Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
SiP
F.I.S.T
6 posters

Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ?

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ? Empty Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ?

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-06, 16:54

Skulle vara intressant att se hur mycket de olika partierna FÅR att göra av med för valkampanj, och anlita olika privata firmor för att putsa på valtaktik, förvrängning av språk, så att väljarna faktiskt tror på det dom säger...
    Pengar som läggs ner på personlig framhållning hos de stora partiprofilerna osv....

I Irland under folkomröstningen till Lissabonfördraget, vilket bla gjorde att EU än mer närmade sig att bli en stat, mer än samarbete..... i det valet, hade JA sidan enormt mycket mer pengar i sin kampanj...

Jag tror inte det är nån vågad gissning att Alliansen vinner ganska överlägset i valkampanjsmedel....
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ? Empty Sv: Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ?

Inlägg  SiP 2010-05-06, 18:47

Har för mig att jag sett siffror på det, M hade största budgeten men S låg inte långt efter och hade dessutom inte visat vad man får från LO (oss)...
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ? Empty Sv: Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ?

Inlägg  Susz X 2010-05-06, 19:38

F.I.S.T skrev:Skulle vara intressant att se hur mycket de olika partierna FÅR att göra av med för valkampanj, och anlita olika privata firmor för att putsa på valtaktik, förvrängning av språk, så att väljarna faktiskt tror på det dom säger...
    Pengar som läggs ner på personlig framhållning hos de stora partiprofilerna osv....

I Irland under folkomröstningen till Lissabonfördraget, vilket bla gjorde att EU än mer närmade sig att bli en stat, mer än samarbete..... i det valet, hade JA sidan enormt mycket mer pengar i sin kampanj...

Jag tror inte det är nån vågad gissning att Alliansen vinner ganska överlägset i valkampanjsmedel....
    De Privata givarna glöm inte dem
    - de mörkades ju förut..
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-05-06, 19:54

SiP skrev:Har för mig att jag sett siffror på det, M hade största budgeten men S låg inte långt efter och hade dessutom inte visat vad man får från LO (oss)...

Vad jag vet brukar M inte redovisa större delen av sina valbudgetar! Det är det enda partiet där man inte kan göra sådana mätningar gentemot av den anledning!
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2010-05-06, 19:55

Dao skrev:
    SiP skrev:Har för mig att jag sett siffror på det, M hade största budgeten men S låg inte långt efter och hade dessutom inte visat vad man får från LO (oss)...

Vad jag vet brukar M inte redovisa större delen av sina valbudgetar! Det är det enda partiet där man inte kan göra sådana mätningar gentemot av den anledning!

Privata givare mörkar alla partier, det jag menade var de som är "öppna"..
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-06, 19:56

Men ingen har berört frågeställningen i trådtiteln
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-06, 20:00

F.I.S.T skrev:Men ingen har berört frågeställningen i trådtiteln

Tja.. Lite har vi nog det, när vi tar upp M:s mörkande...

Givetvis är sådant intressant. Men sällan givande...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-06, 22:10

Sanningen är alltid både givande och intressant
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ? Empty Rädsla

Inlägg  Secrist 2010-05-06, 23:47

He, he...kul att se hur skakade forumvänstern blir av en enskild mätning. Jag tar den med en nypa salt och det borde ni också göra. Valet avgörs vid valurnorna. Inte i en opinionsmätning.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-06, 23:51

Secrist skrev:He, he...kul att se hur skakade forumvänstern blir av en enskild mätning. Jag tar den med en nypa salt och det borde ni också göra. Valet avgörs vid valurnorna. Inte i en opinionsmätning.

Där håller jag med dig!

Allt dravlande hit och dit om statistik är relativt ointressant. Däremot kan man alltid diskutera VARFÖR statistiken visar som den gör...

Dagens uppgång för alliansen har troligen mycket med deras tågturne att göra. Helt klart!
    Secrist
    Secrist

Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ? Empty Opinion

Inlägg  Secrist 2010-05-06, 23:55

Dagens uppgång för alliansen har troligen mycket med deras tågturne att göra. Helt klart!

Kanske det, men även de rödgrönas budget spelar nog in också. Den blev ju lite av ett antiklimax för många. Ihop med de rödgrönas uppenbara svårigheter att enas om vissa frågor.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-07, 02:54

Secrist skrev:Dagens uppgång för alliansen har troligen mycket med deras tågturne att göra. Helt klart!

Kanske det, men även de rödgrönas budget spelar nog in också. Den blev ju lite av ett antiklimax för många. Ihop med de rödgrönas uppenbara svårigheter att enas om vissa frågor.

De rödgrönas budget kan nog inte ha spelat så stor roll, då inget var någon direkt överraskning.

Men jag förstår att att ni nog vill tro detta!

Och deras "oenighet" är inte värre än de inom alliansen.

Problemt sär, är den högerdominerande massmedien, som gärna underblåser denna uppfattning!
    Secrist
    Secrist

Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ? Empty Media

Inlägg  Secrist 2010-05-07, 07:45

Problemt sär, är den högerdominerande massmedien, som gärna underblåser denna uppfattning!

Klassisk vänsterretorik. Det är alltid någon annans fel. I detta fallet är det massmedias fel att de rödgröna inte kan enas om Afghanistan eller Förbifart Stockholm. Rolling Eyes
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-07, 09:25

Secrist skrev:Problemt sär, är den högerdominerande massmedien, som gärna underblåser denna uppfattning!

Klassisk vänsterretorik. Det är alltid någon annans fel. I detta fallet är det massmedias fel att de rödgröna inte kan enas om Afghanistan eller Förbifart Stockholm. Rolling Eyes

Var har jag skrivit att det är "någon annans fel"?

Jag skrev bara som det var!

Eller hävdar du att högern inte dominerar massmedial?

Och var skulle jag ha skrivit att det är "massmedias fel" att de är oeniga i vissa frågor???

Klassisk högerretorik!!! Hitta på åsikter åt andra, och försöker få en beskrivning du inte gillar att framstå som "bortförklaring"... Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

Är det fortfarande demokrati när budgterna i olika partier och block skiljer sig stort ? Empty Media

Inlägg  Secrist 2010-05-08, 00:32

Var har jag skrivit att det är "någon annans fel"?

Jag skrev bara som det var!

Eller hävdar du att högern inte dominerar massmedial?

Och var skulle jag ha skrivit att det är "massmedias fel" att de är oeniga i vissa frågor???

Klassisk högerretorik!!! Hitta på åsikter åt andra, och försöker få en beskrivning du inte gillar att framstå som "bortförklaring"...

Och vems fel är det då att de inte kunnat enas om varken Förbifart Stockholm eller trupper i Afghanistan? Eller är det bara jag som "feltolkar" det? Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-08, 03:49

Dao skrev:
    Secrist skrev:Dagens uppgång för alliansen har troligen mycket med deras tågturne att göra. Helt klart!

De rödgrönas budget kan nog inte ha spelat så stor roll, då inget var någon direkt överraskning.

Men jag förstår att att ni nog vill tro detta!

Och deras "oenighet" är inte värre än de inom alliansen.

Detta stämmer bra DAO
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-08, 11:25

Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-05-08, 11:27

Nu spammar du!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 14:44