Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
redalert
Corven
x-medborgare
RedCloud
8 posters

    Naivliberalerna slår till igen

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Hur kan man låta sitt barn hoppa av skolan!???

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-27, 16:56

    x-medborgare skrev:Gymnasiet.. jo visst men har kollat detta när min grabb hoppade av skolan... Kan ju inte påstå att jag hurrade då men hade turen att grabben fick ett bra jobb och jobbat sedan dess. Som du säger 21 år var det nog men försörjningsplikten kvarstod vare sig han gick i plugget eller jobbade/låg lön drog benen efter sig

    Är nog lata degiga föräldrar man behöver ställa krav på!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Sv: Naivliberalerna slår till igen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-27, 16:57

    Sossar ee lata skrev:eller man kan nog säga hjälpa folk, för vad är felet med att se till att de kommer ur dvalan med dataspel och soffhörna, ja se kommunister!! inte en krona ska ni ha era lata jävlar!!

    Det är du som är lat ! ... om inte du är den som får ställa kraven, så gillar du inte krav !!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Hur kan man skaffa barn om man inte har bostad eller jobb!!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-27, 16:57

    Sniperace skrev:Upp till 25 kan soc kräva att man ska låta barnen bo kvar hemma, ELLER FLYTTA HEM.....

    så försökte de med min dotter men genom olika intyg lyckades vi stoppa deras krav, de ville att fastän hon fått barn skulle hon bo kvar hos oss i första hand och att vi skulle försörja både henne och barnet.

    men med läkarintyg både från min läkare och från hennes lyckades vi stoppa deras krav...

    Helt otroligt, fan soc soc soc soc........vad är det som händer!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Sv: Naivliberalerna slår till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-04-27, 17:02

    Sossar ee lata skrev:
    Sniperace skrev:Upp till 25 kan soc kräva att man ska låta barnen bo kvar hemma, ELLER FLYTTA HEM.....

    så försökte de med min dotter men genom olika intyg lyckades vi stoppa deras krav, de ville att fastän hon fått barn skulle hon bo kvar hos oss i första hand och att vi skulle försörja både henne och barnet.

    men med läkarintyg både från min läkare och från hennes lyckades vi stoppa deras krav...

    Helt otroligt, fan soc soc soc soc........vad är det som händer!!



    har du problem?

    anser DU att ett föräldrapar ska försörja en 24-åring med barn?

    Fastän detta lever med knappa medel?

    har du någon aning om VARFÖR vi betalar skatt som ska gå till sådant, häri ingår socialförsäkringen eller hur?


    men du kanske har annan åsikt och är villig att försörja barn upp till 50 eller så, så länge det inte gäller DINA barn Smile
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Sv: Naivliberalerna slår till igen

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-27, 17:05

    Sossar ee lata skrev:
    x-medborgare skrev:Gymnasiet.. jo visst men har kollat detta när min grabb hoppade av skolan... Kan ju inte påstå att jag hurrade då men hade turen att grabben fick ett bra jobb och jobbat sedan dess. Som du säger 21 år var det nog men försörjningsplikten kvarstod vare sig han gick i plugget eller jobbade/låg lön drog benen efter sig

    Är nog lata degiga föräldrar man behöver ställa krav på!

    Ja hoppas det inte var riktat till mig som jobbat heltid sedan jag var 15 år.. utbildning ja gymnasie via mitt arbete..
    å du sonen 23 år jobbar också fast sedan 6 år.. Så dessa två rödingar har då inte naggat på din "metallica biljett" raring vi köper egen.. för vår LÖN Very Happy Very Happy
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Sv: Naivliberalerna slår till igen

    Inlägg  redalert 2010-04-27, 17:10

    RedCloud skrev:Inga åsikter om Littorins "sluta spela dataspel, kids", nu när vi löst försörjningsbördan ?

    När skall du själv sluta med ditt internetberoende, skamligt att någon betalar lön för detta missbruk!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Man skaffar inte barn om man inte kan försörja det

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-04-27, 17:30

    Sniperace skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Sniperace skrev:Upp till 25 kan soc kräva att man ska låta barnen bo kvar hemma, ELLER FLYTTA HEM.....

    så försökte de med min dotter men genom olika intyg lyckades vi stoppa deras krav, de ville att fastän hon fått barn skulle hon bo kvar hos oss i första hand och att vi skulle försörja både henne och barnet.

    men med läkarintyg både från min läkare och från hennes lyckades vi stoppa deras krav...

    Helt otroligt, fan soc soc soc soc........vad är det som händer!!



    har du problem?

    anser DU att ett föräldrapar ska försörja en 24-åring med barn?

    Fastän detta lever med knappa medel?

    har du någon aning om VARFÖR vi betalar skatt som ska gå till sådant, häri ingår socialförsäkringen eller hur?


    men du kanske har annan åsikt och är villig att försörja barn upp till 50 eller så, så länge det inte gäller DINA barn Smile

    Varför skall jag försörja andras barn!!! jag försörjer mina egna!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Sv: Naivliberalerna slår till igen

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-27, 17:36

    redalert skrev:
    RedCloud skrev:Inga åsikter om Littorins "sluta spela dataspel, kids", nu när vi löst försörjningsbördan ?

    När skall du själv sluta med ditt internetberoende, skamligt att någon betalar lön för detta missbruk!

    Ja visst är det hemskt just kollat RC har gort 7 inlägg idag du har gort 17 st.. Har du inget jobb att sköta ?? lever du på andra ???
    eller är det ok på ditt jobb att tjabbla på nätet???

    Hur var det med stenar och glashus ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Sv: Naivliberalerna slår till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-04-27, 17:38

    Sossar ee lata skrev:
    Sniperace skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Sniperace skrev:Upp till 25 kan soc kräva att man ska låta barnen bo kvar hemma, ELLER FLYTTA HEM.....

    så försökte de med min dotter men genom olika intyg lyckades vi stoppa deras krav, de ville att fastän hon fått barn skulle hon bo kvar hos oss i första hand och att vi skulle försörja både henne och barnet.

    men med läkarintyg både från min läkare och från hennes lyckades vi stoppa deras krav...

    Helt otroligt, fan soc soc soc soc........vad är det som händer!!



    har du problem?

    anser DU att ett föräldrapar ska försörja en 24-åring med barn?

    Fastän detta lever med knappa medel?

    har du någon aning om VARFÖR vi betalar skatt som ska gå till sådant, häri ingår socialförsäkringen eller hur?


    men du kanske har annan åsikt och är villig att försörja barn upp till 50 eller så, så länge det inte gäller DINA barn Smile

    Varför skall jag försörja andras barn!!! jag försörjer mina egna!

    ja, DU har kanske ekonomin till det, det har INTE jag......

    dre andra fyra klarar sig själva......

    hoppas du aldrig kommer i situation där du eller dina barn behöver hjälp, för då antar jag att du kommer gny....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Sv: Naivliberalerna slår till igen

    Inlägg  RedCloud 2010-04-27, 18:01

    Varför skall jag försörja andras barn!!! jag försörjer mina egna!

    Det kallas visst solidaritet och medmänsklighet, ett begrepp som inte ryms i din bruna världsbild....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Sv: Naivliberalerna slår till igen

    Inlägg  RedCloud 2010-04-27, 18:02

    Ja visst är det hemskt just kollat RC har gort 7 inlägg idag du har gort 17 st.. Har du inget jobb att sköta ?? lever du på andra ???
    eller är det ok på ditt jobb att tjabbla på nätet???

    Hur var det med stenar och glashus ?

    I love you I love you I love you
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Sv: Naivliberalerna slår till igen

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-27, 18:12

    Vem tar hand om dig och dina barn om ni insjuknar eller skadas, behöver tandvård S-ee-L?

    Du tar gärna emot alla dina förmåner från samhället du ylar om för jämnan,men du vill inte vara med och solidariskt hålla samhället i gång!

    Det finns ju ett ord för sådana som dig, du vet ni som bara ska ha men inte vill ge!
    Ni som bara gnäller och aldrig blir nöjda! Evil or Very Mad

    Sponsored content


    Naivliberalerna slår till igen - Sida 2 Empty Sv: Naivliberalerna slår till igen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 00:33