Sniperace 2010-04-05, 15:13
Dao skrev: Sniperace skrev: Dao skrev:"Varför tror du det?"
Det är den logiska konsekvensen av ditt resonemang!
Invandrare från vissa regioner blir döddade om de skickas tillbaks, Sniper!
Vill du att folk utvisas dit på grund av dåd de begått, så är du FÖR dödsstraff!!
Varför inte ha samma rättsprinciper för alla människor i Sverige?
Varför ett lag som får svenska straff, och ett där vi tillämpar indirekt dödsstraff?
Om du nu är MOT dödsstraff - varför yrkar du då på en speciell rättsprincip bara för invandrare, som i praktiken för många är dödsstraff?
var har jag skrivit att de som riskerar dödsstraff ska skickas dit?
det är inte så vanligt idag att detta är en stor risk.
ta ex en tysk som bor i sverige och rånar bank, han blir inte avrättad i Tyskland.
Risken att ex en palestinier avrättas om han skickat dit är inte stor, risken i Irak är försumbar om det gäller just avrättning, idag är det många Irakier som åker hem...
Självfallet tar man hänsyn till hur detta ligger till, men en sak är säker, kan man åka hem till sitt förra hemland på semester så lär det inte vara någon större fara att utvisa denne dit igen eller hur?
OK - Låter lite bättre...
Men fortfarande svarade du inte på att invandrare skall ha en annan rättspraxis än svenskar...
det gäller ju som sagt medborgarskap eller PUT, och att som gäst i ett land förväntas man sköta sig, eller anser du att vi ska gå före och ta emot och härbärga brottslingar från andra länder?
Skulle du se det som acceptabetl om andra länder skickade hir mördare, våldtäktsmän osv att leva här stället för att vi ska ta hand om dessa?
Om jag skulle begå ett brott i ett annat land accepterar jag att de utvisar mig...
Och JA, jag blev UTVISAD från Sovjetunionen pga att jag begick ett HEMSKT brott, jag stannade iland över natten hos en Kvinna i Batumi
det fick till följd att jag inte längre fick komma till Sovjetunionen (tror inte det gäller längre nu)
Helt klart är att kommer någon och vill bosätta sig i sverige, då har denne att följa svensk lag eller flytta hem, är detta något som görs klart när de kommer gör de själva ett eget val, och att man inte gör detta med svenskar beror på att de ÄR svenska medborgare, och en invandrare som ÄR svensk medborgare kan som bekant inte utvisas, så det är ju medborgarskapet som styr...