cleopatra skrev:
Är det mig du avser när du skriver "byfånefrämlingsfientlighet"? Om det inte är det kan du sluta läsa här eftersom var och en får försvara sina egna åsikter och inlägg.
Om det däremot ÄR mig du avser har jag några tillägg till det jag tidigare skrivit (som då inte verkar varit tydliga nog).
Då har du återigen kastat ett epitet efter mig enkom pgra mina åsikter. Att du sitter och skriver skit om andra debattörer som också kallar dig elaka saker ger jag högaktningsfull fan i, men jag har redan förklarat att jag inte accepterar personliga invektiv bara för att någon inte är av samma åsikt som jag, eftersom jag inte ägnar mig åt sådant själv.
Du skrev i ett tidigare inlägg att du aldrig skulle ha en seriös diskussion med någon som använde ordet "arier" eller kallade någon PK. Eftersom jag inte använt någon av dessa ord i mitt inlägg så förutsätter jag att du anser att ditt inlägg står för en seriös diskussion, en åsikt jag inte delar. Jag börjar mer och mer misstänka att du står för åsiktsdiktatur, men bara för dem som inte delar din åsikt, för alla andra verkar du ju anse vara idioter som du kan kränka hur mycket du vill.
Nu till mitt inlägg.
Har du öht läst på hemsidan eller kallar du slentrianmässigt alla som kritiserar den för främlingsfientliga med tillägget byfåne? Jag föreslår att du följer länken, klickar på fliken "systrar" och läser vad som står där om du inte redan gjort det. Tycker du att detta är en sund kvinnosyn så får det stå för dig, jag skulle aldrig låta mig eller mina döttrar behandlas så, och jag tycker att det är fruktansvärt att dessa män får bryta mot lagen genom att tokdiskriminera och kränka kvinnors rättigheter på detta sätt. Till saken hör också att även om det just här handlade om Islams syn på kvinnors roll i samhället så skulle jag reagera lika starkt vem som än uttalade så kvinnodiskriminerande åsikter, även om det var en svensk med rötter sedan Hedenhös.
Sen ifrågasätter jag starkt dels tokgeneraliseringen (och diskriminering) av svenskar som rasistiska, jagsvaga individer som inte kan sin historia och dels att detta på något sätt skulle rättfärdiga eller försvara fundamentalisternas taskiga kvinnosyn. Så bara för att kvinnor tidigare behandlats som skit här i Sverige så är det ok att göra det idag också?
Självklart ska vi arbeta för acceptans och förändring av vissa strukturer, men det gör vi inte genom att sticka huvudet i sanden och kalla alla som kritiserar det de tycker är fel i andra kulturer för främlingsfientliga.
Nä, det är MammaG:s fördomar om oss som bor norr om Gävle. Då kör hon sin banala amatör psykologi, den kan hon gott tillämpa på sig själv. Om det nu roar henne.