Regndrottning 2010-05-03, 15:58
Skottpengar på rökare? Ja, någon skall utses till syndabock..*suck*
Jag minns en gång när jag stod och väntade på bussen. Jag ställde mig långt från andra för att tända en cigarett. Inte en människa på 20 meters håll.... Nog sjutton kom det fram en gammal kärring till mig, låtsas hosta och började skälla på mig för att jag 'utsatte andra' för mitt cigarettrök. DÅ blev jag sur. Jag tog ett djupt bloss, blåste röken i ansiktet på henne och sade att hon inte behövde stå nära mig om hon inte gillade röken...
Jag har också läst en undersökning från det förlovade landet, USA.... Där gjorde ett företag en undersökning av rökare vs icke-rökare på arbetsplatsen i syfte att sätta dit rökare för att arbeta mindre. Inhyrda bevakare fick kartlägga all personals bortfallstid. Toabesök, rökpauser, fikapauser och dyligt..... Förvånansvärd nog så var det rökarna som arbetade mest!!
Rökarna sprang snabbt ut på sina raster, drog i sig sina bloss och skyndade tillbaka till skrivbordet. Icke-rökarna tog det lugnare, de drack sitt fika, pratade om gårdagens fotbollsmatch på tv, skvallrade och var allmänt sällskapliga.
Och hur kommer det sig att icke-rökare känner ett behov att komma in i rökrum, där rökarna skrattar och har trevligt, och gnäller på att 'usch, vad det är rökigt härinne...... Om någon tycker ett rökrum är för rökigt är det bara att hålla sig utanför...