RedMentalCase skrev:
klassförrädarna..?
Intressant syn Mental har på avvikande åsikter
RedMentalCase skrev:
klassförrädarna..?
redalert skrev:Sniperace skrev:för mig får de gärna tiodubbla tobakspriserna genom höjd skatt...
varför förgifta sig själv och andra?
Så det är bra att tobaksmaffian åter igen får en lönande marknad i Sverige?
RedMentalCase skrev:redalert skrev:Sniperace skrev:för mig får de gärna tiodubbla tobakspriserna genom höjd skatt...
Nähä ?
Inte kan väl det ha den minsta inverkan, precis som att en perverst hög alkohol skatt inte får folk i 100.00 tals åka till Tyskland och fylla släpkärrorna med SVENSK öl.
Det kan inte vara möjligt ??
RedMentalCase skrev:redalert skrev:Sniperace skrev:för mig får de gärna tiodubbla tobakspriserna genom höjd skatt...
Nähä ?
Inte kan väl det ha den minsta inverkan, precis som att en perverst hög alkohol skatt inte får folk i 100.00 tals åka till Tyskland och fylla släpkärrorna med SVENSK öl.
redalert skrev:RedMentalCase skrev:redalert skrev:Sniperace skrev:för mig får de gärna tiodubbla tobakspriserna genom höjd skatt...
Nähä ?
Ja undrar hur många småbossar i smugglarligorna som skall bli avrättade på öppen gata denna gång?
Vilket du naturligtvis gör för att slippa få byxorna nerdragnaRedMentalCase skrev:jag tror tyvärr att en diskussion med dig mycket snart hamnar i ett moras av din foliehatts mentalitet.
Så jag undviker att svara.
Varför inte införa en vapenskatt på 25.000:- per bössa och år samt en ammunitionsskatt på 100:- per patron ?Sniperace skrev:för mig får de gärna tiodubbla tobakspriserna genom höjd skatt...
Tjaa, och varför inte införa en levnasskatt på 20 mille att betalas vid födseln?formsvackan skrev:Varför inte införa en vapenskatt på 25.000:- per bössa och år samt en ammunitionsskatt på 100:- per patron ?Sniperace skrev:för mig får de gärna tiodubbla tobakspriserna genom höjd skatt...
Vilken skattesats kan tänkas vara lämplig på dragspel ?
Javisst, men ska man hantera det ena "problemet" skattevägen, är det väl lämpligt att göra så även med det andra.Sniperace skrev:så på samma sätt som att andra inte behöver få mina kulor i sig, så vill jag inte ha andras rök i mig, det är väl en fair överenskommenlse eller hur?
formsvackan skrev:Javisst, men ska man hantera det ena "problemet" skattevägen, är det väl lämpligt att göra så även med det andra.Sniperace skrev:så på samma sätt som att andra inte behöver få mina kulor i sig, så vill jag inte ha andras rök i mig, det är väl en fair överenskommenlse eller hur?
Av vilken anledning ska vi behöva acceptera att det finns skjutvapen hos en massa människor i vårt land ?
R.O.F.L skrev:Dragspel är underbart att lyssna på vid midsommar. Ett stycke Svensk kultur!
RedMentalCase skrev:Jag anser att diskussionen hamnat i petitesser om tobak och alkohol.
Jag tvivlar på att välfärden räddas genom höjda skatter på varken det ena eller andra.
Och höjda skatter på arbete fär välfärden betala för.
På vilket sätt då ?RedMentalCase skrev:Och höjda skatter på arbete fär välfärden betala för.
Är skatter i så fall den enda vägen ?Sniperace skrev: skatter i avsikt att fra ner en förbrukning
formsvackan skrev:På vilket sätt då ?RedMentalCase skrev:Och höjda skatter på arbete fär välfärden betala för.
formsvackan skrev:Är skatter i så fall den enda vägen ?Sniperace skrev: skatter i avsikt att fra ner en förbrukning
Sniperace skrev:RedMentalCase skrev:Jag anser att diskussionen hamnat i petitesser om tobak och alkohol.
Jag tvivlar på att välfärden räddas genom höjda skatter på varken det ena eller andra.
Javisst har det spårat ur, skatter i avsikt att fra ner en förbrukning har inte med skatter på ex arbete att göra, det fyller olika funktioner
Vilket inte är sant. Den enda som påverkas är inköpskanalerna.RedMentalCase skrev:Enligt samma princip som att höjda skatter på alkohol och tobak minskar konsumtionen av dessa.
RedMentalCase skrev:Jag anser att diskussionen hamnat i petitesser om tobak och alkohol.
Jag köper bara omskrivningen.Sniperace skrev:enligt båda blocken är skatt ett bra styrmedel, men det är kanske en omskrivning av en bra mjölkko?
formsvackan skrev:Vilket inte är sant. Den enda som påverkas är inköpskanalerna.RedMentalCase skrev:Enligt samma princip som att höjda skatter på alkohol och tobak minskar konsumtionen av dessa.
Naturligtvis är det på ett liknande sätt med skatt på arbete. Är den på tok för hög så kommer allt fler att överväga din lösning, svartjobb.
Ohederligheten i samhället står kanske i proportion till skattesatserna.