croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:
Och dom flesta barnen från kristna familjer,som tvingas till gudstjänsterna,söndagsskolan...och inte minst att bära kors runt halsen innan dom ens börjar skolan..jag tycker att barnen ska befrias från religiös uppfostran,oavsett religion. Däremot skulle jag vilja att skolorna ta upp religionskunskap som ämne mycket mer än vad dom gör idag-och undervisar sakligt om alla religioner. Och sen när barnet blir äldre kan dom själva välja sin religion,om dom vill ha det.
detta tror jag är något som kallas fördomar hos dig, har du några bevis för detta?
jag har vuxit upp i en kristen familj, men tvingades ALDRIG med på något sådant, det skulle vara mitt eget val osv...
och blande jag sett har jag ännu bara sett EN enda som tvingats till detta, och det är MÅNGA familjer jag talar om då...
du kanske är lika fördomsfull som de som är emot muslimer?
men jag håller med om att INGEN ska tvingas in i en religion, och ska SJÄLVA ta steget dit...
Poängen är ändå att dom som hävdar att det är tvång inom islam, men inte inom kristendom, inte har någon grund för sitt påstående eftersom de inte VET ,.... utan tror !!
Tyvärr är nog tvånget ändå större inom just Islam när det gäller detta, det är inte bra att blunda för verkligheten, detta blir mer en kulturell skillnad som vi måste arbeta bort, precis som att här är det förbjudet att gifta bort mot kvinnans vilja osv, något som tyvärr är accepterat och sedvänja i ett antal länder.
sådant är du väl ändå inte vän av eller hur?
Nej blunda för verkligheten ska vi absolut inte göra.
Hej Anna, jag skrev detta högre upp men tar det igen så kanske du kan svara på vad du anser om det.
Tänk dig en flicka som är 10 år gammal som vill sminka sig, bära en väldigt kort kjol och ha urringnig. Skulle du se det som ett tvång och moraliskt fel om mamman satte på sitt barn kläder som hon (mamman) känner sig bekväm med? Eller är det att inte låta barnet vara sig själv?
Hej själv! Jag anser inte att små barn ska klä sig utmanande men anser inte att det är utmanande att visa håret, så jag tycker inte att man kan jämför det...
Du Anna anser inte att de är utmanande att visa håret men det finns andra människor som gör det. Varför vill du tvinga människor att blotta delar av sin kroppp som dem inte vill visa?
Vart någonstans har jag skrivit att tjejer ska tvinga att blotta sig?