Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
theward
RedCloud
Redvictory
F.I.S.T
MartinLindgren
DMustaine
Secrist
11 posters

    Tack och lov för Borg

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  DMustaine 2010-02-12, 01:34

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Det secristen menar och hoppas på är väl att kanske om Anders Borg sköter sig
    så platsar han väl för en tjänstemannaprofil under vår nästa finansminister
    Tomas Östros!


    Säger mannen som skulle tycka Östros var osannolikt bra även om man i smyg bytte ut honom mot en skyltdocka. Razz

    Och där förbyttes debatten mot personangrepp av Secrist!

    Och där börjar vår martyr RV yla om personangrepp igen!! Jag tror jag kan ställa diagnosen för dig pajas! hypokondri! Hur är det förresten med dina: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Hemorrojder/

    Måste vara besvärligt när man inte kommer ut i arbete och kan röra sig o bara sitter still och tycker synd om sig själv?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Person

    Inlägg  Secrist 2010-02-12, 02:15

    Och där förbyttes debatten mot personangrepp av Secrist!

    Ja, RV gillar inte när andra än vänstern kör med personpåhopp. Rolling Eyes
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  My Ass 2010-02-12, 11:09

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Jag ger inte Borg mitt stöd. Jag erkänner att han är en duktig finansminister men han har INTE mitt stöd. Helt enkelt för jag inte gillar det han gör. Men, jag erkänner att han gör det bra.

    Hur ska man tolka det? Du tycker det är bra det han gör men du tycker inte om det? scratch

    Om man säger såhär secrist (så kanske du förstår) Hitler var duktig på att utrota judar men jag gillade det inte! (förstod du?)

    lol

    ja, vi förstår att du är fullständigt röten i huvet....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  theward 2010-02-12, 11:11

    My Ass skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Jag ger inte Borg mitt stöd. Jag erkänner att han är en duktig finansminister men han har INTE mitt stöd. Helt enkelt för jag inte gillar det han gör. Men, jag erkänner att han gör det bra.

    Hur ska man tolka det? Du tycker det är bra det han gör men du tycker inte om det? Tack och lov för Borg - Sida 2 Icon_scratch

    Om man säger såhär secrist (så kanske du förstår) Hitler var duktig på att utrota judar men jag gillade det inte! (förstod du?)

    lol

    ja, vi förstår att du är fullständigt röten i huvet....
    Den stora debattören och människan har talat Tack och lov för Borg - Sida 2 Affraid
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  My Ass 2010-02-12, 11:13

    Den ofantligt lille "sjuke" theward har inte talat, han bara försökte, det var för jobbigt?Smile
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  RedCloud 2010-02-12, 11:16

    Den ofantligt lille "sjuke" theward har inte talat, han bara försökte, det var för jobbigt?

    Så ensam, så bitter, så....
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  My Ass 2010-02-12, 11:21

    redclown fortsätter debatten...?

    Är det det sista vapnet för den döda ideologins företrädare?, man kallar sina antagonister för ensamma och bittra...

    Jag trodde det var ni som var fyllda av bitterhet ända sedan 1989, eller hur.

    Gör en Ohly, du redclown, du kanske bara behöver lite privat vård och en fet lägenhetsvinst?Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  theward 2010-02-12, 11:21

    My Ass skrev:Den ofantligt lille "sjuke" theward har inte talat, han bara försökte, det var för jobbigt?Tack och lov för Borg - Sida 2 Icon_smile
    ofantligt liten...
    nja jag är 178,5 cm och hmm ja jag väger lite för mkt. typ 94-95kg...(ska väga 10 kg mindre)
    Men det är inte så konstigt, då man inte kan röra sig som man vill och tar mediciner som helt tydligt inte gynnar smalhet iaf
    jo och prata kan tom vara väldigt jobbigt ibland, fast det begär jag ju inte att du ska förstå.
    för just förståelse är en egenskap som Gud glömde ge dig
    Om man inte vet hur det är att vara sjuk, så ska man inte uttala sig.
    Speciellt inte om man vägrar lyssna på de som har erfarenhet av skiten...
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  My Ass 2010-02-12, 11:57

    Då är du överviktig theward, ditt BMI är för högt.

    Du kan säkert åberopa det efter en eventuell rödgrön valseger som sjukpennings grundande ??Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  theward 2010-02-12, 12:16

    My Ass skrev:Då är du överviktig theward, ditt BMI är för högt.

    Du kan säkert åberopa det efter en eventuell rödgrön valseger som sjukpennings grundande ??Tack och lov för Borg - Sida 2 Icon_smile
    ja fast du kanske vet att BMI inte säger hela sanningen...
    Eller förresten det tvivlar jag på att du vet..
    Enligt tabeller ska min idealvikt vara 72kg..
    Då vore jag ett benrangel............
    eftersom jag under alla år av idrottande och hårt kroppsarbete byggt mkt muskler så är min verkliga idealvikt c:a 82 kg
    Så jag har en lätt övervikt nu, svar ja
    och svar nej den(vikten) är inte på ett endaste sätt hämnande för mig
    Det finns det andra saker som är......
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-12, 23:13

    Borg vill ta bort bostadsbidragen ...

    Så om man inte får råd att bo ... blir det att bo på gatan ..

    "tack och lov för Borg"
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Bostadsbidrag

    Inlägg  Secrist 2010-02-13, 01:58

    Så om man inte får råd att bo ... blir det att bo på gatan ..

    Jag känner massvis med människor som inte har bostadsbidrag. Ingen av dem lever på gatan.

    Poängen med hans utspel om bostadsbidraget var självklart att man ska få tillräckligt mycket kvar efter skatt att man inte ska behöva bostadsbidrag.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-13, 07:45

    Secrist skrev:Så om man inte får råd att bo ... blir det att bo på gatan ..

    Jag känner massvis med människor som inte har bostadsbidrag. Ingen av dem lever på gatan.

    Poängen med hans utspel om bostadsbidraget var självklart att man ska få tillräckligt mycket kvar efter skatt att man inte ska behöva bostadsbidrag.


    Är du medvetet korkad och provocerande nu Sec..... ???
    Eller blundar du för att det är kraftiga inkomstskillnader, ständigt ökande i Sverige, i synnerhet under Alliansregeringen.

    Och att det är detta med indraget bostadsbidrag påverkar dom som redan fått en massa indragningar på en redan usel ekonomi....

    Och inte påverkar dina blå vänner lika mycket ....

    Så där jävla slarvig får du fan i mig inte vara i dina one-liners, att du inte tänker till bättre än så...

    Vad Borg vill, är att öka klyftorna, för han tror att folk har bättre motivation att jobba då.... Huruvida det finns några jobb att ta... eller huruvida folk är friska nog att ta dom. el huruvida någon arbetsgivare vill anställa sjukskrivna och lånftidsarbetslösa... SKITER Borg i ... och tydligen även Secrist
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  theward 2010-02-13, 10:19

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Så om man inte får råd att bo ... blir det att bo på gatan ..

    Jag känner massvis med människor som inte har bostadsbidrag. Ingen av dem lever på gatan.

    Poängen med hans utspel om bostadsbidraget var självklart att man ska få tillräckligt mycket kvar efter skatt att man inte ska behöva bostadsbidrag.


    Är du medvetet korkad och provocerande nu Sec..... ???
    Eller blundar du för att det är kraftiga inkomstskillnader, ständigt ökande i Sverige, i synnerhet under Alliansregeringen.

    Och att det är detta med indraget bostadsbidrag påverkar dom som redan fått en massa indragningar på en redan usel ekonomi....

    Och inte påverkar dina blå vänner lika mycket ....

    Så där jävla slarvig får du fan i mig inte vara i dina one-liners, att du inte tänker till bättre än så...

    Vad Borg vill, är att öka klyftorna, för han tror att folk har bättre motivation att jobba då.... Huruvida det finns några jobb att ta... eller huruvida folk är friska nog att ta dom. el huruvida någon arbetsgivare vill anställa sjukskrivna och lånftidsarbetslösa... SKITER Borg i ... och tydligen även Secrist
    Tyvärr verkar detta blivit en vana för Secrist(också)
    Om han menar att Borg (och han själv), vill sänka skatten så mkt att bostadsbidrag inte behövs.
    Måste det nästan innebära ett bortagande av skatt(mer eller mindre) för arbetslösa, sjuka och ensamstående med barn. Samt en rejält höjning av pensionerna för fattigpensionärerna...
    Frågan man då sig ställer, är givetvis vart ska pengarna tas i från och vem som ska betala detta?
    Redan nu ondgör ju sig högern över de "tärande och lata", så frågeställning är relevant.
    Speciellt som jag antar att både Borg och Secrist ska sin del av kakan också?
    Skattetappet idag är i runda slängar 70milarder, det lär ju bli minst det om detta med att folk ska klara sig utan tex bostadsbidrag ska bli verklighet....
    Som sagt vart ska vi spara in sådana pengar, genom skattehöjningar/avgifthöjningar/prishöjningar på anadra områden?. Eller genom kraftiga försämringar på det vi brukar kalla "välfärden" ????
    Så i slutändan blir det väl iaf de med mindre pengar som drar det tyngsta lasset..........
    Eller ska vi göra som blådåren , en ekonomiproffessor, som Jan Josefsson intervjuade...tyckte.
    Denna lärde man ville att folk utan arbete skulle tjäna max 5000 i månaden och att de skulle flytta in hos grannen om de inte hade råd att betala hyran.
    Mao ville denne man att arbetslösa, sjuka, pensionärer skulle bo kollektiv...
    Verkar som nivån på högern härinne är ungefär den samma
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Lugn

    Inlägg  Secrist 2010-02-14, 02:52

    Lugn och fin nu. Ingen ska ta bort några bostadsbidrag. Det var mer av ett filosoferande än några konkreta förslag. Jösses. När vänstern går igång så eldar de upp sig så det står härliga till. Ni verkar vilja överträffa varandra i skräckscenarion. Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-14, 05:39

    Secrist skrev:Lugn och fin nu. Ingen ska ta bort några bostadsbidrag. Det var mer av ett filosoferande än några konkreta förslag. Jösses. När vänstern går igång så eldar de upp sig så det står härliga till. Ni verkar vilja överträffa varandra i skräckscenarion. Shocked

    Så konstigt då... med allt elände de hunnit ställa till på 3½ år
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  theward 2010-02-14, 10:00

    Secrist skrev:Lugn och fin nu. Ingen ska ta bort några bostadsbidrag. Det var mer av ett filosoferande än några konkreta förslag. Jösses. När vänstern går igång så eldar de upp sig så det står härliga till. Ni verkar vilja överträffa varandra i skräckscenarion. Tack och lov för Borg - Sida 2 Icon_eek
    Även "filosoferande", som du kallar det har väl någon förankring i verkligheten....
    Menar varför öppnar annars tex Borg eller du munnen och säger de saker ni säger?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Redvictory 2010-02-14, 10:35

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Så om man inte får råd att bo ... blir det att bo på gatan ..

    Jag känner massvis med människor som inte har bostadsbidrag. Ingen av dem lever på gatan.

    Poängen med hans utspel om bostadsbidraget var självklart att man ska få tillräckligt mycket kvar efter skatt att man inte ska behöva bostadsbidrag.


    Är du medvetet korkad och provocerande nu Sec..... ???
    Eller blundar du för att det är kraftiga inkomstskillnader, ständigt ökande i Sverige, i synnerhet under Alliansregeringen.

    Och att det är detta med indraget bostadsbidrag påverkar dom som redan fått en massa indragningar på en redan usel ekonomi....

    Och inte påverkar dina blå vänner lika mycket ....

    Så där jävla slarvig får du fan i mig inte vara i dina one-liners, att du inte tänker till bättre än så...

    Vad Borg vill, är att öka klyftorna, för han tror att folk har bättre motivation att jobba då.... Huruvida det finns några jobb att ta... eller huruvida folk är friska nog att ta dom. el huruvida någon arbetsgivare vill anställa sjukskrivna och lånftidsarbetslösa... SKITER Borg i ... och tydligen även Secrist

    Det är så komiskt att secrist alltid känner några som klarar sig utmärkt oavsett svår cancersjukdom eller vad det kan vara! jag tror ärligt att det är fantasifigurer han tar upp då det passar precuis som stina i Saltkråkan!
    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Fantasi

    Inlägg  Secrist 2010-02-14, 18:53

    Det är så komiskt att secrist alltid känner några som klarar sig utmärkt oavsett svår cancersjukdom eller vad det kan vara! jag tror ärligt att det är fantasifigurer han tar upp då det passar precuis som stina i Saltkråkan!

    Ledsen att göra dig besviken RV. Men de är i allra högsta grad levande. Den ena jobbar 50% för tillfället. Han är mager som en gärdsgårdsstör på grund av sjukdomen/behandlingen men blir sakta bättre (leukemi).
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  My Ass 2010-02-14, 21:15

    Det räcker att nån pratar om att förändra omarbeta modernisera eller förnya bidragen så går vänstern, bidragsvänstern , i taket.

    Säg, det är väl himla orättvist att det nu har blivit lönsammare att arbeta,
    ska vi inte rösta in rödgrön röra så det lönar sig bättre att gå hemma på bidrag, det är väl en himla bra utveckling för framtidens Sverige....
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Redvictory 2010-02-14, 21:19

    My Ass skrev:Det räcker att nån pratar om att förändra omarbeta modernisera eller förnya bidragen så går vänstern, bidragsvänstern , i taket.

    Säg, det är väl himla orättvist att det nu har blivit lönsammare att arbeta,
    ska vi inte rösta in rödgrön röra så det lönar sig bättre att gå hemma på bidrag, det är väl en himla bra utveckling för framtidens Sverige....

    Är det bättre att de går hemma med socialbidrag som idag?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-14, 21:23

    I Sverige har det varit lönsamt att arbeta länge tack vare Socialdemokratin (innan de sålde sin själ till borgerligheten) .... Hade Moderater fått styra Sverige under 1900-talet, hade det INTE varit lönsamt att arbeta...
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Redvictory 2010-02-14, 23:34

    F.I.S.T skrev:I Sverige har det varit lönsamt att arbeta länge tack vare Socialdemokratin (innan de sålde sin själ till borgerligheten) .... Hade Moderater fått styra Sverige under 1900-talet, hade det INTE varit lönsamt att arbeta...

    Nej sannerligen inte! då hade vi inte haft rösträtt idag heller!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Röst

    Inlägg  Secrist 2010-02-15, 01:16

    Nej sannerligen inte! då hade vi inte haft rösträtt idag heller!

    Mmm...så är det säkert. Suck... Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-16, 10:25

    Secrist skrev:Nej sannerligen inte! då hade vi inte haft rösträtt idag heller!

    Mmm...så är det säkert. Suck... Rolling Eyes

    ... Japp så är det.

    Moderaterna har historiskt sett och i nutid aldrig värnat om den lilla människan och mänskliga rättigheter...

    "De nya moderaterna" är en bluff... en PR-bluff

    Sponsored content


    Tack och lov för Borg - Sida 2 Empty Sv: Tack och lov för Borg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-29, 02:21