Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
MartinLindgren
Dao
Secrist
7 posters

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Secrist 2010-05-17, 23:13

    Här är några råd för våra politiker i allmänhet och de rödgröna i synnerhet.

    http://svt.se/2.128339/1.2004952/politiker_varnas_for_ofinansierade_valloften?lid=senasteNytt_275214&lpos=rubrik_2004952

    Stoppa valfläsket. Det säger i dag regeringens ekonomiska rådgivare. Den ekonomiska situationen i Europa anses så osäker att såväl regeringen som oppositionen uppmanas att ligga lågt med reformförslagen. I värsta fall kan redan utlovade reformer få rivas upp.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Dao 2010-05-17, 23:25

    Såg en intervju på TV med denne ekonomiska rådgivare. Där var kritiken först och främst riktad mot Borg, även om en allmän kritik även var gentemot alla politiker...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-17, 23:29

    Skrämmande att återigen se vilken noll koll regeringen med RoffarReinfeldt och Anders Borg i spetsen har,

    För båda dessa herrar har ju sedan länge slagit sig för bröstet att deras politik har gett oss goda statsfinanser med gott om reformutrymme!

    Och det är inte bara lögner och valfläsk, det är skämt utgånget valfläsk som hör hemma i soptunnan!

    Trots allt så är det ju RoffarReinfeldt och hans kumpaner som har nyckeln till ladorna!

    Våra rödgrönas reformförslag finansieras trots allt genom omfördelning av resurserna!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Råd

    Inlägg  Secrist 2010-05-17, 23:42

    Såg en intervju på TV med denne ekonomiska rådgivare. Där var kritiken först och främst riktad mot Borg, även om en allmän kritik även var gentemot alla politiker...

    Då kanske du också såg att alliansen i det stora hela fick godkänt för sin ekonomiska politik och dessutom berömde de regeringen för att de har tagit tag i den svåra frågan med sjukförsäkringsreformen. De fick visserligen kritik för att den var slarvigt genomförd, men beröm för att de har gjort det.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Dåligt?

    Inlägg  Secrist 2010-05-17, 23:45

    Skrämmande att återigen se vilken noll koll regeringen med RoffarReinfeldt och Anders Borg i spetsen har,

    Skrämmande vilken liten verklighetsförankring vissa härinne har. Med det lägsta budgetunderskottet inom EU-länderna så sköts ekonomin bra. Det finns det nog ingen som tvivlar på. Det dessa varnar för är att politikerna i sin kamp om väljarna ska lova saker de inte kan hålla.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Dao 2010-05-17, 23:53

    Secrist skrev:Såg en intervju på TV med denne ekonomiska rådgivare. Där var kritiken först och främst riktad mot Borg, även om en allmän kritik även var gentemot alla politiker...

    Då kanske du också såg att alliansen i det stora hela fick godkänt för sin ekonomiska politik och dessutom berömde de regeringen för att de har tagit tag i den svåra frågan med sjukförsäkringsreformen. De fick visserligen kritik för att den var slarvigt genomförd, men beröm för att de har gjort det.

    Jag vet att ekonomer har uttryckt detta...

    Det är samma människor som skapat de problem vi har idag!

    I övrigt har det bara varit andra högerpolitiker som uttryckt sin "beundran"!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  redalert 2010-05-17, 23:53

    Secrist skrev:Skrämmande att återigen se vilken noll koll regeringen med RoffarReinfeldt och Anders Borg i spetsen har,

    Skrämmande vilken liten verklighetsförankring vissa härinne har. Med det lägsta budgetunderskottet inom EU-länderna så sköts ekonomin bra. Det finns det nog ingen som tvivlar på. Det dessa varnar för är att politikerna i sin kamp om väljarna ska lova saker de inte kan hålla.

    Klantarslet martin är ju bara så väck och så fel i allt han företar sig! affraid
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Ekonomi

    Inlägg  Secrist 2010-05-17, 23:56

    Jag vet att ekonomer har uttryckt detta...

    Och vi vet ju vilken respekt du har för statens finanser. Rolling Eyes
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  redalert 2010-05-18, 00:00

    Secrist skrev:Jag vet att ekonomer har uttryckt detta...

    Och vi vet ju vilken respekt du har för statens finanser. Rolling Eyes

    För att inte tala om de obefintliga kunskaperna i ekonomiska spörsmål! Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 00:02

    Secrist skrev:Jag vet att ekonomer har uttryckt detta...

    Och vi vet ju vilken respekt du har för statens finanser. Rolling Eyes

    Jag har noll respekt, generellt, för EKONOMER!

    När deras utbildning handlar mindre om hjärntvätt, kommer jag att börja respektera dem bättre...

    Dessutom har jag ingen större respekt för de blåsvartas finanser...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 00:02

    redalert skrev:
    Secrist skrev:Jag vet att ekonomer har uttryckt detta...

    Och vi vet ju vilken respekt du har för statens finanser. Rolling Eyes

    För att inte tala om de obefintliga kunskaperna i ekonomiska spörsmål! Laughing

    Det kan du avhjälpa med att studera lite mer!

    Kan gärna ge dig lite tips...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  redalert 2010-05-18, 00:04

    Dao skrev:
    redalert skrev:
    Secrist skrev:Jag vet att ekonomer har uttryckt detta...

    Och vi vet ju vilken respekt du har för statens finanser. Rolling Eyes

    För att inte tala om de obefintliga kunskaperna i ekonomiska spörsmål! Laughing

    Det kan du avhjälpa med att studera lite mer!

    Kan gärna ge dig lite tips...

    Ursäkta men nu har det väl ändå slagit slint, vad hjälper det dina bristande kunskaper om jag studerar vidare? lol!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 00:08

    redalert skrev:Ursäkta men nu har det väl ändå slagit slint, vad hjälper det dina bristande kunskaper om jag studerar vidare? lol!

    Åhh... Trodde att du äntligen hade lyckats bemästra konsten till självkritik!!!

    Men det får väl dröja lite längre...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Tips

    Inlägg  Secrist 2010-05-18, 00:09

    Kan gärna ge dig lite tips...

    Karl Marx då eller? Eller kanske en handbok i Kubansk ekonomisk politik? Razz
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 11:45

    Secrist skrev:Kan gärna ge dig lite tips...

    Karl Marx då eller? Eller kanske en handbok i Kubansk ekonomisk politik? Razz

    Marx är iofs ganska bra att ta till sig, men det var inte vad jag syftade på.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Syfta

    Inlägg  Secrist 2010-05-18, 11:53

    Marx är iofs ganska bra att ta till sig, men det var inte vad jag syftade på.

    Vad åsnyftade du då?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 15:01

    Secrist skrev:Marx är iofs ganska bra att ta till sig, men det var inte vad jag syftade på.

    Vad åsnyftade du då?

    Allmänna böcker om ekonomi, till en början - med Eklunds grundbok som start - men också ta del av de alternativ som faktiskt finns. Som:

    http://hem.passagen.se/cyberc/parecon/index.htm

    Vi har ett antal böcker skrivna av ekonomer som insett att det vi gör idag är galet - även en del som fått stora priser, ex. den om Nobels minne...

    Men jag har inga mer böcker i huvudet just nu. Återkommer om du vill veta mer...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Chomsky

    Inlägg  Secrist 2010-05-18, 23:21

    He, he...vänsterns husgud Chomsky återkommer man alltid till.

    Som den kände språkvetaren och anarkisten Noam Chomsky uttrycker sig
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Dao 2010-05-19, 00:09

    Secrist skrev:He, he...vänsterns husgud Chomsky återkommer man alltid till.

    Som den kände språkvetaren och anarkisten Noam Chomsky uttrycker sig

    Nu nämnde jag inte Chomsky, då hans kritik oftast inte handlar om ekonomi, även om det finns i bagaget.

    Däremot finns det Naomi Klein, Mark Weisbrot, Michael Albert, Barbara Ehrenreich, Robin Hahnel, etc, etc. Många av dem internationellt belönade för sin kunskap och sin kamp.

    Utöver det finns det ett antal högerekonomer som klart och tydligt tagit ställning mot dagens system, inklusive en tidigare chef för Världsbanken!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  blueheaven 2010-05-19, 00:12

    Dao skrev:
    Secrist skrev:He, he...vänsterns husgud Chomsky återkommer man alltid till.

    Som den kände språkvetaren och anarkisten Noam Chomsky uttrycker sig

    Nu nämnde jag inte Chomsky, då hans kritik oftast inte handlar om ekonomi, även om det finns i bagaget.

    Däremot finns det Naomi Klein, Mark Weisbrot, Michael Albert, Barbara Ehrenreich, Robin Hahnel, etc, etc. Många av dem internationellt belönade för sin kunskap och sin kamp.

    Utöver det finns det ett antal högerekonomer som klart och tydligt tagit ställning mot dagens system, inklusive en tidigare chef för Världsbanken!
    cyclops cyclops cyclops cyclops clown clown clown santa santa santa geek geek geek
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Chomsky

    Inlägg  Secrist 2010-05-19, 07:56

    Nu nämnde jag inte Chomsky, då hans kritik oftast inte handlar om ekonomi, även om det finns i bagaget.


    Men länken du gav nämnde honom. Som alltid...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-19, 09:57

    Secrist skrev:Nu nämnde jag inte Chomsky, då hans kritik oftast inte handlar om ekonomi, även om det finns i bagaget.


    Men länken du gav nämnde honom. Som alltid...

    Lustigt de där jag har ALDRIG sett det namnet, och ändå påstår Secrist att vänstern ALLTID kommer tillbaka till det Cool
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  RedMentalCase 2010-05-19, 10:14

    Secrist skrev:Här är några råd för våra politiker i allmänhet och de rödgröna i synnerhet.

    http://svt.se/2.128339/1.2004952/politiker_varnas_for_ofinansierade_valloften?lid=senasteNytt_275214&lpos=rubrik_2004952

    Stoppa valfläsket. Det säger i dag regeringens ekonomiska rådgivare. Den ekonomiska situationen i Europa anses så osäker att såväl regeringen som oppositionen uppmanas att ligga lågt med reformförslagen. I värsta fall kan redan utlovade reformer få rivas upp.

    Varning för Tioblerone politik.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-19, 10:15

    RedMentalCase skrev:
    Secrist skrev:Här är några råd för våra politiker i allmänhet och de rödgröna i synnerhet.

    http://svt.se/2.128339/1.2004952/politiker_varnas_for_ofinansierade_valloften?lid=senasteNytt_275214&lpos=rubrik_2004952

    Stoppa valfläsket. Det säger i dag regeringens ekonomiska rådgivare. Den ekonomiska situationen i Europa anses så osäker att såväl regeringen som oppositionen uppmanas att ligga lågt med reformförslagen. I värsta fall kan redan utlovade reformer få rivas upp.

    Varning för Tioblerone politik.

    Ja varning ... den förs just nu
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Dao 2010-05-19, 10:36

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Nu nämnde jag inte Chomsky, då hans kritik oftast inte handlar om ekonomi, även om det finns i bagaget.


    Men länken du gav nämnde honom. Som alltid...

    Lustigt de där jag har ALDRIG sett det namnet, och ändå påstår Secrist att vänstern ALLTID kommer tillbaka till det Cool

    Ett tips är att läsa lite av honom! Vänsterns skräck för honom borde vara en bra marknadsreklam! Very Happy

    Sponsored content


    Politiker varnas för ofinansierade vallöften Empty Sv: Politiker varnas för ofinansierade vallöften

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 13:31