Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+25
MartinLingren
theward
Demona Stahlin
Infra
Thetaxpayer
formsvackan
datic
PE Dal
Redvictory
Kakmonstret
Vercingetorix
lazy
ANNA2LINK
R.O.F.L
Sniperace
RedCloud
redalert
MartinLindgren
berralarzon
F.I.S.T
Secrist
x-medborgare
ericTheDog
RedMentalCase
Dao
29 posters

    LEVE MONA SAHLIN...

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  redalert 2010-05-31, 22:27

    MartinLindgren skrev:Helt rätt P-dal, 49 öre är inte mycket, ändå gnäller blåingarna som små barn som vill ha godis, men det är ju en början till att bryta oljeberoendet!

    Nu är ju inte skatten 49 öre utan gott och väl 9 kronor per liter så något utrymme för ytterligare skattehöjningar ser jag inte!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-31, 23:39

    Nu snackar vi om den föreslagna bensinskatte höjningen på 20 + 29 öre, 49 öre på två år, med avsikt att minska vårt oljeberoende och få alternativa drivmedel,

    Oljekatastrofen i Mexikanska golfen talar sitt eget språk, en miljökatastrof utan sitt like, som ingen sett slutet på än, senaste bullentinen är ju att oljan kommer pumpa ut i oförminskad takt hela sommaren!


    Det gjorde inte storkonsumenten USA heller, men nu har man stoppat all oljeborrning till havs, och man talar om att 4 dubbla skatten på olja, i kampen att bryta just sitt oljeberoende!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-01, 00:35

    De rödgröna har lösningen på att avskaffa oljeberoendet. Man höjer bara skatten med hela 49 öre och vips är oljeberoendet borta. Puts väck. Så enkelt det kan vara.

    Man har tydligen inte reflekterat över den långa rad skattehöjningar som bara ökat oljeberoendet?

    Tyvärr verkar man inte ens själva tro på sina egna dumheter. Man räknar nämligen med ökade skatteintäkter på bensinen i sin budget. Men om oljeberoendet försvann skulle det istället bli ett hål på 60 Miljarder i utebliven bensinskatt.

    Är de rödgröna så korkade som martin beskriver dem?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-01, 00:44

    Antingen är partistrategerna på Sveavägen så iskalla att de helt enkelt inte tillskriver sina potentiella väljare högre intelligens än så, alternativt är de själva så pass korkade, att de använder den tänkta skattehöjningen på drivmedel till att expandera budgeten motsvarande oförminskat bränsleanvändande, utan en tanke på att det hela blir så löjeväckande motsägelsefullt att fan kan gråta. Syftet ska alltså föreställa minskat oljeberoende medelst skattehöjningar, men det kalkyleras i budgeten utefter oförändrad användandegrad. Det egentliga syftet blottläggs så fort man tittar aldrig så lite på siffrorna. Och för er som inte begrep det jag skrev, så har den aviserade skattehöjningen inte ett dugg med miljön och oljeberoendet att göra.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-01, 01:07

    Eller rättare sagt, den har allt med oljeberoendet att göra. Ett oförminskat sådant, alltså.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 14:01

    Det är självklart att vi måste hitta nya alternativa drivmedel, oljan är ju enligt en så gott som enad expertis världen över den största klimatboven vi har!

    Varför ska inte vi människor och dom som kommer efter oss ha en ren miljö, och frisk luft att andas in?

    Varför ska alla människor som avstår bil, tvingas suga i sig skiten som dom som sitter skyddade i sina släpper ut?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-01, 14:27

    MartinLindgren skrev:Det är självklart att vi måste hitta nya alternativa drivmedel, oljan är ju enligt en så gott som enad expertis världen över den största klimatboven vi har!

    Varför ska inte vi människor och dom som kommer efter oss ha en ren miljö, och frisk luft att andas in?

    Varför ska alla människor som avstår bil, tvingas suga i sig skiten som dom som sitter skyddade i sina släpper ut?

    Där kan jag absolut hålla med dig, men det är långt ifrån rätt väg att gå genom att designa en straffbeskattning som är ett kalkylerat och medvetet misslyckande. Skatten är inte utformad för ett minskat oljeberoende, utan enbart för att stärka statskassan.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 15:01

    Själv har jag lagt bilåkandet på hyllan, som pensionär i stockholm, har jag alla möjligheter att ta mig fram ändå,
    Men jag begär inte att alla andra ska göra likadant,men för mig är bilen ett verktyg,

    Själv ska jag nu knalla iväg till butiken och fylla på förråden, med min högt värderade "Dra maten" kärra, vilket fungerar alldeles utmärkt, miljövänlig som den är!
    Wink
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-01, 15:08

    Skatten är inte utformad för ett minskat oljeberoende, utan enbart för att stärka statskassan

    Helt min åsikt också..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 18:48

    Sorry allihopa,höjningen på 49 öre avser att ge stålar att bygga ut alternativa drivmedel,
    och jag som frivilligt avstår bilen har ingen lust att suga i mig andras avgaser!

    Hur djävla enkelt som helst!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-01, 21:21

    MartinLindgren skrev:Sorry allihopa,höjningen på 49 öre avser att ge stålar att bygga ut alternativa drivmedel,
    och jag som frivilligt avstår bilen har ingen lust att suga i mig andras avgaser!

    Hur djävla enkelt som helst!


    Bullshit! Den fjuttiga höjningen kommer inte leda till minskat oljeberoende. Snarare tvärtom.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 21:25

    Du är "bullshit" doggen, hela du!

    Grrr, vov, vov gläfser Doggen!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-01, 21:27

    Tror du fortfarande att 49 öre bryter oljeberoendet?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-01, 22:17

    så är det Doggen,samtidigt som du ylar om dom 49 örena som världens undergång, ylar du om dom 49 örenas litenhet,

    jag hävdar att det blir en bra början till omställningen från oljeberoendet!

    Grrr, vov, vov gläfser den korkade Doggen!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-01, 22:26

    MartinLindgren skrev:Sorry allihopa,höjningen på 49 öre avser att ge stålar att bygga ut alternativa drivmedel,
    och jag som frivilligt avstår bilen har ingen lust att suga i mig andras avgaser!

    Hur djävla enkelt som helst!

    Är det verkligen statens sak att utveckla alternativa drivmedelskällor? Och är det bilisternas skyldighet att finansiera detta?
    Vore det inte bättre att skatta skiten ur oljan när väl ett rimligt alternativ finns?
    Det är väldigt lätt för en som själv inte direkt drabbas, att ropa på höjda skatter...
    (Indirekt kommer vi dock alla att drabbas...)
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-01, 23:03

    martin,

    Du vill inte andas in deavgaser arbetarnas bilar släpper ut på vägen till jobbet. Men du tar glatt emot de bidragspengar dessa arbetare genererar.

    Eller hade du tänkt avstå bidrag i din kamp för miljön?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  redalert 2010-06-01, 23:05

    Klantarslet är en rövlapp på speed!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  R.O.F.L 2010-06-01, 23:44

    MartinLindgren skrev:så är det Doggen,samtidigt som du ylar om dom 49 örena som världens undergång, ylar du om dom 49 örenas litenhet,

    jag hävdar att det blir en bra början till omställningen från oljeberoendet!

    Grrr, vov, vov gläfser den korkade Doggen!

    Ja du, det är lätt att förminska skattehöjningarna när man inte jobbar, inte åker bil utan åker färdtjänst. Hur ställer du dig till högre egenavgift?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-02, 18:20

    Nja du Rofl, när det gäller färdtjänst, något jag skulle få på stört om jag ville, men som sagt, har ingen färdtjänst!

    Men annars kostar färdtjänsten lika mycket som ett vanligt pensionärs åkkort, ungefär 400/mån!

    Själv struntar jag i det, då det tar alldeles för lång tid och vänta, flera timmar åt båda hållen, går mycket fortare med T-bana!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2010-06-02, 23:13

    Eller hade du tänkt avstå bidrag i din kamp för miljön?

    Det är inte bidrag för honom. Det är en försäkring som han har betalat in pengar för. Han hade ett sommarjobb på 70-talet då han betalade lite skatt. Eller nåt..... Razz
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  redalert 2010-06-02, 23:33

    Secrist skrev:Eller hade du tänkt avstå bidrag i din kamp för miljön?

    Det är inte bidrag för honom. Det är en försäkring som han har betalat in pengar för. Han hade ett sommarjobb på 70-talet då han betalade lite skatt. Eller nåt..... Razz
    lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-03, 18:49

    Ja jisses Allerten & Secristan hand i hand ut över ängarna, ja det är två riktiga sötnosar!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  redalert 2010-06-03, 23:00

    MartinLindgren skrev:Ja jisses Allerten & Secristan hand i hand ut över ängarna, ja det är två riktiga sötnosar!

    Och vad hade du att tillföra i sakfrågan? geek
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-04, 17:59

    Ja du Allerten minst lika mycket som dig iallafall, för hålla jämna steg med dig gör man ju på ett ben och ena handen på ryggen!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-04, 20:54

    Mona Sahlin låter hälsa att alliansen kan glömma att hon låter sig nedslås av en mätning från demoskop!

    Själv hoppas jag att Mona och oppositionen visar RoffarReinfeldt vad det innebär att föra en ful och smutsig valfight, för det är ju så skräpalliansen vill ha det?

    Sponsored content


    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 11 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 12:42