Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Du anser ju att folk ska få vara sjukskrivna så länge de känner för det, eller? Därmed är det ganska tydligt att du skiter i om de sjukskrivna är sjuka eller friska. Jag för min del tycker sjukpenning ska gå till sjuka, inte friska.
Då kommer min fråga till dig Råttan! vad tycker du om att sjukpenning inte går till alla sjuka då?
Visst kan jag svara på din fråga, men först får du nog svara på min. Vem ska avgöra om den försäkrade har arbetsförmåga eller ej?
Sjukpenning är en inkomstbartfallförsäkring. Således kan det bara utgå till den som från början har en inkomst. De som förtidspensioneras p.g.a sjukdom kan ju inte gärna lyfta både pension och sjukpenning, eller hur?
Vidare så är det arbetsförmågan som är det viktiga, inte sjukdomen. Vet de som jobbat 10-tals år trots sjukdomsdiagnoser. De har mått bra av att kunna arbeta.
Eric och andra ifrån högern. Här har ni några ex tagna ifrån verkligheten.
Ex 1. Anser ni att en kvinna(ca 40) som har varit sjukskriven länge för
bla reumatism och hjärtproblem ska behöva testa sin arbetsförmåga?
Ex 2. Anser ni att en kvinna(ca 40) som skulle ha genomgått en
hjärtoperation skulle ha utförsäkrats?
Detta har hänt när det gäller båda dessa.
Fattar inte flera av er högerfolk att detta med utförsäkringen har slagit hårt mot en del människor? Det kan väl ändå inte vara meningen att: FÖR SJUKA MÄNNISKOR SKA STÄLLA SIG TILL ARBETSMARKNADENS FÖRFOGANDE. Stressar man dessa människor till att söka arbete så kan vad som helst hända. Människors liv sätts på prov samt så får många av dessa sänkt ekonomi: Detta är: SJUK POLITIK!!!
Som sjukskriven så ska man behöva att både känna sig stressad över att man är sjuk samt att man ska stressa upp sig och vara orolig över sin ekonomi . Detta är inte en bra behandling av sjuka: Inse det!!!
Bra skrivet Anna! i anhängarnas ordlista betyder respekt för sjuka förnedring!
Tack! Ja man blir ju irriterad över att flera av högerfolket inte verkar ha insikt om hur verkligheten är och har blivit för många (fd) sjuka.Så är det med högerpolitikerna också, dom vet inte hur folk har det i verkligheten... Dom har bara utgått ifrån att folk fuskar och det är: Bull shit!!!