Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
Sossar ee lata
MartinLindgren
x-medborgare
RedCloud
8 posters

Hon finns inte.....enligt högerkramarna

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Hon finns inte.....enligt högerkramarna Empty Hon finns inte.....enligt högerkramarna

Inlägg  RedCloud 2010-03-29, 21:12

Lise Lott, 52, har sjukersättning och skyddas inte av den nya lagen

Lise Lott Dinov, 52, har cancer.

Men hon kan jobba ändå, anser Försäkringskassan.

– Kan inte reglerna vara lite mänskliga? säger den förra undersköterskan.

Aftonbladet kan i dag avslöja att riksdagens ändrade regler kring sjukförsäkringen inte skyddar alla cancersjuka.

Den nya lagen fredar sedan årsskiftet cancersjuka med sjukpenning från att utförsäkras. Men cancersjuka med sjukersättning – det som tidigare kallades förtidspension – omfattas inte av lagändringen. Deras sjukersättning kan fortfarande sänkas.

Lise Lott Dinov i Kungsbacka har sjukersättning sedan många år och opererades för lungcancer 2004.

När hon förra året begärde förlängd sjukersättning fick hon en chock. Försäkringskassan ansåg plötsligt att Lise Lott klarade att jobba två timmar om dagen från 1 juli 2009. Sedan dess får hon bara tre fjärdedels sjukersättning. Beslutet berodde på att sjukförsäkringsreglerna hade skärpts den 1 juli 2008.
    ”Jag bara föll ihop”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6860390.ab

Det är val i september....
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Hon finns inte.....enligt högerkramarna Empty Sv: Hon finns inte.....enligt högerkramarna

Inlägg  x-medborgare 2010-03-29, 21:14

RedCloud skrev:Lise Lott, 52, har sjukersättning och skyddas inte av den nya lagen

Lise Lott Dinov, 52, har cancer.

Men hon kan jobba ändå, anser Försäkringskassan.

– Kan inte reglerna vara lite mänskliga? säger den förra undersköterskan.

Aftonbladet kan i dag avslöja att riksdagens ändrade regler kring sjukförsäkringen inte skyddar alla cancersjuka.

Den nya lagen fredar sedan årsskiftet cancersjuka med sjukpenning från att utförsäkras. Men cancersjuka med sjukersättning – det som tidigare kallades förtidspension – omfattas inte av lagändringen. Deras sjukersättning kan fortfarande sänkas.

Lise Lott Dinov i Kungsbacka har sjukersättning sedan många år och opererades för lungcancer 2004.

När hon förra året begärde förlängd sjukersättning fick hon en chock. Försäkringskassan ansåg plötsligt att Lise Lott klarade att jobba två timmar om dagen från 1 juli 2009. Sedan dess får hon bara tre fjärdedels sjukersättning. Beslutet berodde på att sjukförsäkringsreglerna hade skärpts den 1 juli 2008.
    ”Jag bara föll ihop”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6860390.ab

Det är val i september....

Japp det är val i september Very Happy Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Hon finns inte.....enligt högerkramarna Empty Sv: Hon finns inte.....enligt högerkramarna

Inlägg  MartinLindgren 2010-03-29, 21:25

Just det, val i september, och när det gäller sjukförsäkringen i Reinfeldts borgarsverige så får väl blåingarna yla bäst dom vill, men i den frågan gav Mona honom en riktig vända hos Ekdal förra veckan!

Liselott ska veta att vi är många väljare som inte vill hadet så, man behöver inte vara dödsjuk för att bli förbannad varje gång man hör hur människor behandlas!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Hon finns inte.....enligt högerkramarna Empty Japp val är det Red

Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-29, 21:29

Och inte kommer du och de dina segra, svensken tror inte på tyckasyndomsigsjälv kommunister som är hycklare, så som du! Mona och fiffel gänget som inte kan lämna ett enda besked kommer rasa snart, lite på mig! du vet jag alltid har rätt Very Happy
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-03-29, 21:30

Sossar ee lata skrev:Och inte kommer du och de dina segra, svensken tror inte på tyckasyndomsigsjälv kommunister som är hycklare, så som du! Mona och fiffel gänget som inte kan lämna ett enda besked kommer rasa snart, lite på mig! du vet jag alltid har rätt Very Happy

Och du har fyllt på med mera dunkvin seel?
    //berra
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-03-29, 21:35

Sossar ee lata skrev:Och inte kommer du och de dina segra, svensken tror inte på tyckasyndomsigsjälv kommunister som är hycklare, så som du! Mona och fiffel gänget som inte kan lämna ett enda besked kommer rasa snart, lite på mig! du vet jag alltid har rätt Very Happy

Men kan du svara på vad du tycker om hur sjuka människor behandlas av FK och Regeringen....

Är du så otäck att du skiter i om folk får sina liv helt raserade?

Även sjuk behöver pengar....och en massa stöd och förståelse
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-03-29, 21:42

Så är det, så länge det finns liv finns det hopp, men tro mig, 19 september är hoppet ute för dig och Reinfeldt!

Men visst ska Reinfeldtregimen ha credit, som vare sig dom velat eller ej visat många av oss väljare att man saknar inte kon förän spiltan står tom?

Fan vad bra vi hade det, vid närmare eftertanke tycker många av oss var så säker S-ee-L!

Efter att våra rödgröna vunnit i höst, kommer många väljare dra en lättnades suck och tänka vi kom iallafall undan med blotta förskräckelsen efter Reinfeldts regimens härjningar!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-03-29, 21:48

Jag har inte varit tyst med hur jag behandlats sen jag blev sjuk i cancer så de som var råmoderater på mitt jobb förra valet kommer rösta rödgrönt nästa val! eftersom jag jobbar 25% nu och träffar alla skiften så får jag förklara FK:s nya alliansregler för alla samt för chefer och adm! det är ett jättebra tillfälle att visa vilken skitregering vi har idag! bra va? Very Happy
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-03-29, 21:58

theward skrev:

Men kan du svara på vad du tycker om hur sjuka människor behandlas av FK och Regeringen....

Är du så otäck att du skiter i om folk får sina liv helt raserade?

Även sjuk behöver pengar....och en massa stöd och förståelse

Och det har seel gått förbi han som är vaccinerad mot sjukdom och arbetslöshet! vänta dig inget annat.
    Pst:seel fyllskallen no.1 kan du delge oss andra ditt framgångrecept?
    Thors

Antal inlägg : 2065

Inlägg  Thors 2010-03-29, 23:14

Varför skrev aftonhoran EFTER 180 dagar i vintras, idag skriver man INNAN 180 dagar?

Och detta gäller för de som har jobb? De tusentals sjukskrivna som inte har jobb?

Varför nämner man INGET om att 12.000 går programmet? Nej Aftonhoran går rödjävlars ärenden och svartmålar!

Hur vore det om rödjävlarna läste? Hon får 75%!!
    Thors

Antal inlägg : 2065

Inlägg  Thors 2010-03-29, 23:30

När hon förra året begärde förlängd sjukersättning fick hon en chock. Försäkringskassan ansåg plötsligt att Lise Lott klarade att jobba två timmar om dagen från 1 juli 2009.

Hon hade alltså 64% ersättning tidigare?

– Sjukersättning beviljas om arbetsförmågan är nedsatt för all framtid. Detta gäller alla sjukdomar eller skador. Om arbetsförmågan inte är nedsatt för all framtid kan man i stället få sjukpenning.

Är inte 75% sjukpenning bättre än 64% sjukersättning?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:26