Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+22
DMustaine
formsvackan
berralarzon
KickTheRasist
PE Dal
ericTheDog
Infra
redalert
ANNA2LINK
RedMentalCase
Vercingetorix
lazy
R.O.F.L
Redvictory
Dao
Sniperace
RedCloud
F.I.S.T
x-medborgare
MartinLindgren
Secrist
Kakmonstret
26 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  ericTheDog 2010-06-28, 00:08

MartinLindgren skrev:Nu faller en bit till på plats i vårt rödgröna samarbete, dom rödgröna är nu överens om EUpolitiken,
    Vinner man valet så driver man en EU positivlinje!

Du menar att det bara tog rödgrön röra 3,5 år att komma fram till att vi ska vara kvar i EU. Bra jobbat. Er snabbhet imponerar.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-06-28, 00:14

ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:Jadu martin, ta dig själv och dina villkorslösa polare och rösta på rödgrön röra. Väljare som kan tänka själva förväntar sig en genomarbetad politik och en kompetent ledning. Inget av detta kan rödgrön röra leverera.

Tror inte folket vill ha Tobleronepolitik. Troligen regerar Alliansen vidare. Rödgrön röra behöver minst 4 år till på sig att skaffa sig en politik.

Vill arbetslösa och sjuka ha allianspolitik då Eric??? Alliansen har långt ifrån ALLA med dig... Arbetslös/sjuk kan vem som helst bli...

Det tror jag absolut. De arbetslösa som vill ha ett jobb (alla?) inser att Alliansens jobbpolitik är resor mer trovärdig vs rörans.

P.S. du får nog skriva lite enklare om Anna skall hänga med! lol!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-28, 00:18

redalert skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:Jadu martin, ta dig själv och dina villkorslösa polare och rösta på rödgrön röra. Väljare som kan tänka själva förväntar sig en genomarbetad politik och en kompetent ledning. Inget av detta kan rödgrön röra leverera.

Tror inte folket vill ha Tobleronepolitik. Troligen regerar Alliansen vidare. Rödgrön röra behöver minst 4 år till på sig att skaffa sig en politik.

Vill arbetslösa och sjuka ha allianspolitik då Eric??? Alliansen har långt ifrån ALLA med dig... Arbetslös/sjuk kan vem som helst bli...

Det tror jag absolut. De arbetslösa som vill ha ett jobb (alla?) inser att Alliansens jobbpolitik är resor mer trovärdig vs rörans.

P.S. du får nog skriva lite enklare om Anna skall hänga med! lol!

Jaha det tror du... lol!

ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-28, 00:20

ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Ja du det lär märkas i Valet och jag tror att du har fel...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-28, 00:32

De som är sjuka på riktigt får sin sjukpenning. De arbetslösa får jobb. Jag tror de flesta är väldigt nöjda med Alliansen. Dessutom tror jag många är besvikna på rödgrön röra. De hade höga förväntningar på sig. Sen hade de mage att presentera katastrofal Tobleronepolitik.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-28, 00:46

ericTheDog skrev:De som är sjuka på riktigt får sin sjukpenning. De arbetslösa får jobb. Jag tror de flesta är väldigt nöjda med Alliansen. Dessutom tror jag många är besvikna på rödgrön röra. De hade höga förväntningar på sig. Sen hade de mage att presentera katastrofal Tobleronepolitik.

Nej Eric det är just nu så att även sjuka inte får vara sjuka och få sjukpeng. Det har väl framgått i massmedia överallt en tid, eller har du missat det? Den nya försäkringen har skapat ett kaos för många, kaos och sänkt ekonomi i dom värsta fallen. Varför vill inte du och andra högeranhängare se det?

Vi behöver en ny försäkring som folk blir mer hjälpta i att komma tillbaka till arbetsmarknaden. Men inte en dålig försäkring som har tagits fram alldeles för snabbt och med oklara regler om vem som får vara sjuk eller inte... En försäkring som har en tidsbegränsning.

Den nya försäkringen har haft alldeles för många fel och brister. Vi behöver en sjukförsäkring som är till för oss människor vid sjukdom. Om en människa är för sjuk för att prövas mot arbetslivet då ska han/hon vara sjuk. Om en person är tillräckligt frisk för att arbetspröva där ska insattserna in.

Så tufft och hårt som det har blivit idag vill nog ingen att det ska vara.

Vi behöver en väl fungerande sjukförsäkring.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-06-28, 09:02

ericTheDog skrev:De som är sjuka på riktigt får sin sjukpenning. De arbetslösa får jobb. Jag tror de flesta är väldigt nöjda med Alliansen. Dessutom tror jag många är besvikna på rödgrön röra. De hade höga förväntningar på sig. Sen hade de mage att presentera katastrofal Tobleronepolitik.

Har svårt attförstå hur du står ut med dig själv, när du foretsätter med desa floskler och tom rena lögner i tid och otid...
    Detta va ett typexempel på just det "svineri" jag ogillar med er

Nää" de flesta" i storstäderrna är nöjda med Alliansen, det är en väldig skillnad det

"sjuka på riktigt"...
    Ett exempel jag har alltså varit sjuk på riktigt i snart 4 år, egentligen mkt längre men då har jag klarat att jobba 100%..
    Den 27:e maj nästa år, slutar jag med din definition vara "sjuk på riktigt", eller hur menar du?
    För det är iaf den dagen jag blir utförsäkrad

Känner många som haft tidsbegränsad sjukersättnin, men som nu blivit nekade permanent dito.
    De är inte ett dugg mindre sjuka nu ,eller ett dugg mer arbetsföra nu än de var förrut.
    DET ENDA SOM ÄNDRATS ÄR AT REGLERNA ÄNDRATS...
    Hur svårt ska det egentligen vara för dig och dina gelikar att fatta det?
    Man kan ju få uppfattningen är ni är underbegåvande, med ett fint ord
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-28, 09:13

Jag tycker det verkar som theward inte tror på vad han själv skriver. Detta söker han dölja med påhopp och dumheter. Jag har ingen möjlighet att bedöma huruvida just du är sjuk på riktigt eller ej, så det tänker jag inte diskutera. Det vi kan konstatera är att det med rödgrön röra fortfarande kommer vara fk som bedömer huruvida du är sjuk eller ej, och detta kommer de bedöma tidigt.

Annars är det korrekt att man i storstäderna är extra nöjda med Alliansen. Varför är man så sjuka på den stressbefriade landsbygden tror du?

ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-28, 09:18

Anna,

Media skriver för att tjäna pengar, det har inte mycket med verkligheten att göra. Speciellt inte de tidningar du läser. Embart snyftrepotage. Inget att ta på allvar.

Den nya försäkringen har varit det bästa som hänt många. Äntligen får de chansen att komma ur sitt bidragsberoende. Men jag kan hålla med dig om att det behövs bättre hjälp för de som friskförklaras. Det är inte lätt komma in på arbetsmarknaden efter pratals bidragslyftande.

theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-28, 09:28

ericTheDog skrev:Jag tycker det verkar som theward inte tror på vad han själv skriver. Detta söker han dölja med påhopp och dumheter. Jag har ingen möjlighet att bedöma huruvida just du är sjuk på riktigt eller ej, så det tänker jag inte diskutera. Det vi kan konstatera är att det med rödgrön röra fortfarande kommer vara fk som bedömer huruvida du är sjuk eller ej, och detta kommer de bedöma tidigt.

Annars är det korrekt att man i storstäderna är extra nöjda med Alliansen. Varför är man så sjuka på den stressbefriade landsbygden tror du?

jag ser en ulv även om han bär fårakläder, så mig lurar varken du eller någon annan...
    Är du politiker för de är lika slaka och fega, de kan inte uttala sig i enskilda fall bla bla bla.

Vet du vad, vi är alla enskilda fall..............

ja i storstäderna samlas "bratsen" som olika fart tappar kontakten med resten av omvärlden

"stressbefriad" hur vet du det...?? ännu en floskel
    Det är ganska stressande att inte ha ett jobb....tex
    Samma problem som i städerna finns angående arbetsmiljö, relationer osv...

Förresten spårar jag som alltid avundsjuka hos dig...
    Vet du vad jag är inte ett dugg avundsjuk på dig iaf, inte på nån faktiskt Wink
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-28, 09:33

ericTheDog skrev:Anna,

Media skriver för att tjäna pengar, det har inte mycket med verkligheten att göra. Speciellt inte de tidningar du läser. Embart snyftrepotage. Inget att ta på allvar.

Den nya försäkringen har varit det bästa som hänt många. Äntligen får de chansen att komma ur sitt bidragsberoende. Men jag kan hålla med dig om att det behövs bättre hjälp för de som friskförklaras. Det är inte lätt komma in på arbetsmarknaden efter pratals bidragslyftande.

Du är mer än lovligt enögd och naiv...
    Måste vara lätt att leva i en värld där problemen är påhittade av tidningar...
    Oljekatastrofen är väl också uppförstorad och inte så farlig?
    Men princessbröllopet det var viktiga sakerdet Wink

Till veckans struts, utser jag Eric
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2010-06-28, 11:52

theward skrev:

Och till veckans pessimist och gnällspik utses The ward, och detta redan på en måndag.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-28, 12:04

Thetaxpayer skrev:
    theward skrev:

Och till veckans pessimist och gnällspik utses The ward, och detta redan på en måndag.

Ja jag vet att verkligheten är svår för er att ta in ...
    lättare att avvfärda som "gnäll" och "pessism"

Så jag tar gärna den högst felaktiga titeln varje vecka sas Wink
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-06-28, 18:26

theward skrev:

Vet inte riktigt vart du vill komma med dina personangrepp, men jag kan konstatera att du håller med mig om att media skriver vad de tjänar pengar på.

Mediarapporteringen kring bröllopet känns ju helt befängd. Oljekatastrfen har mycket riktigt inträffat, fattas bara att media helt skulle missat denna.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-29, 10:32

Märkligt att du ofta ser dig som offer utsatt för personangrepp Mr.Doggen?
    Har du aldrig funderat på om det inte ligger "en hund begraven" här,
    Kan ju vara så enkelt att du får vad du förtjänar mellan varven, börja med att rannsaka dig själv, och håll rent framför din egen dörr?

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 40 Empty Positivt

Inlägg  Secrist 2010-06-29, 15:42

Nu faller en bit till på plats i vårt rödgröna samarbete, dom rödgröna är nu överens om EUpolitiken,
    Vinner man valet så driver man en EU positivlinje!

Japp, vilket blev möjligt genom att varken Mp eller V brydde sig om att driva några krav gentemot sossarna i EU-frågan. De två största motståndarna till EU ska nu driva EU-positiv politik. Bra va? cheers

-------

https://acbladet.swedishforum.se/viewtopic.forum?t=7628

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 20:47