Sniperace 2010-04-06, 18:10
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: Det är klart att ICKE svenska MEDBORGARE, Skall tas om hand om av det land de är skrivna i.
Några andra KAN INTE komma ifråga att utvisas eftersom ett svenskt medborgarskap ALDRIG kan dras in, men KAN avsäga sig det, men kan inte tvingas till detta.
Så, de som HAR svensk medborgarskap ÄR svenskar, och kan därför inte utvisas.
Jag tror inte att NÅGON menar något annat i detta.
men då är vi ju överens om just den biten, men du lär inte vara överens med DAO denna fråga
I fråga om utvisning är vi överens, men i övrigt vad gäller övrigt som diskuterats kring rasism, så finns det mer att diskutera
anser du inte att alla annars är välkomna om de vill leva enligt svenska lagar och arbeta i det svenska samhället?
För det gör JAG, jag ser inga problem att ta emot skötsamma människor, varifrån de än kommer....
Jo då Snipe.... problemet är som jag hela tiden gör gällande att man särskiljer dessa i debatten. Att man gör skillnad på invandrare och svenskar. Och det är DÄR det rasistiska ligger, hos dem som väljer att lägga tonvikt på att det var just en "INVANDRARE som mördade Inger 78"
När man talar om att det var "invandrare" som slog sönder rutan på skolan
Så gör man inte om svenska barn gör samma sak ....
hänger med ?
MEN i många fall anses det ju VÄLDIGT viktigt att påpeka att det var en NASSE, en MODERAT osv som gjorde det eller det, blir det någon större skillnad för att man nu säger att en invandrare gjorde detta?
sedan kan jag ju berätta vad som hände min dotter häromdagen, hon och två av hennes kamrater satt på bussen när tre andra ungdomar kom på, plötsligt började de slå på dotterns vänner (flickor) och kalla dem horor och annat fult, det slutade med mordhot och hot om att INTE polisanmäla.
Självfallet anmälde de händelsen och en trevlig polisman tog emot anmälan, och frågade hur de såg ut, om de kände dem osv....
De förklarade detta och polisens egen kommentar var att det var vad han hade väntat sig, det var invandrarungdomar, och polisen sa att han SKÄMS för deras beteende, han var själv från ett arabland.....
Men min dotters egen kommentar var att de gjorde nog inte detta för att de var invandrare, utan för att HÄVDA sig göra sig tuffa osv...
Jag kan nog instämma till en viss del, att de känner sig utanför och då vill ta kommandot osv, men det jävliga är att det får en motsatt verkan....