Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Anna,
Det kommer alltid finnas människor som inte vill ta emot den hjälp som finns. Det finns de som vägrar acceptera de regler och lagar vi gemensamt kommit överens om.
Jag tror inte på att villkorslöst dela ut massor av pengar till alla. Jag tror det skulle rasera vårt samhälle. Redan idag är vi bara ca 45% av befolkningen som arbetar. Väldigt många gnällspikar skulle stanna hemma var dag om de kunde. Börjar man dela ut pengar utan krav på nån form av motprestation så kommer antalet arbetande att sjunka kraftigt. Det kommer ingen till ålderdomshemmet, sjuksköterskan dyker inte upp, Ingen ambulans till den som skadat sig i en olycka, matbutiken tvingas hålla stängt, besinmacken stänger, kollektivtrafiken stannar o.s.v o.s.v
Men oj vad rättvist det blev.
Det du nu beskriver är ett samhälle där Alliansen sänkt skatterna som bekostar just detta! innan du skriver det så vill jag bara påpeka att vi rödgröna dvs majoriteten av svenska folket inte vill ha ett sånt samhälle likt nåt av de stater i USA där Ambulansen inte tar med de som saknar sjukförsäkring! ett samhälle där de rika har lyxsjukhus och fattiga inte har råd med sjukförsäkring! flytta dit om ni vill ha ett sånt skitsamhälle!
Precis jag har också hört att i USA så tar man inte in dom som inte har försäkringar i en ambulans. Så vill vi absolut inte ha. Tala om orättvisa.