Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
Dao
Kakmonstret
6 posters

Raoul Wallenberg, genombrott på gång?

Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Raoul Wallenberg, genombrott på gång? Empty Raoul Wallenberg, genombrott på gång?

Inlägg  Kakmonstret 2010-04-01, 16:30

http://www.fokus.se/2010/04/raoul-wallenberg-var-fange-nr-7/

Nya uppgifter om Raoul Wallenberg, för första gången erkänner Ryssland att Wallenberg kan ha varit i livet efter den 17 juli 1947 då han ska ha dött enligt tidigare sovjetiska/ryska uttalanden.

En fånge "nr 7" ska ha blivit förhörd den 23 juli 1947. Den ryska säkerhetstjänsten, FSB, anger i ett brev att fånge nr 7 med största sannolikhet var Raoul Wallenberg.

http://www.fokus.se/2010/04/raoul-wallenberg-var-fange-nr-7/

Omvärlden måste trycka på för att Ryssland ska öppna upp sina egna arkiv ännu mer.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Raoul Wallenberg, genombrott på gång? Empty Sv: Raoul Wallenberg, genombrott på gång?

Inlägg  Dao 2010-04-01, 16:37

Är inte detta gammal skåpmat?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Raoul Wallenberg, genombrott på gång? Empty Sv: Raoul Wallenberg, genombrott på gång?

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-01, 17:16

Jag undrar om inte Kakan sprider så mycket skit som han kan på forumet i dag den 1 april, för att sedan kunna skylla ifrån sig på skämt.

För dom som gillar att skylla ifrån sig, bla Alliansen och dess anhängare, så måste 1 April vara högsta helgdagen på året Cool
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-01, 17:26

Om det är gammal skåp mat eller inte vet jag inte men nog finns det väll ett intresse i vad som hände Raoul Wallenberg?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-01, 17:29

x-medborgare skrev:Om det är gammal skåp mat eller inte vet jag inte men nog finns det väll ett intresse i vad som hände Raoul Wallenberg?

Jo men vad är Kakans motiv ???
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-01, 17:58

Vad motivet än kan ha varit för dom ansvariga över vad som hänt Raol Wallenberg, så var det säkert inte att ge Wallenberg ett evigt liv!

Sen vad kaksmulan har för motiv till sin tråd krävs ju inga snillen att räkna ut?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-01, 18:03

Vad kakan har för ändamål med inlägget har jag ingen aning om det kan vara ett genuint intresse av sanningen eller en dold agenda om tex det historiskt "dårliga" sovjet eller kommunismen rent allmänt.
    Men det finn fina med detta är ju hur jag väljer att reagera på inlägget.
    Och om det då fans ett dolt budskap så för min del föll det ju platt till marken eller så var det inget med det Very Happy Very Happy
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2010-04-01, 18:39

Att ett nick väljer att kalla det "gammal skåpmat" är väl det mest uppseéndeväckande, att sanningen om vad som hände med raoul Wallenberg kommer fram är något som aldrig Sverige får ge upp...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-01, 19:02

SiP skrev:Att ett nick väljer att kalla det "gammal skåpmat" är väl det mest uppseéndeväckande, att sanningen om vad som hände med raoul Wallenberg kommer fram är något som aldrig Sverige får ge upp...

Det var jag som skrev det. Inte för att försöka strypa någon sanning eller liknande, utan för de uppgifter trådstartaren beskrev är gammal skåpmat. Det är gamla uppgifter...
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2010-04-01, 19:38

Dao skrev:
    SiP skrev:Att ett nick väljer att kalla det "gammal skåpmat" är väl det mest uppseéndeväckande, att sanningen om vad som hände med raoul Wallenberg kommer fram är något som aldrig Sverige får ge upp...

Det var jag som skrev det. Inte för att försöka strypa någon sanning eller liknande, utan för de uppgifter trådstartaren beskrev är gammal skåpmat. Det är gamla uppgifter...

Okey då är jag med, missuppfattade dig...sorry.

Men dock är ju artikeln från idag och jag har inte hört talas om detta förr, så därav missförståndet...
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-04-01, 21:02

Gammal skåpmat? Det största genombrottet på 50 år.

Rysslands säkerhetstjänst ERKÄNNER FÖR FÖRSTA GÅNGEN att Wallenberg kan ha levt efter hans officiella dödsdatum.

Vissa måste man visst stämpla saker i pannan på för att de ska förstå.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-01, 22:47

Kakmonstret skrev:Gammal skåpmat? Det största genombrottet på 50 år.

Rysslands säkerhetstjänst ERKÄNNER FÖR FÖRSTA GÅNGEN att Wallenberg kan ha levt efter hans officiella dödsdatum.

Vissa måste man visst stämpla saker i pannan på för att de ska förstå.

Jag är glad att du är glad!

Jag kräver dock lite mer för att se det som ett genombrott...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 08:27