F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:Regndrottning skrev:Och jag som trodde att denna tråd handlade om matfusket....och vem som godkänner den.
ALL matfusk bör stävjas och matproducenterna bör uppmuntras att producera så nyttigt och naturligt som möjligt.
Detta med köttklister är bara ett sätt för mathandlarna att tjäna pengar på kött som annars hade använts till djurmat.
Och hur kommer det sig att djurmaten måste vara fri från tillsatser medans vår föda får innehålla hur mycket tillsatser som helst?
MALET KÖTT, tänk på malet kött.....
där hittar du inte vad som verkligen finns.
Jag ser inge större problem i att limma ihop en massa småbitar fläslfile så det blir en stor bit, sålänge detta inte döljs, det är inte för mig värre än att köpa färdiga hamburgare....
Syftet är att lura konsumenter
MÅSTE det vara det, eller kan det vara att kunna utnyttja bra bitar till något annat än färs?
det som är ett MÅSTE är dock information vad det verkligen ÄR
Man kan äta bitarna utan att klistra ihop dom
som jag ser det är huvudsaken att man VET vad det är man köper
Vad skulle syftet vara med att klistra ihop köttet då ? ... om inte för att få det till nåt annat än det är ?
pengar vinst.. Urbefolkningen lärde sig att nyttja allt på ett djur. Det har vi igentligen gort sedan urminnes tider,
Inte för att jag tycker köttklister är ok.. Men tanken är inte märklig. .