Berlusconi, som blivit hyllad på ungefär samma sätt som man hyllat Borg av högern i Europa
Länk till det tack....
Länk till det tack....
Dao skrev:
Bland de blinda är den endögde kung! [/size]
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Hur skall vi göra med de svenska skattesmitarna?
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1820604/sveriges-varsta-skattesmitare
De 20 värsta är tillsammans skyldiga 2,1 miljarder kronor!
Förstår att alliansen inte vill sätta åt sina basväljare - men de rödgröna borde kunna göra en insatts...
Så alliansens basväljare består av skattefuskare i miljonklassen? Verkar vara en del isf...
De röstar knappast på de som vill ÖKA eller bibehålla skattetaket...
Det är möjligt, men det gör dem knappast till deras basväljare... Det är väl som att säga att vänsterns basväljare är militanta stalinister och bidragsryttare..
Knappast, men det bryr du dig nog inte om...
Du har en förmåga att tillskriva meddebattörer åsikter som du hittat på själv, Dao, liksom att du debatterar rätt så enögt. En debatt är inte enkelriktad.
Jag har inte tillskrivit dig någon åsikt! Jag grundade mig på din rätt konstiga liknelse - som mer lät som en bortförklaring... Därmed min cynism... Men någon åskt har jag inte tillskrivit dig - och har aldrig gjort tidigare heller...
Bland de blinda är den endögde kung!
Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Hur skall vi göra med de svenska skattesmitarna?
Förstår att alliansen inte vill sätta åt sina basväljare - men de rödgröna borde kunna göra en insatts...
Så alliansens basväljare består av skattefuskare i miljonklassen? Verkar vara en del isf...
Det är möjligt, men det gör dem knappast till deras basväljare... Det är väl som att säga att vänsterns basväljare är militanta stalinister och bidragsryttare..
Du har en förmåga att tillskriva meddebattörer åsikter som du hittat på själv, Dao, liksom att du debatterar rätt så enögt. En debatt är inte enkelriktad.
Jag har inte tillskrivit dig någon åsikt! Jag grundade mig på din rätt konstiga liknelse - som mer lät som en bortförklaring... Därmed min cynism... Men någon åskt har jag inte tillskrivit dig - och har aldrig gjort tidigare heller...
Att säga att alliansen rättar sin politik efter ett litet antal skattefuskare är detsamma som att de rödgröna skulle rätta sin politik efter ett litet antal bidragsfuskare. (alt. annan obskyr minoritet)
Det vore intressant att veta vad du grundar din åsikt på, om att mitt tidigare inlägg låter som en bortförklaring. Inlägget ifrågasatte ditt påstående om att ett tjugotal miljonsvindlare skulle utgöra basen för alliansens väljarstöd.
Vad jag sedan "nog bryr mig om", eller inte kan vi väl överlåta till mig? (Annars är det ju lätt att anta att du tillskriver mig just detta.)
Secrist skrev:Jag baserar mitt ställningstagande på högerns inställning till skatter
Som inte lär skilja något nämnvärt från vänstern. Mer floskler om vänsterns gränslösa godhet.
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Hur skall vi göra med de svenska skattesmitarna?
Att säga att alliansen rättar sin politik efter ett litet antal skattefuskare är detsamma som att de rödgröna skulle rätta sin politik efter ett litet antal bidragsfuskare. (alt. annan obskyr minoritet)
Det vore intressant att veta vad du grundar din åsikt på, om att mitt tidigare inlägg låter som en bortförklaring. Inlägget ifrågasatte ditt påstående om att ett tjugotal miljonsvindlare skulle utgöra basen för alliansens väljarstöd.
Vad jag sedan "nog bryr mig om", eller inte kan vi väl överlåta till mig? (Annars är det ju lätt att anta att du tillskriver mig just detta.)
Ja, man skulle kunna SÄGA detta, det stämmer. Men det betyder inte att det därmed skulle stämma! Bidragsfuskare finns det över hela den politiska skalan!
Jag baserar mitt ställningstagande på högerns inställning till skatter, och jämför den med skattesmitarnas inställning! Sen är det liksom bara logik...
Vercingetorix skrev:Och vad består "högerns inställning till skatter" av?
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Och vad består "högerns inställning till skatter" av?
Kolla med enfrågepartiet moderaterna: "S´kattesänkning" är svaret på alla problem...
Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Och vad består "högerns inställning till skatter" av?
Kolla med enfrågepartiet moderaterna: "S´kattesänkning" är svaret på alla problem...
Du menar som de rödgrönas motsvarande lösning på alla problem; "skattehöjning"?
Du är inte särskilt nyanserad idag, Dao...
Moderaternas "skattesänkarpolitik" har lett till att den befarade arbetslösheten under 2010 på 12% inte är mer än ca 9%. Dvs, i stora slängar samma som under (s)'s "skattehöjarpolitik" under den förra högkonjunkturen (!).
Det jag i egenskap av högersympatisör har för åsikter gällande skatter, är att de inte är ett självändamål, utan bör användas klokare än vad de historiskt har gjort. Därmed kan man minska skattebördan för svenskarna. Synergieffekterna detta medför är att konsumtionen ökar, som i sin tur leder till ökad sysselsättning och minskat utanförskap. Bra va?
Om vi istället befarar att arbetslösheten varit 24% framstår "skattesänkarpolitiken" som ännu bätreVercingetorix skrev:Moderaternas "skattesänkarpolitik" har lett till att den befarade arbetslösheten under 2010 på 12% inte är mer än ca 9%. Dvs, i stora slängar samma som under (s)'s "skattehöjarpolitik" under den förra högkonjunkturen (!)
Vercingetorix skrev:Du menar som de rödgrönas motsvarande lösning på alla problem; "skattehöjning"?
Vercingetorix skrev:Moderaternas "skattesänkarpolitik" har lett till att den befarade arbetslösheten under 2010 på 12% inte är mer än ca 9%.
Vercingetorix skrev:Moderaternas "skattesänkarpolitik"
Vercingetorix skrev:Synergieffekterna detta medför är att konsumtionen ökar, som i sin tur leder till ökad sysselsättning och minskat utanförskap. Bra va?
F.I.S.T skrev:Vercingetorix skrev:Du menar som de rödgrönas motsvarande lösning på alla problem; "skattehöjning"?
Delvis återställa till det normala heter det V-rix.. inte höja
En återställning till världens högsta skattetryck, ja...Vercingetorix skrev:Moderaternas "skattesänkarpolitik" har lett till att den befarade arbetslösheten under 2010 på 12% inte är mer än ca 9%.
Jo det går lätt när man kallar sjuka för "arbetslösa", och skickar arbetslösa till arbete för samma penning som a-kassa
Om man vidgar kriterierna för att kunna betecknas som arbetslös borde ju arbetslöshetssiffrorna vara högre, eller hur?Vercingetorix skrev:Moderaternas "skattesänkarpolitik"
Mer sänkningar i KRONOR för vissa, de högavlönade och rika
Japp, eftersom sänkningar av detta slag görs i procent blir det så, ja. Dock skiljer det inget i jobbskatteavdrag för de som tjänar över ca 27000:-/mån.
De med en månadslön på 27000:- betecknar jag vare sig som högavlönade eller rika, så det får stå för dig.Vercingetorix skrev:Synergieffekterna detta medför är att konsumtionen ökar, som i sin tur leder till ökad sysselsättning och minskat utanförskap. Bra va?
Det är sant att ökad konsumtion kan leda till ökad sysselsättning, jmen det är INTE sant att den typen av skattesämkningar M har gjort skulle leda till ökad konsumtion....De som tjänat mest på skattesänkningarna M har gjort, är sådana som har så mycket redan att deras konsumtion inte förändras...
Min konsumtion har ökat o jag tjänar "bara" strax under 25k.
Däremot de sämst ställda, arbetslösa, pensionärer, och sjuka... deras konsomtion... MINSKAR !!!... synd va ??
F.I.S.T skrev:oj vad du ställde till det med quote-rutorna
Vercingetorix skrev:
En återställning till världens högsta skattetryck, ja...
Vercingetorix skrev:Om man vidgar kriterierna för att kunna betecknas som arbetslös borde ju arbetslöshetssiffrorna vara högre, eller hur?
Vercingetorix skrev:Japp, eftersom sänkningar av detta slag görs i procent blir det så, ja. Dock skiljer det inget i jobbskatteavdrag för de som tjänar över ca 27000:-/mån.
De med en månadslön på 27000:- betecknar jag vare sig som högavlönade eller rika, så det får stå för dig.
.... Äts upp av de som får minskad konsumtion, enda skillnaden är att de som har det bra och de som har det riktigt bra kan få det ännu bättre på de fattigares bekostnad ... ger ingen effekt i den totala konsumtionen....Vercingetorix skrev:Min konsumtion har ökat o jag tjänar "bara" strax under 25k.
Vercingetorix skrev:Har den verkligen det?