Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
ANNA2LINK
R.O.F.L
Dao
MartinLindgren
Secrist
Corven
10 posters

Fattiga kommuner?

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Fattiga kommuner? - Sida 2 Empty Satsning

Inlägg  Secrist 2010-05-26, 23:44

Dock så skall skola, omsorg och annan kärnverksamhet i alla lägen går före skidbackar.

Fast ingen kommun kan leva på bara vård skola och omsorg. Kommunen måste vara attraktiv för både företag och turism för att dra in pengar och skapa jobb.
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Fattiga kommuner? - Sida 2 Empty Sv: Fattiga kommuner?

Inlägg  marxisten 2010-05-26, 23:46

Secrist skrev:Dock så skall skola, omsorg och annan kärnverksamhet i alla lägen går före skidbackar.

Fast ingen kommun kan leva på bara vård skola och omsorg. Kommunen måste vara attraktiv för både företag och turism för att dra in pengar och skapa jobb.

Secrist, läs vad jag sa. Jag sa att man måste fixa kärnverksamheten framför satsningar på ex. skidbackar, inte att det skulle vara förbjudet...

Om barnen klarar målen i skolan och äldre får bra vård så gör det också kommunen attraktiv, att flytta till.
    Secrist
    Secrist

Fattiga kommuner? - Sida 2 Empty Jobb

Inlägg  Secrist 2010-05-26, 23:51

Om barnen klarar målen i skolan och äldre får bra vård så gör det också kommunen attraktiv, att flytta till.

Inte om det inte finns några jobb. Det är A och O.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-05-26, 23:55

Secrist skrev:Om barnen klarar målen i skolan och äldre får bra vård så gör det också kommunen attraktiv, att flytta till.

Inte om det inte finns några jobb. Det är A och O.

Jobb med att göra konstsnö då? Very Happy

Ärlig talat, jag vet inte huruvida denna kommuns ekonomi är. Om den är bra gör det mig inget att de bygger skidbackar, så länge det inte sker på bekostnad av viktigare verksamheter.
    Secrist
    Secrist

Fattiga kommuner? - Sida 2 Empty Snö

Inlägg  Secrist 2010-05-26, 23:57

Ärlig talat, jag vet inte huruvida denna kommuns ekonomi är. Om den är bra gör det mig inget att de bygger skidbackar, så länge det inte sker på bekostnad av viktigare verksamheter.

Viktigare? Är det inte viktigt att skapa jobb och framtidstro? Ska man strunta i allt utom vård, skola och omsorg så lär man snart gå i konkurs.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-05-26, 23:59

Secrist skrev:Ärlig talat, jag vet inte huruvida denna kommuns ekonomi är. Om den är bra gör det mig inget att de bygger skidbackar, så länge det inte sker på bekostnad av viktigare verksamheter.

Viktigare? Är det inte viktigt att skapa jobb och framtidstro? Ska man strunta i allt utom vård, skola och omsorg så lär man snart gå i konkurs.

Jag sa om man drar ner på skolan pga dålig ekonomi ska man inte satsa på sånt här. Men det är ju iaf. bättre än konstverken sniper visade. Bygget leder till jobb iaf.
    Secrist
    Secrist

Fattiga kommuner? - Sida 2 Empty Arbeit

Inlägg  Secrist 2010-05-27, 00:00

Jag sa om man drar ner på skolan pga dålig ekonomi ska man inte satsa på sånt här. Men det är ju iaf. bättre än konstverken sniper visade. Bygget leder till jobb iaf.

Fast det är fortfarande upp till kommeninvånarna att bestämma. Det är inte statens uppgift.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-05-27, 00:12

Secrist skrev:Jag sa om man drar ner på skolan pga dålig ekonomi ska man inte satsa på sånt här. Men det är ju iaf. bättre än konstverken sniper visade. Bygget leder till jobb iaf.

Fast det är fortfarande upp till kommeninvånarna att bestämma. Det är inte statens uppgift.

Jag har skrivit jag anser man ska folkomrösta om kommunsatsningar.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-05-27, 00:32

Secrist skrev:Att ha åsikter om någonting, betyder inte att man därmed vill införa diktatur!

Öh, var nämnde jag "diktatur"? Shocked

Läs om läs rätt!

Du skrev: "Att folk inte begriper sitt eget bästa därför behövs en stark stat."

Varpå jag svarade som ovan! Anser du att jag misstolkade, får du väl förklara vad du menar...
    Secrist
    Secrist

Fattiga kommuner? - Sida 2 Empty Stark

Inlägg  Secrist 2010-05-27, 07:43

Du skrev: "Att folk inte begriper sitt eget bästa därför behövs en stark stat."

Sedan när blev stark stat likställt med diktatur? Sossarna var en fruktansvärt stark stat under många år men jag har aldrig påstått att de var en diktatur. Däremot behandlade dem svenskarna som deras ägodelar, men det är ju en annnan sak.
    Secrist
    Secrist

Fattiga kommuner? - Sida 2 Empty Röst

Inlägg  Secrist 2010-05-27, 07:45

Jag har skrivit jag anser man ska folkomrösta om kommunsatsningar.

Detär också upp till kommunivånarna. Har lite svårt att förstå varför du är så upprörd över vad enskilda kommuner hittar på.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-05-27, 07:57

Annars är väl enklast att helt sonika sänka skatten så att folk får ett större inflytande på hur pengarna skall användas på direkten?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 20:39