Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Vercingetorix
MartinLindgren
ericTheDog
Regndrottning
berralarzon
x-medborgare
Kakmonstret
RedCloud
12 posters

den stora gåtan....VARFÖR ?

Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

den stora gåtan....VARFÖR ? - Sida 2 Empty Sv: den stora gåtan....VARFÖR ?

Inlägg  Vercingetorix 2010-05-16, 02:03

ericTheDog skrev:
    Regndrottning skrev:Jag får instämma med RC.

Högerskribenterna har visat att de kan debattera, det gjorde de på AB-forumet. Så varför har de förlorat den förmågan när ordet släppes fritt? Är det så att de inte kan hantera yttrandefrihet? Eller förväxlar de yttrandefriheten med att säga vad som helst?

Varför vill inte högern delta i en debatt, ett utbyte av åsikter och argument. Förstår de själva inte hur barnsliga och patetiska de framstår?

Jag saknar en vettig höger, som Vercingetorix. En höger som kan respektera att andra har andra åsikter än deras, en höger som kan använda argument för sina åsikter istället för påhopp, en höger som vill delta i en samvaro.

Jag saknar också vänsterskribenter som inte låter sig dras ner i högerns träsk.

Var finns de?

Håller med om att vercingetorix är helt otrolig. Han tar emot mängder av fula påhopp utan att någonsin ge igen. Det är väldigt lätt att gnälla på den andra sidan. Tydligen mycket svårare att tillrättavisa folk på sin egen sida.

*Rodnar klädsamt* (För att använda ett slitet uttryck av RC...)

Sanningen är väl egentligen att jag inte anser mig bli särskilt påhoppad, men så hoppar jag väldigt sällan på någon annan heller. Man blir kanske bemött som man själv bemöter andra till slut, antar jag. Vidare värderar jag mina fattiga sekunder på planeten så pass högt att jag sällan slösar bort dessa på meningslöst käbbel... Om någon kan dra lärdom av detta kanske detta forum till slut kan få ett lite mer konstruktivt debattklimat, åsiktsskiljaktigheter till trots.
    Tack för de fina orden!
    fingubben

Antal inlägg : 450

Inlägg  fingubben 2010-05-16, 02:37

RedCloud skrev:Det finns många gåtor i livet.
    En av dom varför delar av högerpacket loggar in här överhuvudtaget ?

Gustav "tjuven" Ander, redalert, Kakmonstret mfl

INGEN av dessa är ju här för att debattera, utan det verkar som om de tror att det är en tävling vem som kan var plumpast.

kakmonstret har ju dessutom uttalat att hans ambition är att förstöra forumet.

Så frågan är VARFÖR är dom här ?

Jag har inte sett någonting vettigt från din sida, ännu. Varför gnälla på andra?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-05-16, 09:29

fingubben skrev:
    RedCloud skrev:Det finns många gåtor i livet.
    En av dom varför delar av högerpacket loggar in här överhuvudtaget ?

Gustav "tjuven" Ander, redalert, Kakmonstret mfl

INGEN av dessa är ju här för att debattera, utan det verkar som om de tror att det är en tävling vem som kan var plumpast.

kakmonstret har ju dessutom uttalat att hans ambition är att förstöra forumet.

Så frågan är VARFÖR är dom här ?

Jag har inte sett någonting vettigt från din sida, ännu. Varför gnälla på andra?

Nu var ju inte detta ett svar påfrågan (heller) det är väl själva fan va svårt ni verkar ha för att kunna svara på denna enkla fråga som Redcloud ställer! kan ni inte svara så skriv det då! att enbart ställa motfrågor blir enbart som blåfront gjorde! det är ju ni som varit trollstängda härifrån och som skrivit på bl,a Testaren vilket skitforum detta är! så RC:s fråga är verkligen relevant!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-16, 15:52

Högerskribenterna har visat att de kan debattera, det gjorde de på AB-forumet. Så varför har de förlorat den förmågan när ordet släppes fritt? Är det så att de inte kan hantera yttrandefrihet? Eller förväxlar de yttrandefriheten med att säga vad som helst?

Varför vill inte högern delta i en debatt, ett utbyte av åsikter och argument. Förstår de själva inte hur barnsliga och patetiska de framstår?

Jag saknar en vettig höger, som Vercingetorix. En höger som kan respektera att andra har andra åsikter än deras, en höger som kan använda argument för sina åsikter istället för påhopp, en höger som vill delta i en samvaro.

Var finns de?

Du tror väl inte på fullt allvar att det finns en redig människa som är intresserad av att byta åsikter och argument med kommunister som inte kallar sig det för att de inte törs kalla sig det längre....
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-05-16, 15:59

RedMentalCase skrev:

Var finns de?

Du tror väl inte på fullt allvar att det finns en redig människa som är intresserad av att byta åsikter och argument med kommunister som inte kallar sig det för att de inte törs kalla sig det längre....

Varför skriver du här då på "vänsterforumet" Det är ju fritt val. Ni har ju ett dunka ryggen forum.. ???? Cool Cool
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-05-16, 16:03

x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:

Var finns de?

Varför skriver du här då på "vänsterforumet" Det är ju fritt val. Ni har ju ett dunka ryggen forum.. ???? Cool Cool

Såååå men det var väl dagens fakta som konstaterades där? affraid
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-05-16, 16:03

Ni ska veta att ni lever.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-05-16, 16:04

RedMentalCase skrev:Ni ska veta att ni lever.

Ja förstår att ni är svartsjuka för att vi har förmågan att faktiskt LEVA.. Cool
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-05-16, 16:51

RedMentalCase skrev:Ni ska veta att ni lever.

Klart vi ska vara glada att vi lever ännu, trots dödshoten som delas ut av dina artfränder.
    //berra

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 05:09