Sverige ska inte tillåta kvinnoförnedrande mundering i skolorna
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article14432544.ab
Regndrottning skrev:
Jag är benägen att instämma.
Men, för argumentets skull..... Tänk om vi har fel?
Nu menar jag inte småflickor, men är heltäckande verkligen kränkande för den vuxna kvinnan?
Jag har hört chadoraklädda kvinnor tycker synd om vi västerländska kvinnor. Vart vi än går är vi utsatta för allsköns mäns lystna blickar. Själva känner de sig trygga i sina chadorer...
Ovanstående är INTE min åsikt. Det är en annan vinkel på en diskussion som kan bli för ensidigt.
Sossar ee lata skrev:Regndrottning skrev:
Nu menar jag inte småflickor, men är heltäckande verkligen kränkande för den vuxna kvinnan?
Jag har hört chadoraklädda kvinnor tycker synd om vi västerländska kvinnor. Vart vi än går är vi utsatta för allsköns mäns lystna blickar. Själva känner de sig trygga i sina chadorer...
Ovanstående är INTE min åsikt. Det är en annan vinkel på en diskussion som kan bli för ensidigt.
männen som kommer från deras länder anser det ok att våldta?.....ta på dig burka du med RD så slipper skogsmulle RC dregla när han ser dig.
Den där länken finns ju i den andra "Janne-tråden" sen 13:50 eller nåt. Varför starta ännu en tråd om samma sak?Secrist skrev:Det är inte ofta jag håller med honom med detta skriver jag under på...
Sverige ska inte tillåta kvinnoförnedrande mundering i skolorna
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article14432544.ab
Sossar ee lata skrev:Regndrottning skrev:
männen som kommer från deras länder anser det ok att våldta?.....ta på dig burka du med RD så slipper skogsmulle RC dregla när han ser dig.
Det finns en VÄLDIGT bra förklaring till varför de bär burka i del 2 av filmerna som jag postade i den andra Janne-tråden.Regndrottning skrev:
Jisses, burkan döljer väl inga "behag" utan endast huvudet. Är du nykter?Regndrottning skrev:.... Du vill att kvinnor skall visa sina behag så du slipper behöva fantisera.....
DirtyDog skrev:Jisses, burkan döljer väl inga "behag" utan endast huvudet. Är du nykter?Regndrottning skrev:.... Du vill att kvinnor skall visa sina behag så du slipper behöva fantisera.....
Secrist skrev:De är inte många men det händer att man stöter på det. Det ser helt absurt ut när kvinnorna kommer traskande och det enda man ser är ögonen. Människans hjärna är konstruerad för att ta emot massvis av signaler från en person man interagerar med. Kropsshållning, ansiktsuttryck (ansiktet är nerlusat med muskler för reglering av ansiktsuttryck, små subtila signaler) etc som i det närmaste går förlorat när man i princip inte ser någonting.
Regndrottning skrev:Secrist skrev:De är inte många men det händer att man stöter på det. Det ser helt absurt ut när kvinnorna kommer traskande och det enda man ser är ögonen. Människans hjärna är konstruerad för att ta emot massvis av signaler från en person man interagerar med. Kropsshållning, ansiktsuttryck (ansiktet är nerlusat med muskler för reglering av ansiktsuttryck, små subtila signaler) etc som i det närmaste går förlorat när man i princip inte ser någonting.
Ja, det är sant.
Ett sätt för det religiösa patriarkalet att 'sudda' bort kvinnor, (dessa underlägsna varelser).
Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:De är inte många men det händer att man stöter på det. Det ser helt absurt ut när kvinnorna kommer traskande och det enda man ser är ögonen. Människans hjärna är konstruerad för att ta emot massvis av signaler från en person man interagerar med. Kropsshållning, ansiktsuttryck (ansiktet är nerlusat med muskler för reglering av ansiktsuttryck, små subtila signaler) etc som i det närmaste går förlorat när man i princip inte ser någonting.
Ja, det är sant.
Ett sätt för det religiösa patriarkalet att 'sudda' bort kvinnor, (dessa underlägsna varelser).
Det handlar tveklöst om makt. Makt över kvinnorna. Inget annat. Makten över männen utövas på andra sätt.
redalert skrev:Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:De är inte många men det händer att man stöter på det. Det ser helt absurt ut när kvinnorna kommer traskande och det enda man ser är ögonen. Människans hjärna är konstruerad för att ta emot massvis av signaler från en person man interagerar med. Kropsshållning, ansiktsuttryck (ansiktet är nerlusat med muskler för reglering av ansiktsuttryck, små subtila signaler) etc som i det närmaste går förlorat när man i princip inte ser någonting.
Ja, det är sant.
Det handlar tveklöst om makt. Makt över kvinnorna. Inget annat. Makten över männen utövas på andra sätt.
Genom religionen?
Vad jag menade var att INGEN i väst-världen stör sig över någonting i deras klädsel som existerar nedanför nacken.Regndrottning skrev:DirtyDog skrev:Jisses, burkan döljer väl inga "behag" utan endast huvudet. Är du nykter?Regndrottning skrev:.... Du vill att kvinnor skall visa sina behag så du slipper behöva fantisera.....
Burka, även burqha, (arabiska: برقع, burquʿ), i Afghanistan dari: چادر; chadari) är ett ytterplagg som täcker hela kroppen och ansiktet inklusive ögonen (jfr. niqab). Den är vanligen sydd i ett lätt material och bärs utomhus över vanliga kläder av vissa muslimska kvinnor, främst i Afghanistan, i delar av Pakistan och i norra Indien. Burka är det mest heltäckande plagget som används med hänvisning till awrah, reglerna för återhållsam klädsel inom islam.
VEM är onykter, sade du?
redalert skrev:Det är svårt att avgöra den skillnaden när man är dyngvrak!
Secrist skrev:redalert skrev:Det är svårt att avgöra den skillnaden när man är dyngvrak!
Inget vackert vrak då.
redalert skrev:Secrist skrev:redalert skrev:Det är svårt att avgöra den skillnaden när man är dyngvrak!
Inget vackert vrak då.
Nej verkligen inte mycket att hänga i julgranen!
Regndrottning skrev:
.... Du vill att kvinnor skall visa sina behag så du slipper behöva fantisera.....
Jisses, burkan döljer väl inga "behag" utan endast huvudet. Är du nykter?
Burka, även burqha, (arabiska: برقع, burquʿ), i Afghanistan dari: چادر; chadari) är ett ytterplagg som täcker hela kroppen och ansiktet inklusive ögonen (jfr. niqab). Den är vanligen sydd i ett lätt material och bärs utomhus över vanliga kläder av vissa muslimska kvinnor, främst i Afghanistan, i delar av Pakistan och i norra Indien. Burka är det mest heltäckande plagget som används med hänvisning till awrah, reglerna för återhållsam klädsel inom islam.
Vad jag menade var att INGEN i väst-världen stör sig över någonting i deras klädsel som existerar nedanför nacken.
Det som stör folk är ENDAST när de döljer ANSIKTET i olika grad. Om sen plagget så går ned till Kina är fullständigt ointressant.
Alltså, det som folk stör sig på är burka och nicab och det som skiljer dem från Chador och Hijab (som är accepterade) är väl som jag sade endast att de döljer ansiktet. Var det så jävla svårt att begripa?
Men ärligt talat. Man måste ju anstränga sig för att tolka mig fel. Det är väl ingen i hela världen som stör sig på något i deras klädsel nedanför nacken så varför snacka om behag som knappast döljs så avsevärt mycket mer än en vanlig nunnedräkt. Hur många gnäller på nunnor?Regndrottning skrev:Ja, det var det. Du säger 1 sak och menar en annan sak och så anklagar du mig för att vara onykter!!! Särskild när jag bevisade dig att ha fel.
Sparka dig själv inte fööör hårt nu...
DirtyDog skrev:Men ärligt talat. Man måste ju anstränga sig för att tolka mig fel. Det är väl ingen i hela världen som stör sig på något i deras klädsel nedanför nacken så varför snacka om behag som knappast döljs så avsevärt mycket mer än en vanlig nunnedräkt. Hur många gnäller på nunnor?Regndrottning skrev:Ja, det var det. Du säger 1 sak och menar en annan sak och så anklagar du mig för att vara onykter!!! Särskild när jag bevisade dig att ha fel.
Folk gnäller f.ö. inte när folk bär schal heller. Det ser dock lite "tantigt" ut. Dessa plag döljer sällan behag utan bärs främst av de som vill dölja kroppar som inte behagar någon.
Corven skrev:DirtyDog skrev:Men ärligt talat. Man måste ju anstränga sig för att tolka mig fel. Det är väl ingen i hela världen som stör sig på något i deras klädsel nedanför nacken så varför snacka om behag som knappast döljs så avsevärt mycket mer än en vanlig nunnedräkt. Hur många gnäller på nunnor?Regndrottning skrev:Ja, det var det. Du säger 1 sak och menar en annan sak och så anklagar du mig för att vara onykter!!! Särskild när jag bevisade dig att ha fel.
Folk gnäller f.ö. inte när folk bär schal heller. Det ser dock lite "tantigt" ut. Dessa plag döljer sällan behag utan bärs främst av de som vill dölja kroppar som inte behagar någon.
Men snälla....
RD gav Seel en spark som du tydligen missade.
I en annan tråd, så klassade Seel kvinnor som sämre än män. Därav RDs känga om att han skulle uppskatta förtryck av kvinnor.
Men även påståendet om behagen är en känga till Seel, att han inte ska behöva fantisera, utan kräver att få se alla behag
utan att anstränga sig.
Jag visade att så var inte fallet.Jisses, burkan döljer väl inga "behag" utan endast huvudet. Är du nykter?