varit så tvärsäkra i 3,5 år att de inte behövt någon politik. Nu är det försent. Tänk vad opinionssiffror kan förblinda.
50,2 / 44,2
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 19
Sorry doggen, men som den fullblodsrödgröna jag är kan jag inte tycka synd om dig!
Men bara så du vet, vi rödgröna behöver inte ditt medlidande, särskilt inte idag!
Men bara så du vet, vi rödgröna behöver inte ditt medlidande, särskilt inte idag!
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 20
Undrar just varför blåingarna tycker så synd om oss för????
- Inlägg 21
x-medborgare skrev:Undrar just varför blåingarna tycker så synd om oss för????
Därför att de inte behärskar etta med självkritik!
- Inlägg 22
ericTheDog skrev:Nja, undersökningar visar att de flesta gillar de nya sjukreglerna. Det är inte bara jag som tycker sjukersättning är till för de sjuka.
Ja, många friska har nog inget emot dem...
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 23
Som sagt inget är klart förrän valnatten...
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 24
Dao skrev:ericTheDog skrev:Nja, undersökningar visar att de flesta gillar de nya sjukreglerna. Det är inte bara jag som tycker sjukersättning är till för de sjuka.
Ja, många friska har nog inget emot dem...
Inte förrän dom blir sjuka...
- Inlägg 25
Basun
folket har ju inte glömt hur illa denna Allians behandlat sjuka! det är sånt som de Rödgröna skall basunera ut nu i sommar!
Är det inte bättre att presentera någon egen politik eller förespråkar du en valkampanj som enbart går ut på att gnälla på alliansen?
Är det inte bättre att presentera någon egen politik eller förespråkar du en valkampanj som enbart går ut på att gnälla på alliansen?