Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+22
DMustaine
formsvackan
berralarzon
KickTheRasist
PE Dal
ericTheDog
Infra
redalert
ANNA2LINK
RedMentalCase
Vercingetorix
lazy
R.O.F.L
Redvictory
Dao
Sniperace
RedCloud
F.I.S.T
x-medborgare
MartinLindgren
Secrist
Kakmonstret
26 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 6 Empty Klarar

Inlägg  Secrist 2010-05-11, 23:23

Nej men det är ju en stor bedrift för många handikappade att kunna göra vanliga enkla saker som vi andra klarar av lättare. Vi tar saker och ting ofta för givet Secrist när det gäller det mesta... Men för många handikappade så är det tvärtom eftersom dom inte klarar allt...

Fast kan man tävlingssimma när man saknar i princip alla lemmar så kan man nog klara rätt mycket med rätt inställning. Men vill man inte klara av något så blir det mycket svårare. Istället för att lägga all energi på det man inte klarar så kan man ju lägga energi på det man klarar.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 6 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  ericTheDog 2010-05-11, 23:49

ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Var och när har jag sagt att jag inte klarar någonting secrist, jag klarar mig själv trots mitt handikapp,

Att kunna gå ner på stan och fika när man saknar några tår tror jag inte du kommer att vinna någon bragdmedalj på.

Nej men det är ju en stor bedrift för många handikappade att kunna göra vanliga enkla saker som vi andra klarar av lättare. Vi tar saker och ting ofta för givet Secrist när det gäller det mesta... Men för många handikappade så är det tvärtom eftersom dom inte klarar allt...

Såg ett tv-program som handlade om en Parkinson-sjuk man. Som han såg det kunde han själv välja om han skulle göra det till 5 eller 95% av hans liv.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-11, 23:52

MartinLindgren skrev:Nu fortsätter du snacka skit secrist, bragdmedalj, din mamma verkar ha missat allt i din uppfostran,
    Eller är det så djävla illa att hon lärt sin lilla usling och telning att kasta så mycket skit han kan efter sjuka och handikappade medmänniskor!

En stor brunäsa är vad du är secristan!
    En brunäsa som matchar brunögat du har i baken!
    Du har nog en pipeline där emellan också så inget går till spillo!

Är du stolt över detta inlägg martin?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-05-11, 23:53

ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Var och när har jag sagt att jag inte klarar någonting secrist, jag klarar mig själv trots mitt handikapp,

Att kunna gå ner på stan och fika när man saknar några tår tror jag inte du kommer att vinna någon bragdmedalj på.

Såg ett tv-program som handlade om en Parkinson-sjuk man. Som han såg det kunde han själv välja om han skulle göra det till 5 eller 95% av hans liv.

Och med detta menar råttan att bara de vill så kan de! den lame "kan" kliva upp och gå! den blinde kan se med hjälp av glasögon den cancersjuke blir bara "lite" cancersjuk osv!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-11, 23:55

rv,

Om du står för dina åsikter så står jag för mina. Jag återgav bara en intressant del av ett tv-program. Jag skrev inte ens att jag håller med.
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 6 Empty Klara

Inlägg  Secrist 2010-05-11, 23:56

Och med detta menar råttan att bara de vill så kan de! den lame "kan" kliva upp och gå! den blinde kan se med hjälp av glasögon den cancersjuke blir bara "lite" cancersjuk osv!

Du tror inte att en handikappad mår bättre av att ha ett jobb istället för att slentrianmässigt förtidspensioneras?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-05-12, 00:02

Secrist skrev:Och med detta menar råttan att bara de vill så kan de! den lame "kan" kliva upp och gå! den blinde kan se med hjälp av glasögon den cancersjuke blir bara "lite" cancersjuk osv!

Du tror inte att en handikappad mår bättre av att ha ett jobb istället för att slentrianmässigt förtidspensioneras?

Idag har inte ens friska jobb! inte de sjuka och handikappade heller! de får söka socialbidrag! denna regering tycks gilla bidrag!
    Nu kommer väl nåt om en gigantisk kris eller nåt dumt!
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 6 Empty Socialen?

Inlägg  Secrist 2010-05-12, 00:03

Idag har inte ens friska jobb! inte de sjuka och handikappade heller! de får söka socialbidrag! denna regering tycks gilla bidrag!

Vilka måste gå till socialen?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 00:06

MartinLindgren skrev:Nu fortsätter du snacka skit secrist, bragdmedalj, din mamma verkar ha missat allt i din uppfostran,
    Eller är det så djävla illa att hon lärt sin lilla usling och telning att kasta så mycket skit han kan efter sjuka och handikappade medmänniskor!

En stor brunäsa är vad du är secristan!
    En brunäsa som matchar brunögat du har i baken!
    Du har nog en pipeline där emellan också så inget går till spillo!

Återigen, hur stolt kan man eg. vara över citerat inlägg?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 00:07

Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Och med detta menar råttan att bara de vill så kan de! den lame "kan" kliva upp och gå! den blinde kan se med hjälp av glasögon den cancersjuke blir bara "lite" cancersjuk osv!

JAg är frisk. Jag har jobb. Alla jag känner som vill jobba har jobb.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 00:08

Secrist skrev:Idag har inte ens friska jobb! inte de sjuka och handikappade heller! de får söka socialbidrag! denna regering tycks gilla bidrag!

Enligt en undersökning i dagens DN är det ytterst få som gått från sjukförsäkring till soc. 2%.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-05-12, 00:09

Secrist skrev:Idag har inte ens friska jobb! inte de sjuka och handikappade heller! de får söka socialbidrag! denna regering tycks gilla bidrag!

http://blt.se/nyheter/karlshamn/krisen-tvingar-allt-fler-att-soka-socialbidrag%281211517%29.gm

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5696748

http://smp.se/nyheter/vaxjo/allt-fler-lever-pa-socialbidrag%281848091%29.gm

http://www.utredarna.nu/kjellrautio/2009/05/11/allt-fler-fastnar-i-ett-verkligt-utanforskap/

Men herre gud! hur fan har du kunnat missa detta secrist? ja just ja! förnekelse!
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 6 Empty Socialen?

Inlägg  Secrist 2010-05-12, 00:09

Enligt en undersökning i dagens DN är det ytterst få som gått från sjukförsäkring till soc. 2%.

Japp, jag såg det. Till vänsterns förtret får man anta.
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 6 Empty Socialen

Inlägg  Secrist 2010-05-12, 00:13

Men herre gud! hur fan har du kunnat missa detta secrist? ja just ja! förnekelse!

Fast nu pratade du ju om de sjuka och handikappade. Vilket inte återspeglas i någon länk du gav. Utom den första som är över ett år gammal och mest var en prognos.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 6 Empty NOVUS OPINION MAJ...!

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-12, 10:57

Novus maj har frågat 2000/personer mellan 27/4 - 10/5,och visar att det är jämt mellan blocken den här månaden,

47,5% - 46,5% = endast 1% skilljer blocken

S 33,6% MP 8,3% V 5,6%

M 31,6% FP 6,3% C 4,9% KD 4,1%
    SD 4,6%

Men jag är inte orolig, även RoffarReinfeldt och hans kunpaner måste ju upp till ytan och hämta luft mellan varven!

Synd för högeranhängarna som inte kan glädjas över dagens novus, för hur kan man glädjas över något man ylat rakt ut om i snart 4 år, och förnekat och
    inte tror på?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-12, 11:14

MartinLindgren skrev:Här kommer lite roliga siffror igen, SCB har intervjuat 5.700 unga väljare mellan
    4 mars - 15 april, hur dom tänker rösta i höst!

54,4% - 34,0% = 19,6% fördel rödgröna!

S 38,6% MP 10,0% V 5,8%

M 26,1% FP 5,9% C 0,8% KD 1,6%

Man räknar med 500.000 unga (förstagång) väljare i valet 19 september,
    Mätningen är stor, och är en skakande läsning för alliansen, särskilt då C & KD verkar ha en hel del och göra framöver!

Inte att förglömma SCB stora mätning bland ungaväljare, dagen till ära, vem vet kanske ½ miljon unga väljare avgör valet i höst?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 14:33

MartinLindgren skrev:Novus maj har frågat 2000/personer mellan 27/4 - 10/5,och visar att det är jämt mellan blocken den här månaden,

47,5% - 46,5% = endast 1% skilljer blocken

S 33,6% MP 8,3% V 5,6%

M 31,6% FP 6,3% C 4,9% KD 4,1%
    SD 4,6%

Men jag är inte orolig, även RoffarReinfeldt och hans kunpaner måste ju upp till ytan och hämta luft mellan varven!

Synd för högeranhängarna som inte kan glädjas över dagens novus, för hur kan man glädjas över något man ylat rakt ut om i snart 4 år, och förnekat och
    inte tror på?

Vi konstaterar att röran kommer få det tufft i valet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-12, 21:43

Ja det har ju du tjatat om i snart fyra år Mr.Dogråtta!

Hur var det, renrasig eller gatukorsning Vovven!

"Tysk Arier", "Pekingneser" eller "Schablador", men det vet du nog inte själv!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 23:38

MartinLindgren skrev:Ja det har ju du tjatat om i snart fyra år Mr.Dogråtta!

Hur var det, renrasig eller gatukorsning Vovven!

"Tysk Arier", "Pekingneser" eller "Schablador", men det vet du nog inte själv!

Jag ser helt enkelt fram emot att Sverige regeras av Alliansen ända fram till 2014. Toblerone tvingas avgå redan i Oktober och de rödgröna upplöses. Samarbetet fungerade helt enkelt inte. Har du problem med denna framtid så önskar jag dig lycka till att lösa dessa problem. Deet kommer du att behöva.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-12, 23:51

Bla,bla, bla Doggen, vad då samarbetet fungerade inte?
    Nej det gjorde inte det, dom tre små blås medlemmar har upptäckt alldeles för sent hur deras småledare sålt ut sig själva och sina partier, och villigtlåtit RoffarReinfeldt mumsa som han vill på dom!

Sen en sak till, tro mig Mr.Schablador, det fungerar inte att tramsa och tjata sig genom livet som du gör, tro mig ditt bla, bla har också en gräns!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 23:58

Om du röstar på Alliansen så får både du och andra förtidspensionärer njuta av sänkt skatt ända fram till 2014.

Röstar du rödgrönt så får du betala för den ungdomsarbetslöshet som de rödgröna kommer att skapa. De inför näst intill skottpengar på unga individer.

Sen vet jag inte om din sista mening är någon form av hot?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-05-13, 00:08

Stackars martin, i flera år nu har han varit övertygad om att han ska få tillbaka sitt människovärde och få tillbaka sitt liv på sverigekartan Crying or Very sad kanske vore det på sin plats att skrika?
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 6 Empty rejält lurad

Inlägg  PE Dal 2010-05-13, 00:39

"""Stackars martin, i flera år nu har han varit övertygad om att han ska få tillbaka sitt människovärde och få tillbaka sitt liv på sverigekartan kanske vore det på sin plats att skrika?"""

Fyra års maniskt agiterande för solidaritet och rättvisa resulterar till slut i något slags antiklimax,,,???!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-05-13, 00:54

Ser man på madamen från där bak i bilen är här och tutar i trumpeten igen?

Det är lugnt jag förstår att ni har saknat mig i er vardag!

För ert eget stendöda forum verkar ju inte vara någon höjdar plats att vara på!

Sorry lazy, men bautabrudar med baseboll trän är inte min typ!

Jag vet att att du och dina blonda polare ser sverige som ert och ingen annan, men det ska du få lära dig att det inte är!
    Har du samma baksätes betende när du är i Israel?

Gillar gubbarna där madamer som dig?

Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-05-13, 00:57, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 6 Empty Saknad

Inlägg  Secrist 2010-05-13, 00:55

Det är lugnt jag förstår att ni har saknat mig i er vardag!

Ja, ibland undrar man ju var alla skattepengar man jobbar ihop tar vägen. Men så ser man dina inlägg och då förstår man..... Rolling Eyes

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-27, 18:26