Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
lazy
redalert
SiP
F.I.S.T
mimra
Sossar ee lata
berralarzon
MartinLindgren
RedCloud
Redvictory
14 posters

S-ee-l på Gran Canaria

SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

S-ee-l på Gran Canaria - Sida 2 Empty Sv: S-ee-l på Gran Canaria

Inlägg  SiP 2010-04-08, 11:49

F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Jag gav honom rådet att inte stanna kvar på ett forum där han mår så dåligt att han nämner självmord.
    Skulle jag känt mig så mobbad som han gjorde skulle jag lämna forumet på studs

Ni i mobbarfalangen kanske lyckades få honom att ta sitt liv till slut, det måste väl ge er tillfredställelse, nu är det bara ni beslutar vilket nästa mobbingoffer skall bli och köra järnet på det nicket....

Vad han gör med sitt liv har han ansvar över själv. Sen är det frågan vad som definieras som mobbing..... Det påstådda mobbingoffret var enligt min mening mångt mycket grövre än någon vad gäller okväden och personangrepp.
    Sedan till ditt påstående om vad han eventuellt lyckades med, är snudd på åtalbart, så ta och tagga ner lite i dina uttalanden kring sådant.

Tvår du dina händer nu??
    Och vad är åtalbart med att skriva "kanske"??
    Sen att mobbingfalangen från dag ett alltid gett sig på honom med olika fina påhopp har kanske du förträngt??
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2010-04-08, 11:50

F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:Han får säkert trevligt, mer synd om de stackare som måste vara där samtidigt som honom....

Sa han som inte gillade mobbing scratch

Är det mobbning att känna för människor??
    Eller gäller det bara dom som du gillar??
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-08, 12:00

SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:Han får säkert trevligt, mer synd om de stackare som måste vara där samtidigt som honom....

SiP skrev:mer synd om de stackare som måste vara där samtidigt som honom.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-08, 12:13

lazy skrev:

SiP Today at 9:35 am
    Ni i mobbarfalangen kanske lyckades få honom att ta sitt liv till slut, det måste väl ge er tillfredställelse, nu är det bara ni beslutar vilket nästa mobbingoffer skall bli och köra järnet på det nicket....

Nu när jag har hunnit läsa igenom en del så ser det ju nästan ut som att
    Sniper vore en av de som ska drabbas men det måste väl i.a.f vara fel
    läst av mig, eller?

Sniper är med i hårda diskussioner, och ger och tar.

Det förekommer ingen mobbing här på AC så vitt jag kan se.
    Möjligtvis då det lägsta när vissa fortfarande envisas med att anspela på att en viss person är utan tår pga förfrysning....
    Däremot finns det gott om folk som gärna skriver "fistfucker" och andra icke debattfrämjande tillhyggen Cool
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2010-04-08, 12:51

F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:

Mmm, att känna medlidande med människor är alltså enligt dig mobbning, men att ett flertal på ett forum kastar sig över ett annat nick med diverse tillmälen är det inte...Konstig syn du har på saker och ting..
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-08, 16:10

SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:

Mmm, att känna medlidande med människor är alltså enligt dig mobbning, men att ett flertal på ett forum kastar sig över ett annat nick med diverse tillmälen är det inte...Konstig syn du har på saker och ting..

Nu bevisar du ju att du saknar förmåga att tänka själv tyvärr.
    Okej jag ska försöka förklara även för dig, trots att jag redan varit väldigt tydlig.
    Medlidande är inte mobbing... men medlidande är inte det du känner. Hade du känt medlidande hade du inte "smällt till någon" i samma veva som du visat din version av "medlidande"....

Och vad gäller din beskrivning av vad skett på AC-bladet vad gäller en viss person, så är det en omskrivning utan dess like. En totalomskrivning om vad som skett där.
    Personen var SJÄLV den som sade i allra högsta grad värst saker om andra, både vad gäller sin inlägg politiskt, men framför allt i vad han kallade andra människor på forumet.
    Trots att många av oss ofta ignorerade honom när han kom med diverse fulheter, så fortsatte habn att attackera spamma och förstöra ....
    Hur i hela friden du kan få honom till ett litet oskyldigt lamm i sammanhanget är en gåta ...
    Vad mera är så är majoriteten av de forna samt de kvarvarande högernicken bara intresserade av att vara här inne och spy galla, och tala om personer...
    Det syns inte minst på det nystartade forum som heter "Fri debatt"... där handlar majoriteten av inläggen om att spy galla över vänsterdebattörer ... fast de är helt oemotsagda...

Så det är makabra påståenden du kommer med här SiP... och osanna
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2010-04-08, 16:53

F.I.S.T skrev:Nu bevisar du ju att du saknar förmåga att tänka själv tyvärr.
    Okej jag ska försöka förklara även för dig, trots att jag redan varit väldigt tydlig.
    Medlidande är inte mobbing... men medlidande är inte det du känner. Hade du känt medlidande hade du inte "smällt till någon" i samma veva som du visat din version av "medlidande"....

Jodå, jag är en fritt tänkande människa till skillnad mot pöbeln här som springer i vissas ledband..

F.I.S.T skrev:Och vad gäller din beskrivning av vad skett på AC-bladet vad gäller en viss person, så är det en omskrivning utan dess like. En totalomskrivning om vad som skett där.

Som sagt, du tvår dina smutsiga händer, att som vissa har gjort mot ett par nick är mobbning, att sedan ni skyller på att "det var han som började", håller inte.

F.I.S.T skrev:Personen var SJÄLV den som sade i allra högsta grad värst saker om andra, både vad gäller sin inlägg politiskt, men framför allt i vad han kallade andra människor på forumet.
    Trots att många av oss ofta ignorerade honom när han kom med diverse fulheter, så fortsatte habn att attackera spamma och förstöra ....
    Hur i hela friden du kan få honom till ett litet oskyldigt lamm i sammanhanget är en gåta ...

Jag vet att han skrev skit i stor omfattning, men var exakt har jag försökt att göra honom till ett oskyldigt lamm, däremot verkar det som du vill göra er själva till oskyldiga lamm, något som är ett stort skämt..

F.I.S.T skrev:Vad mera är så är majoriteten av de forna samt de kvarvarande högernicken bara intresserade av att vara här inne och spy galla, och tala om personer...
    Det syns inte minst på det nystartade forum som heter "Fri debatt"... där handlar majoriteten av inläggen om att spy galla över vänsterdebattörer ... fast de är helt oemotsagda...

Så du menar att endast vänsterdebattörer här har förmågan att föra vettiga debatter??
    Tillåt mig att asgarva, detta forum påminner stark om "flugornas herre" där de som inte följer er "ledare" per automatik skall skall mobbas ut, alla som inte är med er är emot er, och då skall inga medel skys för att få detta gjort..En sorglig samling är ni...

F.I.S.T skrev:Så det är makabra påståenden du kommer med här SiP... och osanna

Saxat från wiki...
    "Mobbning handlar i många fall om att skaffa sig makt och status. Studier visar att mobbare vanligen har gott självförtroende och begränsad empati (Olweus, 1991). Mobbare trivs med den makt det innebär att kunna kontrollera och trakasserare en annan individ. För att uppnå sitt mål behöver mobbarna den tysta massan till hjälp, det vill säga betraktare, som höjer mobbarens status genom att avstå från att ingripa"
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-04-08, 17:10

Allvarligt SiP....

Inte kan du försvara vissa beteende genom att jämföra med andra? Den vi talar om gjorde sig omöjlig redan på AB:s tid. Helt genom att ständigt ställa SAMMA frågor, ständig KRÄVA svar och struntade totalt i vad andra svarade! När han fick för många, sakliga svar så startade han en ny tråd om SAMMA ämne samtidigt han gnällde att han aldrig fick svar!

Så att folk tröttnade på honom och hans beteende är inget att bli förvånad över. Det fungerade inte med logik, inte med saklighet, inte ens med medhåll... Vi bad honom att ändra sig och föra saklig debatt utan att något ändrades. Till slut tröttnade vi, vi gav upp försöken och genom olika grepp, tala om för honom att han inte var önskvärd.

Jag ser att de flesta höger, HÄR, diskuterar hellre personen än ämnet. Vilket är gjort med flit för att mucka gräl och förstöra. Detta ha du själv sett även om du inte vill låtsas om det....

Så jag måste säga att högern här, (inte alla), har själv agerat för den behandling som de själva utför men ändå beklagar sig över när det riktas mot dem.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-04-08, 17:18

Regndrottning skrev:Allvarligt SiP....

Inte kan du försvara vissa beteende genom att jämföra med andra? Den vi talar om gjorde sig omöjlig redan på AB:s tid. Helt genom att ständigt ställa SAMMA frågor, ständig KRÄVA svar och struntade totalt i vad andra svarade! När han fick för många, sakliga svar så startade han en ny tråd om SAMMA ämne samtidigt han gnällde att han aldrig fick svar!

Så att folk tröttnade på honom och hans beteende är inget att bli förvånad över. Det fungerade inte med logik, inte med saklighet, inte ens med medhåll... Vi bad honom att ändra sig och föra saklig debatt utan att något ändrades. Till slut tröttnade vi, vi gav upp försöken och genom olika grepp, tala om för honom att han inte var önskvärd.

Jag ser att de flesta höger, HÄR, diskuterar hellre personen än ämnet. Vilket är gjort med flit för att mucka gräl och förstöra. Detta ha du själv sett även om du inte vill låtsas om det....

Så jag måste säga att högern här, (inte alla), har själv agerat för den behandling som de själva utför men ändå beklagar sig över när det riktas mot dem.

Håller med till 100% RD! Det var när vi tillslut tvingades blocka honom som han blev hysterisk! (mer än innan) det är INTE mobbing att blocka någon! däremot så saboterade denne ett stort antal debatter genom sitt förbannade spammande och det kan ingen annan än han själv belastas för!jag blockade honom inte ens när han tyckte jag borde få tillbaka min cancer och ruttna inifrån! det var spammane som blev droppen!precis som med Fredrik Rahm!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-09, 03:34

SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:Nu bevisar du ju att du saknar förmåga att tänka själv tyvärr.

Jodå, jag är en fritt tänkande människa till skillnad mot pöbeln här som springer i vissas ledband..

F.I.S.T skrev:Och vad gäller din beskrivning av vad skett på AC-bladet vad gäller en viss person, så är det en omskrivning utan dess like. En totalomskrivning om vad som skett där.

Som sagt, du tvår dina smutsiga händer, att som vissa har gjort mot ett par nick är mobbning, att sedan ni skyller på att "det var han som började", håller inte.

F.I.S.T skrev:Personen var SJÄLV den som sade i allra högsta grad värst saker om andra, både vad gäller sin inlägg politiskt, men framför allt i vad han kallade andra människor på forumet.

Jag vet att han skrev skit i stor omfattning, men var exakt har jag försökt att göra honom till ett oskyldigt lamm, däremot verkar det som du vill göra er själva till oskyldiga lamm, något som är ett stort skämt..

F.I.S.T skrev:Vad mera är så är majoriteten av de forna samt de kvarvarande högernicken bara intresserade av att vara här inne och spy galla, och tala om personer...

Så du menar att endast vänsterdebattörer här har förmågan att föra vettiga debatter??
    Tillåt mig att asgarva, detta forum påminner stark om "flugornas herre" där de som inte följer er "ledare" per automatik skall skall mobbas ut, alla som inte är med er är emot er, och då skall inga medel skys för att få detta gjort..En sorglig samling är ni...

F.I.S.T skrev:Så det är makabra påståenden du kommer med här SiP... och osanna

Saxat från wiki...
    "Mobbning handlar i många fall om att skaffa sig makt och status. Studier visar att mobbare vanligen har gott självförtroende och begränsad empati (Olweus, 1991). Mobbare trivs med den makt det innebär att kunna kontrollera och trakasserare en annan individ. För att uppnå sitt mål behöver mobbarna den tysta massan till hjälp, det vill säga betraktare, som höjer mobbarens status genom att avstå från att ingripa"

Ja den beskrivningen på termen mobbning stämmer bra ....
    Men jag tar på intet sätt åt mig av att jag skulle vara mobbare varken IRL eller på detta forum. Jag avskyr osanningar som sprids om folk, och mobbning, Så till den milda grad att jag ofta funnit mig själv komma till försvar för personer jag egentligen inte alls tycker om.... bara för att de blir orättvist beskyllda för en specifik sak..... grundat enkom på de mobbandes ogillande av personen i fråga.
    Så här är du rejält ute och cyklar SiP
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-04-09, 07:54

Mobbning handlar i många fall om att skaffa sig makt och status. Studier visar att mobbare vanligen har gott självförtroende och begränsad empati (Olweus, 1991). Mobbare trivs med den makt det innebär att kunna kontrollera och trakasserare en annan individ. För att uppnå sitt mål behöver mobbarna den tysta massan till hjälp, det vill säga betraktare, som höjer mobbarens status genom att avstå från att ingripa

Då är det gruppmobbing Alliansen sysslar med! det stämmer bra i på den typiske mobbaren! dvs Makt,avsaknad av empati,trakasserier mot sjuka äldre och arbetslösa,anhängare som håller tyst fast de tycker mycket är fel

Det är samma här på forumet! när blåfront spammade som värst var det alltid tyst från er Högeranhängare och det skyllde ni på en massa orsaker! att hålla tyst en sån gång är att betrakta och avstå ifrån att ingripa för att han röstar blått! dvs höja mobbarens status!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-09, 12:10

Svårt med nätmobbare, men dessto lättare ute i verkligheten, ju gapigare, skrikiga stöddiga, dessto harigare om man avskiljer mobbaren från flocken han bröstar upp sig inför,
    Sen en stenhård propp helt enkelt, så blir det garanterat tyst en stund, smaka på sin egen medicin!

Självklart som sista utväg, men ibland säger nog en dagsedel mer än 1000 ord!
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2010-04-09, 16:11

Regndrottning skrev:Allvarligt SiP....

Inte kan du försvara vissa beteende genom att jämföra med andra? Den vi talar om gjorde sig omöjlig redan på AB:s tid. Helt genom att ständigt ställa SAMMA frågor, ständig KRÄVA svar och struntade totalt i vad andra svarade! När han fick för många, sakliga svar så startade han en ny tråd om SAMMA ämne samtidigt han gnällde att han aldrig fick svar!.

Läs nu noga vad jag skrev, jag försvarar inte Thor eller vad han nu kallar sig, däremot så kan man inte sitta och skrika att någon mobbar när man själv kör det racet, och så har det varit med flera nick, att är de inte med er så är de emot er..

Regndrottning skrev:Så att folk tröttnade på honom och hans beteende är inget att bli förvånad över. Det fungerade inte med logik, inte med saklighet, inte ens med medhåll... Vi bad honom att ändra sig och föra saklig debatt utan att något ändrades. Till slut tröttnade vi, vi gav upp försöken och genom olika grepp, tala om för honom att han inte var önskvärd..[/b]

Tröttnaden kom väldigt fort bland vissa....

Regndrottning skrev:Jag ser att de flesta höger, HÄR, diskuterar hellre personen än ämnet. Vilket är gjort med flit för att mucka gräl och förstöra. Detta ha du själv sett även om du inte vill låtsas om det.....[/b]

Jag ser även att det finns vissa nick som har en agenda där det inte skall finnas några högernick...Men det kanske du väljer att blunda för??

Regndrottning skrev:Så jag måste säga att högern här, (inte alla), har själv agerat för den behandling som de själva utför men ändå beklagar sig över när det riktas mot dem.[/b]

Men detta gäller ju även vänstersidan, varför skall just den sidan ha fribula på att kalla andra nick för rasister eller nassar och inte förvänta sig skit tillbaka??
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-04-09, 16:35

Jag ser att de flesta höger, HÄR, diskuterar hellre personen än ämnet. Vilket är gjort med flit för att mucka gräl och förstöra. Detta ha du själv sett även om du inte vill låtsas om det..

Ta en titt på topics i första sidan. Vilka har startat trådar om/med andra debattörer?

Jag ser att de flesta höger, HÄR, diskuterar hellre personen än ämnet.

avd, betongglasögon
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-09, 19:14

mobbing.. kopia på mitt inlägg på testaren.

Visst på går det "krig" kan jag förstå att orden haglar ingen bättre än den andre.
    Men Jag ställer mig inte bakom att hålla trådar som Tex thors i liv när han inte är närvarande.. bara för att hålla ångan uppe.
    Ja jag har spärrat honom enbart för jag orkar inte med hans mantra
    Nej jag ställer mig inte bakom allmän utfrysning.
    Ja förlåt vet att man inte skall diskutera andra nick på andra forum
    .
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2010-04-11, 18:47

Hittade ett inlägg av RD, läs det noga och tänk på någon på dessa två forum, vem tänker ni på då??

"by Regndrottning on ons apr 07, 2010 7:50 am
    Mobbingsmentaliteten består inte bara av vara översittare. Mobbing är ofta mer subtil än så. En mobbare kan använda sig av, till synes, oskyldiga medel och ord för att reta upp sitt offer tills offret begår någon överträdelse. När överträdelsen sker så är mobbaren både såååååå oskyldig samt mycket nöjd då denne har lyckats försätta sitt offer i en svår situation.

Mobbare vet vad de gör, det görs medvetet, men varför? Vad driver en mobbare?"
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-11, 18:50

SiP skrev:Hittade ett inlägg av RD, läs det noga och tänk på någon på dessa två forum, vem tänker ni på då??

Mobbingsmentaliteten består inte bara av vara översittare. Mobbing är ofta mer subtil än så. En mobbare kan använda sig av, till synes, oskyldiga medel och ord för att reta upp sitt offer tills offret begår någon överträdelse. När överträdelsen sker så är mobbaren både såååååå oskyldig samt mycket nöjd då denne har lyckats försätta sitt offer i en svår situation.

villka skulle jag villja säga.. det finns flera
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-11, 18:58

x-medborgare skrev:
    SiP skrev:Hittade ett inlägg av RD, läs det noga och tänk på någon på dessa två forum, vem tänker ni på då??

Ja mobbning förekommer överallt...
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2010-04-11, 19:37

x-medborgare skrev:

Jo men det finns en här som är specialist på att utöva denna strategi....

Och ett stort grattis till dig ang. ES platsen för gnaget Smile
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-04-11, 19:52

SiP skrev:
    x-medborgare skrev:

Jo men det finns en här som är specialist på att utöva denna strategi....

Och ett stort grattis till dig ang. ES platsen för gnaget Smile

Hmmmm....låt mig gissa det består av två bokstäver börjar på r och slutar på c? scratch

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Liknande ämnen

-

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:53