Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+25
MartinLingren
theward
Demona Stahlin
Infra
Thetaxpayer
formsvackan
datic
PE Dal
Redvictory
Kakmonstret
Vercingetorix
lazy
ANNA2LINK
R.O.F.L
Sniperace
RedCloud
redalert
MartinLindgren
berralarzon
F.I.S.T
Secrist
x-medborgare
ericTheDog
RedMentalCase
Dao
29 posters

    LEVE MONA SAHLIN...

    datic
    datic


    Antal inlägg : 347
    Join date : 10-06-07

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  datic 2010-06-07, 21:19

    ANNA2LINK skrev:Hur känner du Martin då? Du är väl ny här eller?

    jag var registrerad på "orginal" aftonbladet innan det stängde för ... jättelänge sedan... har läst detta forum som gäst till och från när man fått en träff hit i sökmotorn... men har inte orkat registrera mig förrän nu.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-07, 21:21

    datic skrev:
    ANNA2LINK skrev:Hur känner du Martin då? Du är väl ny här eller?

    jag var registrerad på "orginal" aftonbladet innan det stängde för ... jättelänge sedan... har läst detta forum som gäst till och från när man fått en träff hit i sökmotorn... men har inte orkat registrera mig förrän nu.


    Ok vad kallade du dig där då?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-07, 21:24

    MartinLindgren skrev:Det är bra att Mona Sahlin idag höjer nivån mot moderatalliansen, att var tredje
    studenflak kör ungdomarna rakt ut i arbetslöshet och socialhjälp!

    Som en ung grabb sa i nyheterna,han undrade varför man som ung arbetslös inte får läsa upp svaga betyg på komvux framför att tvingas till praktikjobb för en halv lön? I väntan på ett riktigt jobb för en riktig lön!


    Vad hindrar grabben att på egen hand läsa ikapp det han borde läst under gymnasietiden?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-07, 21:25

    MartinLindgren skrev:Suck..., vilken tragisk människa den här korkade Doggen, vadå utmana Red viktory?

    Skulle Doggens eviga tjat om rödgrön röra, kommunistande, tobleronande, lata bidragslyftare och vilken stor arbetare han är vara en prestation och prov på debatt teknik, No way!

    Nej, nej inget annat en spel mot ett mål, Doggen är en "NOLLA"!

    Grrr, vov, vov gnyr, gläfser, Doggen!


    Jag ser att martin ger mig skulden för att redvictory inte skrivit ett enda vettigt inlägg på en vecka - minst.
    datic
    datic


    Antal inlägg : 347
    Join date : 10-06-07

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  datic 2010-06-07, 21:28

    ericTheDog skrev:Jag ser att martin ger mig skulden för att redvictory inte skrivit ett enda vettigt inlägg på en vecka - minst.

    martin-logik: allt är alliansen fel, du håller på alliansen, alltså är du skyldig till allt, inklusive redvictorys ovettighet
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-07, 21:39

    datic skrev:
    ericTheDog skrev:Jag ser att martin ger mig skulden för att redvictory inte skrivit ett enda vettigt inlägg på en vecka - minst.

    martin-logik: allt är alliansen fel, du håller på alliansen, alltså är du skyldig till allt, inklusive redvictorys ovettighet


    Det är tvärtemot vad högern säger, dom säger att allt negativt är vänsterns fel.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  redalert 2010-06-07, 23:21

    ANNA2LINK skrev:
    datic skrev:
    ericTheDog skrev:Jag ser att martin ger mig skulden för att redvictory inte skrivit ett enda vettigt inlägg på en vecka - minst.

    martin-logik: allt är alliansen fel, du håller på alliansen, alltså är du skyldig till allt, inklusive redvictorys ovettighet


    Det är tvärtemot vad högern säger, dom säger att allt negativt är vänsterns fel.

    Nej men se där Anna för en gångs skull tycks du ha rätt, även en blind höna kan hitta ett korn ibland! Shocked
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-07, 23:23

    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    datic skrev:
    ericTheDog skrev:Jag ser att martin ger mig skulden för att redvictory inte skrivit ett enda vettigt inlägg på en vecka - minst.

    martin-logik: allt är alliansen fel, du håller på alliansen, alltså är du skyldig till allt, inklusive redvictorys ovettighet


    Det är tvärtemot vad högern säger, dom säger att allt negativt är vänsterns fel.

    Nej men se där Anna för en gångs skull tycks du ha rätt, även en blind höna kan hitta ett korn ibland! Shocked


    Ha ha Surprised
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Vänta

    Inlägg  Secrist 2010-06-07, 23:30

    I väntan på ett riktigt jobb för en riktig lön!

    Och om väntan tar åratal? Är det bättre menar du?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-08, 11:00

    Ja du secrist, vad skulle du själv föredra som ung arbetslös i kristider, att läsa upp betyg på komvux i kristiden framför att tvingas till "praktik" för halv lön!

    Vilka menar du det är som tvingas till dom här praktikjobben för halv lön, ungdomar från Djursholm,Lidingö eller dom från miljonområdena?

    Hur länge tycker du praktiken ska pågå för halv lön, i jobb att steka burgare eller packa upp varor på stormarknader?

    Kan dom ungdomar som köper dom här så kallade halvlöns praktikerna förvänta sig 50% lönehöjningar upp till hel lön!

    Jag förstår att sveriges unga 500.000 första gångs väljare 19 september ger RoffarReinfeldt och hans kumpaner tummen ner,nyligen mätte novus en stor mätning bland unga som skulle ge våra rödgröna egen majoritet, och C 0ch KD skulle inte ens sitta i riksdagen om dom själva fick bestämma!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2010-06-08, 14:54

    Ja du secrist, vad skulle du själv föredra som ung arbetslös i kristider, att läsa upp betyg på komvux i kristiden framför att tvingas till "praktik" för halv lön!

    Fast att bara läsa upp betyget löser väl ingenting? Får du automatiskt jobb då menar du? scratch
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-08, 15:46

    Secrist skrev:Ja du secrist, vad skulle du själv föredra som ung arbetslös i kristider, att läsa upp betyg på komvux i kristiden framför att tvingas till "praktik" för halv lön!

    Fast att bara läsa upp betyget löser väl ingenting? Får du automatiskt jobb då menar du? scratch


    Löser det ingenting? Jag tror att det skulle vara bra för många att göra det och fortfarande så går väl arbetsgivare bla efter betyg i jobb ansökningar?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-08, 15:48

    Nja, gymnasie/komvuxbetyg är det nog ingen a-givare som bryr sig om. Det är mer att se som en inträdesbiljett till högre studier.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-08, 15:49

    Secrist skrev:Ja du secrist, vad skulle du själv föredra som ung arbetslös i kristider, att läsa upp betyg på komvux i kristiden framför att tvingas till "praktik" för halv lön!

    Fast att bara läsa upp betyget löser väl ingenting? Får du automatiskt jobb då menar du? scratch

    Är inte den kommentaren rätt dum... Självklart ökar säkert chansen och konkurrensen om jobben Men självklart får man inte jobb per automatik..
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-08, 15:50

    ericTheDog skrev:Nja, gymnasie/komvuxbetyg är det nog ingen a-givare som bryr sig om. Det är mer att se som en inträdesbiljett till högre studier.


    Vill inte arbetgivare ha in betyg i dag menar du?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-08, 16:04

    Självklart väljer väl många arbetgivare hellre arbetskraft för halv lön än utbildade för full lön,
    För dom vet ju att det inte krävs någon utbildning att packa upp varor i butiker och liknande!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-08, 17:07

    MartinLindgren skrev:Självklart väljer väl många arbetgivare hellre arbetskraft för halv lön än utbildade för full lön,
    För dom vet ju att det inte krävs någon utbildning att packa upp varor i butiker och liknande!


    Vore jag arbetsgivare skulle jag anställa folk som klarar av jobbet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-08, 19:26

    Du är en vis man Doggen, men då återstår ju frågan, om arbetsgivaren har att välja mellan en 23 årig "praktikant" för halv lön utan arbetsrätt eller en 25 åring med full lön, att packa upp varor i butiker eller olika lagerjobb och så vidare, vem tror du han väljer!

    Tror du han väljer 25 åringen med full lön för han tror 25 åringen är bättre att packa upp varorna än 23 åringen med halv lön?

    Helt rätt av våra rödgröna att storsatsa på utbildningar för unga som vill framför jobb utan rättighet och usel lön,
    Men ca 500.000 unga förstagångs väljare ska ju säga sitt 19 september!


    Gör man ett vanligt riktigt jobb ska man ha en riktig lön också, även om man är ung!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-08, 21:23

    Det är inte så enkelt martin. Vilket jobb tror du 25-åringen väljer? Att packa upp varor i butiken? Eller ett lite mer kvalificerat arbete som motsvarar dennes utbildning?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-08, 21:37

    Du menar att det är därför komvux inte behövs, alla 25 åringar har höga utbildningar,
    Så därför ska arbetsgivarna serveras dom som är yngre och behöver mer betyg på silverfat för halva lönen!

    Tala gärna om för mig varför unga som saknar ska tvingas ta jobb som andra inte vill ha för usla löner?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-08, 21:40

    Alla 25-åringar har chansen att utbilda sig. Vad är problemet? Men precis som du skriver behövs det ju folk som packar upp platt-tv också.

    Sen förstår jag inte vad du fått ifrån att alla unga måste ha usla löner?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Betyg

    Inlägg  Secrist 2010-06-08, 22:56

    Löser det ingenting? Jag tror att det skulle vara bra för många att göra det och fortfarande så går väl arbetsgivare bla efter betyg i jobb ansökningar?

    Kan inte ens komma ihåg när jag visade betygen sist. Ja, det var ju när jag visade mina studiepoäng från universitetet. Fast det var inte betygen från KomVux som jag hade gått tidigare. Det var ju rätt ointressant.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-09, 09:19

    Du är alltså för nerdragningar i komvux som hindrar arbetslösa ungdomar att läsa upp dåliga betyg för att stå bättre rustade när tiderna vänder,

    Ja så resonerar ju ni blå bräkande fårskallar!

    Men jag är säker på att dom flesta unga 500.000 förstagångs väljarna 19 september inte håller med,
    varför skulle dom hellre välja uselt betalda "praktikjobb" för halv lön och inga rättigheter, för jobb som inte behöver någon praktik!

    I alla fall om man läser novus stora mätning bland unga där man intervjuat 6000 personer,
    Får dom bestämma valutgången blir det rödgrön majoritet, och både C och KD skulle åka ut ur riksdagen!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-09, 09:26

    Vilka miljöskador då? Vi kan ju börja med oljekatastrofen i mexikanska golfen!
    Kan ju nästan inte bli värre,
    Oljan täcker ju för tusan ett område nästan lika stort som 1/3 av sverige, fisk, växter, sjöfåglar, sköldpaddor och delfiner dör i massor, oljan slår ju stenhårt mot naturen!


    Det är vad vi vet hitills, sen hur mycket mer priset blir när vi har facit i handen vet ingen!

    Sen säger du att man inte behöver betyg, då du aldrig haft nytta av dina, betyder det att du sågar alliansens och Björklunds skolpolitik där dom vill betygsätta 7 åringar,
    Vad är det för mening när betygen enligt dig inte behövs, det är ju vad Lars Ohly säger, inga betyg förrän i nian sista året i grundskolan!
    Skillnaden mellan dig och Lasse är att du tycker betyg är värdelösa, Lasse att det är fel att börja sortera ungar redan i första klass!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Betyg

    Inlägg  Secrist 2010-06-09, 23:01

    Du är alltså för nerdragningar i komvux som hindrar arbetslösa ungdomar att läsa upp dåliga betyg för att stå bättre rustade när tiderna vänder,

    Fast betygen har du bara nytta av om du ska läsa vidare. Vem frågar efter betygen annars?

    Men jag förstår att du försvarar det furiost efetrsom det är Mona som sagt det. Och då är det heligt.

    Sponsored content


    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 11:31