Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
x-medborgare
MartinLindgren
RedCloud
Dao
Kakmonstret
KickTheRasist
Sniperace
F.I.S.T
12 posters

Personen som Mördade Inger 78 är inte poppis

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Personen som Mördade Inger 78 är inte poppis - Sida 3 Empty Sv: Personen som Mördade Inger 78 är inte poppis

Inlägg  Sniperace 2010-04-05, 19:41

MartinLindgren skrev:Som en Landskrona bo sa i nyheterna, det som hände den äldre kvinnan som blev hennes död är varken rasistiskt eller polititiskt, ett illdåd och inget annat utfört av en enskild gärningsman!

Sen är det ju så att han som dräpte den äldre kvinnan, lär få sina straff, ett av domstolen, det andra av sina medfångar som säkert redan sitter och väntar på honom!

Nej, jag ser inte heller det som rasistiskt på något sätt, det ÄR en männi9ska som burit sig illa åt, så på det sättet saknar det betydelse vem han är.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Personen som Mördade Inger 78 är inte poppis - Sida 3 Empty Sv: Personen som Mördade Inger 78 är inte poppis

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-05, 19:57

Sen kan vi vara helt överens över blockgränser och partifärger, vi vill fan inte han folk som slår ihjäl andra, särskilt inte då gammla människor!
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-04-05, 20:00

Sniperace skrev:
    Dao skrev:Hem-liknelsen fungerar inte! Vilken typ av fängelse t.ex. har du i ditt hem som inte finns i samhället omkring dig? Vad finns det för internationell polisstyrka och/eller sociala myndigheter som tar hand om den som skickas bort från Sverige?

vill man inte se det så, så kan man nog inte, det är mest storleken det rör sig om...

men du anser väl att det kvittar VAD en kanske nyinkommen invandrare gör, han ska ÄNDÅ försörjas av den svenska staten??

eller finns det NÅGOT skäl i din värld att utvisa någon?

Inte direkt, som en regel - som du lägger upp det! Som ett undantag, kanske...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-05, 20:11

ex en känd nasseagitator som dessutom begår hatbrott mot invandrare, trots avtjänat fängelsestraff?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-05, 21:23

Sniperace skrev:
    Dao skrev:Hem-liknelsen fungerar inte! Vilken typ av fängelse t.ex. har du i ditt hem som inte finns i samhället omkring dig? Vad finns det för internationell polisstyrka och/eller sociala myndigheter som tar hand om den som skickas bort från Sverige?

vill man inte se det så, så kan man nog inte, det är mest storleken det rör sig om...

men du anser väl att det kvittar VAD en kanske nyinkommen invandrare gör, han ska ÄNDÅ försörjas av den svenska staten??

Problemet med ditt uttalande, och Seels antydning som han inte vågade dtå för (om jag nu inte missat nåt)....problemet är att du påstår att det inte finns rasism i dessa uttalanden, när det i själva verket gör det.
    VAR drar du gränsen ? ... när någon snattar på ett varuhus ?? ,.... ska de utvisas då ?... ska man splittra på familjer vid mindre brott.
    Du nämnde oxå den klassiskt smygrasistiska kommentaren "överrepresentation i brottsstatistiken".... Alla dessa "argument" används ofta för att få uttryck för sin inneboende rädsla för det okända, sin känsla av att känna sig hotade av invandringen....
    Det är på precis samma sätt den svenske smygrasisten resonerar hemma i ens närområde ....
    "Några svartskallar gjorde inbrott i källaren" heter det, och sedan en hel harang med okväden över ALLA invandrare.
    NÄR svenska barn gör samma sak, så kommer inte ordet svensk upp, och dessutom brukar ordet "bus" stickas in i sammanhanget för att förmildra.
    Alla invandrare kallas turkar i detta område där jag bor ... är ytterligare ett ex.

Det kan finnas fall där utvisning bör ske, och det är när personen är efterlyst internationellt. Men har brottet begåtts i Sverige av en utlandsfödd svensk, är det svenskt rättsväsende som ska ta om hand om fallet.

Det finns så många saker som avslöjar folks rasistiska läggning, ibland kommer den ut starkt, ibland mera i smyg. Men det kryper fram hur folk tänker och tycker. Tex den klassiska kommentaren "alla negrer ser likadana ut" tycker nog många är rätt oskyldigt. Jag menar att den är direkt avslöjande i hur man ser på mörkhyade....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-05, 21:36

Ska alla invandrare kastas ut till lynchmobben för något en enskild gör?
    Tror jag inte ens den döde 78 åriga kvinnan tycker?

Men man undrar ju hur många människor mår i dagens sverige, tänker då på några uppmärksammade fall, 10 åriga Engla, och nu den här äldre tanten!

Två mördare, två ursprung!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-05, 21:37

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

Problemet med ditt uttalande, och Seels antydning som han inte vågade dtå för (om jag nu inte missat nåt)....problemet är att du påstår att det inte finns rasism i dessa uttalanden, när det i själva verket gör det.
    VAR drar du gränsen ? ... när någon snattar på ett varuhus ?? ,.... ska de utvisas då ?... ska man splittra på familjer vid mindre brott.
    Du nämnde oxå den klassiskt smygrasistiska kommentaren "överrepresentation i brottsstatistiken".... Alla dessa "argument" används ofta för att få uttryck för sin inneboende rädsla för det okända, sin känsla av att känna sig hotade av invandringen....
    Det är på precis samma sätt den svenske smygrasisten resonerar hemma i ens närområde ....
    "Några svartskallar gjorde inbrott i källaren" heter det, och sedan en hel harang med okväden över ALLA invandrare.
    NÄR svenska barn gör samma sak, så kommer inte ordet svensk upp, och dessutom brukar ordet "bus" stickas in i sammanhanget för att förmildra.
    Alla invandrare kallas turkar i detta område där jag bor ... är ytterligare ett ex.

Det kan finnas fall där utvisning bör ske, och det är när personen är efterlyst internationellt. Men har brottet begåtts i Sverige av en utlandsfödd svensk, är det svenskt rättsväsende som ska ta om hand om fallet.

Det finns så många saker som avslöjar folks rasistiska läggning, ibland kommer den ut starkt, ibland mera i smyg. Men det kryper fram hur folk tänker och tycker. Tex den klassiska kommentaren "alla negrer ser likadana ut" tycker nog många är rätt oskyldigt. Jag menar att den är direkt avslöjande i hur man ser på mörkhyade....

NU snackar du SKIT, för inte en enda gång har jag sagt att deta skulle gälla enbart "blattar" detta skulle gälla DANSKAR, FINNAR, NORRMÄN, Amerikaner osv, helt utan någon som helst rangordning.

är man rasist om man anser att en DANSK ska utvisas från Sverige om han kommer hit och begår brott?

Är jag rasist om jag anser att en Iranier som kommer hit och begår brott (och jag menar självfallet GROVA brott) att ex en iranier kommer hit och mördar ett par exiliranier för att de är emot regimen i Iran, anser du då denne ska få stanna i Sverige efter straffet enbart för att han VILL detta?

eller har du olika måttstock för olika människor i detta?

en Tysk ärkenazist som flyttat till Sverige och begår agitation mot mörkhyade och våldsbrott mot dessa, anser du att han ändå ska få stanna och inte utvisas?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-05, 21:53

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

NU snackar du SKIT, för inte en enda gång har jag sagt att deta skulle gälla enbart "blattar" detta skulle gälla DANSKAR, FINNAR, NORRMÄN, Amerikaner osv, helt utan någon som helst rangordning.

är man rasist om man anser att en DANSK ska utvisas från Sverige om han kommer hit och begår brott?

Är jag rasist om jag anser att en Iranier som kommer hit och begår brott (och jag menar självfallet GROVA brott) att ex en iranier kommer hit och mördar ett par exiliranier för att de är emot regimen i Iran, anser du då denne ska få stanna i Sverige efter straffet enbart för att han VILL detta?

eller har du olika måttstock för olika människor i detta?

en Tysk ärkenazist som flyttat till Sverige och begår agitation mot mörkhyade och våldsbrott mot dessa, anser du att han ändå ska få stanna och inte utvisas?

Osså blev allt svart-vitt igen Cool
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-05, 22:11

Sniperace skrev:ex en känd nasseagitator som dessutom begår hatbrott mot invandrare, trots avtjänat fängelsestraff?

Varför skulle man sparka ut denne? Vilket land skulle ta emot en sådan?
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-04-05, 22:13

Dao skrev:
    Sniperace skrev:ex en känd nasseagitator som dessutom begår hatbrott mot invandrare, trots avtjänat fängelsestraff?

Sverige. Smile
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-05, 22:14

Kakmonstret skrev:
    Dao skrev:

Sverige. Smile

Jasså?

Utvisas till Sverige...?
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-04-05, 22:15

Ja, han skulle komma tillbaka som en bumerang.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-05, 22:17

Kakmonstret skrev:Ja, han skulle komma tillbaka som en bumerang.

Egen erfarenhet?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-06, 09:47

Dao skrev:

Tjaaa, vi KAN ju ta ett inlägg tidigare från SUSZ där hon krävde att en känd TYSK nasseagitator som öppnat ett center för svensk nazism i en gammal herrgård skulle utvisas till Tyskland,

Tror inte du att Tyskland skulle vara tvingat att ta emot sin egen medborgare?

Eller anser du att SUSZ är rasist då för att hon vill kasta ut denne?

Och vad jag vet vägrade inte Finland ta emot Jukka valjakkala som hellre ville vara i Sverige, men han utvisades och är inte välkommen tillbaka.

Ser du det som helt i sin ordning att han återkommer för att sedan försörjas av sverige, eller är han Finlands problem?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-06, 12:52

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Tjaaa, vi KAN ju ta ett inlägg tidigare från SUSZ där hon krävde att en känd TYSK nasseagitator som öppnat ett center för svensk nazism i en gammal herrgård skulle utvisas till Tyskland,

Tror inte du att Tyskland skulle vara tvingat att ta emot sin egen medborgare?

Eller anser du att SUSZ är rasist då för att hon vill kasta ut denne?

Och vad jag vet vägrade inte Finland ta emot Jukka valjakkala som hellre ville vara i Sverige, men han utvisades och är inte välkommen tillbaka.

Ser du det som helt i sin ordning att han återkommer för att sedan försörjas av sverige, eller är han Finlands problem?

Värst vad du blandar friskt här, Sniper... Jag har inte debatterat rasism, eller Susz åsikter, i denna tråden så vitt jag märkt...

Utvisning skall inte vara någon standard inom rättspraxisen. Det KAN ske, i undantagsfall, om det av något skäl är berättigat! För folk som besöker landet, kanske...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-06, 13:03

Värst vad du blandar friskt här, Sniper... Jag har inte debatterat rasism, eller Susz åsikter, i denna tråden så vitt jag märkt...

Utvisning skall inte vara någon standard inom rättspraxisen. Det KAN ske, i undantagsfall, om det av något skäl är berättigat! För folk som besöker landet, kanske...
    Tjaaa, det anses ju av vissa att det ÄR rasism att vilja att invandrade brottslingar utvisas.

Varför ska det ske i UNDANTAGSFALL, ska människor behandlas olika tycker du?

ett kriterie är ju att man bör veta när man kommer till ett annat land att man ska följa detta lands lagar, annars blir man utkastad....

nu vilka anser DU då att ska utvisas i dina UNDANTAGSFALL, kanske nassen?

Men serievåldtäktmannen från danmark då?

och om serievåldtäktsmannen är Irakier?

Jag anser att vi har RÄTT att inte ta emot brottslingar och att om de begår grova brott utvisa dessa.

men enligt dig så får vi väl inte avvisa NÅGON som kommer oavsett vad denne gör eller har gjort, stämmer det?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-06, 13:09

Enl min mening är du ICKE svensk medborgare skall du utvisas vid brott.
    Oavsett vad ditt hemland befinner sig i för läge.
    För så mycket ansvar måste man kunna begära av varje människa i hela värden.
    Begår du brott får du ta konsekvenserna.

Och kommer kommentaren om du snattar tuggumi på konsum osv.. Så är det så dumt så det tänker jag inte svara på. (har diskuterat denna fråga förr)
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-06, 14:13

Sniperace skrev:

Tjaaa, det anses ju av vissa att det ÄR rasism att vilja att invandrade brottslingar utvisas.

Varför ska det ske i UNDANTAGSFALL, ska människor behandlas olika tycker du?

ett kriterie är ju att man bör veta när man kommer till ett annat land att man ska följa detta lands lagar, annars blir man utkastad....

nu vilka anser DU då att ska utvisas i dina UNDANTAGSFALL, kanske nassen?

Men serievåldtäktmannen från danmark då?

och om serievåldtäktsmannen är Irakier?

Jag anser att vi har RÄTT att inte ta emot brottslingar och att om de begår grova brott utvisa dessa.

men enligt dig så får vi väl inte avvisa NÅGON som kommer oavsett vad denne gör eller har gjort, stämmer det?

Föredrar att du debatterar mot mig, istället för "vissa"!

Det är DU som talar om att människor skall behandlas olika. Jag pratar om likhet inför lagen! Undantag KAN ske, men då måste detta rättfärdigas på något sätt!

alla vet att man skall följa lagen, oavsett varifrån personen kommer ifrån, så ditt hot är knappast nödvändigt!

Jag kan inte bedömma rakt av vilka som skall utvisas, i undantagsfall! Ideologisk styrning av vårt rättsystem är lika förkastligt som ideologisk styrning av vår historieskrivning!

Självklart skall vi inte ta emot brottslingar, men problemet är att se vilka som är brottslingar - i vår bemärkelse!

Jag har inte uttalat mig om avvisningar, utan om UTVISNINGAR! Så ändra inte på mina ståndpunkter, tölp!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-06, 14:16

x-medborgare skrev:Enl min mening är du ICKE svensk medborgare skall du utvisas vid brott.

Och kommer kommentaren om du snattar tuggumi på konsum osv.. Så är det så dumt så det tänker jag inte svara på. (har diskuterat denna fråga förr)

Det är en fascistisk syn på rättspraxisen, som jag hoppas inte får en större utsträckning i landet!

Det hela strandar i vilken människosyn man har, och utifrån det - vilken syn på vad som gör någon till brottsling!

I Saudiarabien hugger de händerna av tjuvar efter tredje gången de åkt fast. Det är samma grundsyn som ligger bakom det du beskriver!
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-04-06, 14:26

Dao skrev:
    x-medborgare skrev:Enl min mening är du ICKE svensk medborgare skall du utvisas vid brott.

Det är en fascistisk syn på rättspraxisen, som jag hoppas inte får en större utsträckning i landet!

Det hela strandar i vilken människosyn man har, och utifrån det - vilken syn på vad som gör någon till brottsling!

I Saudiarabien hugger de händerna av tjuvar efter tredje gången de åkt fast. Det är samma grundsyn som ligger bakom det du beskriver!

Och vad har saudi med svensk lag att göra.. och vad har människosyn med eget ansvar att göra.
    Näpp detta står jag för utan att anse mig ha taskig människsyn eller5 vara rasistisk.
    Svensklagstiftning är grunden för vad som är brottsligt i sverige och vilka som då skall bli utvisade för att ha brutit svensk lag. Åker jag till saudi så snattar jag inget för jag vill ha mina händer kvar det är min skyldighet att känna till landets lagar som jag vistas i.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-06, 14:37

Självklart skall vi inte ta emot brottslingar, men problemet är att se vilka som är brottslingar - i vår bemärkelse!

och vad är det som är skillnaden att INTE ta emot en brottsling och att utvisa en sådan?

För mig är det att denne som är brottsling i sitt förra land kanske INTE skadar oss i vårt land, men den som begår brott när denne kommit hit skadar oss...

vilken anser du att ska få vara här då, den som VAR brottslig i ett annat land, eller den som ÄR brottsling i sverige?

Så nu undrar jag hur i h*e du kan anse att vi INTE ska ta emot brottslingar, och vi ska INTE utvisa dem som begår brott i Sverige....

tölp!!!

Pottsork!! rövhål.....
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-06, 14:54

x-medborgare skrev:
    Dao skrev:

Och vad har saudi med svensk lag att göra.. och vad har människosyn med eget ansvar att göra.
    Näpp detta står jag för utan att anse mig ha taskig människsyn eller5 vara rasistisk.
    Svensklagstiftning är grunden för vad som är brottsligt i sverige och vilka som då skall bli utvisade för att ha brutit svensk lag. Åker jag till saudi så snattar jag inget för jag vill ha mina händer kvar det är min skyldighet att känna till landets lagar som jag vistas i.

Jag håller oxå med här. I Sverige gäller svenska lagen som alla här i landet ska följa. När invandrare kommer till Sverige så bör dom informeras om hur det svenska samhället fungerar och om lagarna här. Vi borde bli mer tydliga här. Här verkar det finnas stora brister.

Jag tror att detta med rasism bygger mycket på det här med svenska samhällets otydlighet just om svenska lagen som det är viktigt att vi alla invånare följer,svenskar och invandrare annars så måste det bli konsekvenser av fel handlande så som böter, fängelse och i svårare fall där t ex invandrare begår grova brott i Sverige bör kanske utvisning ske(måste bedömmas ifrån fall till fall).Då menar jag grova brott såsom narkotikahandel, misshandel, våldtäkt mm.

I alla fall så måste samhället markera om lagar och förordningar här i Sverige på ett tydligt sätt och följs inte detta så blir det konsekvenser av det.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-06, 17:11

Det är klart att ICKE svenska MEDBORGARE, Skall tas om hand om av det land de är skrivna i.

Ursprunget till denna diskussion var ändå Seels tråd där han skrev "invandraren som mördade Inger 78 är nog inte så poppis"

... läs en gång till allihopa "INVANDRAREN"

Delvis är det på det viset att det finns massor av invandrare som är SVENSKA MEDBORGARE !
    Och för det andra är det helt klart en rasistisk agenda i det uttalandet Seel gör här... jag har förklarat det tidigare.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-06, 17:15

Det är klart att ICKE svenska MEDBORGARE, Skall tas om hand om av det land de är skrivna i.

Några andra KAN INTE komma ifråga att utvisas eftersom ett svenskt medborgarskap ALDRIG kan dras in, men KAN avsäga sig det, men kan inte tvingas till detta.

Så, de som HAR svensk medborgarskap ÄR svenskar, och kan därför inte utvisas.

Jag tror inte att NÅGON menar något annat i detta.

men då är vi ju överens om just den biten, men du lär inte vara överens med DAOi denna fråga Very Happy
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-04-06, 17:20

Sniperace skrev:

Några andra KAN INTE komma ifråga att utvisas eftersom ett svenskt medborgarskap ALDRIG kan dras in, men KAN avsäga sig det, men kan inte tvingas till detta.

Så, de som HAR svensk medborgarskap ÄR svenskar, och kan därför inte utvisas.

Jag tror inte att NÅGON menar något annat i detta.

men då är vi ju överens om just den biten, men du lär inte vara överens med DAOi denna fråga Very Happy

Håller med.. 100% Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:11