Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
lazy
Regndrottning
MartinLindgren
Sniperace
Blåfront
RedCloud
R.O.F.L
11 posters

    Borg slår Östros i förtroendemätning

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  R.O.F.L 2009-11-01, 17:58

    En opinionsundersökning, genomförd av undersökningsföretaget Synovate, för Rapports räkning visar att 44 procent av de tillfrågade har ganska eller mycket stort förtroende för Anders Borg. Men, bara 17 procent av de tillfrågade säger samma sak om Thomas Östros.

    Östros har svagt förtroende i dem egna leden (s), endast 34 % har förtroende av sin ekonomiske talesman.

    En klar hint hur vindarna blåser, en skön högerbris.

    http://svt.se/2.22620/1.1753064/borg_slar_ostros_i_fortroendematning
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  RedCloud 2009-11-01, 18:00

    En klar hint vindarna blåser, en skön högerbris.

    Bli inte segelbåtskapten ROFL.

    I opinionsundersökningarna om vad man ska rösta på i valet leder vänstra laget stort.
    Det är DEN vinden du ska segla efter....

    Inte vem som har snyggast kapten....
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Blåfront 2009-11-01, 18:05

    RedCloud skrev:
    En klar hint vindarna blåser, en skön högerbris.

    Bli inte segelbåtskapten ROFL.

    I opinionsundersökningarna om vad man ska rösta på i valet leder vänstra laget stort.
    Det är DEN vinden du ska segla efter....

    Inte vem som har snyggast kapten....

    Kan du förklara hur 0,7% är stort?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  RedCloud 2009-11-01, 18:10

    Rasistäcklet skrev:Kan du förklara hur 0,7% är stort?

    Borg slår Östros i förtroendemätning Valjarbarometerwww_1056026w


    Få se nu 48 - 41.4 blir ?

    Hmmmmmmmmm
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Sniperace 2009-11-01, 18:17

    nu tror jag förstås att resultatet beror på vilka som utfört den statistiska undersökningen, och med den som menades misstänker jag att blir just de 0,7 procenten....

    Jag själv skiter i vilket, vi kommer med all sannolikhet inte märka någon större förändring Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-01, 18:33

    Dessutom i den senaste debatten dessa herrar emellan hos agenda nyligen var dom flesta bedömmare överens om att Östros slog Borg på fingrarna,

    Mitt tips till Läder rofl är att sveriges finansminister inte heter Anders Borg efter valet 2010!

    Borg har ju brännt överskotten i ladorna för att nu börja låna upp pengar till att sänka skatten igen?

    Det var som Norges Jens Stoltenberg sa i sitt tal på kongressen i torsdags,
    att hans regering inte sänkte skatter i dom tidigare goda tiderna, man byggde upp ett stort överskott,

    Pengar som nu tas fram till att lindra kriserna, genom stora satsningar på infrastruktur, ny grön energi, och upprustning av Norges skolor,
    Insatser som skapar många arbets tillfällen!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-01, 19:37


    Jag hyser också förtoende för Borg... Han är en bra finanssminister och gör sitt jobb BRA!!

    Med det sagt, vill jag påpeka att jag inte gillar jobbet han gör. Alltså skulle jag inte rösta på hans parti, trots han gör ett bra jobb!

    Försök förstå skillnaden....


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Sniperace 2009-11-01, 19:39

    Regndrottning skrev:
    Jag hyser också förtoende för Borg... Han är en bra finanssminister och gör sitt jobb BRA!!

    Med det sagt, vill jag påpeka att jag inte gillar jobbet han gör. Alltså skulle jag inte rösta på hans parti, trots han gör ett bra jobb!

    Försök förstå skillnaden....


    queen


    TÄNK om alla var som du och kunde erkänna när andra partimänniskor är bra, detta ser många som förräderi av allra värsta sort Very Happy
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Blåfront 2009-11-01, 19:49

    RedCloud skrev:
    Rasistäcklet skrev:Kan du förklara hur 0,7% är stort?

    Borg slår Östros i förtroendemätning Valjarbarometerwww_1056026w


    Få se nu 48 - 41.4 blir ?

    Hmmmmmmmmm

    Av de 7-8 mätningar som gjordes i Oktober förstår jag du väljer aftonhorans

    http://www.dn.se/nyheter/valet2010/stodet-minskar-for-de-rodgrona-1.983530

    De tre oppositionspartiernas ledning över regeringspartierna har nu minskat. Ställningen mellan blocken är 47,2–46,5, en skillnad på 0,7 procentenheter. För en månad sedan var övertaget 3,6 procentenheter.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Blåfront 2009-11-01, 19:51

    R.O.F.L skrev:En opinionsundersökning, genomförd av undersökningsföretaget Synovate, för Rapports räkning visar att 44 procent av de tillfrågade har ganska eller mycket stort förtroende för Anders Borg. Men, bara 17 procent av de tillfrågade säger samma sak om Thomas Östros.

    Östros har svagt förtroende i dem egna leden (s), endast 34 % har förtroende av sin ekonomiske talesman.

    En klar hint hur vindarna blåser, en skön högerbris.

    http://svt.se/2.22620/1.1753064/borg_slar_ostros_i_fortroendematning

    Varför S inte rasar mer i mätningar är fan en gåta!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Blåfront 2009-11-01, 20:04

    Och nu kör man med propagandan "enade" med rödgröna i kongressen

    Hur lite är de INTE splittarede i?

    Olika höjda skatter?
    Ut ur Afghanistan eller inte?
    Lissbonförslaget?

    m.m.

    Men att för Martin endast se reportaget på nyheterna i kväll räcker ju för honom
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-01, 20:38

    Det är väl närmast så Mr.Blaufront,att den 5 dagar långa kongressen fastslagit vilken politik som ska föras,
    Vilken gemensam rödgrön politik som ska föras, Anders Borg lär få räkna med att debatten mot Östros kommer hårdna ju närmare valet vi kommer!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  lazy 2009-11-01, 21:39

    Ja du martin, det kommer nog att bli hårt fram till valet. Laughing

    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article6050492.ab
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Kakmonstret 2009-11-01, 22:07

    Inte minst sen S lovat höja skatten i Stockholm med 60 öre Smile

    Trots att stockholmarna göder resten av landet med 14 miljarder av skattepengarna för att insöade norrlänningar som RC ska kunna ha ett liv.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-01, 22:30

    TMB skrev:Inte minst sen S lovat höja skatten i Stockholm med 60 öre Smile

    Trots att stockholmarna göder resten av landet med 14 miljarder av skattepengarna för att insöade norrlänningar som RC ska kunna ha ett liv.

    Tja, moderaterna i min stad skall höja kommulaskatten med 75 öre, nästa år. Samt alla kommunala avgifter....

    Vems fel är det att kommunerna har så dåligt ställt?


    queen
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Blåfront 2009-11-01, 23:29

    Regndrottning skrev:
    TMB skrev:Inte minst sen S lovat höja skatten i Stockholm med 60 öre Smile

    Trots att stockholmarna göder resten av landet med 14 miljarder av skattepengarna för att insöade norrlänningar som RC ska kunna ha ett liv.

    Tja, moderaterna i min stad skall höja kommulaskatten med 75 öre, nästa år. Samt alla kommunala avgifter....

    Vems fel är det att kommunerna har så dåligt ställt?


    queen

    Tusentals flyktingar som ska försörjas?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Kommuner

    Inlägg  Secrist 2009-11-02, 00:43

    Vems fel är det att kommunerna har så dåligt ställt?

    Tja, det borde väl vara kommunerna själva?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  råttan. 2009-11-02, 01:02

    Secrist skrev:Vems fel är det att kommunerna har så dåligt ställt?

    Tja, det borde väl vara kommunerna själva?

    Ja, sannerligen.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  blueheaven 2009-11-02, 01:33

    Borg och Östros spelar inte i samma liga, Östros spelar på sin höjd i gärdsgårdserien! Laughing

    Sponsored content


    Borg slår Östros i förtroendemätning Empty Sv: Borg slår Östros i förtroendemätning

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 10:47