Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
berralarzon
KickTheRasist
MartinLindgren
ANNA2LINK
SiP
formsvackan
Regndrottning
Infra
RedCloud
Redvictory
x-medborgare
Sossar ee lata
16 posters

9 kronor per lite i bensinskatt har vi i Sverige!!!! 9 KRONOR PER LITER!!!!! Och de röd gröna vill höja!!!

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

9 kronor per lite i bensinskatt har vi i Sverige!!!! 9 KRONOR PER LITER!!!!! Och de röd gröna vill höja!!! - Sida 3 Empty Sv: 9 kronor per lite i bensinskatt har vi i Sverige!!!! 9 KRONOR PER LITER!!!!! Och de röd gröna vill höja!!!

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-17, 11:20

x-medborgare skrev:Hur många här skulle ärligt säga sig avstå från allt flyg och semester i utlandet som kräver flygresor för miljöns skull ????

JAG cheers

x-medborgare skrev:
    Flyget är en mycket skitig branch

Alldeles riktigt

Smile

Senast ändrad av F.I.S.T den 2010-05-17, 11:21, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

9 kronor per lite i bensinskatt har vi i Sverige!!!! 9 KRONOR PER LITER!!!!! Och de röd gröna vill höja!!! - Sida 3 Empty Sv: 9 kronor per lite i bensinskatt har vi i Sverige!!!! 9 KRONOR PER LITER!!!!! Och de röd gröna vill höja!!!

Inlägg  lazy 2010-05-17, 11:20

Även jag får instämma här, våran bil rullar ut i maj och körs över
    sommaren till olika träffar, hela hösten och vintern står den i
    garaget om den inte måste iväg på ngt jobb som vi inte kan göra
    själva, en jänkare kör man ogärna vintertid.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-17, 12:30

"Ja det är bra med miljö, så länge man inte behöver offra nåt av sin egen levnadsstandard... det är bra med invandring, så länge de inte bor granne med just mig, och inte kostar mig nånting"

Dom som inte vill, behöver inte ta åt sig.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-05-17, 13:09

F.I.S.T skrev:Jag tror lösningen ligger på flera plan, ett plan är ett mer decentraliserat samhälle, att folk ska kunna arbeta och bo på orten..... Och JA ... bilar är en del av den lösningen... I GLESBYGD !!
    Undrar om inte ”glesbygden” kan tänkas vara större än vad du tror. T.ex. alla förbaskade storköp som byggs utanför städerna då markpriserna är lägre där. Hur ska detta kunna fungera med mindre än att ”alla” har tillgång till bil ?

Antingen bygger man bort behovet av transporter och/eller erbjuder vettiga alternativ, eller tar konsekvenserna av att inte göra det.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-05-17, 13:13

Hur många här skulle ärligt säga sig avstå från allt flyg och semester i utlandet som kräver flygresor för miljöns skull ????

JAG !
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-05-17, 13:13

x-medborgare skrev:Hur många här skulle ärligt säga sig avstå från allt flyg och semester i utlandet som kräver flygresor för miljöns skull ????
    Hur många bilar går det på ett flygplan..
    Flyget är en mycket skitig branch

Jag undviker bil och flyg så mycket det är möjligt! Kan jag, tar jag helst tåget! Lite svårt vissa resmål, men då får man kompensera detta på annat sätt. Tycker annars om att lifta och ta lokaltrafiken i det land jag reser till. Det sparar en hel del - PLUS att man möter intressanta människor!
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2010-05-17, 13:20

Fisten visar den stolta fina traditionen svensk avundsjuka, om vi nu skall avstå att köra de få milen som vi entusiaster kör med våra bilar så kan vi lägga ned all sport, hur många mil körs det inte till och från matcher??
    Hur många mil körs inte ungarna till div. idrottande??
    Och som några här skrev, semestern kan vi tillbringa i tält på gräsmattan.

Avund är en av dödsynderna som du sätter ansikte på....
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-05-18, 11:26

http://www.svd.se/naringsliv/motor/bilbromsar-ett-miljoproblem_4695799.svd

Bilbromsar ett miljöproblem

Publicerad: 9 maj 2010, 21.06. Senast ändrad: 10 maj 2010, 08.00

Lagom till att de dubbade vinterdäcken är bortplockade kommer nya larm om bilens miljöpåverkan. Ny forskning från KTH visar nämligen att bilens bromsar ger ifrån sig lika hälsofarliga partiklar som dubbdäck och avgaser.

Det kanske är dags att införa ett förbud mot att bromsa i Stockholms innerstad ?

På så sätt minskar man nog miljö och klimathot rejält, och troligtvis får man även bort några av de illasinnade kriminella element som envisas med att förgifta andra.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 11:12