Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+25
MartinLingren
theward
Demona Stahlin
Infra
Thetaxpayer
formsvackan
datic
PE Dal
Redvictory
Kakmonstret
Vercingetorix
lazy
ANNA2LINK
R.O.F.L
Sniperace
RedCloud
redalert
MartinLindgren
berralarzon
F.I.S.T
Secrist
x-medborgare
ericTheDog
RedMentalCase
Dao
29 posters

    LEVE MONA SAHLIN...

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  redalert 2010-05-21, 18:36

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:V.v redogör för rödgröna rörans gemensamma syn på hur oljeberoendet ska avskaffas. Ska bli mycket intressant.

    Eller tror martin det räcker att höja bensinskatten med 49 öre ?

    Skatten är EN bit till att finansiera satsningar på alternativa energikällor !!
    Jag är mer fascinerad till hur de blå-bruna fullständigt blundar för att oljan är på väg att ta slut !!??

    Kommer det fram mer olja eller andra alternativ genom att politiker får mer pengar att leka med?

    Här får du en hög med pengar, hitta på något, fungerar bra?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  berralarzon 2010-05-21, 18:48

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:V.v redogör för rödgröna rörans gemensamma syn på hur oljeberoendet ska avskaffas. Ska bli mycket intressant.

    Eller tror martin det räcker att höja bensinskatten med 49 öre ?

    Skatten är EN bit till att finansiera satsningar på alternativa energikällor !!
    Jag är mer fascinerad till hur de blå-bruna fullständigt blundar för att oljan är på väg att ta slut !!??

    Kommer det fram mer olja eller andra alternativ genom att politiker får mer pengar att leka med?

    Här får du en hög med pengar, hitta på något, fungerar bra?

    Pst: bh/redalert var rädd om dina pengar för anställningsbar är du INTE.
    tar mig friheten med en lol:pinne här.
    //berra
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-05-21, 20:52

    MartinLindgren skrev:Du menar att det rödgröna löftet och viljan att bygga ut alternativa tankställen över hela landet, så alla får tillgänglighet inte är ett helt rätt steg i riktingen mot att bryta oljeberoendet!

    Det verkar inte bra för dig Doggen och käka kattmat?


    Hur många alternativa tankställen ska de bygga? Och vad består det alternativa i?

    Som vanligt har oppositionen ingen aning.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-21, 21:06

    Hur fan kan du vara så djävla tvärkorkad Doggen, sitter det i generna?

    Hur många alternativa tankställen ska vi bygga, först ser vi till att alla befintliga mackar säljer alternativa bränslen, eftersom det måste bli tillgängligt för alla bilister var man en bor, så kanske du har något att tänka med själv, fast jag tvivlar!


    Grrrr..., vov, vov säger Doggen! Twisted Evil

    Tills dess gäller ju som bekant fulla avdrag för lands/glesbyggdbor fram till dess dom har samma tillgänglighet som alla andra till alternativa miljövänliga drivmedel,
    Schyssta villkor för vi alla ska få en frisk miljö och ren luft att andas!

    Tyvärr vet jag av erfarenhet att det inte räcker att vara kristallklar när man snackar med dig Doggen, så krävs det nog tusentals inlägg för att det här med en god miljö ska ta sig in bakom pannbenet på dig!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Sniperace 2010-05-21, 21:38

    MartinLindgren skrev:Hur fan kan du vara så djävla tvärkorkad Doggen, sitter det i generna?

    Hur många alternativa tankställen ska vi bygga, först ser vi till att alla befintliga mackar säljer alternativa bränslen, eftersom det måste bli tillgängligt för alla bilister var man en bor, så kanske du har något att tänka med själv, fast jag tvivlar!


    Grrrr..., vov, vov säger Doggen! Twisted Evil

    Tills dess gäller ju som bekant fulla avdrag för lands/glesbyggdbor fram till dess dom har samma tillgänglighet som alla andra till alternativa miljövänliga drivmedel,
    Schyssta villkor för vi alla ska få en frisk miljö och ren luft att andas!

    Tyvärr vet jag av erfarenhet att det inte räcker att vara kristallklar när man snackar med dig Doggen, så krävs det nog tusentals inlägg för att det här med en god miljö ska ta sig in bakom pannbenet på dig!

    det med fula avdrag för dem som bor på landsbygden, gäller det sjukpensionärer och vanliga pensionärer med, och gäller det arbetslösa och sjukskrivna med?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-05-21, 23:54

    MartinLindgren skrev:Hur fan kan du vara så djävla tvärkorkad Doggen, sitter det i generna?

    Hur många alternativa tankställen ska vi bygga, först ser vi till att alla befintliga mackar säljer alternativa bränslen, eftersom det måste bli tillgängligt för alla bilister var man en bor, så kanske du har något att tänka med själv, fast jag tvivlar!


    Grrrr..., vov, vov säger Doggen! Twisted Evil

    Tills dess gäller ju som bekant fulla avdrag för lands/glesbyggdbor fram till dess dom har samma tillgänglighet som alla andra till alternativa miljövänliga drivmedel,
    Schyssta villkor för vi alla ska få en frisk miljö och ren luft att andas!

    Tyvärr vet jag av erfarenhet att det inte räcker att vara kristallklar när man snackar med dig Doggen, så krävs det nog tusentals inlägg för att det här med en god miljö ska ta sig in bakom pannbenet på dig!


    Jag lämnar dina fjantiga personangrepp åt sidan och kommenterar istället det lilla innehåll du presterade.

    Du klarar fortfarande inte att redogöra för vad de alternativa bränslena är för något. Ska vi ha etanol, syntetisk diesel, gas, laddstationer för el-bilar samt bränsleceller i varenda bensinstation ute i bush:en? Det tror inte jag på.

    När det gäller de där avdragen så finns de nog bara i din fantasi.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-22, 00:09

    Frisk miljö och ren luft att andas, både för oss som lever nu,och dom som kommer efter!

    Rösta RödGrönt! bounce
    Det enda alternativet bounce


    Grrrrr...., vov, vov säger den korkade Doggen!

    Som jag sa, minst tusen inlägg, om det nu räcker, den korkade Doggen är ju inte direkt den skarpaste tjuringen i lådan!
    Föresten hur var det Doggen, är du gay?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-05-22, 00:34

    Alla vill väl ha frisk luft att andas. Tror du vi når dit genom att bygga stationer för sällsynta drivmedel ute i bushen där det inte finns kunder?

    Har du verkligen sån total brist på argument att du känner dig tvingad att ge dig på homosexuella? Är detta ett exempel på rödgrön empati?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-22, 08:51

    Berätta på vilket sätt jag ger mig på homosexuella Doggen?

    Menar du att det är förbjudet att fråga dig vad du har för läggning nu när du är flängande mig i baken?


    Grrrrr...., vov, vov säger Doggen!

    Empati? Tror inte gayfolket är ute och söker empati eller medlidande, var har du fått det ifrån,
    Vill inte dom bemötas som alla andra medborgare, äktenskap,barn o.sv?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-05-22, 10:19

    Du ger dig på homosexuella genom att använda ordet gay som ett skällsord. Min sexuella läggning har inte med diskusionen att göra. Rödgrön empati i praktiken?

    Jag tror inte de homosexuella vill att man använder bög/gay som skällsord. Men de rödgröna tror ju sig ha monopol på empati.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Dao 2010-05-22, 10:26

    ericTheDog skrev:Du ger dig på homosexuella genom att använda ordet gay som ett skällsord. Min sexuella läggning har inte med diskusionen att göra. Rödgrön empati i praktiken?

    Jag tror inte de homosexuella vill att man använder bög/gay som skällsord. Men de rödgröna tror ju sig ha monopol på empati.

    Ordet "gay" är inget skällsord!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-22, 12:59

    Nej det är det inte, just det hela gayrörelsen handlar om, att betraktas precis som alla andra människor!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-22, 13:05

    MartinLindgren skrev:Nej det är det inte, just det hela gayrörelsen handlar om, att betraktas precis som alla andra människor!


    Ja så är det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-22, 13:58

    Av någon anledning verkar frågan till Doggen om han är gay vara känslig?
    Men vad ska man tro,nu när han är här igen flängande mig i baken?


    Jag har sett många gånger att homosexualitet bland djuren, då särskilt bland hundar är vanligt, enligt animal planet!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-22, 14:03

    MartinLindgren skrev:Av någon anledning verkar frågan till Doggen om han är gay vara känslig?
    Men vad ska man tro,nu när han är här igen flängande mig i baken?


    Jag har sett många gånger att homosexualitet bland djuren, då särskilt bland hundar är vanligt, enligt animal planet!


    För min del så får folk vara som dom är. Det jag har lite svårt för är det här med barn... Visst har homosexuella rätt att få barn men barn behöver både en mamma och en pappa också.

    Sen tror jag att barn till homosexuella blir lätt mobbade. Men barn blir mobbade för vad som helst i u för sig. Men det här är knepigt detta med barnen tycker jag. Svår fråga.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-22, 21:49

    Där har vi ett problem Anna, en del föräldrar har kanske inte klivit fram innan man blir förälder,

    Och i så fall måste väl även gayföräldrar som tagit steget ut ur garderoben ha rätt till sina egna barn?

    Där är problemet,ska bara föräldrar som är gay och klivit fram ha rätt till barn, hur gör man då med dom som klev fram innan man fick barn, ska dom nekas rätten till att vara föräldrar då?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-22, 21:56

    MartinLindgren skrev:Där har vi ett problem Anna, en del föräldrar har kanske inte klivit fram innan man blir förälder,

    Och i så fall måste väl även gayföräldrar som tagit steget ut ur garderoben ha rätt till sina egna barn?

    Där är problemet,ska bara föräldrar som är gay och klivit fram ha rätt till barn, hur gör man då med dom som klev fram innan man fick barn, ska dom nekas rätten till att vara föräldrar då?


    Man måste ändå se till att barnet har rätt att träffa den andra "riktiga" föräldern också. Det måste vara barnens rättighet!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  lazy 2010-05-22, 22:00

    MartinLindgren skrev:Av någon anledning verkar frågan till Doggen om han är gay vara känslig?
    Men vad ska man tro,nu när han är här igen flängande mig i baken?


    Jag har sett många gånger att homosexualitet bland djuren, då särskilt bland hundar är vanligt, enligt animal planet!

    Kan tänka mig att du har suttit som klistrad framför TV:n då.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-22, 22:40

    Så är det Lazy, man blir aldrig för gammal att lära, alla är ju inte som dig och din Doggen,
    Inte kontaktbara, men det är ju ert problem!


    Inte för jag förstår varför ni envisas att nosa andra i baken, men ni två har väl det i era bleka gener?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  lazy 2010-05-22, 22:54

    MartinLindgren skrev:Så är det Lazy, man blir aldrig för gammal att lära, alla är ju inte som dig och din Doggen,
    Inte kontaktbara, men det är ju ert problem!


    Inte för jag förstår varför ni envisas att nosa andra i baken, men ni två har väl det i era bleka gener?

    Tja, nu är det ju inte jag och eric som hela tiden skriver inlägg om att
    "nosa ngn i baken" Smile
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Vercingetorix 2010-05-22, 23:02

    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Du ger dig på homosexuella genom att använda ordet gay som ett skällsord. Min sexuella läggning har inte med diskusionen att göra. Rödgrön empati i praktiken?

    Jag tror inte de homosexuella vill att man använder bög/gay som skällsord. Men de rödgröna tror ju sig ha monopol på empati.

    Ordet "gay" är inget skällsord!

    ...men en streckgubbe som påstås föreställa profeten Muhammed är en ovedersäglig kränkning av en miljard troende muslimer???
    Har du inte begripit att en kränkning avgörs på sättet ett ord presenteras?
    Du får förlåta ett asgarv, men det där var fanimig patetiskt över alla breddar, Dao...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Dao 2010-05-23, 00:08

    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Du ger dig på homosexuella genom att använda ordet gay som ett skällsord. Min sexuella läggning har inte med diskusionen att göra. Rödgrön empati i praktiken?

    Jag tror inte de homosexuella vill att man använder bög/gay som skällsord. Men de rödgröna tror ju sig ha monopol på empati.

    Ordet "gay" är inget skällsord!

    ...men en streckgubbe som påstås föreställa profeten Muhammed är en ovedersäglig kränkning av en miljard troende muslimer???
    Har du inte begripit att en kränkning avgörs på sättet ett ord presenteras?
    Du får förlåta ett asgarv, men det där var fanimig patetiskt över alla breddar, Dao...

    Ja, det är det!

    Du får garva hur mycket du vill, men du kommer intev att verka klokare för det!

    Jag svarade bara på ett påstående, där en person hade skrivit att "gay" var ett skällsord. Även du höll med mig här, i mitt påstående att det inte är det - i sig!

    Hur du fick in förnedringen av Muhammed är nog inget jag kommer att få förklarat för mig - för du är ju upptagen med att garva åt dina egna misstag...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Vercingetorix 2010-05-23, 01:21

    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Du ger dig på homosexuella genom att använda ordet gay som ett skällsord. Min sexuella läggning har inte med diskusionen att göra. Rödgrön empati i praktiken?

    Jag tror inte de homosexuella vill att man använder bög/gay som skällsord. Men de rödgröna tror ju sig ha monopol på empati.

    Ordet "gay" är inget skällsord!

    ...men en streckgubbe som påstås föreställa profeten Muhammed är en ovedersäglig kränkning av en miljard troende muslimer???
    Har du inte begripit att en kränkning avgörs på sättet ett ord presenteras?
    Du får förlåta ett asgarv, men det där var fanimig patetiskt över alla breddar, Dao...

    Ja, det är det!

    Du får garva hur mycket du vill, men du kommer intev att verka klokare för det!

    Jag svarade bara på ett påstående, där en person hade skrivit att "gay" var ett skällsord. Även du höll med mig här, i mitt påstående att det inte är det - i sig!

    Hur du fick in förnedringen av Muhammed är nog inget jag kommer att få förklarat för mig - för du är ju upptagen med att garva åt dina egna misstag...

    Alltså borde inte en streckgubbe föreställande Muhammed, i sig, vara en förolämpning heller. Behöver jag förtydliga mig själv ytterligare?
    Det silas alltså mygg och sväljs kameler in absurdum här, och vem som verkar vara den klokare parten i detta överlåter jag andra till att bedöma. Det vore mig förmätet att ge uttryck för privata bedömningar av mina meddebattörers klokhet.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-05-23, 02:16

    ANNA2LINK skrev:
    MartinLindgren skrev:Där har vi ett problem Anna, en del föräldrar har kanske inte klivit fram innan man blir förälder,

    Och i så fall måste väl även gayföräldrar som tagit steget ut ur garderoben ha rätt till sina egna barn?

    Där är problemet,ska bara föräldrar som är gay och klivit fram ha rätt till barn, hur gör man då med dom som klev fram innan man fick barn, ska dom nekas rätten till att vara föräldrar då?


    Man måste ändå se till att barnet har rätt att träffa den andra "riktiga" föräldern också. Det måste vara barnens rättighet!


    Här håller jag helt med Anna. Varje barn/människa har rätt sina biologiska föräldrar.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  ericTheDog 2010-05-23, 02:19

    Ingen har skrivit att "gay" är ett skällsord. Men martin väljer att använda ordet som ett skällsord. Jag har homosexuella i min bekantskapskrets och blir illa berörd å deras vägnar när martin söker förnedra dem.

    Sponsored content


    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 14:09