Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Susz X
MartinLindgren
formsvackan
captaincodd
Blåfront
Redvictory
10 posters

Den nya Förnedringskassan!

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Den nya Förnedringskassan! Empty Den nya Förnedringskassan!

Inlägg  Redvictory 2009-05-16, 10:18

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hoten-okar-mot-f-kassans-personal-1.867503

Är ni nöjda nu Alliansare?

och vad är detta?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5156891.ab

Men bör man bli förvånad då vi har en Socialförsäkringsminister som fäller såna här kommentarer! "Jag fick en släng av utbrändhet vilade i tre dagar sen var jag frisk"
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Den nya Förnedringskassan! Empty Sv: Den nya Förnedringskassan!

Inlägg  Blåfront 2009-05-16, 10:26

Röding

1. Vem sa sjuka är fuskare?
    2. Vem lovade minska ohälsotalet?
    3. Vilka gav socialstyrelsen i uppdrag för striktare riktlinjer för sjukskrivningar?
    4. Vilka gjorde så 20.000 blev utförsäkrade 2006?
    5. Vilka förtidspensionerade tiotusentals för att dölja arbetslösheten?

Lena arbetar på ett av Försäkringskassans kontor i Stockholm. I oktober meddelade Lena en kvinna att sjukpenningen skulle avslutas eftersom hon ansågs ha arbetsförmåga. Kvinnans sambo blev mycket upprörd och ringde otaliga samtal till Lena under ett par veckor.

Vadå FK bedömmer?

Har hon gjort försäkringskedisinskt? Var är historien bakom kvinnan? Har hon provat sin arbetsförmåga?

Har hon gått samverkan i 6 månader?

Har hon 2 parts? har hon 4 parts?

Har hon haft möte med

Läkare
    Sjukgymnast
    FK
    AF
    Kommunen?

Bullshit säger jag bara!
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-05-16, 10:43

Blåfront skrev:Röding

1. Vem sa sjuka är fuskare?
    2. Vem lovade minska ohälsotalet?
    3. Vilka gav socialstyrelsen i uppdrag för striktare riktlinjer för sjukskrivningar?
    4. Vilka gjorde så 20.000 blev utförsäkrade 2006?
    5. Vilka förtidspensionerade tiotusentals för att dölja arbetslösheten?

Lena arbetar på ett av Försäkringskassans kontor i Stockholm. I oktober meddelade Lena en kvinna att sjukpenningen skulle avslutas eftersom hon ansågs ha arbetsförmåga. Kvinnans sambo blev mycket upprörd och ringde otaliga samtal till Lena under ett par veckor.

Vadå FK bedömmer?

Har hon gjort försäkringskedisinskt? Var är historien bakom kvinnan? Har hon provat sin arbetsförmåga?

Har hon gått samverkan i 6 månader?

Har hon 2 parts? har hon 4 parts?

Har hon haft möte med

Läkare
    Sjukgymnast
    FK
    AF
    Kommunen?

Bullshit säger jag bara!

som vanligt kommer du med dina "Dumma" frågor innan du svarat Mason!
    i en debatt skrivs en fråga eller påstående och då är det meningen att
    den som vill och (kan) skall svara och komma med argument för eller emot!

Du har inte förstått det Mason! du ska svara inte komma med nya frågor!
    har du fokusförskjutningsfrågor så kan du ta dem i en av dina olästa trådar:D
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

Den nya Förnedringskassan! Empty Blåblodig bonnkomik;)

Inlägg  captaincodd 2009-05-16, 12:24

Y-Front är ju inte direkt den skarpaste kniven i lådan,hehehe,men han är sin inhumana Allians trogen som en hund iaf.Totalt blind för alla stolligheter och oförmögen att svara på ens de enklaste frågor utan att kasta skit.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-05-16, 12:27

Blåfront skrev:Har hon gjort försäkringskedisinskt?

Vad är det ?
    Blåfront skrev:Bullshit säger jag bara!
    .. och skriver.
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-05-16, 12:33

captaincodd skrev:Y-Front är ju inte direkt den skarpaste kniven i lådan,hehehe,men han är sin inhumana Allians trogen som en hund iaf.Totalt blind för alla stolligheter och oförmögen att svara på ens de enklaste frågor utan att kasta skit.

Och du vågar inte svara på mina påpekanden?

Ska du visa du är en någorlunda skicklig debattör eller?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-05-16, 12:34

formsvackan skrev:

Vad är det ?
    .. och skriver.

Försäkringsmedicinskt?

Att man får sin sjukdom registrerad?

Sen går man vidare till att få sin arbetförmåga om man har den eller inte
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-05-16, 12:41

Blåfront skrev:
    formsvackan skrev:

Vad är det ?
    .. och skriver.

Försäkringsmedicinskt?

Att man får sin sjukdom registrerad?

Sen går man vidare till att få sin arbetförmåga om man har den eller inte

Det där är inget nytt med Alliansens förnedringskassa Y-front!
    arbetsförmåga har men enligt de "nya" reglerna framställt av Alliansen
    tills man ligger i respirator och inte kan blinka eller röra ett finger

att du Y-front lyckas med detta är ju ett mysterium eftersom du bevisligen
    sitter här och skriver skit 24/7 Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-16, 13:03

Mysterium vet jag inte, 6 års sjukskrivning tyder ju helt klart på någon Blårökdiagnos?
    Någon hemlighet han vill hålla fortsatt hemlig, vilket är upp till honom!

Och min gissning är ju att det inte gäller ont i ryggen iallafall? No
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-05-16, 13:08

Redvictory skrev:http://www.dn.se/nyheter/sverige/hoten-okar-mot-f-kassans-personal-1.867503

Är ni nöjda nu Alliansare?

och vad är detta?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5156891.ab

Men bör man bli förvånad då vi har en Socialförsäkringsminister som fäller såna här kommentarer! "Jag fick en släng av utbrändhet vilade i tre dagar sen var jag frisk"

Vilket sammanträffande..läste det där i morse- och har precis skrivit en reflektion
    här..på AC..fast- då menar jag oxå fler saker sammantaget på alla plan .
    .
    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/vart-sjalvdestruktiva-sverigemedvetet-eller-inte-stressva-e-de-t995.htm
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-05-16, 13:50

Ibland undrar jag- varför vi glömmer vilka som drar nytta av detta..? Och varför blundar ni som drar upp trådarna och diskuterar i dito för HUR människor av naturen reagerar?
    Är det för att andras kunskap inte är värt?
    Eller vill man inte se helheten- konsekvensen???
    Ett exempel- men ska du läsa så läs hela tråden..och se webbtvn..

https://acbladet.swedishforum.se/-f1/viking-hoppar-av-nazisekt-exklusive-intervju-kolla-adaktuson-vettja-t966.htm
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-05-16, 14:37

Susz X skrev:Ibland undrar jag- varför vi glömmer vilka som drar nytta av detta..? Och varför blundar ni som drar upp trådarna och diskuterar i dito för HUR människor av naturen reagerar?
    Är det för att andras kunskap inte är värt?
    Eller vill man inte se helheten- konsekvensen???
    Ett exempel- men ska du läsa så läs hela tråden..och se webbtvn..

https://acbladet.swedishforum.se/-f1/viking-hoppar-av-nazisekt-exklusive-intervju-kolla-adaktuson-vettja-t966.htm

Nackdelen med att all kommunikation blivit snabbare bl,a genom it
    är att vi människor springer ifrån oss själva! kontentan blir att
    vi inte tar till oss av sånt som påverkar vår och våra barns framtid!
    det är dags att sätta ned foten och se över vad vi vill få ut av våra liv
    det gäller att ta ansvar för sitt eget och andras liv.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-05-17, 09:38

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5165229.ab

F-kassans jurist har bytt sida
    Efter 33 år på Försäkringskassan bytte han sida.

Nu hjälper Erik Ward de som tar strid mot hans gamla arbetsgivare.

– Kassans regler har blivit alldeles för hårda, säger han.

Efter ett helt yrkesliv på Försäkringskassan kan juristen Erik Ward i Hörvik, Blekinge, verksamheten på sina fem fingrar. Det har han stor nytta av nu.

Efter pensionen startade han eget och i dag hjälper den tidigare chefsjuristen de som får avslag från kassan när de söker sjukersättning. Hans tjänster är efterfrågade – i dag har han inte mindre än 200 ärenden som ska föras vidare till överklagan runt om i landet.

Orimligt svårt
    – Med Försäkringskassans nya regler är det många som hamnar utanför. De är desperata och en del saknar helt ersättning. Det gör att jag ibland inte kan ta betalt – för jag skickar ju ingen till kronofogden.

Men Alliansarna tycker det är helt ok!
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-05-17, 10:50

AB

Jag förstår mig inte riktigt på dom nya reglerna måste jag säga. Om man är för frisk för att få sjukpenning, men är för sjuk för det jobb man har, så ska man ta tjänstledigt, och söka a-kassa???? Vad är det för huvudlös regel? Hur tänkte man när man bestämde det??

Sen när kan man få a-kassa för att man är tjänstledig? Jag trodde man fick a-kassa när man var arbetslös...

Och till er som hela tiden tjatar om att det var sossarna som drog igång förändringen av fk vill jag bara säga att: visst sossarna drog igång översynen av hur det funkar, men det är alliansen som har genomfört det. Så ansvaret är som vanligt, i de allra flesta stora frågor tvärpolitiskt. Varken sossarna eller alliansen är utan skuld i att det ser ut som det gör.
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-05-17, 10:56

Corven skrev:AB

Jag förstår mig inte riktigt på dom nya reglerna måste jag säga. Om man är för frisk för att få sjukpenning, men är för sjuk för det jobb man har, så ska man ta tjänstledigt, och söka a-kassa???? Vad är det för huvudlös regel? Hur tänkte man när man bestämde det??

Sen när kan man få a-kassa för att man är tjänstledig? Jag trodde man fick a-kassa när man var arbetslös...

Och till er som hela tiden tjatar om att det var sossarna som drog igång förändringen av fk vill jag bara säga att: visst sossarna drog igång översynen av hur det funkar, men det är alliansen som har genomfört det. Så ansvaret är som vanligt, i de allra flesta stora frågor tvärpolitiskt. Varken sossarna eller alliansen är utan skuld i att det ser ut som det gör.

Handläggaren har gjort fel

Sen upplyser Aftonhoran inte om hon är

1. Frisk Arbetssökande

2. Sjukskriven arbetsöknande

Är man sjukskriven arbetssökande förlorar man INTE sjukersättningen när man skriver på samverkan i 6 månader!

Jag ska fan ta bilder med mobilen och fota bevisen så ni rödingar håller käft sedan!
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-05-17, 11:03

Helt klart startade sossarna med Göran(moderaten)Persson i spetsen detta!
    men helt klart är att Alliansen sen första dagen har drivit en Häxjakt på sjuka
    De överdrev fusket som de senare fick se var missvisande! för att slippa tugg från "vissa" så kan jag skriva att det förekommer fusk både från den röda och den blå sidan och det kommer det alltid göra mer eller mindre! Alliansen anställde extrapersonal som såg alla som fuskare samtidigt som försäkringskassans ärenden blev liggande i ett stort kaos! och det är det än idag! det skylldes på allt ifrån nya system till chefer som slutat!

Det är ju inte enbart den enskilde sjuke som drabbas förutom sin sjukdom hela familjen drabbas med barn och sambo! detta måste förändras!!!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-05-17, 11:05

Redvictory skrev:

Helt klart startade sossarna med Göran(moderaten)Persson i spetsen detta!
    men helt klart är att Alliansen sen första dagen har drivit en Häxjakt på sjuka
    De överdrev fusket som de senare fick se var missvisande! för att slippa tugg från "vissa" så kan jag skriva att det förekommer fusk både från den röda och den blå sidan och det kommer det alltid göra mer eller mindre! Alliansen anställde extrapersonal som såg alla som fuskare samtidigt som försäkringskassans ärenden blev liggande i ett stort kaos! och det är det än idag! det skylldes på allt ifrån nya system till chefer som slutat!

Det är ju inte enbart den enskilde sjuke som drabbas förutom sin sjukdom hela familjen drabbas med barn och sambo! detta måste förändras!!!

MEN OJ!!! RÖDING ERKÄNNER RÖDINGARNA STARTADE DETTA

MEN DU RÖSTADE PÅ RÖDINGARNA 2006 TROTS DETTA!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-17, 11:10

Corven skrev:Och till er som hela tiden tjatar om att det var sossarna som drog igång förändringen av fk vill jag bara säga att: visst sossarna drog igång översynen av hur det funkar, men det är alliansen som har genomfört det. Så ansvaret är som vanligt, i de allra flesta stora frågor tvärpolitiskt. Varken sossarna eller alliansen är utan skuld i att det ser ut som det gör.
    Oavsett hur detta regelverk växt fram är det innevarande regering som ansvarar för konsekvenserna av den tolkning som för närvarande gäller. Att envist hålla fast vid ideologiska principer trots att människor far illa, är inget som hedrar dagens beslutsfattare.
    Blåfront skrev:Handläggaren har gjort fel
    Sen upplyser Aftonhoran inte om hon är
    1. Frisk Arbetssökande
    2. Sjukskriven arbetsöknande
    Är man sjukskriven arbetssökande förlorar man INTE sjukersättningen när man skriver på samverkan i 6 månader!
    Hur kan det då komma sig att människor hamnar i denna fälla, för sjuk för att kunna arbeta, men samtidigt för frisk för att vara sjukskriven !
    Blåfront skrev:Jag ska fan ta bilder med mobilen och fota bevisen så ni rödingar håller käft sedan!
    Jag skickar gärna en bild till dig också, om det får dig att vara tyst. I väntan på detta kan du väl försöka vårda ditt språk en aning.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2009-05-17, 11:13

Blåfront skrev:

Vem har förnekat att sossarna startade översynen? Men det är fortfarande alliansen som har genomfört det. Hur det hade sett ut om sossarna hade suttit kvar vid makten, det vet vi inte. Det vi vet är vad alliansen har gjort av det sossarna påbörjade.

Och du, när du väljer vad du ska rösta på, väljer du parti utifrån en enda fråga då? De allra flesta väljer nog det alternativ dom anser vara bäst totalt sett. Även om man kanske inte är nöjd med deras politik i vissa frågor. Det är ganska svårt att välja fråga för fråga liksom....
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-05-17, 11:13

Till skillnad från er Högeralliansare så håller vi oss till fakta!

Jag röstade naturligtvis på ett rött parti! det fanns ju inget annat altenativ!
    Röstar du på ett Blått högerparti nästa val trots att de för en så här dålig politik och ser till så att sjuka mister sin ersättnng trots svår sjukdom?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-17, 11:13

Blåfront skrev:MEN OJ!!! RÖDING ERKÄNNER RÖDINGARNA STARTADE DETTA
    Istället för att bara skrika ut ditt hat mot sossarna, kanske du en gång skulle försöka tala om för oss andra hur du vill att det ska vara.

Hur ska sjuk och arbetslöshetsförsäkringarna utformas för att det ska passa dig ?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-05-17, 11:26

Och så måste man ÅTER PÅMINNA om vad RÖDINGAR säger!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1682493.svd

Bland annat vill socialdemokraterna ha en konsekvent arbetslinje i alla socialförsäkringssystem, alla bör kunna delta i någon arbetsinsats varje vecka. Även om man är långtidssjukskriven eller har sjuk- eller aktivitetsersättning ska man kunna kombinera ersättning med arbete.

Sluta hyckla nu!

Men trots ylvas kommentarer röstar ni på rödingarna!

Eeller så hoppar ni till MP elle V och ger stöd till S

No No No
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-17, 11:29

Blåfront skrev:Bland annat vill socialdemokraterna ha en konsekvent arbetslinje i alla socialförsäkringssystem, alla bör kunna delta i någon arbetsinsats varje vecka. Även om man är långtidssjukskriven eller har sjuk- eller aktivitetsersättning ska man kunna kombinera ersättning med arbete.
    Vad är det i detta som inte passar dig ? Vill du inte arbeta, eller upplever du att du inte får ?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2009-05-17, 11:30

Blåfront skrev:Och så måste man ÅTER PÅMINNA om vad RÖDINGAR säger!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1682493.svd

Bland annat vill socialdemokraterna ha en konsekvent arbetslinje i alla socialförsäkringssystem, alla bör kunna delta i någon arbetsinsats varje vecka. Även om man är långtidssjukskriven eller har sjuk- eller aktivitetsersättning ska man kunna kombinera ersättning med arbete.

Sluta hyckla nu!

Men trots ylvas kommentarer röstar ni på rödingarna!

Eeller så hoppar ni till MP elle V och ger stöd till S

No No No

Kan du beskriva vad alternativet är i denna fråga? Vad erbjuder alliansen?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-05-17, 12:15

http://images.upload2world.com/get-5-2009-upload2world_com_ukpipkb.jpg

Ska ni rödingar kanske hålla käften och skaffa fakta eller?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:50