Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
theward
RedCloud
Redvictory
F.I.S.T
MartinLindgren
DMustaine
Secrist
11 posters

    Tack och lov för Borg

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg Empty Tack och lov för Borg

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 01:31

    I det nya numret av facktidningen "Kollega" kan man läsa ett reportage om Socialdemokraten Nisha Besara och hennes nya roll som chefsredaktör för Dagens Arena. Hon har gjort karriär inom socialdemokratin och är en stor beundrare av Mona Sahlin.

    Det intressanta är att hon kommenterar att hon är glad att det är Anders Borg och inte Thomas Östros som har lotsat sverige genom krisen.

    "Dessutom anser hon att finansminister Anders Borg styrt landet bra genom den ekonomiska krisen, betydligt bättre än vad Thomas Östros skulle ha klarat av."

    Heder åt henne för hennes förmåga att se nyanser!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  DMustaine 2010-02-11, 01:33

    Secrist skrev:I det nya numret av facktidningen "Kollega" kan man läsa ett reportage om Socialdemokraten Nisha Besara och hennes nya roll som chefsredaktör för Dagens Arena. Hon har gjort karriär inom socialdemokratin och är en stor beundrare av Mona Sahlin.

    Det intressanta är att hon kommenterar att hon är glad att det är Anders Borg och inte Thomas Östros som har lotsat sverige genom krisen.

    "Dessutom anser hon att finansminister Anders Borg styrt landet bra genom den ekonomiska krisen, betydligt bättre än vad Thomas Östros skulle ha klarat av."

    Heder åt henne för hennes förmåga att se nyanser!

    Hon får dagens ros för dagens sanning!! Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg Empty Ära

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 01:36

    Hon får dagens ros för dagens sanning!!

    Absolut. Ska bli intressant att se hur forumvänstern ska försöka bortförklara detta efter att ha spytt galla över Anders Borg i 3 1/2 år. Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-11, 02:42

    kan vägas mot vad en mycket känd politiker sa i agenda senast, Anders Borg närmar sig Tomas Östros mer för varje dag som går, snart ärdet bara frisyrerna som skiljerdom båda åt!

    Alltså Anders Borg närmar sig Tomas Östros, inte tvärtom!

    Men man minns ju Borgs tal i Almedalen 2007, det var rena hyllningen till Göran Person och sossarna för den välskötta svenska ekonomin dom lämnade över!

    Kommer ihåg mitt inlägg på AB forumet dagen efter, idag sätter nog Reinfeldt fikat i halsen när han tänker på Borgs tal,
    Borg var ju ställföreträdare för Reinfeldt det året, för Reinfeldt valde hängmattan istället
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  DMustaine 2010-02-11, 03:10

    MartinLindgren skrev:kan vägas mot vad en mycket känd politiker sa i agenda senast, Anders Borg närmar sig Tomas Östros mer för varje dag som går, snart ärdet bara frisyrerna som skiljerdom båda åt!

    Alltså Anders Borg närmar sig Tomas Östros, inte tvärtom!

    Men man minns ju Borgs tal i Almedalen 2007, det var rena hyllningen till Göran Person och sossarna för den välskötta svenska ekonomin dom lämnade över!

    Kommer ihåg mitt inlägg på AB forumet dagen efter, idag sätter nog Reinfeldt fikat i halsen när han tänker på Borgs tal,
    Borg var ju ställföreträdare för Reinfeldt det året, för Reinfeldt valde hängmattan istället

    All din hyllning till Borg? har du äntligen tagit ditt förnuft till fånga? Anders Borg är ju en ypperlig finansminister och jag är glad att du delar den meningen med mig Smile martin jag tror att vi kan böga med varandra Smile
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-11, 07:12

    Man kan vara fullkomligt kompetent och intellektuell, utan att för den skull göra vad som är bäst för flest....

    Detta är Borg ex på...

    Hur svårt kan det vara att vara finansminister i en regering där sänkta skatter är svaret på alla problem som uppstår ???
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Redvictory 2010-02-11, 07:31

    Secrist skrev:Hon får dagens ros för dagens sanning!!

    Absolut. Ska bli intressant att se hur forumvänstern ska försöka bortförklara detta efter att ha spytt galla över Anders Borg i 3 1/2 år. Rolling Eyes


    Hade Borg tillhört de Rödgröna så hade ni Borgare suttit här och beklagat er vad usel han var! så är ni Högeralliansare helt enkelt! allt som är blått är gott oavsett om det är blåbär eller råttgift!vad är det vi ska behöva lägga ner energi på att bortförklara nu då? varje gång dessa borgare tagit över har ekonomin varit god! tar de Rödgröna över i höst så får de ta över en mycket sargad ekonomi bl,a för att Alliansen lånat till skattesänkningarna!det går inte att låna sig ur en kris fatta det secrist!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  RedCloud 2010-02-11, 08:56

    "Dessutom anser hon att finansminister Anders Borg styrt landet bra genom den ekonomiska krisen, betydligt bättre än vad Thomas Östros skulle ha klarat av."

    Vi ska alltså hylla en subjektiv hypotetisk gissning från Nisha Besara ?

    Kan du inte hitta ngt bättre Secrist ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  theward 2010-02-11, 09:17

    RedCloud skrev:
    "Dessutom anser hon att finansminister Anders Borg styrt landet bra genom den ekonomiska krisen, betydligt bättre än vad Thomas Östros skulle ha klarat av."

    Vi ska alltså hylla en subjektiv hypotetisk gissning från Nisha Besara ?

    Kan du inte hitta ngt bättre Secrist ?
    och med tanke på at forumhögern sågar Östros vid fotknölarna, lär ju detta inte vara et så bra betyg för Borg iaf Tack och lov för Borg Icon_wink
    Sen är det ju så att kunnighet som F.I.S.T tog upp behöver inte innebära att man är bra för alla.
    För mig är och förblir Borg en lismande , anarkiälskande och dryg person.
    Även om han nu råkar vara bra på siffror..................
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Regndrottning 2010-02-11, 09:32

    Intressant att se hur vänstern skall bortförklara detta? Vilka flosker och fördomar du visar, Secrist.

    Varför skall någon försöka bortförklara dina fördomar? Det är ditt jobb. Och du bör börja nu, för du skitter fullsketen med dem.....

    Själv har jag alltid hävdat att Borg är en bra finansminister.... just det, jag säger han är bra. Är det svårt att fatta, Secrist?

    Och jag behöver inte gilla politiken han för, för att anse att han gör sitt jobb bra. Borg är den bästa finansministern sedan Fredrik Gunnar Emanuel Sträng.

    För tydlighetens skull: Borg är en BRA finanasminister.

    Det skall bli intressant att se hur högern bortförklarar detta...


    queen
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  theward 2010-02-11, 09:36

    Det var ungefär som min ståndpunkt var med.....
    Fast iofs är det väldigt svårt att bedömma sånt om man inte är grymt insatt...
    Reinfeldt är säkert en bra statsminister också, problem är han som person(också)
    De flesta ledare och diktatorer är bra ledare, annars blir de inte ledare, sen om deras politik, människosyn och metoder är bra.
    Det är en helt annan sak
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Redvictory 2010-02-11, 11:46

    Regndrottning skrev:Intressant att se hur vänstern skall bortförklara detta? Vilka flosker och fördomar du visar, Secrist.

    Varför skall någon försöka bortförklara dina fördomar? Det är ditt jobb. Och du bör börja nu, för du skitter fullsketen med dem.....

    Själv har jag alltid hävdat att Borg är en bra finansminister.... just det, jag säger han är bra. Är det svårt att fatta, Secrist?

    Och jag behöver inte gilla politiken han för, för att anse att han gör sitt jobb bra. Borg är den bästa finansministern sedan Fredrik Gunnar Emanuel Sträng.

    För tydlighetens skull: Borg är en BRA finanasminister.

    Det skall bli intressant att se hur högern bortförklarar detta...


    queen

    Allt blått är bra för regimanhängarna vet du väl regndrottning! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg Empty Fördomar?

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 14:30

    Intressant att se hur vänstern skall bortförklara detta? Vilka flosker och fördomar du visar, Secrist.

    Jasså? Med tanke på att du är den enda (!) som uttryckt någon form av stöd för Borg bland vänstern så kanske det inte är en fördom i alla fall. Surprised

    De andra kommer med alla upptänkliga varianter för att motsäga hennes påstående.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg Empty Bättre

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 14:32

    Vi ska alltså hylla en subjektiv hypotetisk gissning från Nisha Besara ?

    Kan du inte hitta ngt bättre Secrist ?


    Tja, jag tycker det är ett rätt bra betyg när vänstern själva sågar sin egen tänkta finansminister. Razz
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Regndrottning 2010-02-11, 18:44

    Secrist skrev:Intressant att se hur vänstern skall bortförklara detta? Vilka flosker och fördomar du visar, Secrist.

    Jasså? Med tanke på att du är den enda (!) som uttryckt någon form av stöd för Borg bland vänstern så kanske det inte är en fördom i alla fall. Surprised

    De andra kommer med alla upptänkliga varianter för att motsäga hennes påstående.

    Jag ger inte Borg mitt stöd. Jag erkänner att han är en duktig finansminister men han har INTE mitt stöd. Helt enkelt för jag inte gillar det han gör. Men, jag erkänner att han gör det bra.

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg Empty Bra?

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 18:45

    Jag ger inte Borg mitt stöd. Jag erkänner att han är en duktig finansminister men han har INTE mitt stöd. Helt enkelt för jag inte gillar det han gör. Men, jag erkänner att han gör det bra.

    Hur ska man tolka det? Du tycker det är bra det han gör men du tycker inte om det? scratch
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Redvictory 2010-02-11, 18:48

    Secrist skrev:Jag ger inte Borg mitt stöd. Jag erkänner att han är en duktig finansminister men han har INTE mitt stöd. Helt enkelt för jag inte gillar det han gör. Men, jag erkänner att han gör det bra.

    Hur ska man tolka det? Du tycker det är bra det han gör men du tycker inte om det? scratch

    Om man säger såhär secrist (så kanske du förstår) Hitler var duktig på att utrota judar men jag gillade det inte! (förstod du?)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Regndrottning 2010-02-11, 18:52

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Jag ger inte Borg mitt stöd. Jag erkänner att han är en duktig finansminister men han har INTE mitt stöd. Helt enkelt för jag inte gillar det han gör. Men, jag erkänner att han gör det bra.

    Hur ska man tolka det? Du tycker det är bra det han gör men du tycker inte om det? scratch

    Om man säger såhär secrist (så kanske du förstår) Hitler var duktig på att utrota judar men jag gillade det inte! (förstod du?)

    Ett något övertydlig svar....men tack, RV, för nu slipper jag själv besvara en onödig fråga....

    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Redvictory 2010-02-11, 19:21

    Regndrottning skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Jag ger inte Borg mitt stöd. Jag erkänner att han är en duktig finansminister men han har INTE mitt stöd. Helt enkelt för jag inte gillar det han gör. Men, jag erkänner att han gör det bra.

    Hur ska man tolka det? Du tycker det är bra det han gör men du tycker inte om det? scratch

    Om man säger såhär secrist (så kanske du förstår) Hitler var duktig på att utrota judar men jag gillade det inte! (förstod du?)

    Ett något övertydlig svar....men tack, RV, för nu slipper jag själv besvara en onödig fråga....

    queen

    Det var så lite så RD! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg Empty Suck...

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 20:20

    Om man säger såhär secrist (så kanske du förstår) Hitler var duktig på att utrota judar men jag gillade det inte! (förstod du?)

    Öh, nä, jag förstod inte. Så man kan säga så här: Du tycker det är bra att han sköter sveriges ekonomi på ett ansvarsfullt sätt men du gillar inte det?

    Så tvärtom hade blivit att du inte tyckt det var bra om Östros sjabblade bort den svenska budgeten men du hade gillat det?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Redvictory 2010-02-11, 20:25

    Secrist skrev:Om man säger såhär secrist (så kanske du förstår) Hitler var duktig på att utrota judar men jag gillade det inte! (förstod du?)

    Öh, nä, jag förstod inte. Så man kan säga så här: Du tycker det är bra att han sköter sveriges ekonomi på ett ansvarsfullt sätt men du gillar inte det?

    Så tvärtom hade blivit att du inte tyckt det var bra om Östros sjabblade bort den svenska budgeten men du hade gillat det?

    Så du vet alltså att östros skulle sjabblat bort den svenska budgeten trots att han överlämnade en som Borg sa "mycket välskött ekonomi" ? du är inte lite förutsägbar du grabben! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg Empty Östros

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 20:28

    Så du vet alltså att östros skulle sjabblat bort den svenska budgeten trots att han överlämnade en som Borg sa "mycket välskött ekonomi" ? du är inte lite förutsägbar du grabben!

    Nja, nu var det ju inte jag som sade det utan socialdemokraten Nisha Besara. Problem med läsförståelsen grabben?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-11, 20:30

    Det secristen menar och hoppas på är väl att kanske om Anders Borg sköter sig
    så platsar han väl för en tjänstemannaprofil under vår nästa finansminister
    Tomas Östros!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg Empty Östros

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 20:35

    Det secristen menar och hoppas på är väl att kanske om Anders Borg sköter sig
    så platsar han väl för en tjänstemannaprofil under vår nästa finansminister
    Tomas Östros!


    Säger mannen som skulle tycka Östros var osannolikt bra även om man i smyg bytte ut honom mot en skyltdocka. Razz
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Redvictory 2010-02-12, 00:57

    Secrist skrev:Det secristen menar och hoppas på är väl att kanske om Anders Borg sköter sig
    så platsar han väl för en tjänstemannaprofil under vår nästa finansminister
    Tomas Östros!


    Säger mannen som skulle tycka Östros var osannolikt bra även om man i smyg bytte ut honom mot en skyltdocka. Razz

    Och där förbyttes debatten mot personangrepp av Secrist!

    Sponsored content


    Tack och lov för Borg Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-29, 00:13