men så långt norr du bor
Inte ens mitten av Sverige....
men så långt norr du bor
Att detta är vad västägda fabriker i Kina egentligen är, får du tro själv. Jag gör det inte.Secrist skrev:Blir du glad när saker tillverkas i kommunistiska omskolningsläger för oliktänkande?
Regndrottning skrev:RedCloud skrev:Idag försvann isen på "vår" sjö...härligt.
Ja, det är härligt... men så långt norr du bor.
Här har de tidigaste vårblommorna blommat ut... snödroppar, krokus och påskliljorna.... Minitulpanerna blommar för fullt och jag väntar ivrigt på att de stora skall blomma. (Jag har planterat stora tulpaner lite varstanns på vår gård).
Regndrottning skrev:F.I.S.T skrev:Jag vill inte va jävlig med dig, bara i all vänlighet....
Så heter det klyka
Ja, det gör det.... mitt fel. Jag har en tendens att skriva 'ck'. Måste passa mig för att inte skriva cyckel, t.ex.
Tack för rättelsen...
F.I.S.T skrev:Regndrottning skrev:F.I.S.T skrev:Jag vill inte va jävlig med dig, bara i all vänlighet....
Så heter det klyka
Ja, det gör det.... mitt fel. Jag har en tendens att skriva 'ck'. Måste passa mig för att inte skriva cyckel, t.ex.
Tack för rättelsen...
Jag skriver rätt många stavfel själv.....
Jag kan missa på dubbel-M eller enkel-M och sådant
När jag var yngre hade jag svårt för att skilja på Å och O ..... och Ä och E.
Och andra fel..... Min styrka i språk är min förmåga att uttrycka sig, ... inte stavning.
Meningsbyggnad tycker jag oxå är viktig... så det inte inte blir:
"Kalle och Lisa åkte kälke ner för backen, Kalle gick av på mitten "
Mitt språk, i synnerhet på bloggar och forum, är dock inte så bra ur meningsbyggnadssynpunkt
RedCloud skrev:vintergäck = vinterträck....