Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Infra
x-medborgare
F.I.S.T
Dao
Sniperace
KickTheRasist
RedCloud
theward
Kakmonstret
13 posters

Drev RedCloud Thors till att begå självmord?

Omröstning

Did he?

[ 3 ]
    Drev RedCloud Thors till att begå självmord? - Sida 2 Bar_left33%Drev RedCloud Thors till att begå självmord? - Sida 2 Bar_right [33%] 
    [ 6 ]
    Drev RedCloud Thors till att begå självmord? - Sida 2 Bar_left67%Drev RedCloud Thors till att begå självmord? - Sida 2 Bar_right [67%] 

Totalt antal röster: 9
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Drev RedCloud Thors till att begå självmord? - Sida 2 Empty Sv: Drev RedCloud Thors till att begå självmord?

Inlägg  Dao 2010-05-01, 14:46

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:För att återgå till ämnet:

INGEN kan driva någon till självmord! Det är ett beslut den enskilde själv gör...

Thors hade uppenberligen problem, det hade han - men det var knappast RC, eller någon annans, fel!

Vi var några som försökte hjäkpa honom också...

Själv tror jag inte att han begått självmnord, men visst fan kan människor drivas till självmord genom en gemensam mobbing som gör en människa förtvivlad, även om det är ett eget val, så kan man drivas dit genom att mobba och hela tiden ge sig på personen, såp att denne får känslan att inte ha någon annan utväg.

Anser du verkligen att dessa ungdomar i sammhället som valt att ta sitt liv aldrig drivits dit genom mobbing?

då lär du nog få omvärdera dina kunskaper, tyvärr...

detta är ju saker vi fått höra i media gång på gång..

likså, ursäkta jag nämner det, balkongflickor som av den närmaste omgivningen övertygas om att självmord är enda utvägen osv....

Det finns alltid en bakomliggande förklaring - i såväl som självmord, som arbetslöshet för en specifik grupp, segretion, terrorism och allt annat hemskt som händer. Kan man hitta dessa bakomliggande faktorerna, kan man också begränsa dessa bedrövelser markant.

Men beslutet i sig är den enskildes!

ok, så med andra ord drev INTE alliansen den där ARne till självmord som vissa påstått?

Känner inte till fallet alls. Men antagligen fanns det även där bakomliggande orsaker!

Tvivlar på att ledarna för aliansen stod och hejade ppå när någon person tog livet av sig - men konsekvensen av deras politik har skapat många sådana livsöden.

Men det är fortfarande de själva som gör det. Ingen ingen gör det ÅT DEM!
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Drev RedCloud Thors till att begå självmord? - Sida 2 Empty Sv: Drev RedCloud Thors till att begå självmord?

Inlägg  KickTheRasist 2010-05-01, 14:47

Sniperace skrev:JAdu, ktr, där fanns inte mycket värt att kommentera.....

Det blir det väll lite svårt att erkänna etnisk rensning eller hur snape Smile
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-05-01, 14:48

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:För att återgå till ämnet:

INGEN kan driva någon till självmord! Det är ett beslut den enskilde själv gör...

Thors hade uppenberligen problem, det hade han - men det var knappast RC, eller någon annans, fel!

Vi var några som försökte hjäkpa honom också...

Själv tror jag inte att han begått självmnord, men visst fan kan människor drivas till självmord genom en gemensam mobbing som gör en människa förtvivlad, även om det är ett eget val, så kan man drivas dit genom att mobba och hela tiden ge sig på personen, såp att denne får känslan att inte ha någon annan utväg.

Anser du verkligen att dessa ungdomar i sammhället som valt att ta sitt liv aldrig drivits dit genom mobbing?

då lär du nog få omvärdera dina kunskaper, tyvärr...

detta är ju saker vi fått höra i media gång på gång..

likså, ursäkta jag nämner det, balkongflickor som av den närmaste omgivningen övertygas om att självmord är enda utvägen osv....

Det finns alltid en bakomliggande förklaring - i såväl som självmord, som arbetslöshet för en specifik grupp, segretion, terrorism och allt annat hemskt som händer. Kan man hitta dessa bakomliggande faktorerna, kan man också begränsa dessa bedrövelser markant.

Men beslutet i sig är den enskildes!

ok, så med andra ord drev INTE alliansen den där ARne till självmord som vissa påstått?

Känner inte till fallet alls. Men antagligen fanns det även där bakomliggande orsaker!

Tvivlar på att ledarna för aliansen stod och hejade ppå när någon person tog livet av sig - men konsekvensen av deras politik har skapat många sådana livsöden.

Men det är fortfarande de själva som gör det. Ingen ingen gör det ÅT DEM!

https://acbladet.swedishforum.se/-f2/alliansen-mordade-arne-t4321.htm?highlight=arne

så med andra ord så drev INTE alliansen denne till detta som det i länken kallas att alliansen MÖRDADE honom...
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-05-01, 14:49

KickTheRasist skrev:
    Sniperace skrev:JAdu, ktr, där fanns inte mycket värt att kommentera.....

Det blir det väll lite svårt att erkänna etnisk rensning eller hur snape Smile

det är inte det vi diskuterar, men starta gärna en egen tråd om det om du vill....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-01, 15:30

Sniperace skrev:

https://acbladet.swedishforum.se/-f2/alliansen-mordade-arne-t4321.htm?highlight=arne

så med andra ord så drev INTE alliansen denne till detta som det i länken kallas att alliansen MÖRDADE honom...

Enigma skrev det ganska bra: "Ni stimulerade han till döds. (häxjakt)"

Alltså som mobbing och liknande!

Beslutet var personens egen, men bakgrundande faktorer talar för att aliansens politik hade en positiv effekt i besparingarna här!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-01, 15:48

Kakmonstret skrev:Han har inte synts till sedan han postade detta inlägg:

https://acbladet.swedishforum.se/-f2/om-jag-overvagar-sjalvmord-p134005.htm

Lugn bara lugn ... bakom något av blåtrollsnicken kryper det fram att Blåfront varit här hela tiden, under nytt nick, eller något av hans dubbelnick sedan förut...
    när han blir tillräckligt upprörd över all solidaritet som finns från vänsterhåll, börjar tokspammandet igen
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-05-01, 18:02

Var det inte någon som skrev igår att han var på aftonbladet ???
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-05-01, 18:03

Var det inte någon som skrev igår att han var på aftonbladet ???

Jo berra, han skriver med ett nick som jag sett tidigare där, han lever, han förpestar...
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-05-01, 18:15

Mot slutet av sin levnad kom det signaler från Lillthor om att någon trackasserade
    och mobbade honom via meddelandefunktionen. Det förvånar nog ingen att han
    gav RC skulden. Jag minns speciellt en vädjan från Lillthor att vi andra åtminstone
    skulle reagera. Mig veterligt reagerade ingen av oss.

I tråden "Sniper utvecklar bluffen" under "Aktuella händelser" redovisas
    hur jag själv blev utsatt för motsvarande trackaserrier. Den gången angav
    den råttliknande varelsen som var "pappa" till trackasserierna, Sniper som avsändare. Kanske råkade Lillthor bli offer för samma råttliknande varelse. Lillthor kanske blev hans
    första offer.

Lillthor hade nog inte tillräckligt med kraft och fantasi att hänga ut marodören som jag gör i grannkanalen. hade han bara orkat göra det kanske han hade levt idag.
    Det är, hur som helst, säkert ingen som blev förvånad att det tog en ände med
    förskräckelse i hans fall (om det nu har tagigt en ände...)
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-05-01, 18:19

om det nu har tagigt en ände

Nej, berra har "sett" honom på AB.

Vad jag reagerar på är Kakmonstrets osmakliga sätt att starta en sådan här tråd ö.h.t.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-05-01, 18:27

RedCloud skrev:

Vad jag reagerar på är Kakmonstrets osmakliga sätt att starta en sådan här tråd ö.h.t.
    Very Happy O ja som börjat bläddra efter en lämplig psalm.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-05-01, 18:28

RedCloud skrev:

Ja. Osmakligt. Spekulatiivt.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-05-01, 18:31

O ja som börjat bläddra efter en lämplig psalm.

18:3 Oh saliga äro de saktfärdiga
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-05-01, 18:38

RedCloud skrev:
    O ja som börjat bläddra efter en lämplig psalm.

18:3 Oh saliga äro de saktfärdiga
    Very Happy
    dktjdswxnbkdhjrdp
    dktjdswxnbkdhjrdp

Antal inlägg : 163

Inlägg  dktjdswxnbkdhjrdp 2010-05-01, 19:19

RedCloud skrev:

du reageea på osmaklig tråd???
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-05-02, 10:39

Under sin alltför korta levnad hann Lillthor reta oss
    till vansinne åtskilliga gånger. Ännu kan jag höra hans
    sista ord: "u".
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-07-13, 22:15

Men nu är han här igen!han har väl varit intagen men blev så besvärlig att de kastade ut honom! när ska du be oss om ursäkt för din mycket sjuka anklagelse kakan?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-13, 22:20

F.I.S.T skrev:

on 2010-05-01, 14:48 Lugn bara lugn ... bakom något av blåtrollsnicken kryper det fram att Blåfront varit här hela tiden, under nytt nick, eller något av hans dubbelnick sedan förut...
    när han blir tillräckligt upprörd över all solidaritet som finns från vänsterhåll, börjar tokspammandet igen

Very Happy
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-07-13, 22:21

Varför skulle jag be multipla personer om ursäkt?

Om det är Thors som är tillbaka så borde RedCloud be Thors om ursäkt för sina trakasserier.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-13, 22:24

Kakmonstret skrev:Varför skulle jag be multipla personer om ursäkt?

Om det är Thors som är tillbaka så borde RedCloud be Thors om ursäkt för sina trakasserier.

Du ska be om ursäkt för en av de allvarligaste anklagelser som gjorts på detta forum !!

.. upp till bevis nu ... är du människa ???
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-07-13, 22:24

Varför skulle Redcloud be en person som du påstår är död om ursäkt? hur fan kan man komma på tanken att försöka lägga en så sjuk skuld på en forum debattör?
    Du måste vara en mycket sjuk människa kakan!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-13, 22:26

Och hur många bör Blåfront själv be om ursäkt ?? ....kolla i backspegeln !!!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-07-13, 22:58

Varför då ?? "Thors!" är ju bara en skapelse av någon annnan högerforumist som har för mkt fritid
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-13, 23:06

Ärligt talat!

Vi var ganska många som allvarligt bad Thors att besanna sig, och söka hjälp!

Jag bad honom dessutom att INTE ta åt sig av vad folk skriver, speciellt om han blev upprörd över vad de skrev! RC var smått elak, men absolut inte så att det skulle kunna leda till självmord - om personen i fråga var normalt funtad...

Med tanke på hur vissa inom högern beter sig här, skulle självmordsstatistiken bland forumvänster vara ganska stor...
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-07-13, 23:09

Dao skrev:Med tanke på hur vissa inom högern beter sig här, skulle självmordsstatistiken bland forumvänster vara ganska stor...
    Inte då. Ett visst mått av träningsvärk i magmuskulaturen har dock infunnit sig emellanåt Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 00:48