Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Corven
cleopatra
Thetaxpayer
lazy
KickTheRasist
Sniperace
Sossar-e-lata
Blåfront
Kakmonstret
13 posters

Muslim varnar för Alla(h) hjärtans dag

kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Muslim varnar för Alla(h) hjärtans dag - Sida 3 Empty Sv: Muslim varnar för Alla(h) hjärtans dag

Inlägg  kanaljen 2009-04-23, 17:41

cleopatra skrev:
    Är det mig du avser när du skriver "byfånefrämlingsfientlighet"? Om det inte är det kan du sluta läsa här eftersom var och en får försvara sina egna åsikter och inlägg.

Om det däremot ÄR mig du avser har jag några tillägg till det jag tidigare skrivit (som då inte verkar varit tydliga nog).

Då har du återigen kastat ett epitet efter mig enkom pgra mina åsikter. Att du sitter och skriver skit om andra debattörer som också kallar dig elaka saker ger jag högaktningsfull fan i, men jag har redan förklarat att jag inte accepterar personliga invektiv bara för att någon inte är av samma åsikt som jag, eftersom jag inte ägnar mig åt sådant själv.

Du skrev i ett tidigare inlägg att du aldrig skulle ha en seriös diskussion med någon som använde ordet "arier" eller kallade någon PK. Eftersom jag inte använt någon av dessa ord i mitt inlägg så förutsätter jag att du anser att ditt inlägg står för en seriös diskussion, en åsikt jag inte delar. Jag börjar mer och mer misstänka att du står för åsiktsdiktatur, men bara för dem som inte delar din åsikt, för alla andra verkar du ju anse vara idioter som du kan kränka hur mycket du vill.

Nu till mitt inlägg.

Har du öht läst på hemsidan eller kallar du slentrianmässigt alla som kritiserar den för främlingsfientliga med tillägget byfåne? Jag föreslår att du följer länken, klickar på fliken "systrar" och läser vad som står där om du inte redan gjort det. Tycker du att detta är en sund kvinnosyn så får det stå för dig, jag skulle aldrig låta mig eller mina döttrar behandlas så, och jag tycker att det är fruktansvärt att dessa män får bryta mot lagen genom att tokdiskriminera och kränka kvinnors rättigheter på detta sätt. Till saken hör också att även om det just här handlade om Islams syn på kvinnors roll i samhället så skulle jag reagera lika starkt vem som än uttalade så kvinnodiskriminerande åsikter, även om det var en svensk med rötter sedan Hedenhös.

Sen ifrågasätter jag starkt dels tokgeneraliseringen (och diskriminering) av svenskar som rasistiska, jagsvaga individer som inte kan sin historia och dels att detta på något sätt skulle rättfärdiga eller försvara fundamentalisternas taskiga kvinnosyn. Så bara för att kvinnor tidigare behandlats som skit här i Sverige så är det ok att göra det idag också?

Självklart ska vi arbeta för acceptans och förändring av vissa strukturer, men det gör vi inte genom att sticka huvudet i sanden och kalla alla som kritiserar det de tycker är fel i andra kulturer för främlingsfientliga.

Nä, det är MammaG:s fördomar om oss som bor norr om Gävle. Då kör hon sin banala amatör psykologi, den kan hon gott tillämpa på sig själv. Om det nu roar henne.
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Muslim varnar för Alla(h) hjärtans dag - Sida 3 Empty Sv: Muslim varnar för Alla(h) hjärtans dag

Inlägg  Susz X 2009-04-24, 00:56

cleopatra skrev:

Nej jag tror inte någon som läser tidningar har kunnat missa att vissa anser att de hårda terrorlagarna kränker de mänskliga rättigheterna.

Nu tycker ju jag att det är upp till de drabbade länderna att avgöra. Det är lätt att sitta här i säkra lilla Sverige och ha åsikter, vi som inte utsatts för terrordåd sen ambassadockupationen av Västtysklands ambassad 1975, och den var ju inte ens riktad mot oss. Nej, låt länder som utsatts för terrorism de senaste åren som tex USA, Spanien och Bali avgöra. Dessutom är det fånigt att sila kameler och skrika i högan sky för några enstaka terrormisstänkta när miljontals kvinnors (och i en del länder även mäns) mänskliga rättigheter kränks dagligen runtom i världen.

Det är ju just exakt det dessa länkar handlar om- att stämpeln terrorism lett till krig/ övergrepp på civila barn och kvinnor. Det är alltså även globala jurister som nu driver frågan att terroriststämpeln därför
    ska bort...
    Detta är en påföljd av Amnestys kamp för rättvisa..och alla de som stödde den kampen.
    Sedan vad du tycker eller inte hör inte dessa globala jurister alls..Inte Clinton eller Obama heller...men de har lyssnat på människors sång.
    Vet inte riktigt hur du menar egentligen- eller om du inte lyssnat på vad
    juristerna säger?
    Vem skriker i högan sky? Förmodar att det är de som utsätts för tortyr som gör det
    - och de civila i Gaza...
    Men var det dem du menade?
    Är det okej att utsätta oskyldiga civila ? Inte i mina ögon iaf...
    Men det går ju för sig att sitta i Sverige och fira alla hjärtans dag
    samtidigt som människors blod flyter på gatorna långt härifrån...
    "Bröd och skådespel åt folket"....så kniper de käft- eller huur..
    Det viktigaste är ju att man pga en terroriststämpel på några få
    personer har rätt att döda/ tortera civila oskyldiga fredliga muslimer- eller huuur..(ironi)
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

Muslim varnar för Alla(h) hjärtans dag - Sida 3 Empty jag vill helst inte ha en muslim

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-24, 01:47

närmre än 10 kvarter bort från där jag bor, och då ska det vara en fredlig & lugn muslim.....därav är jag glad, ingen bor så nära mig,,,,,
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-04-24, 01:53

Sossar-e-lata skrev:närmre än 10 kvarter bort från där jag bor, och då ska det vara en fredlig & lugn muslim.....därav är jag glad, ingen bor så nära mig,,,,,
    Skulle tippa att om en riktigt snygg muslimsk kvinna såg åt ditt håll skulle
    knäna skaka och dina ögon bara se henne... (och huur skulle du veta vad hon har för religion om hon inte berättade det?)
    Om du inte är kvinnohatare förståss albino
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-04-24, 04:03

En person jag oftast känner stor respekt för. Smile Scrolla
    ner till Rödbrun idioti 23 april-09.

http://nordicdervish.wordpress.com/
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-04-24, 12:59

Det är ju just exakt det dessa länkar handlar om- att stämpeln terrorism lett till krig/ övergrepp på civila barn och kvinnor. Det är alltså även globala jurister som nu driver frågan att terroriststämpeln därför ska bort...

Nej ingenstans i dina länkar står eller nämns det att oskyldiga kvinnor och barn skulle ha råkat illa ut eller att krig skulle ha startats pgra de hårdare terrorlagarna. Vad har du fått detta ifrån? Egen tolkning?

Detta är en påföljd av Amnestys kamp för rättvisa..och alla de som stödde den kampen.
    Sedan vad du tycker eller inte hör inte dessa globala jurister alls..Inte Clinton eller Obama heller...men de har lyssnat på människors sång.

Var skriver jag att jag tror att någon lyssnar på vad jag tycker? Återigen egen tolkning.

Vet inte riktigt hur du menar egentligen- eller om du inte lyssnat på vad
    juristerna säger?

Jodå, men du tycks inte ha gjort det eftersom du hävdar att de talat om kvinnor, barn och krig som inte nämns någonstans.

Vem skriker i högan sky? Förmodar att det är de som utsätts för tortyr som gör det- och de civila i Gaza... Men var det dem du menade?

Ja, om man utsätts för tortyr skriker man säkert, men vad har Gaza med detta att göra? Givetvis menar jag juristerna och deras medhållare. Att bry sig i ett fåtal personers mänskliga rättigheter, personer som dessutom misstänks för terrorism, när miljontals helt oskyldiga människor runt om i världen blir kränkta varje dag är för mig helt obegripligt. Att oskyldiga kommer i kläm och att mindre ärliga personer utnyttjar lagarna för sina egna syften förekommer säkert, men det händer ju dagligen i alla rättssystem. Rensa bort de oärliga människorna, inte lagarna som är till för att skydda allmänheten mot terrorism.

Är det okej att utsätta oskyldiga civila ? Inte i mina ögon iaf...

Nej det är fruktansvärt av terroristerna att utsätta civila för terrorattacker utan ett uns empati bara för att de ska få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Detta måste stoppas med alla medel.

Men det går ju för sig att sitta i Sverige och fira alla hjärtans dag
    samtidigt som människors blod flyter på gatorna långt härifrån...
    "Bröd och skådespel åt folket"....så kniper de käft- eller huur..

Mhm, så pgra konflikter runt om i världen så ska folk i länder där freden råder inte få leva ett lyckligt liv och ha traditioner? Hur är det Susz....fick du några julklappar i år? Dubbelmoral kallas det.

Det viktigaste är ju att man pga en terroriststämpel på några få
    personer har rätt att döda/ tortera civila oskyldiga fredliga muslimer- eller huuur..(ironi)

Ehhh...vill du döda oskyldiga muslimer Susz? Det trodde jag inte om dig? (ironi)Vem har pratat om muslimer, jag trodde det var terrorister vi talade om? Om du anser att alla terrorister är muslimer så får det stå för dig, jag är iaf fullkomligt medveten om att alla terrorister inte bekänner sig till islam....
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-04-24, 13:29

lazy skrev:En person jag oftast känner stor respekt för. Smile Scrolla
    ner till Rödbrun idioti 23 april-09.

http://nordicdervish.wordpress.com/

Ja, jag läser också ofta hans krönikor. Läste flera inlägg i hans blogg som alla var lika bra och vettiga. Den bästa kommentaren var ändå slutet på "Rödbrun idioti":

"Ett hjärtligt “fuck you” till er alla fega medlöpare. Som sagt, må Allah se till att ni en dag piskas offentligt på Sergels torg." Cool

Kanske ska maila honom, jag har ju fortfarande en dotter som inte är förlovad...Rolling Eyes

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 04:00