117 miljoner 60 miljoner för att leva flott.
//berra
berralarzon skrev:som alla andra som är tvungna att vända in och och ut på sin ekonomi, satans trash kungahuset är.
//berra
Redvictory skrev:berralarzon skrev:som alla andra som är tvungna att vända in och och ut på sin ekonomi, satans trash kungahuset är.
//berra
Denne bidragstagare vill anhängarna inte tala om!
Secrist skrev:Väl använda pengar.
Sossar ee lata skrev:Hur mycket tror du det inbringar i stadskassan i sommar? med turismen etc! det är annat än dig som bara kostar LEVE KUNGEN!!!
MartinLindgren skrev:60 miljoner rakt ner i fickan per år + alla omkostnader betalda!
Rena djävla medeltiden!
Fattig pensionärer har max 3000/mån en bra månad och blir ändå kallade lata bidragslyftare av blåingarna få forumen varje dag!
Vilka ska städa upp stockholm efter bröllopet, jo säkert dom mest utsatta som inte kommer i närheten av festen, för att få sina socbidrag!
Vem har betalat städningen av storkyrkan med tandborstar för 15 miljoner, inte fan är det kungen iallafall!
Hur många vanliga människor kommer inte råka illa ut i juni för snuten i tusental inte har tid?
Secrist skrev:Väl använda pengar.
Corven skrev:Alltså......
Jag är kommunist som ni alla vet, men det finns vissa saker man ändå måste ta med i beräkningen när det gäller vårt kungahus.
Apanaget täcker, förutom kungahusets kostnader för representation osv, även underhållet av de byggnader som kungahuset ansvarar för.
Dessa byggnader är en del av vårt kulturarv.
Jag är ambivalent när det gäller kungahuset. Statsöverhuvudet bör inte ärva sin position, anser jag, men samtidigt så är det ändå den ordning vi har, och det är svårt att mäta om kungahuset är en kostnad eller en inkomst.
För kungahuset drar in pengar till Sverige, i form av turism. Vare sig vi gillar dom eller inte, så finns det utomlands ett betydligt större intresse för kungligheter, som fascinerar folk. Och där gör vår kungafamilj, genom sin popularitet ute i världen, en fantastisk reklam för Sverige.
Corven skrev:Alltså......
Jag är kommunist som ni alla vet, men det finns vissa saker man ändå måste ta med i beräkningen när det gäller vårt kungahus.
Apanaget täcker, förutom kungahusets kostnader för representation osv, även underhållet av de byggnader som kungahuset ansvarar för.
Dessa byggnader är en del av vårt kulturarv.
Jag är ambivalent när det gäller kungahuset. Statsöverhuvudet bör inte ärva sin position, anser jag, men samtidigt så är det ändå den ordning vi har, och det är svårt att mäta om kungahuset är en kostnad eller en inkomst.
För kungahuset drar in pengar till Sverige, i form av turism. Vare sig vi gillar dom eller inte, så finns det utomlands ett betydligt större intresse för kungligheter, som fascinerar folk. Och där gör vår kungafamilj, genom sin popularitet ute i världen, en fantastisk reklam för Sverige.
Första avdelningen i ditt inlägg håller jag med om helt, men detta smygande att den andra hälften av apanaget där knugen begär mer pengar för att barnen växer upp utan en granskning av denna impoterade/påtvingade släkt som nu kungasläkten är det är skit.
Enkelt uttryckt, mer skumt är att dessa skattekverulanter från högersidan inte gnäller alls om detta faktum.
//berra
Secrist skrev:.... nä tycker jag inte, använd pengarna till att bygga ut alternativa energiutvinningsmetoder istället, INNAN oljan är slut
Och bensinskattepengarna som drar in miljarder till staten varje år. Vad ska de användas till?
Secrist skrev:I er förtrollade högervärld värld ska det säkert till att försörja importkungens väl.
På samma gång som skribenterna uppmanas att studera Guadeloup-fonden i Nationalencyklopedin finns det skäl att upplysa om följande fakta.
När stamfadern för vår kungafamilj, Jean Baptiste Bernadotte (Karl XIV Johan), i början av 1800- talet kom till Sverige medförde han en stor förmögenhet. Den var faktiskt så enorm att han med denna kunde lösa hela vår dåvarande statsskuld. Denna affär är den bästa som den svenska staten någonsin gjort (Fråga Riksgälden!)
Du kanske kan lära dig något?
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Väl använda pengar.
.... nä tycker jag inte, använd pengarna till att bygga ut alternativa energiutvinningsmetoder istället, INNAN oljan är slut
lazy skrev:Första avdelningen i ditt inlägg håller jag med om helt, men detta smygande att den andra hälften av apanaget där knugen begär mer pengar för att barnen växer upp utan en granskning av denna impoterade/påtvingade släkt som nu kungasläkten är det är skit.
Enkelt uttryckt, mer skumt är att dessa skattekverulanter från högersidan inte gnäller alls om detta faktum.
//berra
Men, du är väl inte rasist berra?
redalert skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Väl använda pengar.
.... nä tycker jag inte, använd pengarna till att bygga ut alternativa energiutvinningsmetoder istället, INNAN oljan är slut
Hur tänker du nu?
Ge en påse pengar till några och beordra dem att uppfinna något?
redalert skrev:lazy skrev:Första avdelningen i ditt inlägg håller jag med om helt, men detta smygande att den andra hälften av apanaget där knugen begär mer pengar för att barnen växer upp utan en granskning av denna impoterade/påtvingade släkt som nu kungasläkten är det är skit.
//berra
Men, du är väl inte rasist berra?
You bet!
F.I.S.T skrev:redalert skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Väl använda pengar.
Hur tänker du nu?
Ge en påse pengar till några och beordra dem att uppfinna något?
Nej !!
Men med skattepengar kan man finansiera både forskning kring alternativa energikällor, och även satsa pengar på infrastruktur