Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Dao
ericTheDog
redalert
Secrist
Redvictory
9 posters

Skattesmitare!

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Skattesmitare! - Sida 2 Empty Hylla?

Inlägg  Secrist 2010-05-27, 07:35

Berlusconi, som blivit hyllad på ungefär samma sätt som man hyllat Borg av högern i Europa

Länk till det tack....
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Skattesmitare! - Sida 2 Empty Sv: Skattesmitare!

Inlägg  redalert 2010-05-27, 07:50

Dao skrev:
    Bland de blinda är den endögde kung! Very Happy[/size]

Ja det är ju verkligen något du tagit fasta på! lol!
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2010-05-27, 09:59

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:Hur skall vi göra med de svenska skattesmitarna?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1820604/sveriges-varsta-skattesmitare

De 20 värsta är tillsammans skyldiga 2,1 miljarder kronor!

Förstår att alliansen inte vill sätta åt sina basväljare - men de rödgröna borde kunna göra en insatts...

Så alliansens basväljare består av skattefuskare i miljonklassen? Verkar vara en del isf...

De röstar knappast på de som vill ÖKA eller bibehålla skattetaket... Wink

Det är möjligt, men det gör dem knappast till deras basväljare... Det är väl som att säga att vänsterns basväljare är militanta stalinister och bidragsryttare..

Knappast, men det bryr du dig nog inte om...

Du har en förmåga att tillskriva meddebattörer åsikter som du hittat på själv, Dao, liksom att du debatterar rätt så enögt. En debatt är inte enkelriktad.

Jag har inte tillskrivit dig någon åsikt! Jag grundade mig på din rätt konstiga liknelse - som mer lät som en bortförklaring... Därmed min cynism... Men någon åskt har jag inte tillskrivit dig - och har aldrig gjort tidigare heller...

Bland de blinda är den endögde kung! Very Happy

Att säga att alliansen rättar sin politik efter ett litet antal skattefuskare är detsamma som att de rödgröna skulle rätta sin politik efter ett litet antal bidragsfuskare. (alt. annan obskyr minoritet)
    Det vore intressant att veta vad du grundar din åsikt på, om att mitt tidigare inlägg låter som en bortförklaring. Inlägget ifrågasatte ditt påstående om att ett tjugotal miljonsvindlare skulle utgöra basen för alliansens väljarstöd.

Vad jag sedan "nog bryr mig om", eller inte kan vi väl överlåta till mig? (Annars är det ju lätt att anta att du tillskriver mig just detta.)
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-05-27, 10:54

Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:

Förstår att alliansen inte vill sätta åt sina basväljare - men de rödgröna borde kunna göra en insatts...

Så alliansens basväljare består av skattefuskare i miljonklassen? Verkar vara en del isf...

Det är möjligt, men det gör dem knappast till deras basväljare... Det är väl som att säga att vänsterns basväljare är militanta stalinister och bidragsryttare..

Du har en förmåga att tillskriva meddebattörer åsikter som du hittat på själv, Dao, liksom att du debatterar rätt så enögt. En debatt är inte enkelriktad.

Jag har inte tillskrivit dig någon åsikt! Jag grundade mig på din rätt konstiga liknelse - som mer lät som en bortförklaring... Därmed min cynism... Men någon åskt har jag inte tillskrivit dig - och har aldrig gjort tidigare heller...

Att säga att alliansen rättar sin politik efter ett litet antal skattefuskare är detsamma som att de rödgröna skulle rätta sin politik efter ett litet antal bidragsfuskare. (alt. annan obskyr minoritet)
    Det vore intressant att veta vad du grundar din åsikt på, om att mitt tidigare inlägg låter som en bortförklaring. Inlägget ifrågasatte ditt påstående om att ett tjugotal miljonsvindlare skulle utgöra basen för alliansens väljarstöd.

Vad jag sedan "nog bryr mig om", eller inte kan vi väl överlåta till mig? (Annars är det ju lätt att anta att du tillskriver mig just detta.)

Ja, man skulle kunna SÄGA detta, det stämmer. Men det betyder inte att det därmed skulle stämma! Bidragsfuskare finns det över hela den politiska skalan!

Jag baserar mitt ställningstagande på högerns inställning till skatter, och jämför den med skattesmitarnas inställning! Sen är det liksom bara logik...
    Secrist
    Secrist

Skattesmitare! - Sida 2 Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2010-05-27, 12:41

Jag baserar mitt ställningstagande på högerns inställning till skatter

Som inte lär skilja något nämnvärt från vänstern. Mer floskler om vänsterns gränslösa godhet. Rolling Eyes
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-27, 14:34

Secrist skrev:Jag baserar mitt ställningstagande på högerns inställning till skatter

Som inte lär skilja något nämnvärt från vänstern. Mer floskler om vänsterns gränslösa godhet. Rolling Eyes

Jasså? Tycker du att vänstern har en gränslös godhet?

jaja - det får stå för dig. Jag delar här inte din ståndpunkt...
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2010-05-27, 16:43

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:

Ja, man skulle kunna SÄGA detta, det stämmer. Men det betyder inte att det därmed skulle stämma! Bidragsfuskare finns det över hela den politiska skalan!

Jag baserar mitt ställningstagande på högerns inställning till skatter, och jämför den med skattesmitarnas inställning! Sen är det liksom bara logik...

Och vad består "högerns inställning till skatter" av?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-27, 17:10

Vercingetorix skrev:Och vad består "högerns inställning till skatter" av?

Kolla med enfrågepartiet moderaterna: "S´kattesänkning" är svaret på alla problem...
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2010-05-27, 17:58

Dao skrev:

Kolla med enfrågepartiet moderaterna: "S´kattesänkning" är svaret på alla problem...

Du menar som de rödgrönas motsvarande lösning på alla problem; "skattehöjning"?
    Du är inte särskilt nyanserad idag, Dao...
    Moderaternas "skattesänkarpolitik" har lett till att den befarade arbetslösheten under 2010 på 12% inte är mer än ca 9%. Dvs, i stora slängar samma som under (s)'s "skattehöjarpolitik" under den förra högkonjunkturen (!).

Det jag i egenskap av högersympatisör har för åsikter gällande skatter, är att de inte är ett självändamål, utan bör användas klokare än vad de historiskt har gjort. Därmed kan man minska skattebördan för svenskarna. Synergieffekterna detta medför är att konsumtionen ökar, som i sin tur leder till ökad sysselsättning och minskat utanförskap. Bra va?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-27, 18:07

Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:

Du menar som de rödgrönas motsvarande lösning på alla problem; "skattehöjning"?
    Du är inte särskilt nyanserad idag, Dao...
    Moderaternas "skattesänkarpolitik" har lett till att den befarade arbetslösheten under 2010 på 12% inte är mer än ca 9%. Dvs, i stora slängar samma som under (s)'s "skattehöjarpolitik" under den förra högkonjunkturen (!).

Det jag i egenskap av högersympatisör har för åsikter gällande skatter, är att de inte är ett självändamål, utan bör användas klokare än vad de historiskt har gjort. Därmed kan man minska skattebördan för svenskarna. Synergieffekterna detta medför är att konsumtionen ökar, som i sin tur leder till ökad sysselsättning och minskat utanförskap. Bra va?

Så DET var nyanserat??

Moderaternas skattesänkningar har inte påverkat arbetslösheten ett skit!

Problemet med ditt resonameng är att högern i ALLA länder, oavsett skattenivåer, anser att skatten är för hög. Så försök inte få det att se ut som att man vill att de skall "användas klokare än vad de historiskt har gjort".

Historiskt har skatterna byggt upp ett välfärdssamhälle, som räknades ett tag som världens bästa samhälle - både för medborgarna och företagen! Även idag leder Sverige till exemepl demokratiindex, och liknande - men nedmonteringen av välfärdssamhället och krypandet för stormakten i väst, tillsammans med sämre fördelningspolitik - och nu sänkta skatter (och därmed sämre skola, vård och omsorg), har gjort att Sverige radikalt har halkat ner på listan över länder som andra folk i världen har som föredömme!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-05-27, 18:08

Vercingetorix skrev:Moderaternas "skattesänkarpolitik" har lett till att den befarade arbetslösheten under 2010 på 12% inte är mer än ca 9%. Dvs, i stora slängar samma som under (s)'s "skattehöjarpolitik" under den förra högkonjunkturen (!)
    Om vi istället befarar att arbetslösheten varit 24% framstår "skattesänkarpolitiken" som ännu bätre Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-27, 18:10

Vercingetorix skrev:Du menar som de rödgrönas motsvarande lösning på alla problem; "skattehöjning"?

Delvis återställa till det normala heter det V-rix.. inte höja

Vercingetorix skrev:Moderaternas "skattesänkarpolitik" har lett till att den befarade arbetslösheten under 2010 på 12% inte är mer än ca 9%.

Jo det går lätt när man kallar sjuka för "arbetslösa", och skickar arbetslösa till arbete för samma penning som a-kassa

Vercingetorix skrev:Moderaternas "skattesänkarpolitik"

Mer sänkningar i KRONOR för vissa, de högavlönade och rika

Vercingetorix skrev:Synergieffekterna detta medför är att konsumtionen ökar, som i sin tur leder till ökad sysselsättning och minskat utanförskap. Bra va?

Det är sant att ökad konsumtion kan leda till ökad sysselsättning, jmen det är INTE sant att den typen av skattesämkningar M har gjort skulle leda till ökad konsumtion....De som tjänat mest på skattesänkningarna M har gjort, är sådana som har så mycket redan att deras konsumtion inte förändras...

Däremot de sämst ställda, arbetslösa, pensionärer, och sjuka... deras konsomtion... MINSKAR !!!... synd va ??
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2010-05-27, 18:18

F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:Du menar som de rödgrönas motsvarande lösning på alla problem; "skattehöjning"?

Delvis återställa till det normala heter det V-rix.. inte höja

En återställning till världens högsta skattetryck, ja...

Vercingetorix skrev:Moderaternas "skattesänkarpolitik" har lett till att den befarade arbetslösheten under 2010 på 12% inte är mer än ca 9%.

Jo det går lätt när man kallar sjuka för "arbetslösa", och skickar arbetslösa till arbete för samma penning som a-kassa

Om man vidgar kriterierna för att kunna betecknas som arbetslös borde ju arbetslöshetssiffrorna vara högre, eller hur?

Vercingetorix skrev:Moderaternas "skattesänkarpolitik"

Mer sänkningar i KRONOR för vissa, de högavlönade och rika

Japp, eftersom sänkningar av detta slag görs i procent blir det så, ja. Dock skiljer det inget i jobbskatteavdrag för de som tjänar över ca 27000:-/mån.
    De med en månadslön på 27000:- betecknar jag vare sig som högavlönade eller rika, så det får stå för dig.

Vercingetorix skrev:Synergieffekterna detta medför är att konsumtionen ökar, som i sin tur leder till ökad sysselsättning och minskat utanförskap. Bra va?

Det är sant att ökad konsumtion kan leda till ökad sysselsättning, jmen det är INTE sant att den typen av skattesämkningar M har gjort skulle leda till ökad konsumtion....De som tjänat mest på skattesänkningarna M har gjort, är sådana som har så mycket redan att deras konsumtion inte förändras...

Min konsumtion har ökat o jag tjänar "bara" strax under 25k.

Däremot de sämst ställda, arbetslösa, pensionärer, och sjuka... deras konsomtion... MINSKAR !!!... synd va ??

Har den verkligen det?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-27, 18:19

oj vad du ställde till det med quote-rutorna
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2010-05-27, 18:24

F.I.S.T skrev:oj vad du ställde till det med quote-rutorna

Surfar här inne via en proxyserver då det verkar ligga en ip-block på min dator. Det medför vissa begränsningar i funktionaliteten på denna sida, dessvärre. Hoppas du kan ta dig igenom det jag skriver ändå. :-)
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-27, 18:31

Vercingetorix skrev:
    En återställning till världens högsta skattetryck, ja...

Och förut världens bästa trygghetssystem vid sjukdom... inte nu längre ... skatterna har en funktion ser du V-rix

Vercingetorix skrev:Om man vidgar kriterierna för att kunna betecknas som arbetslös borde ju arbetslöshetssiffrorna vara högre, eller hur?

Jo ... om man inte samtidigt trollar bort arbetslöshetssiffror genom att dels tvinga sjuksa ut i jobb, dels få arbetslösa att arbeta för samma penning som a-kassa-.... dvs inte riktiga jobb

Vercingetorix skrev:Japp, eftersom sänkningar av detta slag görs i procent blir det så, ja. Dock skiljer det inget i jobbskatteavdrag för de som tjänar över ca 27000:-/mån.
    De med en månadslön på 27000:- betecknar jag vare sig som högavlönade eller rika, så det får stå för dig.

Ja du .... det står jag för... de som tjänar 10-11000 i månaden tycker nog det är att vara rik, eller pensionärer som har att leva på 6000 kr/månad

Vercingetorix skrev:Min konsumtion har ökat o jag tjänar "bara" strax under 25k.
    .... Äts upp av de som får minskad konsumtion, enda skillnaden är att de som har det bra och de som har det riktigt bra kan få det ännu bättre på de fattigares bekostnad ... ger ingen effekt i den totala konsumtionen....

Ska man sätta igång produktion, och konsumtion, ska man koncentrerar sig på infrastruktur (i längden) och bättre förutsättningar för SMÅ-företagarna, i form av minskade utgifter att anställa folk... och på så sätt oxå premierar DELTIDSARBETE

Vercingetorix skrev:Har den verkligen det?

JA !
    Secrist
    Secrist

Skattesmitare! - Sida 2 Empty Sjukt

Inlägg  Secrist 2010-05-27, 22:41

Och förut världens bästa trygghetssystem vid sjukdom... inte nu längre ... skatterna har en funktion ser du V-rix

Och ändå väljer de rödgröna att behålla jobbskatteavdraget i det närmaste intakt. Konstigt va? scratch

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 16:56