Försök bara att inte sticka ut för mycket,
För ser jag en förvirrad blånäsa vimsa runt med utsträckta armar och blicken lyft ända fram till nästippen, så blir det lätt att känna igen dig!
lazy skrev:Nya fina förslag från Mona S, skrattet fastnade i halsen när jag insåg
att hon menar allvar.
Expressen
x-medborgare skrev:RedMentalCase skrev:x-medborgare skrev:RedMentalCase skrev:Dao skrev:RedMentalCase skrev:Miljöpartiet är ett skämt, de lever i nåt som kan kallas ett rollspel för stadsbor som inbillar sig bry sig om miljön.
Anledningen till att de idag har så många sympatisörer får nog tillskrivas
Mona Sahlins impopularitet.
Dream on!
daoren kanske tror att alla "nya" tillhängare till MP kommer från alliansen ?
Jag håller faktiskt delvis med RMC här (nej jag är nykter)
MP lägger på avgifter och skatter.. Vilket inte på något sätt hjälper miljön bara ökar kostnaderna för privatpersoner utan alternativ.
Och när MP i Örebro gick ut med att bevilja bygget av 12 vånings hus i Örebro för att det miljömässigt är bättre att bo i stora staden än på landet.
Då höll jag på att trilla av stolen..
Vi skrotar landsbyggden ??? MP måste komma med mera konkreta åtgärder för miljön en skatter och avgifter.
Det var mycket längesen MP var ett "landsbygdsparti", numera är de nån slags
Stureplans gröningar i högre grad än centern.
Här borde ju C verkligen kunna sätta in en stöt...
Ja men då får dom börja med att byta partiledare samt återgå till sin ursprungs politik. och framför allt främja miljön..
RedMentalCase skrev:x-medborgare skrev:RedMentalCase skrev:x-medborgare skrev:RedMentalCase skrev:Dao skrev:RedMentalCase skrev:Miljöpartiet är ett skämt, de lever i nåt som kan kallas ett rollspel för stadsbor som inbillar sig bry sig om miljön.
Anledningen till att de idag har så många sympatisörer får nog tillskrivas
Mona Sahlins impopularitet.
Dream on!
daoren kanske tror att alla "nya" tillhängare till MP kommer från alliansen ?
Jag håller faktiskt delvis med RMC här (nej jag är nykter)
MP lägger på avgifter och skatter.. Vilket inte på något sätt hjälper miljön bara ökar kostnaderna för privatpersoner utan alternativ.
Och när MP i Örebro gick ut med att bevilja bygget av 12 vånings hus i Örebro för att det miljömässigt är bättre att bo i stora staden än på landet.
Då höll jag på att trilla av stolen..
Vi skrotar landsbyggden ??? MP måste komma med mera konkreta åtgärder för miljön en skatter och avgifter.
Det var mycket längesen MP var ett "landsbygdsparti", numera är de nån slags
Stureplans gröningar i högre grad än centern.
Här borde ju C verkligen kunna sätta in en stöt...
Ja men då får dom börja med att byta partiledare samt återgå till sin ursprungs politik. och framför allt främja miljön..
C har en miljöpolitik som är minst lika bra som det parti som kallar sig miljöpartiet.
ericTheDog skrev:Alliansen har fått varenda bilköpare att tänka på miljön i sitt bilval.
theward skrev:ericTheDog skrev:Alliansen har fått varenda bilköpare att tänka på miljön i sitt bilval.
Varför inte starta en ren floskel och propaganda tråd?
Första inlägget kan ju vara det du nyss skrev
ericTheDog skrev:theward skrev:ericTheDog skrev:Alliansen har fått varenda bilköpare att tänka på miljön i sitt bilval.
Fråfan är snarare varför du inte startar en egen gnälltråd.
MartinLindgren skrev:Grrr, vov, vov Mr.Doggen!
Vilka menar du gynnas av alliansens omtanke vid nybilköp?
Utförsäkrade, sjuka, skadade, arbetslösa eller fattigpensionärer?
theward skrev:ericTheDog skrev:theward skrev:ericTheDog skrev:Alliansen har fått varenda bilköpare att tänka på miljön i sitt bilval.
Jag nog fan finns det mkt att gnälla på.
Dock gnäller jag på reella problem, du gnäller oftast på rena petitesser....
Dessutom börja kolla på vad du själv skriver och begrunda på logiken och sanningen i det....
MartinLindgren skrev:Utmärkt, starkt och bra valtal av Mona Sahlin inne på söder idag, Mona är tveklöst en psykiskt stark person som står stadigt med båda fötterna på jorden!
Nu är det bara börja ladda upp för att gå till val, och rösta rödgrönt 19 september!
ericTheDog skrev:theward skrev:ericTheDog skrev:theward skrev:ericTheDog skrev:Alliansen har fått varenda bilköpare att tänka på miljön i sitt bilval.
Jag nog fan finns det mkt att gnälla på.
Dock gnäller jag på reella problem, du gnäller oftast på rena petitesser....
Dessutom börja kolla på vad du själv skriver och begrunda på logiken och sanningen i det....
Vet mycket väl vad jag skriver. Har inga planer på att sänka mig till din löjligt låga nivå.
MartinLindgren skrev:Toblerone är ju något som bitit sig fast i ditt psyke mr.Doggen, har ingen aning om vad rösterna i ditt huvud säger?
Men annars lade Mona tyngdpunkten på att få fart på dom potentiella 800.000 soffliggarna som inte vet hur eller om dom ens ska gå och rösta 19 september!
Soffliggare som markerar sitt missnöje mot rådande politik, få fart på dom att förstå att dom kan avgöra valet, rödgrön förnyelse eller blå fortsättning!
Alltså att få så många av alla dom här 800.000 till valurnorna, få så många som möjligt att rösta på det enda rätta alternativet, rösta rödgrönt med andra ord!
ericTheDog skrev:MartinLindgren skrev:Toblerone är ju något som bitit sig fast i ditt psyke mr.Doggen, har ingen aning om vad rösterna i ditt huvud säger?
Men annars lade Mona tyngdpunkten på att få fart på dom potentiella 800.000 soffliggarna som inte vet hur eller om dom ens ska gå och rösta 19 september!
Soffliggare som markerar sitt missnöje mot rådande politik, få fart på dom att förstå att dom kan avgöra valet, rödgrön förnyelse eller blå fortsättning!
Alltså att få så många av alla dom här 800.000 till valurnorna, få så många som möjligt att rösta på det enda rätta alternativet, rösta rödgrönt med andra ord!
Tobleronepolitiken är kanske till för de lata? Så lata att de inte ens orkar rösta...
ericTheDog skrev:MartinLindgren skrev:Toblerone är ju något som bitit sig fast i ditt psyke mr.Doggen, har ingen aning om vad rösterna i ditt huvud säger?
Tobleronepolitiken är kanske till för de lata? Så lata att de inte ens orkar rösta...
berralarzon skrev:ericTheDog skrev:MartinLindgren skrev:Toblerone är ju något som bitit sig fast i ditt psyke mr.Doggen, har ingen aning om vad rösterna i ditt huvud säger?
Vuxenmobbaren eTd/råttan igång igen ser jag!
//berra
Förkommer oneliners thx... beskyll inte oss andra för att du tillhör vuxenmobbar-gänget!
//berra