Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
x-medborgare
MartinLindgren
RedCloud
Dao
Kakmonstret
KickTheRasist
Sniperace
F.I.S.T
12 posters

Personen som Mördade Inger 78 är inte poppis

KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Personen som Mördade Inger 78 är inte poppis - Sida 2 Empty Sv: Personen som Mördade Inger 78 är inte poppis

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-05, 14:48

Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:citat:
    "men se sverige som en familj som tar emot invandrare som gäster, fram till att de fått PUT ÄR de gäster...."

Återigen när man har flyttat in i ett land för att skapa ett nytt liv då är man inte mera gäst . Bor du här i Sverige några dagar eller månader och till viss del någon år med Arbetsvisum då är du en gäst.

citat:
    "och helt rätt begår de brott så ska svensk lag döma dem, och UTVISA om brottet är grovt..."

Ja

citat:
    "och har man PUT då kan man INTE längre utvisas...."

Ja man kan utvisas ändå ...

PUT betyder PERMANENT Uppehållstillstånd och kan enligt myndigheterna idag INTE återkallas, inte ens när det visat sig att de fått det genom oriktiga uppgifter eller KÖPT detta av korrumperade tjänstemän

Jag har för mig att PUT skall kunna återkallas, om brottet är för grovt till exempel mord ... Men sen skall Domstolen först bestämma om detta var mord eller inte enligt Svea Rikes lagar ..
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Personen som Mördade Inger 78 är inte poppis - Sida 2 Empty Sv: Personen som Mördade Inger 78 är inte poppis

Inlägg  RedCloud 2010-04-05, 14:49

Blanda inte ihop PUT med svenskt medborgarskap.
    Har man fått svenskt medborgarskap så KAN man inte utvisas.

Hur det är med PUT låter jag var osagt. Ska googla lite.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-04-05, 14:50

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    "men se sverige som en familj som tar emot invandrare som gäster, fram till att de fått PUT ÄR de gäster...."

Återigen när man har flyttat in i ett land för att skapa ett nytt liv då är man inte mera gäst . Bor du här i Sverige några dagar eller månader och till viss del någon år med Arbetsvisum då är du en gäst.

citat:
    "och helt rätt begår de brott så ska svensk lag döma dem, och UTVISA om brottet är grovt..."

Ja

citat:

PUT betyder PERMANENT Uppehållstillstånd och kan enligt myndigheterna idag INTE återkallas, inte ens när det visat sig att de fått det genom oriktiga uppgifter eller KÖPT detta av korrumperade tjänstemän

Möjlighet finns alltid på ett eller annat sätt.

Men jag förstår inte varför det ens diskuteras?

Vilka är de legala möjligheterna som jurister förnekar finns?

och varför ska man inte diskutera utvisning av brottslingar som inte har medborgarskap eller PUT?

Anser du att man ska ha rätten att missbruka ett lands gästfrihet?

Skulle du låta en inneboende hos dig bo kvar om han våldtog din dotter?

om INTE så är du ju hycklare, för det är på ett sätt inte mycket annorlunda, utan du ser det bara i ett större perspektiv...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-04-05, 14:51

Wiki om PUT:

Permanent uppehållstillstånd (PUT) innebär att icke svensk medborgare har rätt att utan tidsbegränsning bo och arbeta i Sverige. Permanent uppehållstillstånd utfärdas av Migrationsverket. För att få permanent uppehållstillstånd krävs i regel att man har varit, och fortfarande är, folkbokförd i Sverige sedan minst två år. Tillståndet infogas i vederbörandes pass, i form av ett klistermärke som innehåller uppehållstillståndet, personuppgifter och fotografi.

Den som har permanent uppehållstillstånd har rätt att fritt resa in i och ut ur Sverige, men måste vid inresa kunna visa sitt pass.

Personer som innehar permanent uppehållstillstånd i Sverige har rösträtt och är valbara i svenska landstingsval och kommunalval.

Migrationsverket återkallar i regel permanent uppehållstillstånd för den som bosätter sig i annat land än Sverige eller inte har vistats i Sverige under mer än ett år i följd. Migrationsverket kan bevilja undantag från denna regel vid bland annat studier, vård av sjuk anhörig, eller om bortvaron föranleds av uppdrag för sveriges regering.

Personer med permanent uppehållstillstånd skall inte förväxlas med svenska medborgare som, bland annat, alltid har en ovillkorlig rätt att vistas i Sverige.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-05, 14:52

RedCloud skrev:Blanda inte ihop PUT med svenskt medborgarskap.

Nej, det är nog ingen som blandar ihop dessa begrepp, men just detta att PUT inte kan återkallas är känt sedan länge, just av orsaken att det uppdagades att det var ett antal som fått detta på falska grunder...

Men det KAN återkallas OM personen flyttar från Sverige och inte varit här undermer än ett år, men där ges undantag för ex studier och vissa andra orsaker

Senast ändrad av Sniperace den 2010-04-05, 14:55, ändrad totalt 1 gång
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-04-05, 14:52

Är Wiki en bra källa?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-04-05, 14:53

"Varför tror du det?"

Det är den logiska konsekvensen av ditt resonemang!
    Invandrare från vissa regioner blir döddade om de skickas tillbaks, Sniper!

Vill du att folk utvisas dit på grund av dåd de begått, så är du FÖR dödsstraff!!

Varför inte ha samma rättsprinciper för alla människor i Sverige?

Varför ett lag som får svenska straff, och ett där vi tillämpar indirekt dödsstraff?

Om du nu är MOT dödsstraff - varför yrkar du då på en speciell rättsprincip bara för invandrare, som i praktiken för många är dödsstraff?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-05, 14:54

RedCloud skrev:Blanda inte ihop PUT med svenskt medborgarskap.

Jag har får mig att man får spark i rumpan och blir utkastad ur landet , men jag har kanske har fel..

MVH

//KTR
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-04-05, 14:55

Jag har får mig att man får spark i rumpan och blir utkastad ur landet , men jag har kanske har fel..

Nej jag tror inte du har fel, så länge man inte är svensk medborgare kan man med all sannolikhet förvisas ut ur riket, efter avtjänat straff.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-05, 14:56

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

citat:

Ja

citat:

Möjlighet finns alltid på ett eller annat sätt.

Men jag förstår inte varför det ens diskuteras?

Vilka är de legala möjligheterna som jurister förnekar finns?

och varför ska man inte diskutera utvisning av brottslingar som inte har medborgarskap eller PUT?

Anser du att man ska ha rätten att missbruka ett lands gästfrihet?

Skulle du låta en inneboende hos dig bo kvar om han våldtog din dotter?

om INTE så är du ju hycklare, för det är på ett sätt inte mycket annorlunda, utan du ser det bara i ett större perspektiv...

Du får diskutera VAD DU VILL, Sniper!

Men jag tycker det är fel det du företräder, då jag är emot dödsstraff! I PRAKTIKEN!!!

Jämförelsen med inneboendet fungerar inte, då denne inte blir dödad så snart denne blir utputtad från ditt hem!
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-05, 14:57

RedCloud skrev:

Nej jag tror inte du har fel, så länge man inte är svensk medborgare kan man med all sannolikhet förvisas ut ur riket, efter avtjänat straff.

Ok då är jag på noterna Wink
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-05, 14:57

Kakmonstret skrev:Är Wiki en bra källa?

Det är en OK källa, men inte hålbar om man inte tillämpar andra källor också!

Men för denna debattråd är den OK!
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-05, 14:59

Ja om på denna finns källor som påpekar att denna är rätt !!!

Finns det inga källor en bara vanligt löpande text då kan man ta det med en nypa salt.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-04-05, 15:00

När artikeln som jag länkade till kommer direkt från Migrationsverket....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-05, 15:03

Dao skrev:"Varför tror du det?"

Vill du att folk utvisas dit på grund av dåd de begått, så är du FÖR dödsstraff!!

Varför ett lag som får svenska straff, och ett där vi tillämpar indirekt dödsstraff?

Om du nu är MOT dödsstraff - varför yrkar du då på en speciell rättsprincip bara för invandrare, som i praktiken för många är dödsstraff?

var har jag skrivit att de som riskerar dödsstraff ska skickas dit?

det är inte så vanligt idag att detta är en stor risk.

ta ex en tysk som bor i sverige och rånar bank, han blir inte avrättad i Tyskland.

Risken att ex en palestinier avrättas om han skickat dit är inte stor, risken i Irak är försumbar om det gäller just avrättning, idag är det många Irakier som åker hem...

Självfallet tar man hänsyn till hur detta ligger till, men en sak är säker, kan man åka hem till sitt förra hemland på semester så lär det inte vara någon större fara att utvisa denne dit igen eller hur?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-05, 15:05

Sniperace skrev:

ta ex en tysk som bor i sverige och rånar bank, han blir inte avrättad i Tyskland.

Risken att ex en palestinier avrättas om han skickat dit är inte stor, risken i Irak är försumbar om det gäller just avrättning, idag är det många Irakier som åker hem...

Självfallet tar man hänsyn till hur detta ligger till, men en sak är säker, kan man åka hem till sitt förra hemland på semester så lär det inte vara någon större fara att utvisa denne dit igen eller hur?

OK - Låter lite bättre...

Men fortfarande svarade du inte på att invandrare skall ha en annan rättspraxis än svenskar...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-05, 15:13

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

OK - Låter lite bättre...

Men fortfarande svarade du inte på att invandrare skall ha en annan rättspraxis än svenskar...

det gäller ju som sagt medborgarskap eller PUT, och att som gäst i ett land förväntas man sköta sig, eller anser du att vi ska gå före och ta emot och härbärga brottslingar från andra länder?

Skulle du se det som acceptabetl om andra länder skickade hir mördare, våldtäktsmän osv att leva här stället för att vi ska ta hand om dessa?

Om jag skulle begå ett brott i ett annat land accepterar jag att de utvisar mig...

Och JA, jag blev UTVISAD från Sovjetunionen pga att jag begick ett HEMSKT brott, jag stannade iland över natten hos en Kvinna i Batumi Very Happy

det fick till följd att jag inte längre fick komma till Sovjetunionen (tror inte det gäller längre nu)

Helt klart är att kommer någon och vill bosätta sig i sverige, då har denne att följa svensk lag eller flytta hem, är detta något som görs klart när de kommer gör de själva ett eget val, och att man inte gör detta med svenskar beror på att de ÄR svenska medborgare, och en invandrare som ÄR svensk medborgare kan som bekant inte utvisas, så det är ju medborgarskapet som styr...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-05, 15:55

Man kanske skall starta en form av "envägs-charter", för alla "skurkar" som utvisas till sina ursprungsländer!!! Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-05, 16:00

Sniper

"Skulle du se det som acceptabetl om andra länder skickade hir mördare, våldtäktsmän osv att leva här stället för att vi ska ta hand om dessa?"

Nej - men konsekvensen lär bli så om alla svenkar begår sådana brott i andra länder, om ditt resonemang skall gälla...

"Om jag skulle begå ett brott i ett annat land accepterar jag att de utvisar mig..."

Jaha?

"det fick till följd att jag inte längre fick komma till Sovjetunionen (tror inte det gäller längre nu)"

Sovjetunionen finns inte längre...

"Helt klart är att kommer någon och vill bosätta sig i sverige, då har denne att följa svensk lag..."

Men de skall inte få svenska straff, utan ha särskilda straff?

Skall inte detta med rättigheter och skyldigheter åtminstone till viss del väga jämt?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-05, 16:03

Sniperace skrev:
    Dao skrev:Vad fan har invandringen med detta mord att göra???

Inte ett dugg....
    Fist fick genom sin fråga inte det på detta..

Ha Ha Ha ... ja du är rolig du Snipe....
    Du tror inte att det var han som skapade första tråden då som "fick in det på detta" .... när han specificerade att det var just en INVANDRARE som hade mördat denna kvinna ??

Snacka om att vända på saker och ting.

Uppsåtet med denna tråd är ju just att slå mot invandrare ....
    Och du snipe hakade på, och höll med
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-05, 16:06

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:JAg tror inte att någon mördare blir poppis hos någon (förhoppningsvis)

Men varför då skriva titeln som han gör ??

Kanske för att han förväntar sig att när man tar emot en invandrare som gäst i ett land ska denne inte belöna detta på det sättet.
    Kanske ser han till statistiken som klart visar på en stark övertalighet i brott när det gäller invandrarkåren.
    Här ligger ett stort ansvar på den lilla del som förstör för resten av invandrarna genom att hålla på som de gör.
    Man kan ju skylla på mottagandet osv, men att göra så ger ju enbart negativa konsevenser både för dem själva och även resten av den skötsamma majoriteten.
    KANSKE hade en hård linje med utvisning av invandrae som missköter sig förändrat detta.
    (de som INTE har svenskt medborgarskap)
    Sådant talar MÅNGA av våra invandrare om, de ställer sig själva frågan varför de som förstör på det sättet inte åker ut......
    annars har vi själva inom sverige samma attityder, som jävla skåningar, dumma nollåttor, jävla norrlänningar osv.... intet nytt under solen

Är det här åsikter du står för, eller gissar du vad Seel tror ?

eftersom jag inte kan gå in i hans hjärna spekulerar jag i vad hans avsikt var, det var ju det du frågade om eller hur?

Men jag kan ju säga så att om en invandrare som inte fått svenskt medborgarskap begår ett grovt brott, då SKA han utvisas...

jag tvivlar tex på att om DU har en gäst i ditt hem och denne våldtar din dotter då släpper du inte in honom i ditt hem fler gånger eller hur?

Ja du Snipe .... du är en "stjärna" på att debattera NOT !
    Vilken jävla jämförelse .... du suger på jämförelser
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-05, 19:00

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:JAg tror inte att någon mördare blir poppis hos någon (förhoppningsvis)

Men varför då skriva titeln som han gör ??

Kanske för att han förväntar sig att när man tar emot en invandrare som gäst i ett land ska denne inte belöna detta på det sättet.
    Kanske ser han till statistiken som klart visar på en stark övertalighet i brott när det gäller invandrarkåren.
    Här ligger ett stort ansvar på den lilla del som förstör för resten av invandrarna genom att hålla på som de gör.
    Man kan ju skylla på mottagandet osv, men att göra så ger ju enbart negativa konsevenser både för dem själva och även resten av den skötsamma majoriteten.
    KANSKE hade en hård linje med utvisning av invandrae som missköter sig förändrat detta.
    (de som INTE har svenskt medborgarskap)
    Sådant talar MÅNGA av våra invandrare om, de ställer sig själva frågan varför de som förstör på det sättet inte åker ut......
    annars har vi själva inom sverige samma attityder, som jävla skåningar, dumma nollåttor, jävla norrlänningar osv.... intet nytt under solen

Är det här åsikter du står för, eller gissar du vad Seel tror ?

eftersom jag inte kan gå in i hans hjärna spekulerar jag i vad hans avsikt var, det var ju det du frågade om eller hur?

Men jag kan ju säga så att om en invandrare som inte fått svenskt medborgarskap begår ett grovt brott, då SKA han utvisas...

jag tvivlar tex på att om DU har en gäst i ditt hem och denne våldtar din dotter då släpper du inte in honom i ditt hem fler gånger eller hur?

Ja du Snipe .... du är en "stjärna" på att debattera NOT !
    Vilken jävla jämförelse .... du suger på jämförelser

DU frågade vad JAG trodde, jag svarade på det....

och JO, sverige ÄR svenskarnas och de invandrades HEM, kommer här någon ny och bär sig illa åt ser jag det som naturligt att utvisa denne, kan du säga mig ett enda land som eg INTE gör så?

ok, vissa utvisar INTE de får istället ett nackskott, men sådant är inget jag är vän av...

och Fist, du är inte heller någon stjärna mer än i dina egna ögon *s*

En sak ska du veta, jag är FÖR att vi ska ta emot invandrare utan större hinder, men jag är FÖR att skicka tillbaka dem som missköter sig....

det är samma sak i alla föreningar förresten missköter medlemmar sig där blir det uteslutna ur föreningen och portade...*s*
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-05, 19:25

Som en Landskrona bo sa i nyheterna, det som hände den äldre kvinnan som blev hennes död är varken rasistiskt eller polititiskt, ett illdåd och inget annat utfört av en enskild gärningsman!

Sen är det ju så att han som dräpte den äldre kvinnan, lär få sina straff, ett av domstolen, det andra av sina medfångar som säkert redan sitter och väntar på honom!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-05, 19:31

Hem-liknelsen fungerar inte! Vilken typ av fängelse t.ex. har du i ditt hem som inte finns i samhället omkring dig? Vad finns det för internationell polisstyrka och/eller sociala myndigheter som tar hand om den som skickas bort från Sverige?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-05, 19:40

Dao skrev:Hem-liknelsen fungerar inte! Vilken typ av fängelse t.ex. har du i ditt hem som inte finns i samhället omkring dig? Vad finns det för internationell polisstyrka och/eller sociala myndigheter som tar hand om den som skickas bort från Sverige?

vill man inte se det så, så kan man nog inte, det är mest storleken det rör sig om...

men du anser väl att det kvittar VAD en kanske nyinkommen invandrare gör, han ska ÄNDÅ försörjas av den svenska staten??

eller finns det NÅGOT skäl i din värld att utvisa någon?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:13