Sniperace 2010-04-21, 20:55
Dao skrev: Sniperace skrev: Dao skrev: Sniperace skrev:
?? hur tänker du?
jag ser det som fel att flickor och pojkar inte får träffas och gå i samma skola, jag ser det som fel att flickor och pojkar inte får röra varandra på något sätt.
så jag gillar INTE det beslut denne rektor tog i USA och fördörmer detta, men fördöma samma system i ett muslimskt land det får jag INTE?
DU kan fördöma det i ett med glädjas över det i det andra, vem är då den man kan undra lite över?
Hur jag tänker? Jag håller mig för det första till ämnet: Kroppskontakt!
Förbudet i skolan i USA är fel!
Den muslimske mannen som vill visa sin vördnad för kvinnan, gjorde inte fel!
Skilda skolor för tjejer och killar dräller det av i väst!
Du får fördömma samma system vart den än uppstår - men det jämförelse som togs upp i tråden är inte jämförbar!
Var skulle jag ha gillat motsvarande system i ett muslimskt land?
Ibland undrar jag om dina debatter mer riktar sig till dina egna fördomar om folk...
nu säger du att detta förbud mot kroppskontakt i usa är fel, är det samma fel med förbud mot samma kroppskontakt i saudiarabien, i Iran osv?
eller är de där acceptabla?
vad tror du sker om två fjortonåringar skulle ställa sig och kramas i saudi (en av var kön)
Du är VERKLIGEN förvirrad, Sniper!
DEN frågan har aldrig tagits upp på tråden, utan ni har försökt göra en jämförelse mellan skolreglerna i USA och vad just den där mannen gjorde i Sverige!
Ja - förbud mot kroppskontakt är fel, OAVSETT var det sker!
Men kroppskontakt skall heller inte ses som tvång!!!
nej varför skulle det vara ett tvång?
jag har inte jämfört detta med mannen som vägrade ta i hand....
jag jämförde med regler i islamska teokratier där samma regler gäller, som jag sa, vad tror du skulle hända en fjortonårig kille och en tjej i samma ålder som kramades i en skola i Saudi?
kan du tänka dig att fördöma dem lika skartp eller är det en helt annan sak?
troligen liiite hårdare straff än vad de säger i Usa i det fallet.