Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Vercingetorix
Corven
MartinLindgren
Sossar ee lata
Secrist
Redvictory
berralarzon
11 posters

    Kungen vill inte

    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kungen vill inte Empty Kungen vill inte

    Inlägg  berralarzon 2010-05-25, 22:19

    som alla andra som är tvungna att vända in och och ut på sin ekonomi, satans trash kungahuset är.
    117 miljoner 60 miljoner för att leva flott.
    //berra
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  Redvictory 2010-05-25, 22:21

    berralarzon skrev:som alla andra som är tvungna att vända in och och ut på sin ekonomi, satans trash kungahuset är.
    117 miljoner 60 miljoner för att leva flott.
    //berra

    Denne bidragstagare vill anhängarna inte tala om! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kungen vill inte Empty Monarki

    Inlägg  Secrist 2010-05-25, 22:22

    Väl använda pengar.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  berralarzon 2010-05-25, 22:26

    Redvictory skrev:
    berralarzon skrev:som alla andra som är tvungna att vända in och och ut på sin ekonomi, satans trash kungahuset är.
    117 miljoner 60 miljoner för att leva flott.
    //berra

    Denne bidragstagare vill anhängarna inte tala om! Very Happy

    Kolla på dåren Per Bill som försvarar detta är det kakan månne, asch att behöva bo i samma stad som den dåren kvinnomisshandlare dessutom är han, klappa till en vakttjej när han vingla till i fyllan gjorde nörden.
    //berra
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  berralarzon 2010-05-25, 22:27

    Secrist skrev:Väl använda pengar.

    Och du känner dig fullt frisk som den skattekverulant du visat dig vara, du är ett skämt i detta secrist.
    //berra
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Kungen vill inte Empty Mycket väl investerat!!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-05-25, 22:29

    Hur mycket tror du det inbringar i stadskassan i sommar? med turismen etc! det är annat än dig som bara kostar Twisted Evil LEVE KUNGEN!!!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  berralarzon 2010-05-25, 22:36

    Sossar ee lata skrev:Hur mycket tror du det inbringar i stadskassan i sommar? med turismen etc! det är annat än dig som bara kostar Twisted Evil LEVE KUNGEN!!!

    Inte mer än att det räcker till din dunk vin, om du tror något annant är du mer än lovligt dum helt i klass med skattetjyven gustavander.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-25, 23:07

    60 miljoner rakt ner i fickan per år + alla omkostnader betalda!
    Rena djävla medeltiden!

    Fattig pensionärer har max 3000/mån en bra månad och blir ändå kallade lata bidragslyftare av blåingarna få forumen varje dag!

    Vilka ska städa upp stockholm efter bröllopet, jo säkert dom mest utsatta som inte kommer i närheten av festen, för att få sina socbidrag!

    Vem har betalat städningen av storkyrkan med tandborstar för 15 miljoner, inte fan är det kungen iallafall!


    Hur många vanliga människor kommer inte råka illa ut i juni för snuten i tusental inte har tid?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  berralarzon 2010-05-25, 23:14

    MartinLindgren skrev:60 miljoner rakt ner i fickan per år + alla omkostnader betalda!
    Rena djävla medeltiden!

    Fattig pensionärer har max 3000/mån en bra månad och blir ändå kallade lata bidragslyftare av blåingarna få forumen varje dag!

    Vilka ska städa upp stockholm efter bröllopet, jo säkert dom mest utsatta som inte kommer i närheten av festen, för att få sina socbidrag!

    Vem har betalat städningen av storkyrkan med tandborstar för 15 miljoner, inte fan är det kungen iallafall!


    Hur många vanliga människor kommer inte råka illa ut i juni för snuten i tusental inte har tid?

    Sorligt att inte skattegnällarna är så tysta att secrist orerar i detta märks inte att fyllskallen seel råmar i sin dimma räknas inte alls.
    //berra
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  Corven 2010-05-25, 23:28

    Alltså......

    Jag är kommunist som ni alla vet, men det finns vissa saker man ändå måste ta med i beräkningen när det gäller vårt kungahus.

    Apanaget täcker, förutom kungahusets kostnader för representation osv, även underhållet av de byggnader som kungahuset ansvarar för.

    Dessa byggnader är en del av vårt kulturarv.

    Jag är ambivalent när det gäller kungahuset. Statsöverhuvudet bör inte ärva sin position, anser jag, men samtidigt så är det ändå den ordning vi har, och det är svårt att mäta om kungahuset är en kostnad eller en inkomst.

    För kungahuset drar in pengar till Sverige, i form av turism. Vare sig vi gillar dom eller inte, så finns det utomlands ett betydligt större intresse för kungligheter, som fascinerar folk. Och där gör vår kungafamilj, genom sin popularitet ute i världen, en fantastisk reklam för Sverige.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  Vercingetorix 2010-05-25, 23:34

    Rent principiellt är jag emot monarki, men ställer mig inte bakom republikanernas fana förrän den dagen det otvetydigt kan fastställas att kungahuset kostar mer pengar än vad det genererar.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-25, 23:34

    Secrist skrev:Väl använda pengar.

    .... nä tycker jag inte, använd pengarna till att bygga ut alternativa energiutvinningsmetoder istället, INNAN oljan är slut
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  berralarzon 2010-05-25, 23:36

    Corven skrev:Alltså......

    Jag är kommunist som ni alla vet, men det finns vissa saker man ändå måste ta med i beräkningen när det gäller vårt kungahus.

    Apanaget täcker, förutom kungahusets kostnader för representation osv, även underhållet av de byggnader som kungahuset ansvarar för.

    Dessa byggnader är en del av vårt kulturarv.

    Jag är ambivalent när det gäller kungahuset. Statsöverhuvudet bör inte ärva sin position, anser jag, men samtidigt så är det ändå den ordning vi har, och det är svårt att mäta om kungahuset är en kostnad eller en inkomst.

    För kungahuset drar in pengar till Sverige, i form av turism. Vare sig vi gillar dom eller inte, så finns det utomlands ett betydligt större intresse för kungligheter, som fascinerar folk. Och där gör vår kungafamilj, genom sin popularitet ute i världen, en fantastisk reklam för Sverige.

    Första avdelningen i ditt inlägg håller jag med om helt, men detta smygande att den andra hälften av apanaget där knugen begär mer pengar för att barnen växer upp utan en granskning av denna impoterade/påtvingade släkt som nu kungasläkten är det är skit.
    Enkelt uttryckt, mer skumt är att dessa skattekverulanter från högersidan inte gnäller alls om detta faktum.
    //berra
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-25, 23:43

    Corven skrev:Alltså......

    Jag är kommunist som ni alla vet, men det finns vissa saker man ändå måste ta med i beräkningen när det gäller vårt kungahus.

    Apanaget täcker, förutom kungahusets kostnader för representation osv, även underhållet av de byggnader som kungahuset ansvarar för.

    Dessa byggnader är en del av vårt kulturarv.

    Jag är ambivalent när det gäller kungahuset. Statsöverhuvudet bör inte ärva sin position, anser jag, men samtidigt så är det ändå den ordning vi har, och det är svårt att mäta om kungahuset är en kostnad eller en inkomst.

    För kungahuset drar in pengar till Sverige, i form av turism. Vare sig vi gillar dom eller inte, så finns det utomlands ett betydligt större intresse för kungligheter, som fascinerar folk. Och där gör vår kungafamilj, genom sin popularitet ute i världen, en fantastisk reklam för Sverige.


    Jag kan känna som dig i många delar som tex... kulturarv och hus..
    även representation..

    Men stadsöverhuvud som ärver etc... Vet inte om jag ser kungen som sådan utan makt. reklampelare möjligen med förgyld text..
    Och ett reklamföretag går väl bra att ärva..
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  lazy 2010-05-25, 23:44

    Första avdelningen i ditt inlägg håller jag med om helt, men detta smygande att den andra hälften av apanaget där knugen begär mer pengar för att barnen växer upp utan en granskning av denna impoterade/påtvingade släkt som nu kungasläkten är det är skit.
    Enkelt uttryckt, mer skumt är att dessa skattekverulanter från högersidan inte gnäller alls om detta faktum.
    //berra

    Men, du är väl inte rasist berra? Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kungen vill inte Empty Energi

    Inlägg  Secrist 2010-05-25, 23:44

    .... nä tycker jag inte, använd pengarna till att bygga ut alternativa energiutvinningsmetoder istället, INNAN oljan är slut

    Och bensinskattepengarna som drar in miljarder till staten varje år. Vad ska de användas till?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  berralarzon 2010-05-25, 23:47

    Secrist skrev:.... nä tycker jag inte, använd pengarna till att bygga ut alternativa energiutvinningsmetoder istället, INNAN oljan är slut

    Och bensinskattepengarna som drar in miljarder till staten varje år. Vad ska de användas till?

    I er förtrollade högervärld värld ska det säkert till att försörja importkungens väl.
    //berra
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kungen vill inte Empty Tid

    Inlägg  Secrist 2010-05-25, 23:57

    I er förtrollade högervärld värld ska det säkert till att försörja importkungens väl.

    På samma gång som skribenterna uppmanas att studera Guadeloup-fonden i Nationalencyklopedin finns det skäl att upplysa om följande fakta.
    När stamfadern för vår kungafamilj, Jean Baptiste Bernadotte (Karl XIV Johan), i början av 1800- talet kom till Sverige medförde han en stor förmögenhet. Den var faktiskt så enorm att han med denna kunde lösa hela vår dåvarande statsskuld. Denna affär är den bästa som den svenska staten någonsin gjort (Fråga Riksgälden!)


    Du kanske kan lära dig något?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  berralarzon 2010-05-26, 00:00

    Secrist skrev:I er förtrollade högervärld värld ska det säkert till att försörja importkungens väl.

    På samma gång som skribenterna uppmanas att studera Guadeloup-fonden i Nationalencyklopedin finns det skäl att upplysa om följande fakta.
    När stamfadern för vår kungafamilj, Jean Baptiste Bernadotte (Karl XIV Johan), i början av 1800- talet kom till Sverige medförde han en stor förmögenhet. Den var faktiskt så enorm att han med denna kunde lösa hela vår dåvarande statsskuld. Denna affär är den bästa som den svenska staten någonsin gjort (Fråga Riksgälden!)


    Du kanske kan lära dig något?

    Om det tvistar dom lärda om, vad var det nya i den försköningen ville du bara tillfredställa kakan i hans förvirrade värld?
    //berra
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kungen vill inte Empty Tvist

    Inlägg  Secrist 2010-05-26, 00:01

    Om det tvistar dom lärda om

    Gör dem? Var då?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  redalert 2010-05-26, 00:04

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Väl använda pengar.

    .... nä tycker jag inte, använd pengarna till att bygga ut alternativa energiutvinningsmetoder istället, INNAN oljan är slut

    Hur tänker du nu?

    Ge en påse pengar till några och beordra dem att uppfinna något? affraid
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  redalert 2010-05-26, 00:05

    lazy skrev:
    Första avdelningen i ditt inlägg håller jag med om helt, men detta smygande att den andra hälften av apanaget där knugen begär mer pengar för att barnen växer upp utan en granskning av denna impoterade/påtvingade släkt som nu kungasläkten är det är skit.
    Enkelt uttryckt, mer skumt är att dessa skattekverulanter från högersidan inte gnäller alls om detta faktum.
    //berra

    Men, du är väl inte rasist berra? Laughing

    You bet! lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-26, 00:56

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Väl använda pengar.

    .... nä tycker jag inte, använd pengarna till att bygga ut alternativa energiutvinningsmetoder istället, INNAN oljan är slut

    Hur tänker du nu?

    Ge en påse pengar till några och beordra dem att uppfinna något? affraid

    Nej !!

    Men med skattepengar kan man finansiera både forskning kring alternativa energikällor, och även satsa pengar på infrastruktur
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-26, 00:58

    redalert skrev:
    lazy skrev:
    Första avdelningen i ditt inlägg håller jag med om helt, men detta smygande att den andra hälften av apanaget där knugen begär mer pengar för att barnen växer upp utan en granskning av denna impoterade/påtvingade släkt som nu kungasläkten är det är skit.
    Enkelt uttryckt, mer skumt är att dessa skattekverulanter från högersidan inte gnäller alls om detta faktum.
    //berra

    Men, du är väl inte rasist berra? Laughing

    You bet! lol!

    Är ni det ... Bror BH, och syster Lat ??
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  Vercingetorix 2010-05-26, 01:00

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Väl använda pengar.

    .... nä tycker jag inte, använd pengarna till att bygga ut alternativa energiutvinningsmetoder istället, INNAN oljan är slut

    Hur tänker du nu?

    Ge en påse pengar till några och beordra dem att uppfinna något? affraid

    Nej !!

    Men med skattepengar kan man finansiera både forskning kring alternativa energikällor, och även satsa pengar på infrastruktur

    Men om kungahuset visar sig generera mer skattepengar än vad det förbrukar, ställs ju frågeställningen i en liten annan dager, eller hur?

    Sponsored content


    Kungen vill inte Empty Sv: Kungen vill inte

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 14:23