ericTheDog skrev:Regndrottning skrev:Jag får instämma med RC.
Högerskribenterna har visat att de kan debattera, det gjorde de på AB-forumet. Så varför har de förlorat den förmågan när ordet släppes fritt? Är det så att de inte kan hantera yttrandefrihet? Eller förväxlar de yttrandefriheten med att säga vad som helst?
Varför vill inte högern delta i en debatt, ett utbyte av åsikter och argument. Förstår de själva inte hur barnsliga och patetiska de framstår?
Jag saknar en vettig höger, som Vercingetorix. En höger som kan respektera att andra har andra åsikter än deras, en höger som kan använda argument för sina åsikter istället för påhopp, en höger som vill delta i en samvaro.
Jag saknar också vänsterskribenter som inte låter sig dras ner i högerns träsk.
Var finns de?
Håller med om att vercingetorix är helt otrolig. Han tar emot mängder av fula påhopp utan att någonsin ge igen. Det är väldigt lätt att gnälla på den andra sidan. Tydligen mycket svårare att tillrättavisa folk på sin egen sida.
*Rodnar klädsamt* (För att använda ett slitet uttryck av RC...)
Sanningen är väl egentligen att jag inte anser mig bli särskilt påhoppad, men så hoppar jag väldigt sällan på någon annan heller. Man blir kanske bemött som man själv bemöter andra till slut, antar jag. Vidare värderar jag mina fattiga sekunder på planeten så pass högt att jag sällan slösar bort dessa på meningslöst käbbel... Om någon kan dra lärdom av detta kanske detta forum till slut kan få ett lite mer konstruktivt debattklimat, åsiktsskiljaktigheter till trots.
Tack för de fina orden!